OHRİD VE OHRİ GÖLÜ

TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör27 Mar 2012245810 Yorum

Denizden 700 metre yüksekte bulunan Ohri gölü ise Avrupa’nın en eski ve en derin gölüdür. Derinliği 286 metre olan gölün suyu oldukça berraktır. Bu özelliği ile dünyadaki en berrak suya sahip ilk 4 gölden biridir. 30 kilometre genişliğide ve 14,5 kilometre uzunluğundaki gölün kenarındaki Ohrid kenti yaklaşık 60.000 kişilik bir nüfusa sahiptir.

Biz Ohrid’e Üsküp’ten yaklaşık 3 saat süren otobüs yolculuğu sonrasında ulaşıyoruz. Araları 121 kilometre. Kente yaklaştıkça çam ormanları sıklaşıyor ve sanki Ohrid’in güzelliklerini müjdeliyor. Ohrid, sahip olduğu doğal güzellikleri ile çok güzel bir tatil mekanı. Şehir ve göl Unesco dünya mirası listesine dahil edilmiştir.

Arkeolojik verilere göre Ohrid kenti yaklaşık 6.000 senelik bir geçmişe sahiptir. Bu bölgede yaşadığı bilinen ilk kişiler Brigler (Frgiler) ve Enheleler'dir. Ohrid, Slav halklarının kullandıkları "Kiriliça" alfabesinin doğduğu yer aynı zamanda. Alfabe ise Aziz Kiril ve Metodiy kardeşlerinin eseridir.

Ohri lokasyonunda bir çok otel seçeneği var. Bunlardan ilginç bulabilecekleriniz Apartments Karamach, Guest House Nina, Guest House Sandra Lagadin. Siz de şehir merkezine yakın kalıp da ekonomi yapmayı tercih edenlerdenseniz Jazz Inn House, Villa Cvet Rooms gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik oteller isterseniz Apartment Sonata, Adzija House, Apartments Center otelini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Ohri aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bu şehir, 1395 senesinde ise Osmanlı İmparatorluğu’na dahil edilmiştir. Bu nedenle de kentte Osmanlı’dan kalan çok sayıda yapı göze çarpmaktadır. Osmanlı döneminden kalan 10 cami ve 1 tekke bulunmaktadır. Taş döşemeli dar sokaklarda yer alan evler Osmanlı’nın izlerini taşımaktadır. Ohrid her ne kadar bir Osmanlı kenti olsa da, Hristyanlık için de önemli bir merkez.

Günümüzde kentte yaklaşık 40 tane kilise bulunmaktadır. Bu kadar çok kiliseye sahip olmasının birinci nedeni ilk Makedon devletinin kurucusu Çar Samoil'in göl kıyısında, yılda kaç gün varsa o kadar kilise inşa etmesiymiş. Ama günümüze bunlardan sadece 40’ı kalmıştır. Diğer bir nedeni ise Ohrid'in 10.yy'da Patriklik merkezi olması ve 1767 yılına kadar bağımsız başpiskoposluk olarak varlığını sürdürmesi olarak gösteriliyor.

Ohrid, Makedonlar’ın en önemli tatil merkezi. Aynı zamanda turistler tarafından da Makedonya’da en fazla ziyaret edilen yer olduğundan bölgede fiyatlar diğer Makedonya şehirleri’ne göre biraz yüksek.

Ohridliler, kendi memleketleri için “Tanrı cenneti çamurdan yaparken, bir parça kopup Ohrid’in üzerine düşmüş”, Ohrid gölü içinse “Mavi İnci” derlermiş.

Ohrid, tarihi eserlerle dolu bir kent. İnsan nereden başlayacağını şaşırıyor. Biz ilk olarak, ilk Makedon devletinin kurucusu Çar Samoil'in adını taşıyan kaleye gidiyoruz. Kale tarih boyunca defalarca yıkılmış ama sonradan genişletilerek tekrar inşa edilmiş. Tepede yer alan kaleden kentin manzarası bir harika. Tepeden göle uzanan duvarların uzunluğu yaklaşık 3 km. Duvarlarının yüksekliği ise yer yer değişiklik gösteriyor. En alçak duvar 3 metre, en yüksek duvar ise 16 metredir.

Buraya yakın konumda bulunan Antik Tiyatro ise Roma döneminden kalma bir yapı. Burası aynı zamanda kentin en eski yapısıymış, MÖ. 3. Yüzyıla tarihleniyor. Bu tiyatro 4.000 kişilik oturma kapasitesiyle döneminde bölgenin en büyük tiyatrosuymuş. Tiyatroda yaşamış olan saygın ve zengin kişilerin kendilerine ait oturma yerleri, kendi isimleri yazılarak belirlenmiş. Hatta bazı isimler günümüzde de görülebiliyor. Bu tiyatro romalılar döneminde ise arena olarak kullanılmış. Günümüzde ise burada çeşitli kültürel etkinlikler düzenleniyor.

Buradan sonra kent merkezinde yer alan Türk çarşısına gidiyoruz. Bu çarşı diğer Makedonya kentlerindeki çarşılara göre daha modern ve düzenli. Çevrede çok sayıda ufak hediyelik eşya dükkanı bulunuyor. Buralarda müzikal enstrümanlar, telkâri takılar, oymacılık ürünleri ve bakır eşyalar bulabilirsiniz. En önemli hediyelik eşya ise Ohrid incisinden yapılmış olan takılardır. Ancak oldukça turistik olduğundan diğer Makedonya kentlerine göre daha pahalıdır. Bir kent ne kadar turistik olursa çehresi de o kadar değişiyor.

Ohrid çarşısı oldukça renkli ve hareketli, özellikle de yaz aylarında akşamüstü saatlerde buradaki kalabalık daha da artıyor. Kent sokaklarında dolaşırken türkçe konuşan birilerine mutlaka rastlarsınız.

Göl kenarındaki cafe, restoran ve eğlence yerlerinde akşam saatlerinde yer bulmak oldukça zor olabiliyor. Ama mutlaka göl kenarındaki bu şirin kafe ve restoranlarda oturup, yemek yemeli ya da birşeyler içmeli ve gün batımını izlemelisiniz.

Ohrid Nehri’nde balık yakalamak yasaktır. Sadece "Belvica" adını verdikleri balık türünün avlanmasına izin verilmektedir. Belvica'nın eşsiz lezzetini tatmanız tavsiye edilmektedir. Yanında ise yöresel bir lezzet olan ve susuz içilen üzüm rakısını deneyebilirsiniz. Burada “Jolte” rakı markasını tercih edebilirsiniz. Bizdeki rakıya göre biraz daha yumuşak içimli. Göl kenarındaki bu mekanların büyük çoğunluğunda Makedon müziğini de dinleyebilirsiniz.

Akşam saatlerinde bu bölge oldukça kalabalık. Kentte Bodrum’u anımsatan bir gece hayatı var ve gece hayatı bu bölgede yoğunlaşıyor. Her türden müziğin çalındığı mekan bulmak mümkündür. Ayrıca yaz aylarında burada bir müzik şenlikleri de düzenleniyormuş ama biz denk gelmedik.

Ohrid küçük olsa da, gezilecek yerleri çok fazla olan bir bölge bu nedenle ilk güne sığdıramadıklarımızı bir sonraki gün gezmeye karar vererek, güzel bir uyku için kendimizi merkezdeki bir hostele atıyoruz.

En Uygun Fiyatlı Ohri Otelleri

1. 7 Ağustos 2015,Cuma - 15 Ağustos 2015,Cumartesi
Balkan Ekspresi Türk Hava Yolları 7 gece (549.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 23 Ağustos 2015,Pazar - 30 Ağustos 2015,Pazar

Ohri için en uygun uçak biletlerini Skyscanner aracılığıyla görmek için hemen tıklayın.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

27 Tem 2015
Emir Ergin
Gold Yazar
01 Tem 2015

BAŞKENT ÜSKÜP VE BALKANLARIN İNCİSİ OHRİD

2011′in sonlarında Belgrad’ın dahil olmadığı büyük Balkan turu yaptım. Belgrad’ı da (vizesiz) en kısa zamanda görmek isterim. Sırbistan’ı görmeden Balkan turu olamaz. Çok lüks çok enteresan yerler görmedim. Ama siyaset, farklı kültürler ve geçmişin izleri hakkında çok öğretici bir tatil oldu. Özellikle Bosna’da savaşın izleri hala canlı. Makedonya turumu ise Üsküp ve Ohrid... daha fazla

22 May 2015

BALKANLARDA BİR İNCİ: OHRİD

Makendonya gezimizi; 2 gün Üsküp, 2 gün Ohrid şeklinde planlamıştık. Üsküp’ten Ohrid’e geçerken arada kalan şehirlere (Gostivar-Tetova) yol üstünde uğraşacaktık. Üsküp yazısını daha sonraya bırakıp Ohrid yazısını yazacağım önce.  Ohrid, Ohrid Gölü'nün kıyısına kurulmuş şirin bir şehir. Aslında göl demeye insanının dili varmıyor, uçsuz bucaksız bir görüntü deniz gibi bir şey.... daha fazla

21 May 2015
28 Ağu 2014
03 Haz 2014
Gezi Notu

MAKEDONYA GEZİ NOTLARI (1. BÖLÜM)

İlk yazımda size Kosova’yı; Priştina, Prizren ve Mamuşa’yı anlatmıştım. İkinci yazımda ise Arnavutluk’un başkenti Tiran ve sahil ve liman şehri Durres’i anlatmıştım. Bu bölümde sizlere Makedonya’da Struga, Ohrid, Sveti Naum’u aktarmaya çalışacağım. Öncelikle size Makedonya’nın yakın çevresi ile uzaklığını aktarayım; Tiran-Struga 121 km, Elbasan-Struga 75 km, Üsküp-Ohrid 182 km... daha fazla

22 Şub 2014

KÜLTÜR MOZAİĞİ MAKEDONYA

Makedonya’nın en ünlü şehirleri Ohrid, Struga, Bitola, Tetova ve özellikle başkenti Üsküp (yerel adıyla Skopje) 600 yıllık Osmanlı geçmişini ziyaretçilerine halen sergilemekte. Ezan seslerinin çan seslerine karıştığı ülkenin her yerinde, çingenelerin bir kolu olan Aromanianlar, Makedonlar, Arnavutlar, Boşnaklar ve Türkler birlikte yaşıyorlar. Balkanlar’ın yakın geçmişte... daha fazla

Gezimanya
14 Eki 2013
Galeri
Ohri, Makedonya’nın güneybatı kesiminde yer alan turistik bir kenttir. Arnavutluk sınırına oldukça yakın bir konumda yer alan Ohri, Antik Liknidos şehrinin bulunduğu yerde kurulmuştur. Ohri Gölü kıyılarında yer alan en büyük şehirdir. Arkeolojik verilere göre, bu kentin tarihi geçmişi oldukça eskiye dayanmaktadır. Ohri Bölgesi yaklaşık 6.000 senelik bir yerleşimdir. Fotoğraf: justbalkan
Balkanlar'ın en eski ve derin gölü olan Ohri’de 200'den fazla tür bulunmaktadır. Derinliği 286 metredir. Suyunun berraklığı ile dünyadaki dört göl arasında yer almaktadır. Gölün uzunluğu 30 km, genişliği 14.5 km'dir. Şehir ve göl, 1979 yılında UNESCO tarafından Dünya Kültur Mirası listesine eklenmiştir. Ancak çevredeki yapılaşma nedeni ile gölün suları her sene azalmakta ve gölün geleceğini tehlikeye sokmaktadır. Fotoğraf: cepolina
Ohri Gölü’nde balık yakalamak yasaktır. Sadece "Belvica" adını verdikleri balık türünün avlanmasına izin verilmektedir. Belvica'nın eşsiz lezzetini tatmanız tavsiye edilmektedir. Yanında ise yöresel bir lezzet olan ve susuz içilen üzüm rakısını deneyebilirsiniz. Fotoğraf: windoweb
Kentte birbirinden güzel plajlar bulunmaktadır. Bunların bazıları ise doğal plaj konumundadır. Özellikle Gradiste Plajı çok sayıda insan tarafından tercih edilen ve bu bölgenin en popüler plajıdır. Labino Plajı ve Ohri Nehrinin yakınında bulunan Ljubanisa isimli plajlar da gerek yerli halk, gerekse turistler tarafından tercih edilmektedir. Aynı zamanda Ohri merkezindeki iskeleden de göle girilebilmektedir. Fotoğraf: cepolina
Günümüzde kentte yaklaşık 40 tane kilise bulunmaktadır. Bu kadar çok kiliseye sahip olmasının birinci nedeni ilk Makedon devletinin kurucusu Çar Samoil'in göl kıyısında, yılda kaç gün varsa o kadar kilise inşa etmesidir. Bugün ise sadece 40 kadar kilise mevcuttur. Diğer bir nedeni ise Ohrid'in 10.yy'da Patriklik merkezi olması ve 1767 yılına kadar bağımsız başpiskoposluk olarak varlığını sürdürmesidir. Fotoğraf: commons.wikimedia

Ohri - Makedonya

25 Tem 2013

OHRİ NOTLARI VE KISA BİR ARNAVUTLUK MACERASI

Genellikle her sınırda iki kapıdan geçilir. Biri Karadağ çıkışı, biri Arnavutluk girişi olması gerekirken biz bir kontrolden geçerek Arnavutluğa girdik. Tam yolu ortalamıştık ki.. acaba Arnavutluk girişi yapmadık mı diye şüphe duyduk. Yolda bir tır şoförüne sorduysakta o bir şey olmaz dediyse de yine de Arnavutluk çıkışına kadar aynı sıkıntıyı duyduk. Sınırlarda bazılarına... daha fazla

03 Tem 2013

MAKEDONYA’NIN İNCİSİ OHRİ

Ülkelerin sınırları, bayrakları, dilleri, dinleri o kadar esir etmiş ki zihnimizi, başka bir ülkeye adım atmanın heyecanını tedirginlik ve stres alıyor. Ya da engeller bizi daha azimli kılıp sınırları aşmaya zorluyor. Başka topraklarda bulunmak; dili, mutfağı, alışkanlıkları farklı dokudaki bir ülkeyi ilk defa görüyor olmanın heyecanı karışık bir tat veriyor. Sofya’dan... daha fazla

Gezimanya
17 Oca 2013
Fotoğraf
Ohri
+14 Fotoğraf
27 Mar 2012

OHRİD VE OHRİ GÖLÜ

Makedonya'nın güneyinde yer alan Ohrid kenti, Antik Liknidos şehrinin bulunduğu yerde kurulmuştur. Ohri Gölü kenarındaki en büyük yerleşim olan Ohrid, adını üstünde eski kentin kurulu bulunduğu sarp tepeden (Sırp-Hırvat dilinde Ohrid) almıştır. Denizden 700 metre yüksekte bulunan Ohri gölü ise Avrupa’nın en eski ve en derin gölüdür. Derinliği 286 metre olan gölün suyu oldukça... daha fazla

8 saat önce
Özel Yazı

İSTANBUL LEGOLAND DISCOVERY CENTRE

Doğu Avrupa’nın ve Türkiye’nin ilk LEGOLAND® Discovery Centre’ı, 30 Temmuz’daki açılışının öncesinde ünlü yüzler ve çocukları ile bir etkinlik gerçekleştirdi. Anne Çocuk Eğitim Vakfı’ndan gelen çocuklar da eğlenceli etkinlikteydi. 28 Temmuz’da Forum İstanbul AVM’de LEGOLAND Discovery Centre’da gerçekleştirilen etkinlikte, LEGOLAND’in ilk konukları doyasıya eğlendi. Açılışa... daha fazla

KÜÇÜK NAİF BİR OSMANLI ŞEHRİ: OSMANELİ

Şehrin kalabalıklığından, sesinden, insanı yoran o karmaşasından bir an uzaklaşmak istiyorsanız ve yüksek beklentilerinizde yoksa, bir köy kahvesinde çay içmek ve elde fotoğraf makinesıyle anın tadını çıkartmak yeterliyse sizin için, tanınmadığınız bir şehirde özgürce gezmek istiyorsanız, Osmaneli tam da aradığınız şirin mi şirin bir Anadolu kasabası, sizleri beklemekte. Çok... daha fazla

GEYİĞİ HAVADA GÖRDÜM: RODOS

Bizim köyün alt tarafında çay kenarında kara kuru bir ağaç durur zamana meydan okurcasına. Yıllarca ev sahipliği yapar kutsal mekânlardan geldiği söylenen konuğuna. O da sanki kendisininmiş gibi gelir konar mekânına. Nasıl bulur o ağacı, aynısı mıdır yoksa başkası mı bilmiyorum ama siyah beyaz tüyleri, kırmızımsı ayakları ve gagaları ile ağacın konuğu leyleğin köyümüze gelişi... daha fazla

ARABA İLE AVRUPA TURUNUN 2. DURAĞI: ÜSKÜP

Üsküp'te eski şehir bölgesinde Müslümanlar yaşamakta o yüzden çok insan Türkçe biliyor. Diğer tarafta yani suyun diğer tarafında ise Türkçe konuşan yok gibi. İnsanlar yardımsever ve turistlere karşı ilgililer. Kazıklandim ya da beni kazıklayacak hissi duymuyorsun. Para olarak dinar geçerli ama çoğu Euro da kabul ediyor. Ama üstünü verirken dinar olarak vermeyi ihmal etmiyorlar... daha fazla

ARABA İLE AVRUPA TURU

Araba ile ciktigimiz Avrupa turunda ilk durak olarak sectigimiz Kavala, İstanbul'dan yaklaşık 530 km. Şehir olarak eski bir tatil şehri görünümünde. Görülecek pek bir şeyi yok. Ufak bir marinası ve etrafında birkaç güzel restorantından başka birşey yok. Deniz ve güneş derseniz o güzel. Asıl Kavala'ya 150 km mesafede Halkidiki diye bir bölge var orası çok güzelmiş. Biz dönüş... daha fazla

Etkinlik
3 Ağustos 2015,Pazartesi

13. Kadıköy Belediyesi Tiyatro Festivali

Kadıköy Belediyesi'nin gelenekselleşen Tiyatro Festivali’nin bu yıl 13. kez düzenleneceği açıklandı. Özgürlük Parkı'nda tiyatroseverlere eşsiz keyfi sunacak festivalin, 3-17 Ağustos tarihleri arasında ücretsiz olarak gerçekleştirileceği bildirildi. Oyunları açık havada izleme olanağı bulacak seyirciler için yaş sınırlaması olan oyunlar olduğu belirtiliyor. Ayrıntılı bilgi için... daha fazla

Emir Ergin
Gold Yazar
Özel Yazı

KARANLIKTA DİYALOG DENEYİMİ YAŞAMAK

Dünya üzerinde 135 şehirde, 8 milyonu aşkın ziyaretçinin tarafından gezilen "Karanlıkta Diyalog Sergisi" için biletler 17 Ağustos'a kadar indirime girdi. Ben yaşadıklarımı anlatayım sizler de ziyaret etmeyi düşünün... Diyalog kurmanın en iyi yollarından biri karanlıkta sevdiklerinle oturmaktır. Çocukluk yıllarımda İstanbul’da sık sık elektrik kesilirdi. Ben odamda... daha fazla

Duyuru

Madrid’in en eski kafesi kapandı

Madrid’in 1887 yılından bu yana hizmet veren en eski kafesinin kapandığı açıklandı. Bilbao metro istasyonunun hemen girişinde bulunan Café Comercial’in neden kapatıldığı henüz bilinmiyor. Sadece kurucu ailenin artık bu sektörde devam etmeme kararı aldığı ifade ediliyor. Yöre halkının karara tepki verdiği ve kafenin kapatılmasını kesinlikle istemedikleri belirtiliyor. (tr.... daha fazla

15 saat önce

BİR LİKYA ÜÇLEMESİ: XANTHOS, LETOON VE PATARA

Neredeyse 80 derecelik açılarıyla dik yokuşlu Kalkan, Antalya sınırları içerisinde, Kaş’a bağlı bir belde. Londra’da bile bu kadar çok İngilizce konuşulmuyordur herhalde. Ben Fethiye’den, kuzenlerim Antalya’dan yola çıkıp Kalkan’da buluştuk. Bu gece burada konaklayacağız. Kalkan’da fazla vakit kaybetmeyip, yaklaşık 20 km uzaklıktaki Xanthos şehrini görmek için hemen yola... daha fazla

15 saat önce
Duyuru

İran birçok ülkeyle vize rejimini gevşetiyor

Turizmi canlandırmak isteyen Tahran hükümetinin, 7 ülkeye uyguladığı vize rejimini gevşetme kararı aldığı bildirildi. İran medyasının haberine göre Türkiye, Lübnan, Azerbaycan, Gürcistan, Bolivya, Mısır ve Suriye vatandaşları İran’a tamamen vizesiz giriş yapabilecek ve 15-90 gün arası ülkede kalabilecekler. Bu konudaki çalışmaların 6-9 ay içinde tamamlanacağı belirtiliyor. (... daha fazla