LJUBLJANA’DA GEZİLECEK VE GÖRÜLECEK YERLER

Ljubljana ortasından geçen nehrin etrafında kurulmuş sevimli, romantik, canlı, tertemiz ve bakımlı bir şehir. Gezmesi çok kolay ve keyifli… Tüm turistik yerler yürüme mesafesinde. Nehrin iki yakası da uzunca bir hat üzerinde üçer dörder katlı binaların altında kafeler, restoranlar ve bunların dışarı koydukları masalarda oturmuş gençler ve turistlerle dolu. Nehrin üzerini pek çok köprü süslüyor. Günün herhangi bir saatinde bu köprülerin üzerinde, köşesinde sokak çalgıcılarına rastlamak mümkün.

Ljubljana

Otelimiz Ljubliana City Center Hotel, adı gibi şehir merkezinde odaları baştanbaşa yenilenmiş gayet düzgün bir otel. Her zamanki gibi eşyaları bırakır bırakmaz kendimizi sokaklara vuruyoruz.

Ljubljana-1

Ljubljana bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Nehir boyu gezimiz sonrasında semt pazarına göz atıp biraz ilerisindeki teleferikle gezilecek yerler ve görülecek yerler listesinin başında olan Ljubljana Kalesi’ne çıkıyoruz. Kalenin ortasındaki avluda gezinin ilk yemeği olarak ev yapımı sosis patates ve bira üçlüsünün tadını çıkarıyoruz.

Ljubljana-2

Ljubljana şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Chic Cosy Quiet in Ljubljana Center, Rooms Ježek, House of peace and joy güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Address Deluxe Apartment, FORUM Apartment I and II, FishSquare. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Sweet 16 Studio, Old Town Terrasse view on Ljubljana River, Anna apartment gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hostel Sleeping Beauty, Hostel Dragon, Simbol Rooms tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Ljubljana aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Kaleden iniş için orman içinden gidilen patika yolu tercih ediyoruz ve bir çırpıda tekrar merkezdeyiz : ) Güpegündüz hava birden kararıyor, patladı patlayacak. Sığınacak bir yer seçelim diye bakınırken yağmur başlıyor ve seçim şansımız kalmadan önümüze gelen ilk kafeye dalıyoruz. O an dejavu yaşıyoruz. Bu kafe bizim Ljubljana'ya ilk gelişimizde yağmurdan kaçarken babamlarla birlikte sığınıp kafede tanıştığımız bir profesörle birlikte şarap eşliğinde sohbet ettiğimiz kafe…

Bu sefer bira tercih ediyoruz. Anlaşılan o ki Ljubljana’da yaz-kış fark etmiyor her an yağmur yağabiliyor. Uçak alçalırken dikkatimizi çeken hiç görmediğimiz sıklıktaki yemyeşil ormanların bir açıklaması olmalı zaten : ) Yağmur diniyor ve tekrar sokaklardayız.

Ljubljana-3

Yürüyerek Tivoli Park'a ulaşıyoruz. Tivoli, şehir merkezine çok yakın olmasına rağmen devasa boyutta ağaçları olan devasa boyutta bir park. Dağların eteklerine kadar uzanan yemyeşil alanın ucu bucağı yok gibi… Bunun dışında Ljubljana halkının köpek gezdirip koşu yaptığı standart bir park işte, turistik açıdan pek bir aktivitesi yok. Yürüyüş bizi acıktırıyor, kendimizi kalamar tava ve bira ikilisiyle nehir kıyısında ara öğün yaparken buluyoruz : )

Otel yakın aslında, gidip biraz da ara uyku mu yapsak? Süper fikir! Akşama doğru uykular alınmış, gözler ışıl ışıl, yine sokaklardayız. Ljubljana merkezi hakikaten çok küçük, aynı yerlerden geçip duruyoruz. Yarın ve öbür gün için alternatif plan şart! Akşam yemeği sonrası eğlenebileceğimiz bir yer bakıyoruz ama yok gibi, enteresan! Oysaki ne kadar da aktif, dinamik, heyecanlıydık! Kısmet diyor, günü bitiriyoruz. Ertesi sabah, bir önceki gün arabayı teslim etmekte geç kaldıkları için özür babında kiralık arabamızı otelimizin önüne kadar getiriyorlar. Üstelik ekonomi grubundan bir araç rezerve etmiş olmamıza rağmen gelen bir Touran. Müteşekkir olup, arabamıza atladığımız gibi yola koyuluyoruz. Hedefimiz Hırvatistan'ın başkenti Zagreb…

Yazarın diğer yazılarını www.gezentianne.com'dan takip edebilirsiniz.

özlem demir

İkiz annesi, blogger, sonradan gurme, gezenti, doğa aşığı,42 ülke, 148 şehir...