Rusya Gezisi: Moskova Anlatılmaz Yaşanır

Yüzümüz hep batıya dönük yakınımızdakilerin kıymetini bilmiyoruz bu sebeple ikinci yurt dışı seyahatimizi Rusya’ya gitmekle en doğru seçimi yaptığımızı düşünüyorum.

Uçak ve otel rezervasyonlarımızı www.expedia.com üzerinden yaptık ve aldık. İnternette yaptığımız tüm araştırmalarda en uygun fiyatı bu site verdi. Uçak biletlerini Aeroflot firmasından aldık. Şansa Antalya’dan direk uçuş bulduk ancak dönüş İstanbul aktarmalı olarak seçtik. Yaklaşık 2,5 saatte Moskova’ya indik saat farkından 23:00 yerine 00:00 ‘da Moskova Sheremetyevo Havalanına indik. Kitaplardaki beyaz gecelerin tam mevsimi idi haziranın ilk haftası. Güneş 23:00 da batar sabaha doğru 04:00 gibi doğar. Valizlerimizi aldıktan sonra pasaport işlemlerine geldik bu arada havalanının oldukça modern ve temiz olduğunu atlamamak gerekiyor.

Pasaport deskindeki 2 bayan da İngilizce bilmiyordu ve oldukça rahatlardı biri masanın üstünde oturuyordu  uzun uğraşlar sonunda bize gerideki masadaki immigration kartlarını doldurmamız gerektiğini anladık. Bu kartlar Rusya’daki kalışımız süresince yanımızda kesinlikle bulunması gereken belgelermiş. Sonunda dışarıya çıktık ve ilk gece konaklama yapacağımız Sheraton Moskova otelini değil de bulunduğu caddenin adresini bir taksiciye sorduk (iyi bir otel ismi verirsek fazla para istemesinler diye) bizden 90$ istedi :)Biz de otobüs durağına gidip birilerine sormaya çalıştık, bekleyenlerden sadece bir kişi bize yardım etmeyi denedi. Otobüs şoförü bile kafasını çevirip bizimle konuşmayı red etti. Yardımcı olan bayan bizi şehre inen ve havaalanına en yakın olan metro durağında bizi indirdi. Buradan bilet alarak metroya bindik. Her 50 saniyede bir metro geliyordu ve hızı yaklaşık 80-90 km idi.

Bu arada sanırım yazmayı unuttum eşim ve ben hiçbir Rusça kelime bilmiyoruz. Metrodaki durak isimlerinden ineceğimiz durağı bulduk ve indik. Şehir ışıl ışıl ve hala yaşıyordu bu sırada saat 01:00 oldu. Otelin yerini bilemediğimiz için kaçak çalışan taksilerden biri ile otelimize gittik. İlk gece hiçbir yeri bilmediğimizden güvenli bir yerde kalmayı tercih etmiştik.

Resepsiyondaki Dimitriv oldukça kibar idi ve İngilizcesi de çok iyiydi. Sabah erkenden kalktık ve kendimizi Moskova'nın sokaklarına attık. Sonraki 3 geceyi Izmailovska delta otelinde gerçekleştirdik, geceliği sadece odada 2 kişi 110 $ idi yıldız sayısıda bu arada iki(2).. ayrıca Moskova'daki kalınabilecek o günlerdeki en ucuz otel olduğunu söylemek gerekiyor. Gelmeden önce sıkı bir araştırma ile gidilecek gezilecek bir rota ve yerlerin listesini yaptık…

*Pushkin müzesi,
*İsanın göğe yükselişi kathedrali,
*kremlin sarayı(sabah erken gelip bilet almak gerekiyor)
*Kızıl meydan,
*tarih müzesi,
*St Basel Kathedrali(Moskovanın simgesi sayılır)
*Arbat caddesi (İstanbuldaki istiklal caddesine benzer)
*Lenin mozalesi,
*Novodeviçe mezarlığı(Nazım Hikmet’in mezarının olduğu çok eski bir mezarlık)
*İzmailovskaya parkı (her türlü hediyelik eşyalar, savaştan kalmış hatıralar, eski para ve pullar vb.ve meşhur Moskova metrosunun en eski istasyonlarını mutlaka görmelisiniz…

Özetleyecek olursak bence gerçekten çok soğuklar. Bizim insanımız bir turiste dil bilmese dahi yardım etmeye çalışır. Öğrencisinden dolmuşçusuna emekli amcama kadar.. Neredeyse sorularımıza hiç cevap vermediler yardımcı olmayı bile denemediler. Zaten Rusça bilmediğimiz için sadece İngilizce anlaşabiliyorduk. Sonra zamanla deneyim kazandık ve kılık kıyafetlerine ve yaşlarına göre hele elinde laptopu olanlardan seçim yapıp bir yere gidebilmek için yardım istedik. Sadece genç olan belirli bir kesim İngilizce biliyor.

Restoranlar çok güzel ancak çok PAHALI . Zaten herkes neredeyse her köşe başındaki Mc Donalds ve Subwaylerden besleniyor diyebilirim bir de KFC'yi unutmamak gerekiyor. Buralardaki fiyatlar neredeyse bizim ülkemizle eşit diyebiliriz. Kırgız ve kazak nüfus oldukça fazla ve bir kısmı Türkçe biliyor hatta mahallelerindeki kafelerde hep Türkçe şarkılar dinliyorlar.. Ancak hava kararmadan buradan çıkmak gerekiyor. Seyahatimiz süresince oldukça güvende hissettik kendimizi hiçbir sorun yaşamadık. Tarihlerine sahip çıkıyorlar kominizmin etkisini hissediyorsunuz.

Herkes kendi havasında. Ulaşım çok kolay metro ile Moskova’nın her yerine tek bilet ile aktarmalar yaparak ulaşabiliyorsunuz. Biz sadece yarım günümüzü eski metro istasyonlarını gezerek geçirdik. Döviz büroları bizimkiler gibi orta yerlerde değil iş hanları veya apartmanların giriş katlarında içerdeler ve herhangi bir tabela da yok yerlerini bilmeniz gerekli. Aranızdaki bir çekmece ile para değişimini yapıyorsunuz. Caddeler çok geniş trafik yok diyebilirim. Moskova’nın yer altında bir şehir daha var ve 24 saat yaşıyor. Yer altında restaurantlardan alışveriş yerlerine kadar neredeyse her şey var ve bence bugün bir savaş çıksa tüm Moskova'yı yerin altında saklayabilirler… Olmazsa olmazınız matruşkalardan almayı unutmayın zaten her köşe başında irili ufaklı mevcut… Biz Moskova'da sadece bir yerde Atatürk matruşkasından bulduk kaçar mı? Şu an salonumuzun en güzel yerinde…

Her şey çok ama çok güzel, büyüleyici ve masalsıydı çok ama çok memnun kaldık inanın daha aklıma gelmeyen çok şey var. Moskova anlatılmaz, yaşanır diyor ve herkese tavsiye ediyoruz…

OZAN İŞCAN

Merhabalar ;2002 yılında Antalya'da Akdeniz Üniversitesi Turizm Fakültesinde tanışarak 2009 yılında  evlendik.Antalya'da ikamet ediyoruz.Sıla özel bir şirkette genel müdür asistanı ,ben i