Venedik'te Rüya Tatil

İtalya gezimizin 6. gününde yine sabah erken saatlerinde uyanıp, Floransa tren istasyonuna gidiyoruz. Peronumuzu bulup trene atlıyoruz. Ver eliniVenedik... Yaklaşık 2 saatlik tren yolculuğunun ardından Venezia S. Lucia istasyonuna varıyoruz.

Venedik hava durumu Floransa’dan daha kuzeyde kaldığı için yine birkaç derece daha soğuk. Artık hırkalarla gezmeye başladık :) İstasyon çıkışında hemen bir turist info bulup Venice Card alıyoruz. Bu kart hem şehir için ulaşımda kullanılan vaperettolarda geçerli hem de bazı müzelerde. Kart ile birlikte Venedik haritası da veriyorlar.

Venedik turu düzenleyen şirketler genelde konaklamayı Venedik merkezde değil yaklaşık 20-30 km mesafe uzaktaki bölgelerde tercih ediyorlar. Bizim otelimiz ise Rialto köprüsüne çok yakın. Haritadan konumunu hemen işaretleyip, en yakınından geçen vaperetto’ya atlıyoruz. Bu kısa yolculuk bize çok iyi geliyor. Bu ünlü şehir ile tanışmak, kanalları keşfetmek, sular içinde yüzen evleri incelemek bizim için güzel deneyim. Kendimizi manzaraya o kadar kaptırıyoruz ki ineceğimiz durağı neredeyse kaçırıyorduk.

Rialto Adası, Venedik’in aslında en eski yerleşim bölgelerinden biri. Önce bankacılık merkezi daha sonra da pazar bölgesi olmuş. Büyük Kanal’dan geçen tekneleri izleyip güzel fotoğraflar çekebileceğiniz bu ünlü köprüden geçmeden Venedik ziyaretiniz tamamlanmış sayılmaz.

Venedik gezilecek yerler bakımından da oldukça zengin bir şehir. Özellikle Venedik Karnavalı zamanı buraya yolunuz düşerse eminim ki fotoğraf makinenizde kartpostal niteliğinde fotoğraflar ile ayrılırsınız.

Bizim ise bu güzel şehirdeki ilk keşif noktamız San Marco Meydanı. Bu meydan çok eskilere uzanan köklü tarihi boyunca bir çok etkinliğe tanıklık etmiştir. Dünyanın dört bir yanından milyonlarca ziyaretçi burada bulunan 2 yapıyı görmek için buraya akın eder; Bazilika ve Palazzo Ducale.

Doğu ile Batı’nın mimari ve dekoratif tarzlarını birleştiren Venedik’in ünlü bazilikası Avrupa’nın en göz alıcı yapılarından biridir. Dış mekanı İstanbul’dan getirilen ünlü bronz atın kopyaları ile sütunlar, rölyefler ve yapının ön cephesini süsleyen mermerlerle görkemli bir şekilde inşa edilmiştir.

9. yüzyılda inşa edilen Palazzo Ducale ise bir zamanlar Venedik’li yöneticilerin ikametgahı ve devlet dairesi olarak kullanılmaktaydı. Sarayın içerisinde bir gezinti, insanı 3 kat halinde düzenlenmiş zengin dekorasyona sahip toplantı odalarına, konsey ve mahkeme salonlarına ve düklerin yaşam alanlarına götürecektir. Bu sarayın mahkemelerinde yargılanan suçlular yine sarayın zindanlarına hapsedilirlerdi. Sorgu odalarını hapishanelere bağlayan Ahlar Köprüsü, Venedik’in en ünlü köprülerinden biridir. Bu köprü idam mahkumlarının hapishaneye giderken Venedik’in eşsiz manzarasına son kez bakarak ah çektikleri köprü olması sebebiyle bu ismi almıştır.

Artık yavaş yavaş günün yorgunluğu çöküyor. Venedik sokaklarında kaybolmak çok hoşumuza gitti. Haritamızı atıp çantaya, gönlümüzce elele bu kanallar şehrinin labirenti andıran sokaklarını turluyoruz. Yarın renklerin içinde kaybolmaya gideceğiz, hedefimiz Burano...

Sabah kalkıyoruz, bugünkü planımız biraz daha rahat, Burano adasını gezeceğiz. Vaperetto’ya binip, yaklaşık 40 dakikalık bir yolculuk sonrasında rengarenk bir ada karşılıyor bizi. Kilisesinin eğik kulesi ile hemen fark edilen Burano, adalar içinde en renkli olanıdır. Kanalları rengarenk evlerle çevrilidir. Geleneksel dantel tezgahları ve balık servisi yapan trattoria’ları ilgi çekici bir atmosfer sunar. 16. yüzyılda, Avrupa’da en çok aranan danteller bu adada işlenirdi.

Kaptırıyoruz kendimizi bu rengarenk sokakların eğlencesine, kendimize en çok hangi rengin yakıştığını keşfetmek için neredeyse tüm evlerin önünde fotoğraf çekiyoruz. Meşhur dantelleri inceliyoruz, dantellere dokundukça kendimizi annemizin salonunda da hissetmiyor değiliz :)

Artık, yavaş yavaş otele dönme vakti. Rüya tatil burada bitiyor. Bavulları toplama zamanı geldi. Yeniden gelmeyi, buraları hissetmeyi dileyerek sabah erkenden Venedik'e ve bu her köşesi tarih kokan ülkeye veda ediyoruz.

Daha fazlası için: http://www.ikigezgin.com/

Nilay Koçal Tektakar

İki gezgin, takipçilerine hayatın her anından güzel detaylar sunan bir yaşam rehberidir.