Bozcaada Kaçamağı

Bozcaada, Çanakkale iline bağlı Türkiye'nin üçüncü büyük, Ege Denizi'nde ise Gökçeada'dan sonra ikinci en büyük adası. 2-3 günlük tatil kaçamakları için oldukça ideal bir yer. İstanbul'dan ulaşım için pek çok seçenek var. Aracınızla Çanakkale'den feribotla Eceabat oradan karayoluyla Geyikli ilçesine ulaşıp Geyikli'den feribota binebilirsiniz. Yenikapı'dan feribotla Bandırma'ya ulaşıp sonrasında Bandırma, Biga, Çan, Bayramiç, Ezine Karayolu ile Geyikli'ye ve oradan feribotla Bozcaada'ya geçebilirsiniz. Otobüs ile gidecekseniz Geyikli iskeleye kadar giden bir otobüs firması seçebilirsiniz.İskelede inip yaya olarak feribota binebilirsiniz. Uçakla Çanakkale Havaalanı'na gelip oradan taksiyle ya da minibüsle Geyikli iskelesine gelip yine yaya olarak feribota binebilirsiniz.

Özellikle resmi tatillerin olduğu zamanlarda, hele tatil kısa ise Bozcaada çok rağbet gören bir yer oluyor ve haliyle de hem ulaşım uzun ve yorucu hem de ada oldukça kalabalı oluyor. Ben 3 günlüğüne adaya gittim. 30 Ağustos tatiline denk geldiği için bir hayli kalabalıktı. Restoranlarda yer bulmak neredeyse imkansızdı. Birçoğu 4 gün için tamamen dolu olduklarını ilettiler. Demek ki gitmeden önce mutlaka restoran seçip rezervasyonu da yapmış olmak gerekiyormuş, bunu öğrenmiş oldum. En meşhurları (araştırmalarım ve aldığım tavsiyeler) Sandal, Simyon, Battı Balık, Asma6 ve Vahit'in Yeri. Ben Bade-i Aşk, Asma6 ve Vahit'in Yeri'nde yemek yedim. Genel olarak mezeler gerçekten farklı ve lezzetli. Farklı mezeleri denemek için hiç birinde balık yemedim. Mezelerden bazıları peynir pek sevmediğimden bana hitap etmese de duyduğum yorumlar mutlaka denenmesi yönünde. Yediğim en lezzetli ve farklı meze Kapiyaki. Kırmızı biber içerisine deniz mahsüllerini doldurup fırında pişirilerek hazırlanıyor. Rum böreği (peynir sevenlere patlıcanla buluşmuş güzel bir tat), kabak çiçeği dolması, atom (gerçekten acı), güveçte karides, kalamar, midye dolma, deniz börülcesi, Girit ezme, patlıcan salataları hepsi birbirinden güzel. Adada bir de oğlak kapama yemeği çok meşhur. Kırmızı et yemeyen biri olarak deneyemedim.

Genel olarak tüm restoranlarda içki pahalı. Ada şaraplık üzümleri ve şaraplarıyla ünlü. Adanın büyük kısmı bağlarla kaplı. Şarap evlerinden damak zevkinize uygun şaraplarınızı alabilirsiniz. En meşhurları Talay Şarapevi. Şarabıyla ünlü bir yerde restoranlarda satın alacağınız fiyatın tam 4 katını istemeleri hiç hoş değil doğrusu.

Konaklamada otel ve pansiyonlar genelde oda ve kahvaltı olarak hizmet sunuyor. Ben Lefkofris Otel'de kaldım. Lüksü aramıyorsanız ve oteli sadece uyumak için kullanacaksanız burası ayarında bir yerde kalabilirsiniz. Kahvaltıları harikaydı. Adada hemen her şeyden reçel yapılıyor (karpuzdan acı bibere kadar). Kaldığım yerde domates, patlıcan, nane ve küçük siyah üzüm reçeli tattım. Patlıcanlı böreği yemeye doyamadım. Adada sokakta birçok köy kadının reçel sattığını görebilirsiniz.

Deniz için sadece Ayazma Plajı'na gittim. Suyun berraklığı, rengi, plajın ve denizin dibinin kum olması harikaydı; ancak su buz gibiydi. Denize girdikten sonra alışmak için birkaç dakika sürekli hareket halinde olmak gerekiyor :) İlk anda soğuktan her yeriniz uyuşuyor. Ayazma Plajı'na giderseniz öğle sıcağında hemen plajın yanındaki Vahit'in Yeri'nde soğuk içeceğiniz eşliğinde bir şeyler atıştırabilirsiniz. O kadar çok seçenekleri var ki seçim yapmak oldukça zor.

Adada Rum mahallesinde yürümek çok keyifli. Akşam yemeği saati gelmeden gezerseniz kalabalıkta boğulmadan tadını çıkartabilirsiniz. Genel olarak Alaçatı sokaklarını andırıyor. Mola vermek isterseniz Polenti Kafe'de soğuk biranızı yudumlayıp yanında atıştırmalık bira tabağı isteyebilirsiniz. Kuruyemişleri de oldukça taze. Eğer canınız tatlı ya da dondurma isterse en meşhur pastane Çiçek Pastanesi. Ben lavantalı dondurma denedim. Değişik bir tat. İsterseniz damla sakızlı kurabiye ya da kavala kurabiyesi de yiyebilirsiniz. Pastane çoğunlukla kalabalık olmasına rağmen servis hızlı ancak fiyatları İstanbul'da muadili yere göre pahalı diyebilirim.

Adaya aracınızla gitmediyseniz dolmuşları ve taksiyi kullanabilirsiniz. Eğer en az iki kişiyseniz taksi mantıklı. Kalabalık dönemde boş taksi bulmak zor ancak ilk defa bindiğinizde hemen kartlarını uzatıyorlar ve aradığınızda çok yoğunluk yoksa birkaç dakika içerisinde bulunduğunuz yerden sizi alıyorlar. Ulaşım aracı bulamasanız da birçok yere yürüyerek gidebiliyorsunuz. Hava genelde rüzgarlı olduğundan hiç bunalmıyorsunuz.

Siz de benim gibi uzun tatiller yerine kısa ama daha sık yapılan tatilleri tercih ediyorsanız Bozcaada mutlaka listenizde olmalı.