OTOBÜSLE BALKAN TURU: SELANİK

Otobüsle Balkan turu yapan bir yolcunun hikâyesidir bu. Yorucu, ama gitgide tadına doyulmaz anılar bırakır bünyede. "Nasıl güzel, nasıl bakir ve nasıl masum hâlâ bu topraklar" cümlesiyle bitecek bir yolculuğun ilk sabahındayız. 7 gün 7 ülke... Kolay olmayacak tabii. Zaten kimse bize bir gül bahçesi vadetmemişti.

Akşam 21.00 gibi Kadıköy'den kalkan otobüs, sabah 10.00 civarı Selanik'e varıyor.

Schengen Bölgesi'ne Giriş İpsala'dan. Kendi aracınızla gidiyorsanız trafik sigortası ve uluslararası ehliyet şart.

Yunanistan sınırından geçiş biraz sıkıntılı. Sınır çıkışında gece yarısı otobüsten inip "gişede sıra olun, parmak izi alacağız" diyor gümrük görevlileri. Malum Schengen bölgesi...
Bu turda  bordo pasaport için 'Çok Girişli Schengen Vizesi' almanız şart. Eğer yeşil pasaportlu şanslı azınlıktansanız sorun yok. Yeşil pasaportlular vizesiz seyahat edebiliyor bu turda.

Siz bakmayın Google Amcanın 6 saat demesine; gümrüğüydü, trafiği, molasıydı derken en az 10 saat sürüyor bu yol.

Bütün gece yol gitmişseniz sabahın patlamamış afyonuyla şehir, pek güzel gözükmeyebilir göze. Mahalle arasında kaybolmuş tarihi camiler, surlar, biraz hayal kırıklığıdır. Yıllardır görmeyi merakla beklediğiniz Atatürk'ün doğduğu ev bile yeterince bakımlı ve ihtişamlı olmayabilir. 2016 Türkiye'sinde çok daha iyi müzecilik örnekleri var aslında. Birkaç balmumu heykel ve birkaç duvar resminden fazlası yapılabilirdi belki de.

Selanik'te Atatürk'ün doğduğu evdeyiz.

Mustafa Kemal Atatürk henüz 7 yaşındayken bu evden dayısının yanına taşınıyor. Sebep, babası vefat etmiştir ve annesi kirayı ödeyememekte :(

Neyse ben tersten kalktım herhalde. Belki de hiç yatmadım :) Mis gibi Ege kokusu iyi gelir neyse ki... Beyaz Kule'nin acıklı hikâyesini görmezden gelip yüzünüzü denize dönün. İskender'in Kordon'daki heykeline kadar yürüyüverin sahilde.
Yunanlar, Beyaz Kule'nin Kanuni döneminde zindan olarak kullanıldığı için duvarlarından sızan kanları örtmek için beyaza boyandığını düşünüyor. Türklere göre ise içinde katledilen Osmanlı askerlerini unutturmak için vaftiz edilip boyatılmış. Rivayet muhtelif. Yalan söyleyen tarih utansın. Sahilde yürürken henüz gelmiş simitçiye mutlaka uğrayın. Tadı damağınızda kalacak bu Selanik simidinin.

Burası Avrupa Birliği toprakları: Gülümseyin, çekiyorum...

Bir sonraki durak: Üsküp

Pınar Bulut

Gezmeye bahane arayan, sebep yoksa icat çıkartan, yol olmazsa gökyüzüne merdiven dayayan, sineğin yağını hesaplayıp sırf gezme olsun diye öküz altında buzağı arayanların sayfası.