Zafer Şehri Cakarta

Binlerce adadan oluşan Endonezya’nın Cava (Java) Adası’nın en büyük şehri, ekonomi, kültür ve siyasetin merkezi burası. İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra, Endonezya'nın bağımsızlığını ilan etmesiyle ülkenin başkenti olmuş. 5 yüzyıllarda Hindu ve Budist tüccarlar tarafından “Sunda Kelepa” adıyla kurulan kent, daha sonra Portekizlilere karşı kazandıkları zaferden sonra “zafer” anlamına gelen Cakarta'ya çevrilmiş.
Muhatap olduğum kadarıyla, Endonezya halkının çok kibar, saygılı ve güler yüzlü olduğunu söyleyebilirim. Size bir şey verirken ya da alırken iki ellerini birden uzatarak ve başlarını hafifçe öne eğerek alıyor ve veriyorlar.

Kent çok kalabalık ve çok gürültülü. Trafikte çok sayıda araç ve milyonlarca motor var. Aslında tüm ülkede trafik kötü değil gerçek anlamda çok kötü, trafik kurallarına pek uyulduğunu söyleyemem, iki şerit olan yollarda ortada çizgi üzerinde neredeyse bir şerit daha yaratıyorlar, şoförler atom karınca gibiler, öndeki araca neredeyse değecek kadar yaklaşıyor, sürekli şerit değiştiriyorlar. Bir de motosiklet cenneti ülkede her köşeden, sağdan soldan arı gibi vızır vızır motorlar geçiyor, çat orda pat buradalar. Beni çok ama çok ürküttüler. Kötü bir olay yaşamadık ama ben yollarda çok tedirgin gidip geldim. Trafik ve direksiyon zaten bize göre ters, bir de bu trafik… Araba kiralamayı düşünemiyorum. Taksilerin ucuz ve daha az stresli olduğunu söyleyebilirim.

Kalabalık, kapkaça çok dikkatedilmesigerekli diye uyarı almıştım, sokaklarda yürüdük ve olumsuz bir durum yaşamadık.

Otelimizin hemen yakınında, yürüyüş mesafesinde dev alışveriş merkezleri, restoranlar var.

Şehirde iyi yemek yerleri alışveriş merkezleri içinde bilgisini almıştım, gerçekten de çok keyifli bir restoran bulduk ve keyifli bir akşam yemeği yedik. Bu güzel yemekten sonra yorgunluk kendini göstermeye başlıyor, çünkü İstanbul’dan gece yarısından sonra hareket edip, 11 saat sonra +5 saat farkı ile 18.00’de indik Cakarta’ya. Sabah şehri gezmek, akşam uçağı ile geliş amaçlarımızdan biri. Yogyakarta şehrine uçacak ama şehirde değil de BorobudurTapınağı’nın hemen karşısındaki otellerden birinde kalacağız. Sonra da ver elini cennet ve tapınaklar adası Bali.

Sadece bir gün ayırdığımız başkent Cakarta’da CakartaKadetrali görülmesi gereken yerlerden. Tarihi 1901 yılına uzanan, Neo-Gotik tarzdaki bir katedral bu.

Istiqlal Camii ve karşılıklı yer alan yapılar şehirde görülecek diğer yerlerden.

1978 yılında yapılan Istiqlal Camii Güneydoğu Asya’daki en büyük cami, 317 metre yüksekliğinde. Hayatımda ilk kez apartmana benzeyen bir cami görmüş oldum. “Istiqlal” yani bağımsızlık ismi de ilginç.

Pasar Baru, kentin en eski pazar yeri, sadece yayalara açık olan dar sokaklar oldukça kalabalık. Çok sayıdaki dükkânda yiyecekten kıyafete, hediyelik hatıra eşyaya kadar her şeyi uygun fiyatlara bulacağınız bir alış veriş cenneti.

Eski Kent, Kota Tua, kentin en eski ve tarihî bölgesi, ülkenin Hollanda sömürgesi olduğu dönemden kalma tarihî yapılarla hoş bir yer, bizim fazla vaktimiz olmadığı için gezemedik ama vakit ayırırsanız sokaklarında dolaşıp gezebileceğiz bir bölge.

Ulusal Anıt Merdeka Meydanı’nda. 132 metrelik anıtın en tepesine çıkıp şehri kuş bakışı görebilirsiniz. Fataillah Meydanı’nında gösteri yapıldığı için ise meydanın etrafından dolanarak geçtik.

Şehirde Ulusal Müze ve Wayang Müzesi de dâhil çok sayıda müze bulunuyor, bizim müzelere girecek zamanımız olmadı, şehrin trafiği bir de protesto gösterileri nedeniyle hepten çılgına dönmüştü, uçağımızı kaçırma riskini alamadık elbette. Ben de zaten Borobudur’a gitmenin heyecanıyla çok da aldırmadım.

Oldukça yeşil şehirde çok sayıdaki gökdelenler gece ışıklar altında çok hoş görünüyordu, fazla gelemesek de şehri sevdim, ama trafik ve gürültüye çözüm bulmalarını dilerim.

Bize şehir turu yaptırdıktan sonra havaalanına bırakacak olan şoförümüz de çok sevimli ve saygılı idi, ancak o da fazlaca hızlıydı.

*Taksiler sanıldığı gibi pahalı değil, gittiğimiz her şehirde havaalanına ve otellere hep taksi kullandık. Cakarta’da havaalanı yoğun trafikte 1,5 saat sürdü, otoyol da dâhil 20 $ ödedik. Yogyakarta – Borobudur’daki otelimize 2 saatte ulaştık ve Denpasar Bali’de yine 1,5 saatlik mesafe için 20 ila 25 $ arasında ödedik.

*Otelimiz ise internetten bulduğumuz “Ayaka Suites”. Şehir merkezine çok yakın ve çok uygun fiyatlıydı. Güzel bir seçim olduğunu düşünüyoruz.

Borobudur’a doğru Yogyakarta şehrine uçuyoruz.