Boztepe'den Yason'a: Ordu

Ordu’da Kanatlandım! Yüksek yerlere çıkmak insanda genelde korkuyla beraber anlamsız bir memnuniyet ve mutluluk getirir. Bende durum biraz daha farklı. Mutluluk korkuyu yeniyor. "Korkmak yok" diyorum kendime. "Keyfini çıkar anlaştık mı" diyorum ve başlıyoruz 5 dakikalık ufak seyahate...

Ordu Boztepe’ye çıkmak için teleferiğe bindiğimde önce Boztepe’ye değil bulutlara çıkıyoruz sandım. Teleferik yükseldikçeOrdu daha da güzel gözüküyor. Hele bir de ben yükselirken yamaç paraşütüyle Boztepe’den şehre doğru alçalanları gördükçe daha bir huzur kaplıyor içimi.

Sanki hepimiz gökyüzünde birer kanatlıyız. Onlar alçalıyor ben ise yükseliyorum. 5 dakikalık seyahat sonrasında Boztepe’ye gelmiş oluyoruz. Buradan şehri görmek inanılmaz. Gördüğüm en iyi manzaralardan birindeyim şuan kesinlikle. Ee şimdi ne mi yapacağım? Tabii ki bir bardak çay içeceğim bu manzaraya.

Boztepe’den inerken şunu düşündüm. Ben bulutlardan geldim Ordu!

Mitoloji Karadeniz’de
Şimdi size bir hikaye anlatmak istiyorum. Bu efsane hem Ordu hem Karadeniz hem de Yunanistan için çok önemli. Bu kilise bölgede zamanında burada yaşayan Rumlar tarafından inşa edildi. Zamanında deniz ticaret merkezi olan bu kısım şimdi. Ordu’nun cazibe merkezlerinden birisi. Efsaneden kısaca bahsetmek gerekirse; Yason küçük yaşta bir kraldır. Babası amcası tarafından öldülürülür. Amcası krallığı 1 şartla vereceğini söyler. Şartı, Yason’un altın postu kendisine getirmesidir. Şu anki Gürcistan olan bölgede bir ejderha tarafından saklanan altın postu.

Yason aralarında Herkül’ün de bulunduğu 55 Yunanlı kahramanı alarak Karadeniz’e açılır. Fakat Karadeniz geçit vermeyince buraya çıkarlar. Kurbanlar keser, adaklar adarlar. Daha sonrasında Karadeniz onlara yol verir. Adayı da çok sevdikleri için liderleri Yason’un adını verirler. Bu efsane sonrası kim bilir, belki de Herkül ile aynı topraklara basmışızdır diye düşünmeden edemiyor insan.

Devamı Instagram'da...Kullanıcı adı: seymen.b

Seymen BOZASLAN

Büyük şehirlerde küçük güzellikler peşinde koşmanın, hayallerimle geldiğim yerde başka hayaller kurma neşesi içindeyim.  Gözüme çarpanları hemen karalamayı, açtığım haritadan yeni güzergahlar belir