BALTIK TURU 1. BÖLÜM: LİTVANYA

265720 Haz 2016Gezi Notu
Deniz Ş.Deniz Ş.Gezgin20 Haz 201626570 Yorum

İstanbul’dan havalandıktan yaklaşık 3 saat sonra alçalmaya başlamıştık.  Ağaçlardan ülke görünmüyordu. Bu tatile çıkarken “Ne var Baltıklar'da?” sorusunu o kadar çok maruz kalmıştım ki...  "Ben de ne olduğunu öğrenmeye gidiyorum" diyerek yola çıkmıştım. Özel bir tura katılma fırsatını yakalamıştım. Litvanya’nın başkenti Vilnius Havaalanı'na indik.

Baltık ülkelerinin hepsinde geçerli olan birkaç konuya değinmek isterim: Türkler gibi Ural-Altay ailesinden geliyorlar.  Her ne kadar hiç benzemesek de! Üç  ülkede de İngilizce konuşma oranı çok yüksek. İletişimde sorun yaşamadım. Para birimi olarak Euro kullanıyorlar. Eskiden Pagan olan bölge halkları daha sonra Ortodoksluğa geçmiş. Ancak Paganlığın izleri hala görülüyor. Her türlü bitki grubunun çok bakımlı olduğunu göreceksiniz. Çiçeklerine bayıldım. Dışarıda hiç kedi, köpek göremiyorsunuz. Kışlar çok soğuk olduğu için, dışarıda buldukları hayvanlar alıp evlerinde besliyorlarmış.

Vilnius

Vilnius-1

Vilnius-2

Vilnius şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Springs apartment, City center Gedimino avenue apartment, Gates to Vilnius II. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Cozy Bellavista Uzupis Apartment, Old Vilnius apartment gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz St. Nicholas Apartment, Orange Apartment, Apartment in Vilnius - close to City Centre tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Vilnius aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Neris Nehri ile Vilnius eski ve yeni şehir olmak üzere ikiye ayrılıyor. Yeni şehir komünizmin simgesi olan gri, balkonsuz apartmanlardan oluşuyor. Eski şehre Günah Kapısı'ndan geçerek giriyorsunuz. Ortodoks mimarisinin izlerini taşıyan kiliseler ilk olarak karşınıza çıkacaktır. Eski binaların arasında yürürken Türkiye Büyükelçiliği karşımıza çıktı. Yeri çok kolay ve ihtiyaç olabilir diye özellikle paylaşmak istedim. Yolu devam ettiğinizde Beyaz Kilise karşınıza çıkacaktır. Litvanya’nın SSC’den ayrılmak için başlatığı Özgürlük Zinciri, Beyaz Kilise’nin önünde başlıyor. İnsanlar elele tutuşarak 675 km insan zinciri oluşturmuşlar!

Vilnius-3

Vilnius-4

İkinci durağımız Trakai şehriydi. İrili ufaklı göletleri geçtikten Trakai Şatosu sizi muhteşem görüntüsüyle karşılıyor. Geçmişte şövalyeler bu şatoda yaşarmış. Şatonun korunmasında Karay Türkleri sorumluymuş. Bana ilginç gelen babaannemin gelinliğinin aynısının şatoda sergilenmesiydi. Karay Türkleri Yahudi inancını benimsemişler. Karayların sinangogları ve evleri, gölün etrafında hâlâ duruyor.

Vilnius-5

Vilnius-6

Vilnius-7

Göl kenarında sokak sergilerini göreceksiniz. Baltıklar “kehribar”ın ana vatanıdır. Bu sergilerde en çok karşınıza bu taş çıkacaktır. Sahte olup olmadığını anlamak için kehribarı yakabilirsiniz şayet çam kokusu gelirse gerçek kehribar olduğunu anlıyorsunuz. Tabii ki ben gerçek mi diye aldıklarımı yaktım.

Litvanya halkı çok güleryüzlü ve yardımseverdi. Yolculuğunun sonraki durağı Letonya’ya ulaştığımda aradaki farkı çok daha net bir şekilde anladım. Size özel bir yemek öneremeyeceğim. Tavuklu olan herhangi bir yemeği deneyebilirsiniz. Gerçek tavuk tadı alıyorsunuz. Litvanya turumuzu tamamladıktan sonra Riga’ya (Letonya) doğru yola çıktık.