img-script

OHRİD VE OHRİ GÖLÜ

TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör27 Mar 2012408770 Yorum

Makedonya'nın güneyinde yer alan Ohrid kenti, Antik Liknidos şehrinin bulunduğu yerde kurulmuştur. Ohri Gölü kenarındaki en büyük yerleşim olan Ohrid, adını üstünde eski kentin kurulu bulunduğu sarp tepeden (Sırp-Hırvat dilinde Ohrid) almıştır.

Denizden 700 metre yüksekte bulunan Ohri gölü ise Avrupa’nın en eski ve en derin gölüdür. Derinliği 286 metre olan gölün suyu oldukça berraktır. Bu özelliği ile dünyadaki en berrak suya sahip ilk 4 gölden biridir. 30 kilometre genişliğide ve 14,5 kilometre uzunluğundaki gölün kenarındaki Ohrid kenti yaklaşık 60.000 kişilik bir nüfusa sahiptir.

634701012961990000634701013114290000

Biz Ohrid’e Üsküp’ten yaklaşık 3 saat süren otobüs yolculuğu sonrasında ulaşıyoruz. Araları 121 kilometre. Kente yaklaştıkça çam ormanları sıklaşıyor ve sanki Ohrid’in güzelliklerini müjdeliyor. Ohrid, sahip olduğu doğal güzellikleri ile çok güzel bir tatil mekanı. Şehir ve göl Unesco dünya mirası listesine dahil edilmiştir.

Arkeolojik verilere göre Ohrid kenti yaklaşık 6.000 senelik bir geçmişe sahiptir. Bu bölgede yaşadığı bilinen ilk kişiler Brigler (Frgiler) ve Enheleler'dir. Ohrid, Slav halklarının kullandıkları "Kiriliça" alfabesinin doğduğu yer aynı zamanda. Alfabe ise Aziz Kiril ve Metodiy kardeşlerinin eseridir.

Ohri şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Apartment Deni, Nikola Apartments, Bogdanoski Studios & Guest Rooms. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartments Koteski, Golden Sunset Apartments gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Accommodation Paunkoski, Villa Afrodita, Apartmani Marija tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Ohri aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bu şehir, 1395 senesinde ise Osmanlı İmparatorluğu’na dahil edilmiştir. Bu nedenle de kentte Osmanlı’dan kalan çok sayıda yapı göze çarpmaktadır. Osmanlı döneminden kalan 10 cami ve 1 tekke bulunmaktadır. Taş döşemeli dar sokaklarda yer alan evler Osmanlı’nın izlerini taşımaktadır. Ohrid her ne kadar bir Osmanlı kenti olsa da, Hristyanlık için de önemli bir merkez.

Günümüzde kentte yaklaşık 40 tane kilise bulunmaktadır. Bu kadar çok kiliseye sahip olmasının birinci nedeni ilk Makedon devletinin kurucusu Çar Samoil'in göl kıyısında, yılda kaç gün varsa o kadar kilise inşa etmesiymiş. Ama günümüze bunlardan sadece 40’ı kalmıştır. Diğer bir nedeni ise Ohrid'in 10.yy'da Patriklik merkezi olması ve 1767 yılına kadar bağımsız başpiskoposluk olarak varlığını sürdürmesi olarak gösteriliyor.

Ohrid, Makedonlar’ın en önemli tatil merkezi. Aynı zamanda turistler tarafından da Makedonya’da en fazla ziyaret edilen yer olduğundan bölgede fiyatlar diğer Makedonya şehirleri’ne göre biraz yüksek.

Ohridliler, kendi memleketleri için “Tanrı cenneti çamurdan yaparken, bir parça kopup Ohrid’in üzerine düşmüş”, Ohrid gölü içinse “Mavi İnci” derlermiş.

634701013362520000634701013561700000

Ohrid, tarihi eserlerle dolu bir kent. İnsan nereden başlayacağını şaşırıyor. Biz ilk olarak, ilk Makedon devletinin kurucusu Çar Samoil'in adını taşıyan kaleye gidiyoruz. Kale tarih boyunca defalarca yıkılmış ama sonradan genişletilerek tekrar inşa edilmiş. Tepede yer alan kaleden kentin manzarası bir harika. Tepeden göle uzanan duvarların uzunluğu yaklaşık 3 km. Duvarlarının yüksekliği ise yer yer değişiklik gösteriyor. En alçak duvar 3 metre, en yüksek duvar ise 16 metredir.

634701014032880000634701014167780000

Buraya yakın konumda bulunan Antik Tiyatro ise Roma döneminden kalma bir yapı. Burası aynı zamanda kentin en eski yapısıymış, MÖ. 3. Yüzyıla tarihleniyor. Bu tiyatro 4.000 kişilik oturma kapasitesiyle döneminde bölgenin en büyük tiyatrosuymuş. Tiyatroda yaşamış olan saygın ve zengin kişilerin kendilerine ait oturma yerleri, kendi isimleri yazılarak belirlenmiş. Hatta bazı isimler günümüzde de görülebiliyor. Bu tiyatro romalılar döneminde ise arena olarak kullanılmış. Günümüzde ise burada çeşitli kültürel etkinlikler düzenleniyor.

Buradan sonra kent merkezinde yer alan Türk çarşısına gidiyoruz. Bu çarşı diğer Makedonya kentlerindeki çarşılara göre daha modern ve düzenli. Çevrede çok sayıda ufak hediyelik eşya dükkanı bulunuyor. Buralarda müzikal enstrümanlar, telkâri takılar, oymacılık ürünleri ve bakır eşyalar bulabilirsiniz. En önemli hediyelik eşya ise Ohrid incisinden yapılmış olan takılardır. Ancak oldukça turistik olduğundan diğer Makedonya kentlerine göre daha pahalıdır. Bir kent ne kadar turistik olursa çehresi de o kadar değişiyor.

Ohrid çarşısı oldukça renkli ve hareketli, özellikle de yaz aylarında akşamüstü saatlerde buradaki kalabalık daha da artıyor. Kent sokaklarında dolaşırken türkçe konuşan birilerine mutlaka rastlarsınız.

Göl kenarındaki cafe, restoran ve eğlence yerlerinde akşam saatlerinde yer bulmak oldukça zor olabiliyor. Ama mutlaka göl kenarındaki bu şirin kafe ve restoranlarda oturup, yemek yemeli ya da birşeyler içmeli ve gün batımını izlemelisiniz.

Ohrid Nehri’nde balık yakalamak yasaktır. Sadece "Belvica" adını verdikleri balık türünün avlanmasına izin verilmektedir. Belvica'nın eşsiz lezzetini tatmanız tavsiye edilmektedir. Yanında ise yöresel bir lezzet olan ve susuz içilen üzüm rakısını deneyebilirsiniz. Burada “Jolte” rakı markasını tercih edebilirsiniz. Bizdeki rakıya göre biraz daha yumuşak içimli. Göl kenarındaki bu mekanların büyük çoğunluğunda Makedon müziğini de dinleyebilirsiniz.

Akşam saatlerinde bu bölge oldukça kalabalık. Kentte Bodrum’u anımsatan bir gece hayatı var ve gece hayatı bu bölgede yoğunlaşıyor. Her türden müziğin çalındığı mekan bulmak mümkündür. Ayrıca yaz aylarında burada bir müzik şenlikleri de düzenleniyormuş ama biz denk gelmedik.

Ohrid küçük olsa da, gezilecek yerleri çok fazla olan bir bölge bu nedenle ilk güne sığdıramadıklarımızı bir sonraki gün gezmeye karar vererek, güzel bir uyku için kendimizi merkezdeki bir hostele atıyoruz.
Ohri'de gezginler için mükemmel konumda bulunan Apartments Tomic ve Apartment Villa Dudanov konaklamak için tercih edilebilir.

En Uygun Fiyatlı Ohri Otelleri booking-logo

Sizin İçin Seçtiğimiz Ohri Otelleri booking-logo

Ücretsiz WiFi hizmeti sunan Ohri Otelleri booking-logo

Ohri Turları

Ohri için en uygun uçak biletlerini Skyscanner aracılığıyla görmek için hemen tıklayın.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

picture-45770-1461839610
28 Nis 2016
09 Eki 2015
picture-31781-1441641386
19 Eyl 2015

UCUZ VE GÜZEL TATİL: OHRİD GEZİ REHBERİ

Ohrid gezilecek yerler, Makedonya'nın gözde tatil bölgesi Ohrid hakkında Ohrid gezi rehberi hazırlamaya çalıştık. Ağustos ayında yapmış olduğumuz Balkanlar seyahatimizin ikinci durağında bizim gibi seyahat edecekler için yararlı bilgiler yazımızda olacak. Ohrid'de gezilecek yerler, Ohrid ulaşım, Ohrid’de ne yenir, Ohrid’de kalacak yerler gibi sorulara cevap vermeye... daha fazla

Gezimanya interaktif harita
27 Tem 2015
picture-25579-1423663601
Gold Yazar
01 Tem 2015

BAŞKENT ÜSKÜP VE BALKANLARIN İNCİSİ OHRİD

2011′in sonlarında Belgrad’ın dahil olmadığı büyük Balkan turu yaptım. Belgrad’ı da (vizesiz) en kısa zamanda görmek isterim. Sırbistan’ı görmeden Balkan turu olamaz. Çok lüks çok enteresan yerler görmedim. Ama siyaset, farklı kültürler ve geçmişin izleri hakkında çok öğretici bir tatil oldu. Özellikle Bosna’da savaşın izleri hala canlı. Makedonya turumu ise Üsküp ve... daha fazla

22 May 2015

BALKANLARDA BİR İNCİ: OHRİD

Makendonya gezimizi; 2 gün Üsküp, 2 gün Ohrid şeklinde planlamıştık. Üsküp’ten Ohrid’e geçerken arada kalan şehirlere (Gostivar-Tetova) yol üstünde uğraşacaktık. Üsküp yazısını daha sonraya bırakıp Ohrid yazısını yazacağım önce.  Ohrid, Ohrid Gölü'nün kıyısına kurulmuş şirin bir şehir. Aslında göl demeye insanının dili varmıyor, uçsuz bucaksız bir görüntü deniz gibi... daha fazla

21 May 2015
picture-18809-1420198272
28 Eki 2014
picture-9469-1409254149
28 Ağu 2014
İstanbul Bisiklet Rotaları
03 Haz 2014
Gezi Notu

MAKEDONYA GEZİ NOTLARI (1. BÖLÜM)

İlk yazımda size Kosova’yı; Priştina, Prizren ve Mamuşa’yı anlatmıştım. İkinci yazımda ise Arnavutluk’un başkenti Tiran ve sahil ve liman şehri Durres’i anlatmıştım. Bu bölümde sizlere Makedonya’da Struga, Ohrid, Sveti Naum’u aktarmaya çalışacağım. Öncelikle size Makedonya’nın yakın çevresi ile uzaklığını aktarayım; Tiran-Struga 121 km, Elbasan-Struga 75 km, Üsküp-... daha fazla

22 Şub 2014

KÜLTÜR MOZAİĞİ MAKEDONYA

Makedonya’nın en ünlü şehirleri Ohrid, Struga, Bitola, Tetova ve özellikle başkenti Üsküp (yerel adıyla Skopje) 600 yıllık Osmanlı geçmişini ziyaretçilerine halen sergilemekte. Ezan seslerinin çan seslerine karıştığı ülkenin her yerinde, çingenelerin bir kolu olan Aromanianlar, Makedonlar, Arnavutlar, Boşnaklar ve Türkler birlikte yaşıyorlar. Balkanlar’ın yakın... daha fazla

picture-1-1395691293
Editör
14 Eki 2013
25709170474831
Ohri, Makedonya’nın güneybatı kesiminde yer alan turistik bir kenttir. Arnavutluk sınırına oldukça yakın bir konumda yer alan Ohri, Antik Liknidos şehrinin bulunduğu yerde kurulmuştur. Ohri Gölü kıyılarında yer alan en büyük şehirdir. Arkeolojik verilere göre, bu kentin tarihi geçmişi oldukça eskiye dayanmaktadır. Ohri Bölgesi yaklaşık 6.000 senelik bir yerleşimdir. Fotoğraf: justbalkan
2205327C83C2BA
Balkanlar'ın en eski ve derin gölü olan Ohri’de 200'den fazla tür bulunmaktadır. Derinliği 286 metredir. Suyunun berraklığı ile dünyadaki dört göl arasında yer almaktadır. Gölün uzunluğu 30 km, genişliği 14.5 km'dir. Şehir ve göl, 1979 yılında UNESCO tarafından Dünya Kültur Mirası listesine eklenmiştir. Ancak çevredeki yapılaşma nedeni ile gölün suları her sene azalmakta ve gölün geleceğini tehlikeye sokmaktadır. Fotoğraf: cepolina
2863A8F38785A3
Ohri Gölü’nde balık yakalamak yasaktır. Sadece "Belvica" adını verdikleri balık türünün avlanmasına izin verilmektedir. Belvica'nın eşsiz lezzetini tatmanız tavsiye edilmektedir. Yanında ise yöresel bir lezzet olan ve susuz içilen üzüm rakısını deneyebilirsiniz. Fotoğraf: windoweb
22521821781C5A
Kentte birbirinden güzel plajlar bulunmaktadır. Bunların bazıları ise doğal plaj konumundadır. Özellikle Gradiste Plajı çok sayıda insan tarafından tercih edilen ve bu bölgenin en popüler plajıdır. Labino Plajı ve Ohri Nehrinin yakınında bulunan Ljubanisa isimli plajlar da gerek yerli halk, gerekse turistler tarafından tercih edilmektedir. Aynı zamanda Ohri merkezindeki iskeleden de göle girilebilmektedir. Fotoğraf: cepolina
2127E93FBA05A4
Günümüzde kentte yaklaşık 40 tane kilise bulunmaktadır. Bu kadar çok kiliseye sahip olmasının birinci nedeni ilk Makedon devletinin kurucusu Çar Samoil'in göl kıyısında, yılda kaç gün varsa o kadar kilise inşa etmesidir. Bugün ise sadece 40 kadar kilise mevcuttur. Diğer bir nedeni ise Ohrid'in 10.yy'da Patriklik merkezi olması ve 1767 yılına kadar bağımsız başpiskoposluk olarak varlığını sürdürmesidir. Fotoğraf: commons.wikimedia

Ohri - Makedonya

Booking.com Otelleri
25 Tem 2013

OHRİ NOTLARI VE KISA BİR ARNAVUTLUK MACERASI

Genellikle her sınırda iki kapıdan geçilir. Biri Karadağ çıkışı, biri Arnavutluk girişi olması gerekirken biz bir kontrolden geçerek Arnavutluğa girdik. Tam yolu ortalamıştık ki.. acaba Arnavutluk girişi yapmadık mı diye şüphe duyduk. Yolda bir tır şoförüne sorduysakta o bir şey olmaz dediyse de yine de Arnavutluk çıkışına kadar aynı sıkıntıyı duyduk. Sınırlarda... daha fazla

03 Tem 2013

MAKEDONYA’NIN İNCİSİ OHRİ

Ülkelerin sınırları, bayrakları, dilleri, dinleri o kadar esir etmiş ki zihnimizi, başka bir ülkeye adım atmanın heyecanını tedirginlik ve stres alıyor. Ya da engeller bizi daha azimli kılıp sınırları aşmaya zorluyor. Başka topraklarda bulunmak; dili, mutfağı, alışkanlıkları farklı dokudaki bir ülkeyi ilk defa görüyor olmanın heyecanı karışık bir tat veriyor. Sofya’dan... daha fazla

2985343FC3200C
+14 Fotoğraf
2 saat önce
Dünyanın En Ünlü Kanyonları

Kanyon ya da vadiler hızlı akan nehirlerin çok çok uzun süreler boyunca dağları aşındırmasıyla oluşan doğal harikalardır. Çoğu kanyon, plato seviyesindeki toprakların uzun süre erozyona uğramasıyla oluşmuştur. Sadece heybetiyle değil güzellikleriyle de insanı büyüleyen kanyonların en güzelleri bu listede.

Fotoğraf: http://science-all.com/images/canyon/canyon-03.jpg

1 – Kings Canyon

Avustralya’nın Kuzey Bölgesi’nin güneyindeki çöller alanındaki en büyük turistik cazibelerden olan King’s Canyon keskin uçurumlara, kubbemsi oluşumlara ve çevresindeki çöle hakim manzarasıyla burayı yürümeye cesaret edebilenleri ödüllendiriyor. Kanyonun bir kısmı Aborjinlerin kutsal saydığı bir bölge, bu yüzden ziyaretçilerin rota dışına çıkmaları pek önerilmiyor.

Fotoğraf: http://www.earthtrekkers.com/wp-content/uploads/2015/06/Kings-Canyon-Rim...

2 – Taroko Gorge

Tayvan’ın kayalık doğu kıyılarında yer alan Taroko Kanyonu, adanın en çok turist çeken yerlerinden biri olma özelliğine sahip. 19 kilometre uzunluğundaki kanyon üzerinde birçok yürüyüş rotası bulunuyor ve nefes kesici manzaralarının arasında kanyonu oluşturan nehrin beyaz suları akmaya devam ediyor.

Fotoğraf: http://www.remotelands.com/images/citys/130429003.jpg

3 – Colca Canyon

And Dağları sırasında, güney Peru sınırları içinde bulunan ve Colca Nehri’nin oluşturduğu Colca Kanyonu, Büyük Kanyon’dan iki kat daha derin. Fakat kanyonun duvarları Büyük Kanyon kadar dik değil. Buranın en çekici özelliği –harika manzaraların yanı sıra-, And tepeli akbabalarını görme fırsatı. Kanyon sınırları içinde bu kuşları oldukça yakından izleme şansına sahipsiniz.

Fotoğraf: http://gallery.2gosouth.net/var/albums/Arequipa/1.JPG

4 – Samaria Gorge

Samaria Kanyonu, Girit Adası’nın güneybatısında bulunan ve 16 kilometre uzunluğundaki bir kanyon. Samaria Kanyonu’nu yürümek maceracılar arasında oldukça yaygın bir aktivite ve her sene 250 binden fazla insan bu yürüyüşü gerçekleştiriyor. Tüm kanyonu yürüme hızınıza göre 4 ila 7 saat arasında tamamlanabiliyor ve yol üzerinde mükemmel tecrübeler sizi bekliyor.

Fotoğraf: http://www.lykno.gr/wp-content/uploads/2015/04/11_Samaria_Gorge_getty891...

Dünyanın En Ünlü Kanyonları

Fotoğraf: http://science-all.com/images/canyon/canyon-03.jpg

3 saat önce
Ekoturizmin Öne Çıktığı Ülkeler

Küçük gruplar halinde yapılan, konaklama ve yeme içme hizmetlerinin genelde daha küçük ölçekli işletmeler tarafından sağlandığı; yerel halka, çevreye ve doğal yaşama karşı duyarlı seyahat anlamına gelen ekoturizm son yıllarda tüm dünyada rağbet görmeye başladı. Bu seyahatlerde çevrenin korunması ve bölge halkının ekonomisine katkı sağlama amaçları gezginlerin konforundan daha ön planda tutuluyor. Doğa gezileri, kültürel seyahatler, alternatif turizm gibi terimleri de kapsayan ekoturizmin dünyada öne çıkan örneklerini sizin için derledik.

Fotoğraf: http://www.textbooktravel.com/wp-content/uploads/2015/07/What-is-Ecotourism-Featured-Image.jpg

1. Şili

Ant Dağları ve Atacama Çölü ile sınırlarını paylaşan Şili’de ekoturistlerin takip edebilecekleri farklı rotalar bulunuyor. Coğrafi olarak gizlenmiş yapısı ile Şili toprakları, benzersiz ekosistemleri de bünyesinde barındırıyor. Şili, Güney Amerika’da bulunan çoğu ülke gibi, ekoturizmi geliştirerek hem doğa ve kültür deformasyonunu engellemek hem de bölge halkına ekonomik kazançlar sağlamayı amaçlıyor.

Fotoğraf: http://t.wallpaperweb.org/wallpaper/nature/1600x1200/Pehoe_Lake_Torres_D...

2. Hindistan

Turizm gelirinin ülke ekonomisine ciddi katkılarda bulunması nedeniyle Hindistan’da da tüm dünyada hızla gelişmekte olan ekoturizme büyük önem veriliyor. Ekoturizm dernekleri yok olmaya yüz tutmuş doğal varlıklar için çalışıyor. Farklı dinlerin bir arada bulunduğu Hindistan’da dilerseniz doğa gezilerine çıkabilir ya da şehrin içine dalarak rengârenk ve farklı bir kültüre tanıklık edebilirsiniz.

Fotoğraf: http://turizmreport.com/wp-content/uploads/hindistan.jpg

3. Avustralya

Biyolojik çeşitliliğin en geniş olduğu bölgelerden biri olan Avustralya, aynı zamanda dünyanın en tehlikeli hayvanlarının da yaşadığı yer. Ekoturizmin en önemli rotalarından biri olan Avustralya’da UNESCO’nun Dünya Mirasları Listesi’ne giren çok sayıda yapı ve doğal güzellik bulunuyor. Devasa boyutlardaki milli parkları ve doğal yaşamın korunmasına destek olan hükümetleriyle bu büyük ülke her yıl binlerce ekoturisti ağırlıyor.

Fotoğraf: http://www.reishonger.nl/wp-content/uploads/2011/10/great-ocean-road.jpg

4. Botswana

Afrika’da bulunan Botswana, ekoturizmin önemli rotalarından bir diğeri. Ülkede iki adet milli park bulunuyor ve bu parklar binlerce yırtıcı ve memeli hayvanın yuvası durumunda. Dünya Mirasları Listesi’ne de dünyanın en büyük kaya parçası olma özelliğiyle Tsodilo ve Okavango Deltası ile girdi. Yanı sıra binlerce yıl öncesinin insanlarına ev sahipliği yapmış Gcwibaba Mağaraları da önemli bir gezi noktası.

Fotoğraf: http://s3.amazonaws.com/libapps/accounts/53161/images/okavango-delta-2.jpg

Ekoturizmin Öne Çıktığı Ülkeler

picture-25006-1421929789
Silver Yazar
3 saat önce

KÜÇÜK GEZGİN İLE KOPENHAG - BÖLÜM 1

Her Christmas zamanı içimize düşen gezme aşkı bizi bu sene de rahat bırakmadı ve bu sefer yönümüzü Kopenhag’a çevirdik. Bu noktada değinmezsem çatlayacağım bir durum var. “Christmas Hristiyanların dini bayramı, siz kutluyor musunuz ki gidiyorsunuz?” diye onlarca eleştiri alıp içim şiştiği için bir açıklama getireyim; ben de rahatlayayım, eğer okurlarsa onlar da... daha fazla

16 saat önce

SAVAŞIN VE BARIŞIN ŞEHRİ BERLİN

Bazı şehirler vardır, dünyadaki herkesin yakından tanıdığı. Gidip göremese de bildiği, tarihini araştırdığı. Fethedildiğinde tüm dünyanın kaderinin değiştiği, sadece bir ırka değil tüm dünyaya mal olmuş şehirler. Bu şehirlerin en önemlilerinden birisi Berlin. Hitler, 2. Dünya Savaşı, Soğuk Savaş, Duvar derken bitip yok olan ama kendi potansiyelini asla kaybetmeyen... daha fazla

En Güzel Yunan Adaları

Komşumuz Yunanistan’ın en büyük gelir kaynaklarından biri olan turizm. Bu alandaki en büyük payı ise adaları üstleniyor. Yunanistan’ın her bir adasının farklı bir güzelliği var. Kimisi sahilleri, kimisi tenhalığı, kimisi de gece hayatı ile ünlü. İşte Yunanistan’ın en güzel adaları ve nedenleri...

Fotoğraf: http://edugeography.com/images/greece/greece-01.jpg

1 – Zakintos
1 –  Zakintos

Harika kıyı şeritleri ve ince kumları ile İyonya Adaları’ndan daha iyisini bulabilmek çok zor. Kefalonya’daki Mirtos Sahili ve Lefkada’daki Porto Katsiki, kartpostal görüntülerine sahip sahiller. Fakat Zakintos’taki sadece tekneyle ulaşım sağlanabilen Navagio (Shipwreck (Batık)) Körfezi, bütün diğer ada sahillerinden öte bir güzelliğe sahip. Biraz kalabalık olsa da bu sahilde yüzmek bambaşka bir tecrübe.

Fotoğraf: http://randomwallpapers.net/navagio-bay-zakynthos-greece-summer-beaches-...

2 – Korfu

Güneyindeki Kavos’un hareketli hayatının aksine Korfu, sessiz sakin, dingin bir tatil arayanların mutlaka uğraması gereken bir yer. Tatile giderken beklentiniz sabahlara kadar eğlenmek, tıklım tıklım sokaklarda gürültülü birkaç gün geçirmek ise burası size göre değil; fakat amacınız biraz kafa dinlemek ve muazzam görüntüler ile uyuklamak ise gitmeniz gereken yer kesinlikle Korfu.

Fotoğraf: https://atcorfu.com/wp-content/uploads/2015/03/mouse-island.jpg

3 – Delos

Yunan mitolojisine göre Apollo’nun doğum yeri olan Delos, antik Yunan ve Helenistik döneme ait mükemmel kalıntılara sahip. UNESCO Dünya Mirası Alanı olan adanın tamamı kalıntılardan oluşuyor ve 1872’den beri düzenli olarak çıkarılan arkeolojik eserler arasında tapınaklar, heykeller, mozaikler ve bir antik tiyatro bulunuyor.

Fotoğraf: http://famouswonders.com/wp-content/uploads/2009/11/Delos.jpg

4 – Mykonos

Yunan otellerinin genelde köy hayatı temalı olmasıyla ünlü olduğunu hepimiz biliriz. Mykonos, hem bu tarzı hem de modern tarzı çok iyi benimsemiş işletmecileriyle her ziyaretçiye hitap eden tatil olanakları sunuyor. Zaten her köşesi ayrı güzel olan adada kaldığınız otel de muazzam olunca tatil tadından yenmez bir hale geliyor.

Fotoğraf: http://www.mykonosforever.com/mykonos-photos/mykonos-town-the-gem-of-the...

En Güzel Yunan Adaları

Fotoğraf: http://edugeography.com/images/greece/greece-01.jpg

Popüler Şehirler
Nadir Bulunan İlginç Meyveler ve Yerleri

Dünyanın her yerinde farklı farklı yiyecekler mevcut. Bunlar bazen bizim bulduğumuz malzemelerle yarattığımız farklılıklardan dolayı olurken, bazen de doğanın kendiliğinden bize bu meyve ve sebzeleri farklı şekillerde sunmasından kaynaklanıyor. Bu listede de dünyanın her yerinden farklı farklı meyveler var. Norveç “cloudberry” (soğuk bölgelerde yetişen bir meyve), Tayland mangostanı ya da Meksika firavun inciri gibi…

Fotoğraf: http://www.tbo.com/storyimage/TB/20150603/ARTICLE/150609995/EP/1/3/EP-15...

1 – Mangostan

Gurme çevrelerinde oldukça ünlü olan mangostanın lezzeti ve taze şekilde bulunmasının zorluğu da onu iyice revaçta kılıyor. Ekşilik ve tatlılık arasındaki müthiş bir dengeye sahip meyveyi böcekler sebebiyle Tayland’tan ithal etmek yasa dışı. Bu yüzden farklı yerlerde azar azar yetiştirilmeye çalışıp satılsa da fiyatı oldukça uçuk. Tayland’a yolunuz düşerse bol bol yiyin. Çünkü uzun bir süre daha görememe ihtimaliniz oldukça yüksek.

Fotoğraf: http://media.cntraveler.com/photos/546976e62a3d21fa285c6bd5/master/w_144...

2 – Durian

Güneydoğu Asya’da bulunan Durian, çok da çekici bir meyve gibi görünmüyor. Amerikan futbolu topu ebatlarında olan meyve dikenlerle kaplı ve iğrenç bir kokuya sahip. O kadar berbat bir koku ki, "ölü sıçan kokusu" şeklinde bile nitelendiriliyor. Ancak bu kokuyu ve dikenleri aşabilen cesur insanlar oldukça lezzetli bir meyvenin tadını çıkarmayı hak ediyor.

Fotoğraf: http://media.cntraveler.com/photos/53e2ebdbc2d3f39d36109d69/master/w_144...

3 – Cloudberry

Eğer maceracı bir avcı toplayıcı iseniz, en kuzeydeki topraklarda birçok lezzetli meyveye ve cloudberry çeşidine denk gelebilirsiniz. Ancak bu meyvenin değerinin en çok bilindiği yer Norveç. Norveç’te bu meyve üzerinden oldukça büyük hacimli bir ticaret çemberi dönüyor. Yerel olanların dışında Finlandiya menşeili meyveler bulmanız da mümkün. Reçeli de yapılan meyve genelde sütlü tatlılarla birlikte sunuluyor.

Fotoğraf: http://media.cntraveler.com/photos/546976dccbbd2620680d9ed5/master/w_144...

4 – Cupuaçu

Kakaoyla akraba olan Amazon kaynaklı Cupuaçu ağacı, kavun büyüklüğünde bir meyve sunuyor ve bu meyve de çikolata benzeri bir tada sahip. Ananas ve turunçgillere nazaran daha yumuşak bir eti olan meyve Brezilya’nın kuzeyinde kendi başına bir tatlı olarak sunulabiliyor ya da suyu çıkarılabiliyor. Cupuaçu ayrıca çikolata benzeri bir şekerlemenin yapımında da gittikçe daha fazla kullanılmaya başlandı.

Fotoğraf: http://media.cntraveler.com/photos/546976e12a3d21fa285c6bb7/master/w_144...

Nadir Bulunan İlginç Meyveler ve Yerleri

picture-46443-1464177212

SAKİN KENT UZUNDERE

Her kentin geçmişinden gelen, kentin tarihi, yerel özellikleri gibi unsurlarından oluşan bir ruhu vardır. Kent ruhu bir anda oluşturabilecek bir şey değildir ancak yanlış politikalar sonucu bu ruhunu kaybetmesi oldukça kolaydır. O topraklarda yaşayan uygarlıkların, üretilen ürünlerin, söylenen şarkıların, yazılan şiirlerin, dostlukların, yaşananların birikimi olan bu... daha fazla

19 saat önce
Cape Town'da Mutlaka Yapmanız Gereken 10 Şey

Güney Afrika’nın canlı şehri Cape Town biraz uzak olsa da son yıllarda muazzam bir çıkış yakaladı. Şehirde olmayan şey yok. Yaz tatili arıyorsanız harika sahilleri; doğa arıyorsanız mükemmel manzaraları ve vahşi yaşamı; yemek arıyorsanız harika şefleri; eğlence arıyorsanız çok hareketli bir gece hayatı var. İşte bu şehirde yapmanız gereken 10 şey.

Fotoğraf: http://rmscapetown.org/wp-content/uploads/2015/08/cape-town2.jpg

1 – Cape Yarımadası’nı ziyaret edin

Table Mountain Ulusal Parkı’nın manzaralarının tadını çıkarın ve “dünyanın yedi doğal harikasından biri” unvanına sahip alanda dopdolu bir gün geçirin. Burada Afrika penguen kolonisini görebilir ve Cape of Good Hope, Cape Point ve Boulder’s Beach gibi ünlü alanları gezebilirsiniz.

Fotoğraf: http://www.south-african-hotels.com/media/cape-town-overview.jpg

2 – Şehrin üzüm bağlarını gezin

Cape Town’ın merkezinden araçla bir saat uzaklıkta yer alan Cape Şarap Bağları’nda dolaşmak için birçok seçeneğiniz var. İsterseniz turlara dahil olabilirsiniz veya özel araçla gideceğiniz yerleri kendiniz seçip özgürce hareket edebilirsiniz. Burada özellikle Franschoek ve Stellenbosch ziyaret etmeye değer bölgeler.

Fotoğraf: http://silverleaftravelandtours.co.za/wp-content/uploads/2016/03/063P818...

3 – Sahillerine uğrayın

On İki Havari Dağ Sırası’nın hemen altında yer alan Camp’s Körfezi, kusursuz bir sahil kenti. Lüks bir tatil arıyorsanız burada Marly Hotel’de kalıp sahilin dibinde harika bir tatil geçirebilirsiniz. Burası dışında oldukça romantik ve Atlas Okyanusu’nun harika manzaralarına sahip Hout Körfezi’ne de uğramayı unutmayın.

Fotoğraf: http://d2g6byanrj0o4m.cloudfront.net/images/3198/www-watersense-co-za.jpg

4 – Güney Afrika tarihi hakkında bir şeyler öğrenin

Nelson Mandela’nın 20 yıl kaldığı Robben Island’taki hücresini ziyaret edebilir, eski mahkumlar tarafından düzenlenen turlarda büyüleyici hikâyeler duyabilirsiniz. Sonuçta Mandela’nın hikâyesini en yakın kaynaklardan duymak gibi bir fırsat kaç kez elinize geçebilir ki?

Fotoğraf: http://www.globalsecurity.org/military/world/rsa/images/map-south-africa...

Cape Town'da Mutlaka Yapmanız Gereken 10 Şey

Fotoğraf: http://rmscapetown.org/wp-content/uploads/2015/08/cape-town2.jpg

Gezimanya interaktif harita
picture-15-1381800226
Gold Yazar
19 saat önce

İSTANBUL YAKININDAKİ CENNET GÖLLER - GÖLCÜK

Bahar aylarında hafta sonlarını ya da kısa tatillerimizi değerlendirmek, yoğun iş temposundan biraz olsun uzaklaşmak için kendinizi sessiz, sakin bir yerlere, tabiatın kucağına atmak isterseniz yakınlarınızda illaki bir yerler vardır. Ben bahar aylarında yemyeşil çevrede, sarı papatyalar ve kırmızı gelincikler arasında seyahat etmeye bayılıyorum. Bu nedenle yine... daha fazla