Şövalyeler Adası Rodos: Muhteşem Plajlar ve Leziz Yemekler

Geçtiğimiz yaz Ramazan Bayramı tatilini fırsat bilip Yunan Adaları'ndan birkaçını keşfetsek nasıl olur acaba diye yola çıktık. Kendimizi birden muhteşem plajların, leziz yemeklerin ve keşfedilmeyi bekleyen renkli sokakların ortasında bulduk.

Evliya Çelebi'nin "Çok memleketler gördüm ama böylesini görmedim" dediği Rodos'tayız.

Rodos'a Ulaşım

Türkiye'den Rodos'a geçmek için iki yol var: Marmaris ya da Fethiye'den kalkan feribotlara binmek. Bu noktada ise seçenekler biraz daha fazla,Türk ve Yunan feribot seçenekleri mevcut. Türk firmaların sattığı biletler daha pahalı, Yunan firmaların sattıkları ise neredeyse yarıyarıya daha ucuz.

Marmaris'ten Rodos'a geçmek için daha fazla seçenek var. Online olarak bilet alabileceğiniz firmalar mevcut. Bilet fiyatları firmalar arasında değişmiyor, sezona gore 30-50 Euro arasında değişiyor diyebilirim.

Fethiye'den Rodos'a geçmek için sadece 2 seçeneğiniz var: her iki firmada ferbiot iskelesinden bilet kesiyor. Online olarak almak isterseniz tek seçeneğiniz Tuana Maritime bilet fiyatları Marmaris ile çok farklı değil, sezona gore 30-50 Euro arasında değişiyor.

Yunan firmalarında ise online bilet alabileceğiniz iki firma var, Blue Star Ferries ve Dodekanisos. Bu firmaların kendi sitelerinden online olarak bilet alabilirsiniz ya da tüm firmaların biletini satan https://www.paleologos.gr/ sitesinden bilet alabilirsiniz. Ben Yunan adaları arasında bindiğimiz feribot biletlerini bu siteden aldım. Fiyatları kesinlikle daha ucuz.

Rodos'a gitmek için vize gerekiyor mu?

Evet, gerekiyor. Rodos vizesiz olarak gidebileceğiniz Yunan adalarından biri değil. Ancak kapıda vize gibi bir kolaylık sağlanmış. Kapıda vize uygulaması haziran-ekim dönemi için geçerli bir uygulama. Kapıda vize almak için genellikle feribot biletini alacağınız firmadan destek almanız geekiyor. Gerekli evrakları hazırlayıp vize harcını ödedikten sonra 4 gün içinde vizeniz çıkıyor. Gerekli evraklar:

• En az 6 ay geçerli pasaportun fotoğraflı sayfasının fotokopisi
  • 2 adet yeni çekilmiş biyometrik fotoğraf
  • Elektronik ortamda doldurulmuş vize başvuru formu
  • Konfirmasyonlu otel rezervasyonu formu
  • Gidiş-dönüş gemi bileti
  • Güncel banka hesap cüzdan fotokopisi
  • Vize ve acente hizmet harcı olarak 60 Euro

Biz normal Schengen vizemizi kullanarak Yunan Adaları'nı gezdik. Tercih size kalmış ancak kapı vizesi ile sadece Yunan adalarını gezebiliyorsunuz, başka ülkelerde kullanamazsınız, bilginize.

Rodos'ta Şehiriçi Ulaşım

Rodos çok büyük bir ada ve farklı bölgeler arasında gezmek için araç kullanmak şart. Ada merkezinden diğer bölgelere giden toplu taşıma araçları mevcut, otobüs ve minibüs seferleri var ancak sefer sıklığı konusunda çok emin değilim. Otobüs duraklarında çok fazla bekleyen insan gördüm. Taksi ise bu büyük adada maddi açıdan çok makul bir seçenek olmayacaktır.

Diğer ulaşım seçeneği araba kiralamak, eğer çocuklu bir aileyseniz bu ilk seçeneğiniz olacaktır rahatık açısından. Yüksek sezonda araç kiraları günlük 50 Euro civarında başlıyor. Gelmeden once online rezervasyon yapabilirsiniz ancak adaya geldiğinizde de bu işi organize etmek çok büyük problem olmaz.

Ulaşım için diğer seçenek motor kiralamak, biz hakkımızı bu seçenekten yana kullandık. Valizimiz ve çocuğumuz olmadığı için bizim için çok büyük rahatlık oldu. 150cc scooter için günlük 20 Euro civarından itibaren motor kiralayabilirsiniz. Aynı şekilde önceden rezervasyon yapmak için uğraşmayın, kesinlikle daha fazla para istiyorlar. Biz bayram tatilinde gittiğimiz halde feribottan iner inmez iskelenin karşısındaki firmadan rezervasyonumuz olmadan kiraladık, hem de pazarlık yaptık. Günlük 17 Euro 150cc motor kiralamıştık.

Rodos'ta Konaklama

Rodos'un çok büyük bir ada olduğunu söylemiştim, bu sebeple konaklamak için çok fazla seçeneğiniz olacak bölge olarak. Biz bölge olarak seçeneği ikiye indirdik kafamızda gitmeden once; Old Town denilen Eski Şehir merkezi ya da Lindos denilen turistik bölgede kalacaktık. Ancak her iki bölgede konaklama seçenekleri çok pahalıydı. Biz de Lindos'a 3 kilometre mesafedeki Pefkos'ta bir apart otelde konaklamaya karar verdik. Temizlik ve konum olarak çok memnun kaldığımız belirtmek istiyorum, Rodos'a gidecek olanlara kesinlikle öneririm, buradan otele ulaşabilirsiniz. Otel odamızın balkonundan gün batımı manzarası muazzamdı.

Şövalyeler adası olarak da bilinen Rodos, St. Jean Tarikatı'na mensup şövalyelerin adasıdır. Bunlar Haçlı seferleri esnasında kurulmuş ve Kudüs'ü korumakla görevlendirilmiş. Şövalyeler Kudüs düştükten sonra da bu göreve devam etmiş ve Kudüs'e gidenlerin gemilerini koruyup kollamışlar. Hospitaller unvanını da taşıyan bu şövalyeler, ziyaretçiler hastalanırsa ya da bir problem olursa müdehale ederlermiş. Kısacası, tıbbi hizmetler veren bir tarikattır.

Rodos Gezilecek Yerler

Rodos'a vardığınızda, tarihin bütün ağırlığını üzerinizde hissetmeniz kaçınılmazdır. Feribot iskelesi tarihi sur duvarlarının hemen yanında, adaya ayak basar basmaz tüm heybetiyle sizi karşılıyor. Rodos; kolayca ve zevkle keşfedilecek bir adadır. Önemli yerleşim yerlerinin çoğu trafiğe açıktır. Kendiniz adayı keşfedebileceğiniz gibi, planlı bir yolculuk isteyenlere hizmet etmek amacıyla kurulmuş çok sayıda profesyonel turizm şirketi, adanın güzellikklerinden yararlanmanıza yardımcı olacaktır.

Old Town / Eski Şehir

Eski Rodos kentinde göreceğiniz şeyleri önceden tahmin etmeniz imkansızdır. Şehrin beş doğal limanı tarafından çevrilmiş 4 kilometre uzunluğundaki sur duvarları sizi bir anda harika bir zaman yolculuğuna çıkaracaktır. 1522 yılında adanın uzun bir kuşatmanın ardından 400 yıllık Osmanlı hakimiyetine geçmesiyle beraber Osmanlı izleri adanın her yerine yansımış.

d'Amboise Kapısı

Kentin, insanı etkileyen ilk özelliği surlardır. 20. yüzyılda yapılmış bir giriş kapısı dışında geri kalan kısmın tamamı ayakta duruyor. Zamanında her surun bir kapısı varmış, fakat bugün sadece yedi orjial kapı günümüze ulaşmış. Bunlardan en ilginç kapı, 1512 yılında yapılmış olan d'Amboise kapısıdır. Surların dışında dolaşmak yaklaşık 40 dakika sürer, fakat hisar hendeklerinin bulunduğu bölgeden yürüdüğünüz takdirde, girişleri, hendeklerin karşısındaki yürüyüş yolunda olan surların üstündeki kapıları gözden kaçırabilirsiniz.

Özgürlük Kapısı

Özgürlük kapısından girdiğinizde sonu Büyük Üstadın Sarayı'na çıkan meşhur Şövalyeler Sokağı'na girmiş olursunuz. Buradan itibaren büyüleyici ve labirentvari sokakları olan Türk mahallesi ile Yahudi Bölgesi'nin yer aldığı kent merkezi başlar.

Odos Ippoton

Şövalye hanlarının büyük bölümünün bulunduğu Odos Ippoton yani Şövalyeler Sokağı, Rodos'ta turistlerin en çok görmek istedikleri yerin başında geliyor. Kumtaşından yontulmuş binaların ön cepheleri, tepede yolun iki yanını birleştiren ikiz üst kemerli geçitlere doğru uzanıyor.

Büyük Üstadlar Sarayı

Büyük Üstadlar Sarayı, St. Jean Şövalyeleri tarikatının idari merkezi, kontrol üssü ve Şövalyeler Sokağının en önemli binasıdır. Osmanlılar burayı hapishane olarak kullanmış. İtalyanlar ise burayı yazlık saray olarak kullanmış. Saraya, yarım daire şeklindeki görkemli ikiz kulelerden girilir. Girişin ücretli olduğu sarayın tamamı gezilebiliyor.

Kanuni Sultan Süleyman Camii

Sokrates Sokağı sonunda gülkurusu, toprak kırmızısı renginde muhteşem bir yapıt Süleymaniye Camii, adadaki Osmanlı hakimiyetinin en önemli mirası. Kanuni Sultan Süleyman, camiyi 1523'te yaptırmış. Tehlikeli olduğu gerekçesiyle 1987'de minaresi yıktırılınca, Avrupa Birliği'nden alınan paralarla Yunanistan hükümeti tarafından restore edilerek minare yeniden dikilmiş. Cami müze olarak her zaman, ibadete ise sadece bayram günleri açık.

Hippokrates Meydanı

Eski ketin önemli buluşma noktalarından biri Hippokrates Meydanı'dır, her zaman kalabalık ola bu meydanın etrafı alışveriş yapabileceğiniz dükkanlar ve restoranlar ile sarılıdır.

Eski şehir merkezinden ayrılmadan önce Löplöpçüler bloğunun sahibi Semih Abi'nin önerdiği Sea Star restoranına gidiyoruz. Buraya gelme sebebimiz öncelikli olarak ahtapot yemek, ama ahtapotun pişmesini beklerken meşhur Yunan yemeklerini yemeği ihmal etmiyoruz.

Yeni Şehir

İtalyanlar adanın kontrolünü ele geçirdikten sonar modern binalar, kiliseler ve resmi binalar inşa ederk büyük bir şehir oluşturmuşlar. Yeni şehrin en önemli yeri adanın dışarıya açılan kapısı olan Mandraki Limanı'dır. Eski kentten çıkar çıkmaz Mandraki Limanı'nın surlarının çekim alanına girersiniz. Günümüzde bu liman civardaki adalara turlar düzenleyen teknelere ev sahipliği yapmaktadır.

Mandraki Limanı

Doğu Sahili

Rodos'un doğu kıyıları Ege'den gelen güçlü rüzgarlara karşı korunaklı olduğu için, yüzmeye daha elverişlidir. Sahil şeridi, geniş kumsallar ve küçük körfezler ile yolların sunduğu manzaralar enfestir. Rodos merkezinden güneye doğru gittikçe Lindos'a kadar yolunuza birçok kasaba ve plaj çıkacak. İstediğinizde mola verip beğendiğiniz her yerde denize girebilirsiniz. Biz öyle yapttık :)

Rodos'tan güneye doğru inerken karşınıza ilk çıkacak tatil beldesi, Kallithea, sonrasında da Koskinou köyü gelecek. Sahil boyunca ilerlemeye devam ettiğinizde ise popular bi tail beldesi olan Faliraki'ye ulaşmış olacaksınız. Faliraki plajı çok popular ve eğlencelidir. Hemen yakınında Zorba Kumsalı olarak da bilinen Ladiko Koyu adını Zorba filminin aktörü Antony Quinn'in film çekimi için buraya gelmesinden almış.

Antony Quinn Koyu

Güneye doğru inmeye devam ettiğinizde yukarıda kayalıkların tepesinden aşağıya baktığınızda sizi uçsuz bucaksız bir plaj karşılıyor olacak. Tam 326 metre aşağıda kumlu plajıyla Tsambika Koyu bulunuyor.

Tsambika Koyu

Tsambika Koyu bizim Rodos'ta en beğendiğimiz deniz oldu, muhteşem bir plaj ve tertemiz sular. Sahil o kadar geniş ki havlunuzu istediğiniz yere serip güneşlenebilir, isterseniz koyun sonundaki kayalıklara şinorkel ile dalabilirsiniz.

Lindos

Lindos Köyü Rodos doğu sahilinin tam ortasında adanın merkezi noktalarında biridir. Kıyıda kule gibi yükselen bir uçuruma yerleşmiş olan köy, tarih boyunca stratejik bir kuvvet merkezi olmuş. Lindos'u tepeden gördüğünüzde ilk dikkatinizi çekecek olan yapı kalesidir. Kalenin tepesinde ise Atina'dakine benzer bir Akropolis Tapınağı vardır.

Araçların köye girişi yasak olduğundan buraya geldiğinizde ilk önce aracınızı park edip, küçük meydana yürüyerek inmeniz gerekiyor. Köy meydanında ufak bir turizm bürosu var, ihtiyaç halinde buradan destek alabilirsiniz. Meydandan içeri girdikçe daralan sokaklarda dolaşıp, elişi ve sanat eseri satan dükkanlardan alışveriş yapabilirsiniz.

Köyü zirvesindeki Akropolis Tapınağı'na çıkmak için oldukça dik bir yolu tırmanmanız gerekiyor. Buraya çıkmak için eşeklere binenleri de gördüm ancak pek tasvif ettiğimiz bir davranış olmadığını belirtmek istiyorum. Bilmeniz gereken bir diğer şeyde Akropolis'in saat 17:00'ye kadar açık olduğu. Biz Lindos'a akşam 16:00 civarında gitmiştik ve turizm ofisi yukarıya 1 saatten önce yürüyemeyeceğimiz için bize boşuna çıkmayın giremezsin dedi. Malesef yukarı çıkamadık. Yukarı çıkamayınca da kendimizi Lindos'un muhteşem denizine bırakmak en iyi tercihimiz oldu.

Lindos'un Güneyi

Lindos'un adanın tam ortadaki merkezi olduğunu düşürseniz, güney tarafa indikçe koylardaki kalabalığın azaldığını düşünebiliriz. Lindos'tan sonra ilk karşılaşacağınız köy Lardos, sonrasında ise Laerma Köyü bulunuyor. Adanın bu kısımları daha çok tarım ile uğraşan halkın yaşadığı bölüm.

Lardos Koyu

Lardos Koyu'ndan sonra küçük bir tatil beldesi olan Pefkos gelir. Bizim de konaklamak için tercih ettiğimiz Pefkos Köyü, kumlu plajıyla oldukça popüler. Bu köyde sayısı hiç azımanmayacak bollukta restoran, taverna ve hediyelik eşya dükkanı var. Konaklamak için listenize alabilirsiniz.

Pefkos Koyu

Rodos'un en uzak güney sahilleri ise maceratutkunu kaşiflerin ve dünyadan uzak bir tatil yapmak isteyenlerin gittiği bir yer. Ayrıca rüzgar sörfçüleri de oraya gidiyormuş. Biz en güneye inmediğimiz için yorum yapamıyorum.

Batı Sahili

Rodos'un batı sahili de bizim gitmediğimiz bir bölge, çünkü adanın batısı deniz tatili için değil doğa ile başbaşa bir tatil geçrmek isteyenler için ideal. Bölgeye hakim olan rüzgar ve dalgalar Ege Denizi'nden getirdiği çöpleri batı sahili boyunca bırakıyormuş.

Paradissi Havalimanı bu bölgede bulunuyor. Bu havalimanına sadece Atina'dan direk uçuşlar yapılıyormuş. Bunun dışında bölgede gezilebilecek ünlü yerler olarak; Ialyssos Kalesi, Filerimos Manastırı ve Kelebekler Vadisi sayılabilir.
Günübirlik Geziler

Eğer Rodos'a bizim gibi birkaç adayı kapsayacak bir rota ile gelmediyseniz Rodos'ta kaldığınız süre boyunca Mandraki Limanı'ndan kalkan tekneler ile yakın adaları günübirlik olarak gezip dönebilirsiniz. Kos, Khalki ve Symi Adaları Rodos'a en yakın gezilebilecek adalardır. Ancak feribot biletinizi almak için son dakikayı beklememenizi öneririm, özellikle yoğun sezonlarda bilet bulmak oldukça güç.

Gülçin Kaymak Sağkol

Her fırsatta gezmek için fırsat kollayan, her yeri merak eden bendeniz gezip gördüğüm yerleri sizlerle paylaşmak için yazıyıyorum. Detaylı bilgileri bloğumda bulabilirsiniz...