AKDENİZ'DE BİR OSMANLI KALESİ; AKKA

727210 Nis 2016Gezi Notu
Can SARICACan SARICABronz Yazar10 Nis 201672720 Yorum

Haifa'dan sabah erken saatte, tarihi surlarla çevrili 50 bin nüfuslu bir liman şehri olan Akka'ya gitmek üzere yola çıktık. Akka, 2 tane UNESCO korumasında bölgesi bulunan şanslı şehirlerden. Hem Eski Şehir hem de burada bulunan Bahai Bahçeleri koruma altında.

Eski şehrin tabelasını görünce hemen şehre girmeyip bir sonraki dönüşten içeri girerek ilk olarak şehrin biraz dışındaki Bahai Bahçeleri'ne gittik. Bahailik dininin temelleri 1844 yılında İran'da yaşayan Seyyid Ali Muhammed (Bab) 'in mehdi olduğunu ilan etmesiyle atıldı. Kendisine ilk inanlardan biri de Mirza Hüseyin Ali (Bahaullah) oldu. İran'da Bab'ın kurşuna dizilmesinden sonra Bahailere karşı bir işkence hareketi başladı. Bahaullah, Osmanlı Toprağı olan Bağdat'a sürüldü ve Bab'ın yakında geleceğini vaad ettiği yeni Mazharın kendisi olduğunu ilan etti. Bahailik böylece kurulmuş oldu. Bağdat'dan sonra, önce İstanbul'a sonra Edirne'ye, en son olarak da ömrünün kalanını geçirdiği Osmanlı'nın uzak kalesi Akka'ya sürüldü. Tanrı'nın, dinlerin ve insanlığın birliğine inanmayı benimseyen Bahailik Dini'nin tüm dünyada 200'den fazla ülkede 5 milyon inananı bulunmaktadır.

İşte, biz de Bahailikte önemli bir haç merkezi olan Akka'daki Bahaullah'ın türbesi ve Bahai Bahçeleri'nden gezimize başladık. Burası Bahilerin kıblesi, yani en kutsal yerleri. Bahçeler gerçekten çok güzel. Gezerken çok keyif aldık. Yalnız türbeler öğlen 12'de kapanıyor. O yüzden sabah erken saatte gelmeye dikkat edin.

Kudüs - İsrail

Kudüs - İsrail-1

Kudüs - İsrail-2

Kudüs - İsrail-3

Kudüs - İsrail şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Best Location Historic Apartment, Sweet Inn Apartment - Mazor Street 6 #30, Jerusalem the Gold B&B. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Rafael Residence, Mamilla Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Eyal Hotel, La Perle Hotel, The Sound Of Bells tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Kudüs - İsrail aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Kudüs - İsrail-4

Kudüs - İsrail-5

Kudüs - İsrail-6

Buradan çıktıktan sonra Eski Şehir'e doğru yola çıktık. Arabayla yaklaşık 5 dakika sürüyor. Aklınızda olsun arabayı surlardan girmeden park edin. İçeride hem park yeri bulmak çok zor hem de yollar çok dar ve kalabalık. Surların içi yürüyerek birkaç saatte rahatlıkla gezilebiliyor.

Akka, dünyanın en eski şehirlerinden biri. İsmi ilk kez Mısır tabletlerinde geçen şehir birçok devletin kontrolüne geçmiş. Finikeliler, Kenanlılar, İbraniler, Yunanlılar, Romalılar, Araplar, Tolunoğulları, Haçlılar, Osmanlılar ve İngilizler burada hüküm sürmüşler.

Eski Yunan Mitolojisi'nde Herkül yaralarını iyileştirdiği şifalı otları burada bulmuştur. Haçlılara ait birçok yapıyı şehirde görebilmek mümkün. Ama asıl şehrin silüeti oluşturan yapılar, kale ve surlar Osmanlılar dönemine ait.

Şehrin surlarını Osmanlı veziri Cezzar Ahmet Paşa inşaa ettirmiştir. 1798 yılında Mısır'ı işgal edip El-Ariş, Gazze ve Yafa'yı alan Napolyon, 1799 yılında Akka'yı kuşatmış fakat Osmanlı orduları karşısında başarısız olmuştur. Cezzar Ahmet Paşa'nın kahramanca şehri savunmasının ardından Napolyon "Akka’da durdurulmasaydım, bütün Doğu’yu ele geçirebilirdim!.." sözünü söylemiştir. Şehirde kalenin hemen yanında Cezzar Ahmet Paşa adına bir Cami bulunmaktadır. Kudüs dışında bulunan İsrail'deki en büyük cami burası.

Kudüs - İsrail-7

Kudüs - İsrail-8

Kudüs - İsrail-9

Kudüs - İsrail-10

Kudüs - İsrail-11

Kudüs - İsrail-12

Kale gerçekten şu ana kadar gördüğüm kaleler arasında en iyi korunmuş olanlarından biri. Hem Haçlılar hem Osmanlılar döneminde aktif olarak kullanılmış. Kalenin karşısındaki surlarda ise küçük bir müze var. Vaktiniz varsa gezmenizi tavsiye ederim. Surdaki Hazineler Müzesi (Treasures in the Wall Museum)

Kudüs - İsrail-13

Kudüs - İsrail-14

Şehrin dar sokaklarında gönül rahatlığıyla gezip kaybolduk. Eski şehrin her yerini keşfetmemiz sadece birkaç saatimizi aldı. Şehrin bir ucundan diğerine uzanan Haçlı Yeraltı Tünelleri, Türk Hamamı, Pazar, Deniz Feneri, Han ve bir sürü sinagog, cami ve kilise şehirde görülmesi gereken yerlerden. Biz de buraları gördük. Pazarda tanıdık ürünlerle karşılaştık. Bir iki tane de çok güzel sanat galerisi gezdik.

Kudüs - İsrail-15

Kudüs - İsrail-16

Kudüs - İsrail-17

Kudüs - İsrail-18

Kudüs - İsrail-19

Kudüs - İsrail-20

Kudüs - İsrail-21

İsrail gezimizin en keyifli ve öğretici duraklarından biriydi Akka. Atalarımız izini sürmek, onların orada kurduğu medeniyete şahit olmak gerçekten çok keyifli, özellikle serin bir bahar gününde...

Kudüs - İsrail şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Caeserea, İsrail Segway Tour Rehberli 2 saatlik (73.38 €), Kudüs ve Ölü Deniz: Kudüs'ten Tam Günlük Tur (89.78 €), Kudüs Yerel Gibi: Özelleştirilmiş Rehberli Tur (25.9 €), Bir Gün Petra: Amman Özel Rehberli Tur (63.02 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.