Zagreb'de 2 Gün

İstanbul Atatürk Havaalanı'nda başlayan yolculuğumuz 2 saat 15 dakika sürdü. Mart 2016’nın sonlarına doğru gittiğimiz Zagreb’de bizi serin ve yağışlı bir hava karşıladı. Tedbirli olduğumuz için sıkıntı yaşamadık.

Yanımıza aldığımız Euro'ların bir bölümünü havaalanında Kuna’ya çevirdik. Havaalanından şehir merkezi 20 km ve her yarım saatte bir otobüs var. Bunun için otobüste 30 Kuna ödedik. Şehir merkezinde indiğimiz otobüs istasyonundaki turizm ofisinden gezimiz hakkında bilgi ve doküman aldık. Yine aynı binadaki TISAK standından günlük tramvay biletlerimizi aldık ve otelimize yerleşmek üzere tramvaya bindik. Otelimizi bulup, eşyalarımızı bıraktıktan sonra Zagreb gezimize başladık.

ZAGREB HAKKINDA BİLGİLER:

-Zagreb, Hırvatistan’ın başkentidir. Hırvatistan’ın nüfusu 4,3 milyon, Zagreb’in nüfusu 800 bin civarında.-Resmi dil Hırvatça. Özellikle genç nüfus İngilizceyi gayet güzel konuşuyor.
-Hırvatistan, 2013 yılında Avrupa Birliği'ne katılmış. Ama Euro yerine Kuna kullanılıyor. 1 Kuna 40 kuruş, 1 Euro 7,6 Kuna civarında (Mart 2016)
-Ülke genelinde kişi başına düşen milli gelir 12 bin dolar. Zagreb’de 26 bin doları buluyor.
-Sava Nehri Zagreb’e yakın, ama içinden geçmiyor. Zagreb, yıllar önce yaşanan taşkınlar nedeniyle Sava’nın uzağına, Medvednica Dağı'nın eteklerine 1.yüzyılda kurulmuş bir Ortaçağ şehridir. 1851 yılında Kaptol ve Gradec şehirlerinin birleşmesiyle şimdiki Zagreb şehri ortaya çıkmış. Her iki şehir, 1242 yılında Cengiz Han’ın saldırılarından çok zarar görmüş. 17. ve 18.yüzyıllarda şehirde yaşanan veba salgını çok acılar çektirmiş.
-Zagreb, diğer Avrupa devletleri arasında en fazla yeşil alana sahip olan bir başkenttir.
-Hırvatistan’la Türkiye arasında 1 saat fark var. Hırvatistan’a indiğinizde saatlerinizi 1 saat geri almanız gerekiyor.
-Şehri ziyaret etmek için en uygun aylar bahar aylarıdır. Çünkü kışlar uzun ve kar yağışlı, yazları ise sıcak geçer.
-Zagreb Türk Konsolosluğunun telefon numarası: 00385 1 486 60 60’dır.

FOTO 0

Şehir içi trafiği büyük oranda 1891 yılında kurulan tramvaylarla sağlanıyor. Günlük biletler 25 Kuna. İhtiyaca göre 3 günlük bilet de alınabilir. Tramvaya bindiğinizde otomata bileti okutmanız gerekiyor. Böylece süre başlamış oluyor.

ZAGREB ŞEHRİNDE GİDİLMESİ GEREKEN YERLER:

FOTO 1

Ban Jelacic Meydanı: Şehrin merkezi durumunda olan bu meydanda Josip Jelacic’in heykeli bulunur. Jelacic, şehri Macar ve Osmanlı tehdidine karşı savunmuş bir askerdir. Meydanda kurulan küçük stantlarda kurutulmuş et, çiçek, hediyelik eşya satışı yapılıyor.

FOTO 2

FOTO 3

Zagreb (St.Stephan) Katedrali: 12.yüzyılda inşa edilen katedral şehrin sembollerinden biridir. Cengiz Han'ın şehri işgali sırasında yıkılmış, 10 yıl sonra tekrar inşa edilmiştir. Katedralin kulelerinin yükseklikleri 108 metredir. Katedral önünde melek ve Meryem Ana’nın 4 adet altın sarısı görünümlü sütunları var. Katedralin sol yanında bulunan duvar üzerindeki antik saat, 1880 yılında meydana gelen depremde durmuş. Saat 7.03’de meydana gelen depremi hatırlatması için tekrar çalıştırılmamış.

FOTO 4

Finüküler ve Lotrscak Kula: Kulenin bulunduğu tepeye 100 yıllık finüküleri kullanarak çıkabilirsiniz. Finükülerde tramvay bileti geçerli. İndiğiniz alanda bulunan Lotrscak Kulesi'nin tepesine kule merdivenlerinden çıkabilirsiniz. Burada sizi harika bir Zagreb manzarası bekliyor.

FOTO 5

St.Mark Kilisesi: Kilise kapalı olduğu için biz gezemedik. 13.yüzyılda inşa edilmiş olan kilisenin çatısı Hırvatistan bayrağının renkleri olan kırmızı, beyaz ve mavi renkli seramiklerle kaplı. Çatıda aynı zamanda iki hanedanlık arması göze çarpıyor. Bir arma Zagreb şehrini diğeri ise Hırvatistan, Slovenya ve Dalmaçya Krallığı'nı temsil ediyor.

FOTO 6FOTO 7

Banski Dvori Binası: Hırvatistan Cumhurbaşkanlığı binası.

FOTO 8

Tkalciceva Ulica Sokağı: Dolac pazarına yakın olan bu sokakta 13.yüzyılda yapılmış kent kapısı ve bir taş geçit bulunmakta. Geçitte küçük bir şapel yer alıyor. Şapel duvarlarında Meryem Ana ve bebek İsa’nın resim ve heykeli var. Bir yangında resmin ahşap olan çerçevesinin yandığı, fakat resme bir şey olmadığı söyleniyor.

FOTO 9

Dolac Pazarı: Kadın-erkek, yaşlı-genç her yaştan Hırvat’ın ürünlerini sattıkları renkli bir pazar. Burada her çeşit sebze, meyve, et, peynir, hediyelik eşya, ahşap eşya, oyuncak, şarap bulabilirsiniz.

FOTO 10

Cvjetni Meydanı: Bu meydanda kahve, bira içebileceğiniz bol miktarda kafe bulunuyor.

FOTO 11

Nikola Tesla Heykeli

FOTO 12
Tiyatro Binası

FOTO 13
Kral Tomislav Meydanı

FOTO 14

FOTO 15

Maksimir Park: Şehir merkezinden tramvay ile 20 dakikalık bir mesafede olan Maksimir Park 316 hektar büyüklüğünde. Avrupa’nın en büyük parklarından biri olan Maksimir Park’ta bir de hayvanat bahçesi bulunuyor. Yürüyüş, koşu, bisiklet için ideal olan parkta çok sayıda gölcükler var. Maksimir Park’a ulaşabilmek için 4-7-11-12 numaralı tramvaylara binerek Buckovacka durağında inmek gerekiyor.

FOTO 16

Sava Nehri: Şehir merkezinden tramvay ile 15 dakika mesafede. Nehir kıyısında görülecek pek fazla bir şey yok.

Zagreb'de ne yenir?

Trattoria Leonardo: Biz somon yedik. Tavsiye ederim.Restoran Vinodol: Biz kuzu çevirme yedik. Tavsiye ederim.

Erdem Birmeç

Sağlığım ve param elverdiği sürece gezmek isterim. Yeni yerler, farklı kültürlerle tanışmak ve macera yaşamak benim için vazgeçilmez tutkular.