img-script

OHRİD VE OHRİ GÖLÜ

TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör27 Mar 2012385370 Yorum

Makedonya'nın güneyinde yer alan Ohrid kenti, Antik Liknidos şehrinin bulunduğu yerde kurulmuştur. Ohri Gölü kenarındaki en büyük yerleşim olan Ohrid, adını üstünde eski kentin kurulu bulunduğu sarp tepeden (Sırp-Hırvat dilinde Ohrid) almıştır.

Denizden 700 metre yüksekte bulunan Ohri gölü ise Avrupa’nın en eski ve en derin gölüdür. Derinliği 286 metre olan gölün suyu oldukça berraktır. Bu özelliği ile dünyadaki en berrak suya sahip ilk 4 gölden biridir. 30 kilometre genişliğide ve 14,5 kilometre uzunluğundaki gölün kenarındaki Ohrid kenti yaklaşık 60.000 kişilik bir nüfusa sahiptir.

634701012961990000634701013114290000

Biz Ohrid’e Üsküp’ten yaklaşık 3 saat süren otobüs yolculuğu sonrasında ulaşıyoruz. Araları 121 kilometre. Kente yaklaştıkça çam ormanları sıklaşıyor ve sanki Ohrid’in güzelliklerini müjdeliyor. Ohrid, sahip olduğu doğal güzellikleri ile çok güzel bir tatil mekanı. Şehir ve göl Unesco dünya mirası listesine dahil edilmiştir.

Arkeolojik verilere göre Ohrid kenti yaklaşık 6.000 senelik bir geçmişe sahiptir. Bu bölgede yaşadığı bilinen ilk kişiler Brigler (Frgiler) ve Enheleler'dir. Ohrid, Slav halklarının kullandıkları "Kiriliça" alfabesinin doğduğu yer aynı zamanda. Alfabe ise Aziz Kiril ve Metodiy kardeşlerinin eseridir.

Ohri şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Apartment Vesna, Maja Apartments, Studios Square. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Matea Apartments, Hotel Lagadin gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Villa Darko - VIP Accomodations, Apartment Duki, Lukanov Center tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Ohri aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bu şehir, 1395 senesinde ise Osmanlı İmparatorluğu’na dahil edilmiştir. Bu nedenle de kentte Osmanlı’dan kalan çok sayıda yapı göze çarpmaktadır. Osmanlı döneminden kalan 10 cami ve 1 tekke bulunmaktadır. Taş döşemeli dar sokaklarda yer alan evler Osmanlı’nın izlerini taşımaktadır. Ohrid her ne kadar bir Osmanlı kenti olsa da, Hristyanlık için de önemli bir merkez.

Günümüzde kentte yaklaşık 40 tane kilise bulunmaktadır. Bu kadar çok kiliseye sahip olmasının birinci nedeni ilk Makedon devletinin kurucusu Çar Samoil'in göl kıyısında, yılda kaç gün varsa o kadar kilise inşa etmesiymiş. Ama günümüze bunlardan sadece 40’ı kalmıştır. Diğer bir nedeni ise Ohrid'in 10.yy'da Patriklik merkezi olması ve 1767 yılına kadar bağımsız başpiskoposluk olarak varlığını sürdürmesi olarak gösteriliyor.

Ohrid, Makedonlar’ın en önemli tatil merkezi. Aynı zamanda turistler tarafından da Makedonya’da en fazla ziyaret edilen yer olduğundan bölgede fiyatlar diğer Makedonya şehirleri’ne göre biraz yüksek.

Ohridliler, kendi memleketleri için “Tanrı cenneti çamurdan yaparken, bir parça kopup Ohrid’in üzerine düşmüş”, Ohrid gölü içinse “Mavi İnci” derlermiş.

634701013362520000634701013561700000

Ohrid, tarihi eserlerle dolu bir kent. İnsan nereden başlayacağını şaşırıyor. Biz ilk olarak, ilk Makedon devletinin kurucusu Çar Samoil'in adını taşıyan kaleye gidiyoruz. Kale tarih boyunca defalarca yıkılmış ama sonradan genişletilerek tekrar inşa edilmiş. Tepede yer alan kaleden kentin manzarası bir harika. Tepeden göle uzanan duvarların uzunluğu yaklaşık 3 km. Duvarlarının yüksekliği ise yer yer değişiklik gösteriyor. En alçak duvar 3 metre, en yüksek duvar ise 16 metredir.

634701014032880000634701014167780000

Buraya yakın konumda bulunan Antik Tiyatro ise Roma döneminden kalma bir yapı. Burası aynı zamanda kentin en eski yapısıymış, MÖ. 3. Yüzyıla tarihleniyor. Bu tiyatro 4.000 kişilik oturma kapasitesiyle döneminde bölgenin en büyük tiyatrosuymuş. Tiyatroda yaşamış olan saygın ve zengin kişilerin kendilerine ait oturma yerleri, kendi isimleri yazılarak belirlenmiş. Hatta bazı isimler günümüzde de görülebiliyor. Bu tiyatro romalılar döneminde ise arena olarak kullanılmış. Günümüzde ise burada çeşitli kültürel etkinlikler düzenleniyor.

Buradan sonra kent merkezinde yer alan Türk çarşısına gidiyoruz. Bu çarşı diğer Makedonya kentlerindeki çarşılara göre daha modern ve düzenli. Çevrede çok sayıda ufak hediyelik eşya dükkanı bulunuyor. Buralarda müzikal enstrümanlar, telkâri takılar, oymacılık ürünleri ve bakır eşyalar bulabilirsiniz. En önemli hediyelik eşya ise Ohrid incisinden yapılmış olan takılardır. Ancak oldukça turistik olduğundan diğer Makedonya kentlerine göre daha pahalıdır. Bir kent ne kadar turistik olursa çehresi de o kadar değişiyor.

Ohrid çarşısı oldukça renkli ve hareketli, özellikle de yaz aylarında akşamüstü saatlerde buradaki kalabalık daha da artıyor. Kent sokaklarında dolaşırken türkçe konuşan birilerine mutlaka rastlarsınız.

Göl kenarındaki cafe, restoran ve eğlence yerlerinde akşam saatlerinde yer bulmak oldukça zor olabiliyor. Ama mutlaka göl kenarındaki bu şirin kafe ve restoranlarda oturup, yemek yemeli ya da birşeyler içmeli ve gün batımını izlemelisiniz.

Ohrid Nehri’nde balık yakalamak yasaktır. Sadece "Belvica" adını verdikleri balık türünün avlanmasına izin verilmektedir. Belvica'nın eşsiz lezzetini tatmanız tavsiye edilmektedir. Yanında ise yöresel bir lezzet olan ve susuz içilen üzüm rakısını deneyebilirsiniz. Burada “Jolte” rakı markasını tercih edebilirsiniz. Bizdeki rakıya göre biraz daha yumuşak içimli. Göl kenarındaki bu mekanların büyük çoğunluğunda Makedon müziğini de dinleyebilirsiniz.

Akşam saatlerinde bu bölge oldukça kalabalık. Kentte Bodrum’u anımsatan bir gece hayatı var ve gece hayatı bu bölgede yoğunlaşıyor. Her türden müziğin çalındığı mekan bulmak mümkündür. Ayrıca yaz aylarında burada bir müzik şenlikleri de düzenleniyormuş ama biz denk gelmedik.

Ohrid küçük olsa da, gezilecek yerleri çok fazla olan bir bölge bu nedenle ilk güne sığdıramadıklarımızı bir sonraki gün gezmeye karar vererek, güzel bir uyku için kendimizi merkezdeki bir hostele atıyoruz.
Ohri'de gezginler için mükemmel konumda bulunan Apartments Tomic ve Apartment Villa Dudanov konaklamak için tercih edilebilir.

En Uygun Fiyatlı Ohri Otelleri booking-logo

Sizin İçin Seçtiğimiz Ohri Otelleri booking-logo

Ücretsiz WiFi hizmeti sunan Ohri Otelleri booking-logo

Ohri Turları

Ohri için en uygun uçak biletlerini Skyscanner aracılığıyla görmek için hemen tıklayın.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

09 Eki 2015
picture-31781-1441641386
19 Eyl 2015

UCUZ VE GÜZEL TATİL: OHRİD GEZİ REHBERİ

Ohrid gezilecek yerler, Makedonya'nın gözde tatil bölgesi Ohrid hakkında Ohrid gezi rehberi hazırlamaya çalıştık. Ağustos ayında yapmış olduğumuz Balkanlar seyahatimizin ikinci durağında bizim gibi seyahat edecekler için yararlı bilgiler yazımızda olacak. Ohrid'de gezilecek yerler, Ohrid ulaşım, Ohrid’de ne yenir, Ohrid’de kalacak yerler gibi sorulara cevap vermeye... daha fazla

27 Tem 2015
Gezimanya interaktif harita
picture-25579-1423663601
Gold Yazar
01 Tem 2015

BAŞKENT ÜSKÜP VE BALKANLARIN İNCİSİ OHRİD

2011′in sonlarında Belgrad’ın dahil olmadığı büyük Balkan turu yaptım. Belgrad’ı da (vizesiz) en kısa zamanda görmek isterim. Sırbistan’ı görmeden Balkan turu olamaz. Çok lüks çok enteresan yerler görmedim. Ama siyaset, farklı kültürler ve geçmişin izleri hakkında çok öğretici bir tatil oldu. Özellikle Bosna’da savaşın izleri hala canlı. Makedonya turumu ise Üsküp ve... daha fazla

22 May 2015

BALKANLARDA BİR İNCİ: OHRİD

Makendonya gezimizi; 2 gün Üsküp, 2 gün Ohrid şeklinde planlamıştık. Üsküp’ten Ohrid’e geçerken arada kalan şehirlere (Gostivar-Tetova) yol üstünde uğraşacaktık. Üsküp yazısını daha sonraya bırakıp Ohrid yazısını yazacağım önce.  Ohrid, Ohrid Gölü'nün kıyısına kurulmuş şirin bir şehir. Aslında göl demeye insanının dili varmıyor, uçsuz bucaksız bir görüntü deniz gibi... daha fazla

21 May 2015
picture-18809-1420198272
28 Eki 2014
picture-9469-1409254149
28 Ağu 2014
03 Haz 2014
Gezi Notu

MAKEDONYA GEZİ NOTLARI (1. BÖLÜM)

İlk yazımda size Kosova’yı; Priştina, Prizren ve Mamuşa’yı anlatmıştım. İkinci yazımda ise Arnavutluk’un başkenti Tiran ve sahil ve liman şehri Durres’i anlatmıştım. Bu bölümde sizlere Makedonya’da Struga, Ohrid, Sveti Naum’u aktarmaya çalışacağım. Öncelikle size Makedonya’nın yakın çevresi ile uzaklığını aktarayım; Tiran-Struga 121 km, Elbasan-Struga 75 km, Üsküp-... daha fazla

İstanbul Bisiklet Rotaları
22 Şub 2014

KÜLTÜR MOZAİĞİ MAKEDONYA

Makedonya’nın en ünlü şehirleri Ohrid, Struga, Bitola, Tetova ve özellikle başkenti Üsküp (yerel adıyla Skopje) 600 yıllık Osmanlı geçmişini ziyaretçilerine halen sergilemekte. Ezan seslerinin çan seslerine karıştığı ülkenin her yerinde, çingenelerin bir kolu olan Aromanianlar, Makedonlar, Arnavutlar, Boşnaklar ve Türkler birlikte yaşıyorlar. Balkanlar’ın yakın... daha fazla

picture-1-1395691293
14 Eki 2013
25709170474831
Ohri, Makedonya’nın güneybatı kesiminde yer alan turistik bir kenttir. Arnavutluk sınırına oldukça yakın bir konumda yer alan Ohri, Antik Liknidos şehrinin bulunduğu yerde kurulmuştur. Ohri Gölü kıyılarında yer alan en büyük şehirdir. Arkeolojik verilere göre, bu kentin tarihi geçmişi oldukça eskiye dayanmaktadır. Ohri Bölgesi yaklaşık 6.000 senelik bir yerleşimdir. Fotoğraf: justbalkan
2205327C83C2BA
Balkanlar'ın en eski ve derin gölü olan Ohri’de 200'den fazla tür bulunmaktadır. Derinliği 286 metredir. Suyunun berraklığı ile dünyadaki dört göl arasında yer almaktadır. Gölün uzunluğu 30 km, genişliği 14.5 km'dir. Şehir ve göl, 1979 yılında UNESCO tarafından Dünya Kültur Mirası listesine eklenmiştir. Ancak çevredeki yapılaşma nedeni ile gölün suları her sene azalmakta ve gölün geleceğini tehlikeye sokmaktadır. Fotoğraf: cepolina
2863A8F38785A3
Ohri Gölü’nde balık yakalamak yasaktır. Sadece "Belvica" adını verdikleri balık türünün avlanmasına izin verilmektedir. Belvica'nın eşsiz lezzetini tatmanız tavsiye edilmektedir. Yanında ise yöresel bir lezzet olan ve susuz içilen üzüm rakısını deneyebilirsiniz. Fotoğraf: windoweb
22521821781C5A
Kentte birbirinden güzel plajlar bulunmaktadır. Bunların bazıları ise doğal plaj konumundadır. Özellikle Gradiste Plajı çok sayıda insan tarafından tercih edilen ve bu bölgenin en popüler plajıdır. Labino Plajı ve Ohri Nehrinin yakınında bulunan Ljubanisa isimli plajlar da gerek yerli halk, gerekse turistler tarafından tercih edilmektedir. Aynı zamanda Ohri merkezindeki iskeleden de göle girilebilmektedir. Fotoğraf: cepolina
2127E93FBA05A4
Günümüzde kentte yaklaşık 40 tane kilise bulunmaktadır. Bu kadar çok kiliseye sahip olmasının birinci nedeni ilk Makedon devletinin kurucusu Çar Samoil'in göl kıyısında, yılda kaç gün varsa o kadar kilise inşa etmesidir. Bugün ise sadece 40 kadar kilise mevcuttur. Diğer bir nedeni ise Ohrid'in 10.yy'da Patriklik merkezi olması ve 1767 yılına kadar bağımsız başpiskoposluk olarak varlığını sürdürmesidir. Fotoğraf: commons.wikimedia

Ohri - Makedonya

25 Tem 2013

OHRİ NOTLARI VE KISA BİR ARNAVUTLUK MACERASI

Genellikle her sınırda iki kapıdan geçilir. Biri Karadağ çıkışı, biri Arnavutluk girişi olması gerekirken biz bir kontrolden geçerek Arnavutluğa girdik. Tam yolu ortalamıştık ki.. acaba Arnavutluk girişi yapmadık mı diye şüphe duyduk. Yolda bir tır şoförüne sorduysakta o bir şey olmaz dediyse de yine de Arnavutluk çıkışına kadar aynı sıkıntıyı duyduk. Sınırlarda... daha fazla

Booking.com Otelleri
03 Tem 2013

MAKEDONYA’NIN İNCİSİ OHRİ

Ülkelerin sınırları, bayrakları, dilleri, dinleri o kadar esir etmiş ki zihnimizi, başka bir ülkeye adım atmanın heyecanını tedirginlik ve stres alıyor. Ya da engeller bizi daha azimli kılıp sınırları aşmaya zorluyor. Başka topraklarda bulunmak; dili, mutfağı, alışkanlıkları farklı dokudaki bir ülkeyi ilk defa görüyor olmanın heyecanı karışık bir tat veriyor. Sofya’dan... daha fazla

2985343FC3200C
picture-45174-1461768709
27 dak önce

BELARUS'UN KALBİ MİNSK

Küçük, düzenli, geniş yollar, eğitimli, sakin, ucuz ve emekli olunca buraya yerleşeyim dedirten bir ülke. Şehri kısaca özetledik ama tabii detayına gireceğiz. Ülkenin sembolü leylek, nüfusu yaklaşık 10 milyon, Minsk nüfusu ise yaklaşık 2 milyon ve okur yazarlık oranı % 99. Halkın tamamına yakını Rusça konuşuyor ve BDT ülkeleri içinde Rusya'nın en sadık dostu öyle ki... daha fazla

picture-45576-1461048500
54 dak önce
Özel Yazı

NİCE ON YILLARA BAKSI MÜZESİ

Yoğun bir şekilde verdiği göç sebebiyle her geçen gün biraz daha yalnızlaşmış ve nihayetinde ülkenin "en az nüfuslu şehri" ünvanına sahip olmuş bir şehir Bayburt. Daha önceleri hep tanık olduğu bu göç, nedenleri ve sonuçlarıyla konuşulurken, son yıllarda Avrupa Konseyi Müze ödüllü Baksı Müzesi ile gündemde. İl merkezine 45 kilometre uzaklıktaki eski adıyla Baksı,... daha fazla

2 saat önce
Ağ Günlüğü

Gidip Görmeli

Gidip gördüğüm her şeyi yazıyor ve fotoğraflıyorum. Siz de serüvenime ortak olmak isterseniz bloguma beklerim :)

BARSELONA’DA BEDAVA YAPABİLECEĞİNİZ ŞEYLER

Yaz yaklaşınca plajlarıyla ünlü Barselona‘ya da talep artmaya başladı. Hem ülkemizden gidiş için kısa süreli uçak yolculuğu hem de ucuz uçak bileti bulmanın kolaylığı gibi nedenlerle sık tercih edilen destinasyonlardan olsa da sadece Avrupa şehri olması nedeniyle bile ülkemizden pahalı. Ucuz uçak biletive ucuz konaklama imkanlarına ek olarak gezerken para harcamak... daha fazla

AMSTERDAM’DA BEDAVA YAPABİLECEĞİNİZ ŞEYLER

Küçük, tarihi evleri, sınır tanımayan özgürlükleri, çok kültürlü yapısı ve meşhur gece hayatı ile her daim popüler destinasyonlardan olan, Hollanda’nın başkenti Amsterdam. İnsandan çok bisiklet bulunan şehir ünvanını alan Amsterdam’da Bedava Yapabileceğiniz Şeyler neler merak ediyor musunuz? Amsterdam’da Bedava Yapabileceğiniz Şeyler Amsterdam deyince akla eğlence,... daha fazla

user-image
Veganlık Nedir?

Veganlık, hayvandan (et, süt, deri, ipek vb) ya da hayvan emeğinden (fayton, bal yapımı vb) faydalanılmasına karşı çıkan yaşam biçimidir.

Veganlar hayvanların zorunluluktan değil, keyfi sebeplerle kullanıldıklarına dikkat çekerler. Kozmetikten giyime, gıdadan ilaç sektörüne neredeyse her üründe hayvansal gıda kullanılmasının hayvan sömürüsünde ne kadar ileri bir noktaya gelindiğinin bir simgesi olduğunu belirtirler.

Fotoğraf: http://www.thekitchn.com/heres-the-one-important-thing-to-know-when-host...

Vegan beslenme oldukça sağlıklıdır.

Vegan beslenme sanıldığının aksine oldukça sağlıklı bir beslenme biçimidir. Veganlar ihtiyaçları olan günlük vitamin ve proteini özellikle yeşillik ve baklagillerden sağlamaktadırlar. Vegan beslenme meraklılarına, Yeryüzüne Özgürlük Derneği tarafından hazırlanan, kolay ulaşılabilir ve ekonomik gıdaları içeren “Resimli Vegan Beslenme Tablosu” kuvvetle önerilir.

Vegan beslenmenin temeli olan meyve, sebze, tam tahıllar ve bitkisel proteinlerle beslenmenin bağışıklık sistemini kuvvetlendirdiği biliniyor. Yapılan araştırma sonuçlarına göre vegan ve vejetaryanlarda kalp-damar hastalıkları, hipertansiyon, diyabet, obezite ve bazı kanser türlerine daha az rastlandığı görülüyor.

Fotoğraf: http://avocadopesto.com/2012/04/10/raw-vegan-collard-wraps/

Veganlıkta kalsiyum eksikliği çekilmez.

Veganlar, yeşilliklerden kalsiyum ve protein sağlanabiliyorken yine de hayvansal gıda tüketmenin anlamsızlığına ve hayvansal ürünlerin kalori miktarının ne kadar yüksek olduğuna dikkat çekerler. Aynı zamanda, son yıllarda yapılan araştırmalara göre, fazla hayvansal proteinin yaptığı asit yüklemesinin bir yandan kemiklerdeki kalsiyumu çekerken; bir yandan da kandaki kortizon (steroid) seviyesini yükselttiğinin görülmesi vegan olmayanları dahi hayvansal gıda tüketiminden uzaklaştırmıştır.

Yapılan araştırmalar, günlük kalsiyum ihtiyacımızın süt endüstrisinin yönlendirmesiyle ihtiyacımızın çok üstünde belirlendiğini ve aslında günlük kalsiyum ihtiyacını karşılamak için 500 mg kalsiyum almanın yeterli olacağını göstermiştir. Bu nedenle düzenli bir diyetle beslennen veganların protein eksikliği yaşamadığını söyleyebiliriz.

Fotoğraf: http://aetherforce.com/vegan-no-more-by-alex-jamieson/

Herkesin Vegan olma gerekçeleri farklı olabilir.

Veganlık temelde insanın hayvan üzerindeki hakimiyet ve güç kullanımını eleştiren bir harekettir. Kimi veganlar, veganlığı daha sağlıklı buldukları için seçerken; kimisi de sisteme karşıt bir hareket olarak veganlığı seçer. Fakat tüm veganların buluştukları nokta, temelde hayvanlar üzerindeki her türlü tahakküm ilişkisinin reddedilmesidir.

Vegan tatlılar da oldukça lezzetlidir.

Tatlıların çoğunda süt ve yumurta gibi hayvansal gıda kullanıldığı için veganlar soya sütü ya da badem sütüyle yapılmış tatlıları tercih eder. Son zamanlarda çokça vegan yemek tarifi sitesi mevcuttur. Bu sitelerde vegan tatlılar, sadece vegan olmaları sebebiyle değil, aynı zamanda daha sağlıklı bir seçenek sundukları için "Sağlıklı Tatlılar” başlığında paylaşılırlar.

Veganların arasında “raw vegan” beslenen bir grup da, ürünleri pişirmeden yemeyi tercih eder. Bu başlığı, raw veganların çok tercih ettiği tatlılardan olan fıstık ezmeli muz tarifiyle bitirelim: Muz dilimleri arasına fıstık ezmesi ve üzerine tahin gezdirip üzerine hindistan cevizi dökülüp yenilebilir.

Fotoğraf: http://www.meininger-hotels.com/blog/en/vegan-in-london/

Veganlık Hakkında 10 Önemli bilgi

picture-15-1381800226
Gold Yazar
4 saat önce

EVERGLADES - DÜNYA MİRASI BİR MİLLİ PARKI

Key West'ten gezimizi tamamlayarak Orlando'ya dönerken, yolumuz Everglades doğal alanından geçecek, bu bölgenin güneyinde yer alan ve bölgenin % 20'sini kaplayan Everglades Ulusal Park'ına da uğrayalım istedik. Böylesine büyük ve önemli bir parkı bir günde gezmenin mümkün olmadığını biliyoruz elbette, ama bu kadar güneye inmişken görmeden geçemedik. UNESCO Dünya... daha fazla

picture-45174-1461768709
4 saat önce

KUZEYİN KÜÇÜK VE ŞİRİN BAŞKENTİ HELSİNKİ

Tallinn'e kadar gelip Finlandiya'nın başkenti Helsinki'yi görmemek olmazdı. Biz de günübirlik Helsinki turu yapmaya karar verdik. İnternetten yaptığımız araştırma sonucu şehrin önemli yerlerinin bir günde gezilebileceğini öğrenmiştik. Bilgi doğru idi ancak buralara gelmişken Helsinki'de bir kaç gün kalmalı ve Lapland turu ilave edilmeli. Bu yazımızda sizlere Helsinki... daha fazla

picture-45576-1461048500
20 saat önce
Özel Yazı

ACI ÇEKEN FESTİVAL: THAIPUSAM FESTİVALİ

Tamil Hintleri tarafından ocak ve şubat ayları sırasında, ayın tam dolunay olduğu zamanlarda kutlanan ve yaklaşık 3-4 gün süren Thaipusam Hindu Festivali, her sene birbirinden değişik manzaralara ev sahipliği yapıyor. Değişik diyorum ama başka nasıl tarif edilir bilemediğimden. Nitekim bir şenlik havasında geçen bu festivalin temelinde acı çekmek var. Nasıl mı?... daha fazla

Popüler Şehirler
22 saat önce
Kış Mevsimini Yaşamayan Yerler

Türkiye’de kış mevsimi tropikal bölgelere göre sert geçer. Akdeniz Bölgesi’nde kar pek alışık olduğumuz bir şey olmasa da Doğu Anadolu’da 6 ay boyunca erimeyen karlar gördüğümüz olur. Yağmur, çamur, fırtına… Bir yerden sonra insanı bunaltan ve kendini kumsala atma isteği yaratan bir mevsim olabiliyor kış. Bu listede kış mevsiminin asla uğramadığı yerleri bulabilirsiniz.

Fotoğraf: http://tmb-events.com/wp-content/uploads/2014/10/summer-1.jpg

1 – Green Beach

Porto Riko’nun Vieques Adası’nda (Isla de Vieques) bulunan bu sahil için giden insanlar “muhteşem” ve “tek kelimeyle harika” gibi yorumlar yapıyorlar. Etrafındaki bol ve verimli yeşilliklerden ismini alan sahil yüzücüler, dalgıçlar ve sörfçüler arasında oldukça popüler. Kar yağışı görmemesiyle de tercih sebebi.

Fotoğraf: http://media.cntraveler.com/photos/53da928adcd5888e145bdaf4/master/w_144...

2 – Whitehaven Beach

Avustralya’nın Whitsunday Adası’nda (Whitsunday Island) bulunan Whitehaven Sahili, dünyanın en beyaz kumlarına ve en turkuaz sularına sahip sahillerinden biri. Turistik listelerin birçoğunda rastlayabileceğiniz sahile kış hiç uğramıyor desek yeri. Bu yüzden de inanılmaz güzelliklerine fazladan bir artı daha ekleniyor ve ideal bir tatil durağı haline geliyor.

Fotoğraf: http://media.cntraveler.com/photos/53da72416dec627b149ead80/master/w_144...

3 – Sahra Çölü

Şaşırtıcı değil tabii ama dünyanın en büyük ve en sıcak çölünde asla üşüyemezsiniz. Sıcaklıkların 60 dereceye yaklaşabildiği bu devasa çölde kış mevsimi namına hiçbir şey yok. Kıştan nefret eden biriyseniz siz de “snowboard süreceğime deve sürerim” diyerek Sahra Çölü’nün sıcaklarını ziyaret edebilir ve değişik bir tatil tecrübesi yaşayabilirsiniz.

Fotoğraf: http://media.cntraveler.com/photos/53e2e6a6c2d3f39d36108c8e/master/w_144...

4 – Marigot Körfezi

Birçok insana göre Marigot Körfezi (Marigot Bay) “nefes kesici”, “tropik bir cennet” ve “gidilebilecek en güzel yerlerden biri”. Bir zamanlar İngiliz ve Fransız donanmalarının fazlaca savaştığı sahillerden olan St. Lucia sahili bu özelliğiyle tarihi bir bölge olmakta; fakat şimdilerde o kadar sakin ve temiz ki geçmişine dair hiçbir şeyi belli etmiyor.

Fotoğraf: http://media.cntraveler.com/photos/53da928fdcd5888e145bdb2a/master/w_144...