İstanbul'da Legoland Discovery Center

Çocukluk yıllarını küçük bir şehirde geçirmiş biri olarak aslında kendimi çok şanslı görüyorum. Tabii biz küçükken büyük kentlerde şimdiki gibi büyük çocuk parkları, çocuk gelişimine katkı sağlayacak oyun parkları, tema parkları yoktu. Şimdiki çocuklar çok şanslı. Her tür tema park ve eğitici park mevcut. Bu nedenle artık büyük kentlerde çocuk olmak da çok cazip. Hele de İstanbul’da!

Son senelerde arka arkaya çocuklara yönelik çok sayıda aktivite alanı açıldı. Bunlardan en önemlilerinden biri ise LEGOLAND. Doğu Avrupa’nın ve Türkiye’nin ilk LEGOLAND Discovery Centre’ının açılışını ben de tüm çocuklar gibi dört gözle bekliyordum. Neticesinde Lego dendiğinde sanırım bilmeyen ve Lego ile tanışmamış olan yoktur.

Resmi açılışı 30 Temmuz’da olsa da biz 28’indeki davet sayesinde LEGOLAND Discovery Center İstanbul’u önden keşfetme şansı yakaladık.

Aktivite alanına girmeden önce izlediğimiz 4D sinemada kar da yağıyor, rüzgâr da çıkıyor. Bu sinema girişinde gösterim başlamadan önce çocuklar korkabilir diye ön bir uyarı da yapılıyor. Arada birkaç korkan çocuk olsa da genel olarak yoğun bir memnuniyet olduğunu çocukların şen kahkahalarından anlamak hiç de zor değil.

Sinema çıkışında 3.000 m²’lik alan üzerine kurulmuş olan LEGOLAND’in eğlenceli dünyasını keşfe başlıyoruz. Burası 2 milyon Lego parçasıyla dolu bir dünya. Çocuklar için hem eğitici hem de öğretici bir yer.

Benim favori bölümüm gayet doğal olarak İstanbul ve dünyanın çeşitli yerlerine ait sembol yapıların Lego’dan yapılmış maketleri idi. Üstelik bu bölümde çocuklara hangi sembolün hangi ülkede, harita üzerinde tam olarak nerede yer aldığı da çok sempatik bir dil ile anlatılmış. Her Lego maketinin önünde ise 3 şıktan oluşan bir soru var. Mesela “Karşında gördüğün Kolezyum maketinin yapımı için kaç saat harcanmıştır?”. Bu gibi sorular ile çocukları, gezerken aynı zamanda düşünmeye de teşvik ediyor.

Bir diğer bölüm ise LEGO Fabrikası. Burada çocuklar hem LEGO parçalarının yapılışını öğrenebiliyor hem de karşılarındaki dev ekranlarda kendi LEGO parçalarını ve mini figürlerini oluşturabiliyorlar. Şimdiki çocukların beyni çok farklı çalışıyor. 4-5 yaşındaki ufaklıklar sanki bu alana 180. gelişleriymiş gibi hiç zorlanmadan seri bir şekilde Lego parçaları üretirken siz hala olayı kavramaya çalışırken bulabilirsiniz kendinizi.

Bu kadarla da bitmiyor tabii… Sırada saraydan kız kaçırma var : ) Trene biniyoruz ve ardından lazer tabancaları kullanarak canavarlara karşı puan kazanıyoruz ve prensesi canavarlardan kurtarıyoruz : )

Daha neler yok ki : ) Merlin’in Çırağı ile hızla pedal çevirerek gökyüzüne doğru yükselip Lego dünyasını tepeden izleyebiliyorsunuz.

Kendi araçlarınızı inşa edip rampalarda hızlarını test edebilir, Yangın Akademisi’nde yangınla mücadele edebilir, İnşaat Sahası’nda yumuşak inşaat tuğlalarından yaratıcılığınızı kullanarak yapılar inşa edebilir, Master Builder Workshop’ta işin uzmanlarından ders alarak kendinize has yepyeni modeller oluşturabilir, Olivia’nın evinde Karaoke partisine katılabilirsiniz.İnsan bunları görünce ister istemez “biz biraz erken gelmişiz bu dünyaya” diyor. Bu şanslı çocuklar arasına siz de katılmak isterseniz çocuğunuz varsa çocuğunuzu, yoksa yeğeninizi ya da kuzeninizi birilerini alıp LEGOLAND’e gidin. LEGOLAND’e girmek için en önemli şart ya çocuk olmak ya da bir çocuğa eşlik ediyor olmak.

Giriş ücretleri ise yetişkinler için kişi başı 37,5 TL, 3 yaş üzerindeki çocuklar için 30 TL. Ama yok ben buranın müptelası olurum derseniz yıllık abonelik de yaptırabilirsiniz.

Şimdiden iyi eğlenceler : )