Modanın Adresi Milano

İtalya gezimizin ilk ayağı olan ve bir gün kalacağımız Milano'dayız. Önceki araştırmalarımızdan şehri tanımak için bir günün yeterli olacağını biliyoruz. Belki o zaman diğer şehirlere daha fazla zaman harcasaydınız diyenler olabilir;ancak bu şehir modanın, İtalya futbolunun ve Lombardiya bölgesinin başkenti. Aslında daha başka bir çok şeyin de başkenti ama turizmin başkenti denilemez. Özellikle turistik bir gezi için hedeflenilecek yer değil belki; ama İtalya'ya gelmişseniz bir veya iki gün ayırmanın yeterli olacağını söyleyebiliriz.

Milano'ya ulaşım: Malpensa Avrupa'nın en büyük havalimanlarındandır. Şehre ulaşım servis arabaları, tren ve otobüslerle sağlanmaktadır. Malpensa Express trenleri birinci terminalden kalkıyor ve ücreti 11€'dur. Otobüsler ise ikinci terminalden kalkıyor ve ücreti 7.5€'dur. Diğer iki havalimanı (Linate ve Orio) ise ekonomik havayolları tarafından tercih edilmektedir.

Kent içi ulaşım: Metro ve tramvay ile şehir içi ulaşım çok kolay. Tek bilet(90 dak.) 1,5 € , 24 saatlik bilet 4,5 € ve 10'lu bilet 13,80 €. Biletlerin taşıtlar içinde makineden geçtikten sonra kullanım süresi başlamaktadır. Cezası 100 € unutmayın.

Gezilecek yerler:Milano'da görülecek yerlerin en başında Avrupa'nın dördüncü büyük kilisesi olan Duomo di Milano bizimde gezimizin başlangıç noktası oldu ama çok tatlı bir sürpriz ile karşılaştık. Kendimizi Katedral önündeki devasa meydanda, karnavalın ortasında bulduk. Duomo di Milano'nun yapımı 1386 yılında başlamış ve 500 yıl bitirmek için uğraşılmış bu muhteşem katedralin tepesine de çıkıp meydana izleyebiliyorsunuz ancak biz karnavalı tercih ettik. Duomo'nun önünde çok büyük bir meydan ve meydanda Vittorio Emanuele II anıtı bulunuyor.

Katedralin hemen yanında dünyanın ilk alışveriş merkezi Galleria Vittorio Emanuele II bulunuyor. İtalya gezimizin son durağı olan Napoli'de de benzerini gördük ama bununla asla kıyaslanmaz. Mozaik zemini ve cam çatısı ile büyük mimari öneme sahip.

Galerinin katedrale uzak kapısından çıkarsanız sakin bir meydana çıkıyorsunuz. Meydanın tam ortasında Leonardo da Vinci heykelini seyrederek bir süre yorgunluk attık. Meydanın hemen karşısında ise meşhur La Scala Opera binası bulunuyor. Avrupa'nın bu en önemli opera binasında opera izlemek için aylar öncesinden bilet almak gerektiğini de söylemeliyiz. Meydanda ayrıca Banca Commerciale Italiana da dikkat çekici bir binadır.

Geri dönüp Galeria içerisinden geçerek meydana çıkyoruz. Katedrali arkamıza alıp kısa bir yürüyüş sonrası Sforzesco Kalesi'ne (Castello Sforzesco) ulaşıyoruz. Kalenin önündeki güzel havuzda bir süre dinlenip kalenin içine yöneliyoruz.

Kaleden çıktığımızda ise bizi devasa Sempione Parkı (Parco Sempione) karşılıyor. Park şehrin akciğeri konumundadır ve Milanolular tarafından da çok sevilmektedir.

Bir gün içerisinde San Siro Stadyumu haricinde görmek istediğimiz her yeri görüyor ve otelimize dönüyoruz.

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir.