Zenginliğin Başkenti Abu Dhabi

Birleşik Arap Emirlikleri'nin başkenti Abu Dhabi, ülkedeki 7 emirlikten birisi ve yaklaşık 1 milyon nüfusu ile Dubai'den daha küçük bir şehirdir. Her anlamda Dubai'nin gölgesinde kaldığı için turistler için de ikinci planda kalmaktadır. Dubai'ye yakınlığı ve görülmesi gereken yerleri ile genellikle bir günlüğüne de olsa ziyaret edilmelidir ki bizde öyle yaptık. Yüzde 70'i çöl olmasına rağmen dünyanın en zengin şehridir.

Ulaşım: Abu Dhabi İnternational Airport (AUH) şehrin 30 km doğusunda yer alır. Şehre ulaşmak için taksi kullanabileceğiniz gibi 4 AED karşılığı otobüs ile de kolayca ulaşabilirsiniz. Ülkemizden genelde Dubai'ye gelip, sonradan Abu Dhabi'ye geçildiği için Dubai'den ulaşım bilgisi önemlidir diye düşünüyoruz. Taksi ile gitmenizi doğrusu önermiyoruz. Taksi fiyatları ülkede ucuz olmakla beraber bu mesafede taksiye yaklaşık 300 AED ödemeyi göze almalısınız. Bunun yerine 25 AED ödeyerek otobüs ile gitmek daha cazip. Bu parayı Nol Kart'a yüklüyorsunuz ve otobüste makinaya okutuyorsunuz. Otobüsler için birkaç alternatifiniz bulunmakla beraber pratik olanı Abu Dhabi'ye daha yakın olması ve metro çıkışında olması nedeni ile İbn Battuta Bus Stadion'dur. E101 nolu otobüs ile gideceksiniz ama dikkat etmeniz gereken bir nokta, normalde 30 dakikada bir hareket etmesine rağmen, otobüs dolduğunda kalkıyor.

Gezilecek yerler: Abu Dhabi'ye tek bir neden için bile gelinebilir, o da dünyanın en büyük camilerinde biri olan Şeyh Zayed Camii (Sheikh Zayed Grand Mosque). Kesinlikle görülmesi gereken mimari eser, sizi kendisine hayran bırakacak. Birleşik Arap Emirlikleri'nin kurucusu olan ve 2004 yılında hayatını kaybeden Şeyh Zayed bin Sultan Al Nahyan anısına 2007 yılında açılan camide aynı anda 40 bin insan namaz kılabilmektedir. Şeyhin naaşı da cami alanındaki anıt mezara defnedilmiştir. Beyaz rengi ve görkemli dış görüntüsünün yanında içeride de aynı muhteşemliği görüyorsunuz. Onbeş metre yüksekliğinde ve dokuz ton ağırlığında avize, altın yaldızlı ve sedef süslemeler, büyük el dokuma halı ve Allah'ın doksan dokuz adının yazılı olduğu duvar bunlardan birkaçı. Cami içerisine girmeden giyim konusuna dikkat edilmeli, tedbirsiz gelenlere ise giysi desteği verilmektedir. Giriş ücretsizdir.

Şehirde görülmesi gereken gereken yerlerden birisi de Abu Dhabi'nin en büyük AVM'si olan Marina Mall'dir. Marina Mall'e gittiğinizde üzerinde kafe ve restoranların bulunduğu, Burj Al Marina denilen yere çıkıp yorgunluk çayı içmelisiniz. B.A.E.'nin hemen her yerde gördüğümüz yöneticileri Şeyh'lerin resimleri AVM önünde de sizi karşılıyor.

Abu Dhabi'nin tarihi ve kültürü hakkında bilgi sahibi olmak istiyorsanız gideceğiniz yerlerden biri, Heritage Village'dir. Corniche kumsalının karşısında yarımadada yer almaktadır.

Vücut yorgunluğunu atmak için önerimiz Korniche'te yürüyün ve sahilde manzara seyredin. Paranın gücünün neler yaptığına şahitlik edeceksiniz.

Dubai'de ve Abu Dhabi'de sanıyorum bir mimari yarış var. Başta Aldar Headquarters Binası (dik duran metal paraya benziyor) olmak üzere ilginç binalar göreceksiniz.

Diğer gezi yazılarımız için tıklayınız.

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir.