Doğu Karadeniz Turu: Ordu, Giresun, Trabzon, Rize, Batum ve Artvin

Merhaba arkadaşlar, sizlere Konya çıkışlı Doğu Karadeniz ve Batum turumuzu saatli şekilde anlatmaya çalışacağım. Bu tur boyunca güzergahımız sırasıyla OrduGiresunTrabzonRizeBatum ve Artvin olacak.

1. Gün: Ordu

Saat 21:30'da Konya’dan yola çıkıyoruz. İlk şehrimiz Ordu ve ilk durağımız Yason Burnu ve Yason Kilisesi.

05:45 / Yason Burnu ve Kilisesi / 725 km / 8 saat 15 dakika
Yason Burnu Yarımadası: Doğal görünüme sahip bir yarımadadır. Ordu ilinin en kuzey kısmıdır. Eski Ordu - Samsun Karayolu üzerindedir. Burada gün batımı izlemek çok güzel oluyormuş ama bizim programımızda sabah saatine denk geldiği için gün doğumu izledik. Manzara en az gün batımı kadar güzeldi… Ordu’ya giderseniz kesinlikle görmenizi tavsiye edeceğim bir yer bu Yarımada.

Yason Burnu

Yason Kilisesi: Yason Burnu Yarımadası’nda bulunuyor. Bulunduğu alan yapılaşmaya açılmamış olduğundan doğal güzelliği bozulmamış ender yerlerden biridir. 1868 yılında inşa edilmiş olan Kilise görülmeye değer güzellikte. (Yason Burnu ve Yason Kilisesi için mola süresi 45 dakika

Yason kilisesi

07:05 / Fatsa – Gaga Gölü / 30 km / 35 dakika
Gaga Gölü yol kenarında görülüp geçilecek bir yer, fazla bir özelliği yok. Açıkçası programda olmasa da olur, biz fotoğraf çekmek için çok az mola verdik. (Mola süresi 15 dakika)

08:00 / Gaga Gölü – Çamaş Kanyonu / 18 km / 35 dakika
Çamaş Kanyonu yeni yeni düzenlenmeye başlamış, çok meşhur olmayan güzel bir kanyondur. Çamaş çok aktif olmadığı için yürüyüş parkuru bulunmuyor, bir tane kafe tarzı çay içebileceğiniz mekan var. Tamamen doğal ortam; toprak, taş, çamur ve buz gibi akar su… Güzel bir doğa yürüyüşü sizleri bekliyor. Biz burada sabah kahvaltımızı yaptık ve sonrasında doğa yürüyüşü gerçekleştirdik. (Mola süresi 2 saat)

ÇAMAŞ KANYONU

11:40 / Çamaş Kanyonu – Perşembe Yaylası / 66 km / 1 saat 36 dakika
Ordu’nun Aybastı ilçesine 17 km uzaklıkta bulunan 1.500 rakımlı Perşembe Yaylası. Yaz mevsiminde yeşile bürünen doğası ve birbirinden ilginç menderesleriyle insanları büyülüyor. Yayla’ya girişte bulunan doğal göl de manzaraya güzellik katıyor. Bu yaylada temmuz aylarında yayla şenlikleri de düzenleniyor. (Mola süresi 1 saat)

PERŞEMBE YAYLASI

14:15 / Perşembe Yaylası - Ulugöl Tabiat Parkı / 48 km / 1 saat 33 dakika
Gölköy ilçe merkezine 17 km mesafede bulunan krater gölüdür. 26,5 hektar büyüklüğündeki alan da Ulugöl Tabiat Parkı’dır. Doğal yapısı itibariyle yüksek peyzaj değerine sahiptir. Özellikle güz mevsiminde yaprakların sararmasıyla oluşan renk armonisi görenleri büyülemektedir. Alan içerisinde üç adet heyelan set gölü bulunmakta; göllerden birisi büyük diğer ikisi ise sazlıkla kaplı küçük yapıda göllerdir. (Mola süresi 2 saat)

18:15 / Ulugöl – Ordu Boztepe Teleferik / 83 km / 1 saat 55 dakika
Ordu merkeze gelip biraz şehir turu yaptık. Şehrin meydanında biraz yürüyüşün ardından teleferiğe binerek Ordu’nun en yüksek tepesi olan ve Ordu’yu baştan sona gören Boztepe’ye çıktık. Boztepe’de mükemmel manzaralarla karşılaşabilirsiniz, Boztepe’ye teleferik korkusu olanlar arabayla da çıkabilirler ama yolu uzun ve yokuştur. Yaklaşık 20 dakika kadar yokuş çıkmanız gerekecek. Teleferik ücreti ise 9 TL. (Mola süresi 2 saat 45 dakika)

ORDU BOZTEPE

21:50 / Ordu Teleferik – Giresun Otel / 48,5 km / 50 dakika
Giresun’da otele geçtikten sonra akşam şehir meydanını gezme fırsatımız oldu.

2. Gün: Giresun

09:15 / Kahvaltı yapıp otelden ayrılıyoruz.

09:25 / Giresun Otel – Giresun Kalesi / 1,5 km / 10 dakika
Giresun Kalesi, Giresun'un gezilebilecek tarihi mekânlarındandır. Kale’de çay bahçesi gibi mekanlarda bulunmaktadır. Giresun Kalesi kentin kuzeyindeki yarımadanın kente hakim tepesi üzerinde yer almaktadır. Kale’nin günümüze kadar gelebilen kalıntıları merkez kule ve ona bağlı güneydeki sur duvarlarıdır. (Mola süresi 40 dakika)

10:00 / Giresun Kalesi – Giresun Adası / 6 km / 12 dakika
Giresun Adası’na gidilebilecek sadece 1 tane tekne var. Ada turu yapıyor gitmeden önce, internetten numarasına ulaşıp arayabilirsiniz. Çünkü her zaman tur düzenlenmiyor, arayıp öğrenin ve saati size uyuyorsa katılın. Bize saati uymadı o yüzden iptal ettik. Buradan kalan süremizi başka yerlerde değerlendirdik. Tekne turu 2 saat civarında sürüyormuş ve fiyatı da 30/40 TL arasında.

12:15 / Giresun Adası – Hasantepe / 7 km / 15 dakika
Hasantepe Çay Bahçesi, Giresun’u uçtan uca görebileceğiniz seyir terasıdır. Giresun’da mutlaka görülmeye değer bir yerdir. Yolları ilk başta size kötü gibi gelebilir ama aslında o kadar da kötü değilmiş. İleriki günlerde yayla yollarını görünce bu yol çok güzel görünebilir. :) (Mola süremiz 30 dakika)

HASANTEPE

-Normalde mola süremiz yarım saatti ama biz Giresun Adası’nı çıkardığımız için vaktimiz boldu. 1 saat 30 dakika doğanın ve manzaranın tadını çıkardık.

13:45 / Hasantepe – Kuzalan Şelalesi ve Mavigöl / 51 km / 60 dakika
Mavigöl ve Kuzalan Tabiat Parkı aynı yol üzerinde ve aralarında 700 metre mesafe var. Öncelikle Kuzalan Şelalesi geliyor. Şelale’ye girişler ücretli, araç başı 12 TL. Şelale’nin aktığı yere mutlaka çıkın, güzel bir yeşillik içinde yürüyüş yapıyorsunuz ve Kuzalan’ın diğer bir güzelliği olan travertenleri görüyorsunuz. Pamukkale’yi andıran ama ince uzun bir şekilde olan, toplamda 1.800 metre uzunluğundaki travertenler Dünyanın 2. en uzun traverteni olma özelliğine sahip. 300 metresini araçla çıkıyorsunuz sonrasını yürümeniz gerekiyor. Bence gidebildiğiniz yere kadar gidin, güzel manzaralar göreceksiniz.

KUZALAN

Kuzalanı bitirdikten sonra dağdan tekrar yola inip aynı yol üzerinde 700 metre ileride Mavigöl çıkacak karşınıza. Mavigöl’ü mutlaka görmelisiniz. Doğu Karadeniz Bölgesi'nde sodalı suyun dere halinde aktığı tek yer olma özelliğine sahip Mavigöl'de özellikle belirli aylarda turkuaz rengine bürünen su, ziyaretçileri kendine hayran bırakıyor. Burayı görmek içinde aracınızı yol üstünde park edip yürümeniz gerekecek. Ama bu sefer yukarı değil çok dik merdivenlerden aşağıya doğru 700 metre civarında bir mesafe ineceksiniz. Fakat manzarayı görünce yorgunluğu unutacaksınız. :)  (Mola süremiz 2 saat)

MAVİGÖL

17:00 / Mavigöl – Kümbet Yaylası / 29 km / 45 dakika
Kümbet Yaylası Giresun’un en meşhur yaylası. Yayla’nın havası, doğası ve manzarası mükemmel. Kesinlikle burayı görmeden geri dönmeyin! (Mola süremiz 45 dakika)

-Normalde mola süremiz 45 dakika ama biz bir sonraki durağımız olan Koçkayası Mesire Alanı’nı yağmur yağdığı için iptal ettik. Ve buradaki manzarayı da kaçırmak istemedik, o yüzden molayı 1 saat 30 dakikaya çıkardık. Koçkayası’na gitmedik, siz de kendi tercihinizi belirleyebilirsiniz.

KÜMBET

17:55 / Kümbet Yaylası – Koçkayası Mesire Alanı / 5 km / 10 dakika
Koçkayası Mesire Alanı, Kümbet Yaylası’nın yakınında 10 dakikalık bir mesafede. Görülmeye değer güzel bir alan… (Mola süremiz 45 dakika)

-Biz gidemedik ama vaktiniz kalırsa ve hava güzel olursa mutlaka uğrayın derim.

21:20 / Koçkayası – Akçaabat Otel / 170 km / 2 saat 40 dakika
Otel’e girmeden önce akşam yemeğini meşhur Akçaabat köftecilerinden birinde yedik. Ardından Akçaabat’ta çok ufak bir yürüyüş yaptık.

3. Gün: Trabzon

09:00 / Kahvaltı yapıp Otel’den ayrılıyoruz.

09:50 / Akçaabat Otel – Çal Mağarası / 37 km / 50 dakika
Çal Mağarası boyunca altınızdan sular akıyor ve küçük bir gölet bulunuyor. Yaz aylarında bile içeride üşüyorsunuz. Mağaraya giriş ücreti 9 TL.  (Mola süremiz 40 dakika)

ÇAL MAĞARASI

11:20 / Çal Mağarası – Sera Gölü / 40 km / 50 dakika
Sera Gölü, Trabzon'un Akçaabat ilçesi sınırları içerisinde bulunan bir heyelan set gölüdür. Göl, Yıldızlı ve Derecik Belediyeleri’nin arasında yer alan Derecik Vadisi'nde oluşmuştur. İsmini hudutları içerisinde bulunduğu Yıldızlı'nın eski adı olan Sera'dan almıştır. Uzungölü andıran bir yapısı vardır. (Mola süremiz 40 dakika)

12:15 / Sera Gölü – Ayasoyfa Müzesi / 10 km / 15 dakika
Trabzon Ayasofya Müzesi, Trabzon'un Ayasofya Mahallesi’nde bulunan tarihi müzedir. 28 Haziran 2013, Cuma günü vakit namazının kılınmasıyla birlikte 52 yıl sonra yeniden Müslümanların ibadetine açılmıştır. (Mola süremiz 30 dakika)

AYASOFYA

13:00 / Ayasofya Müzesi – Atatürk Köşkü / 4 km / 15 dakika
Trabzon Atatürk Köşkü, Soğuksu semtinde küçük bir çam korusu içinde yer alır. 20. yüzyılın hemen başında yaptırılmış, 1923'ten sonra hazineye kalmıştır. Atatürk, 1934 ve 1937 yıllarındaki Trabzon ziyaretlerinde bu Köşk’te konuk edilmiştir. (Mola süremiz 30 dakika)

13:45 / Atatürk Köşkü – Boztepe / 6,5 km / 15 dakika
Boztepe, Trabzon’da bir seyir terasıdır. Şehri tepeden göreceğiniz güzel manzaralı bir yerdir. (Mola süremiz 1 saat)

16:15 / Boztepe – Uzungöl / 95 km / 1 saat 30 dakika (45 dakika de girişte trafik vardı.)
Uzungöl çok meşhur. Artık Trabzon’un simgesi sayılabilir. Trabzon deyince akla ilk gelen yerlerden ve maalesef bu yüzden eski doğallığı kalmadı. Turistik bir pazar alanına dönmüş, doğallık kalmamış ve çok kalabalık. Biz bayramda gittiğimiz için yoğunluk daha da fazlaydı. Giriş için dik rampada 45 dakika araç sırası bekledik. (Mola süremiz 1 saat 30 dakika)

UZUNGÖL

18:30 / Uzungöl – Karester Yaylası / 10 km / 45 dakika
Karester Yaylası, Uzungöl’ün tepesindeki Uzungöl manzaralı yayladır. Kesinlikle görülmeye değer ama yolu çok dik ve zemini toprak. Zeminde çukurlar mevcut. Biz burada arabamızın azizliğine uğradık, çıkamadık… Buraya çıkmak için 4x4 arazi aracı lazım maalesef. Buradaki vaktimizi Rize Merkez’de kullandık. Merkezi gezdik ve akşam yemeğini orada yedik. (Mola süremiz 1 saat 30 dakika)

22:00 / Karester Yaylası – Rize Otel / 82 km / 2 saat 5 dakika
Karester’e çıkamadığımız için Rize Merkezi gezme fırsatı bulduk.

4. Gün: Rize

08:30 – Kahvaltı yapıp Otel’den çıkıyoruz.

09:30 / Rize Otel – Akasya Rafting (Fırtına Deresi) / 59 km / 60 dakika
Akasya Rafting, Fırtına Deresi’nin yanında bir restoran. Rafting ve zipline gibi çeşitli aktiviteler yapıyor. Biz rafting için gittik, sabah erken saatlerde olduğu için çok kalabalık değildi. Buraya gittiğinizde o günün hava şartlarına ve derenin akış hızına göre 4 farklı parkurda rafting yapılabiliyor. Biz gittiğimizde dere çok hızlı akıyordu, o yüzden en sakin parkurda rafting yaptık. Dolayısıyla çok fazla aksiyon yaşamadık ama eğlendik. Rafting ücreti 60/70 TL. Zipline ücreti 15/20 TL. (Mola süremiz 2 saat 45 dakika)

-Burası için normalde 2 saat 45 dakika mola süresi ayırmıştık ama biz raftingi en sakin parkurda yapmak zorunda kaldığımız için erken bitti. 1 saat 45 dakikada raftingten çıktık ve kalan dakikalarımızı diğer yerlerde değerlendirdik.

12:30 / Rafting – Şenyuva (Çinçiva) / 18 km / 20 dakika
Çinçiva, Sevdaluk dizisinin çekildiği ve Fırtına Deresi’nin yanında bulunan küçük bir köy ve dere üzerinde görünümü çok güzel. Bir de taş köprü var. Dizide de olan Çinçiva Kahvehanesi’nde çay molası verdik. (Mola süremiz 30 dakika)

ÇİNÇİVA

13:10 / Şenyuva – Zil Kale / 6 km / 10 dakika
Zilkale, Çamlıhemşin ilçesinin 12 km güneyinde bulunuyor. Fırtına Vadisi'ndeki bir geçide hakim, yüksekçe bir tepe üzerinde konumlanmış, 8 burç ve 1 gözetleme kulesinden oluşan ve savunma hendeği durumundaki Zil Deresi’ne merdivenle inilen bir kale olup kesin yapım tarihi bilinmemektedir. (Mola süremiz 30 dakika)

14:30 / Zil Kale – Gito Yaylası / 19 km / 50 dakika (+ 55 dakika)
Zil Kale’den Gito Yaylası’na gitmek kısa bir yolculuk gibi görünebilir, zira 19 km. Biz de öyle düşünüyorduk… Hatta Google harita Zil Kale’den Gito Yaylası’na çıkış süresini 50 dakika olarak gösteriyordu.

Ama yol o kadar kötü ki… Hayatımda gördüğüm en kötü yol olabilir. Orada bulunan kişiler 4x4 olmadan Gito’ya çıkamazsınız demişlerdi, ama biz denemek istedik ve çıktık. 19 km’nin 4 km’si düz yol, son 15 km’si dik rampa. Toprak ve çamur yolda tek araba zor gidiyor, ayrıca yolun bir kenarı uçurum. Yolda çukurlar ve taşlar var. Çoğu yerde arabanın altı değmesin diye arabadaki yükü indirip öyle geçtik engelleri. 15 km’lik yolda hızımız 10 km’ yi geçemedi maalesef. Zirveye geldiğimizde ise bulutların eşliğinde mükemmel bir manzara bizi bekliyordu, çıktığımız bütün yola değdi… (Mola süremiz 1 saat)

GİTO YAYLASI

-O kadar eziyetli yolu çıktıktan sonra günü burada tamamladık. Diğer yerlere gitmedik, hava kararmadan yola çıktık. Siz bu program saatlerine uyarsanız yetiştirebilirsiniz listeyi, biz molayı 3 saat kullandık ve günü burada bitirdik.

17:25 / Gito Yaylası – Palovit Şelalesi / 20 km / 1 saat 5 dakika
Palovit Şelalesi, Rize ilinin Çamlıhemşin ilçesinde bulunan bir şelaledir. Şelale 15 metre yüksekten akmaktadır. Rize'de bulunan debisi en yüksek şelalelerinden biridir. (Mola süremiz 35 dakika)

19:05 / Palovit Şelalesi – Pokut Yaylası / 24 km / 1 saat 5 dakika
Pokut’a gidemedik, internetten gördüğüm kadarıyla çok güzel bir manzaraya sahip. (Mola süremiz 1 saat)

21:45 / Pokut Yaylası – Hopa Otel / 88 km / 1 saat 40 dakika
Hopa Merkez’de akşam meydanı gezme fırsatımız oldu.

5. Gün: Batum

06:30 / Kahvaltı yapıp Hopa Otel’den çıkıyoruz.

07:00 / Hopa Otel – Sarp Sınır kapısı / 20 km / 30 dakika
Biz kiralık araçla gittiğimiz için Gürcistan’a araçla giriş yapamıyoruz. Sizin de aklınızda bulunsun, araç ruhsatında kimin adı yazıyorsa o kişi araçla geçebiliyor. Aracımızı gümrük kapısının hemen yanında bulunan otoparka koyduk. 24 saate kadar 25 lira otopark ücreti var. Gürcistan’a arabayla geçemeyeceğimiz için saatli bir şekilde gezi planı yapamayacağız.

Bizim gittiğimiz tarihte Gürcistan para birimi olan Lari 2.20 TL’ydi. Gideceğiniz tarihte Lari ne kadar olur bilemiyorum. Sınır kapısından yeni kimlikle geçebiliyorsunuz. Kapıdan 15 liralık pul ücreti ödedikten sonra bir form dolduruyorsunuz ve önce Türk polisi tarafından sonra da Gürcü polisi tarafından olmak üzere toplamda 2 farklı kapıdan geçiyorsunuz.

Sınırdan taksiyle Batum’a 20 km, bu da yaklaşık 20/25 Lari yani 45/55 TL civarında. Bu arada Gürcistan’daki taksilerde bizimkilerdeki gibi taksimetre yok. Binmeden gideceğiniz yeri söyleyin, ne kadar tutacağını sorun ve kesinlikle pazarlık yapın. Dillerini bilmiyorum diye zorlanacağınızı sanmayın, çoğu kişi Türkçe biliyor. Kapıdan geçince döviz büroları var, paranızı oradan bozdurmamanızı tavsiye ederim. Taksiciye merkezdeki dövizcilerin önünden geçmesini isteyin ve merkezden bozdurun kesinlikle. Taksi paranız da oradan çıkacaktır. Kapıdaki dövizciler çok düşük fiyattan bozuyorlar, biz merkezden bozdurduk ve kapıdan merkeze gidiş ücretimiz oradan çıktı.

Batum’da sahil kenarındaki çoğu yer görülmeye değer. Bu yüzden taksiden iniş yeriniz Ali&Nino Heykeli olabilir ve sahil kenarında yürüyebilirsiniz. Bütün görülecek yerler oraya yakın. Öğle yemeğini de herhangi bir yerde yiyebilirsiniz, biz pideci gibi bir şey bulduk ve orada yedik.

(Sahil kenarına yakın olan görülebilecek yerler: Ali&Nino Heykeli Kilise, White Restoran, 6 May Park, Batumi Boulevard (Batum Bulvarı), Europe Square (Avrupa Meydanı), Alfabe Kulesi, Argo teleferik.)

Son olarak, Batum Botanik Parkı’na gideceğiz. Burası diğer yerlerden biraz uzak, o yüzden tekrar taksiye bineceğiz merkezden. Botanik Park’a 15/20 Lariye (33/44 TL) gidebilirsiniz. Botanik Park görebileceğiniz en büyük doğal park olabilir, içini komple gezmek 3 saatinizi alabilir. Giriş ücreti kişi başı 15 Lari. İçeride golf arabası tarzı araçlarla gezi yapıyorlar, önemli yerlerde fotoğraf molası veriyorlar. Biz onu sonradan öğrendik, yürüyerek gezmeye kalktık ama parkın 4’te 1’ini ancak gezebildik. O araçlarla gezmek isterseniz onun ücreti de 5 Lari. Kapıdan bileti alırken onu söylemeniz gerekiyor, araçlı bilet alıyorsunuz o da girişle birlikte toplam 20 Lari yani 33 TL’ye denk geliyor.

Botanik Park’tan sonra Batum’u bitirdik ve Botanik Park’tan taksiyle Sarp Sınır Kapısı’na 35 Lariye geldik (yaklaşık 77 TL). (Gürcistan’dan tahmini ayrılma zamanımız, saat 17:00.)

18:30 / Sarp Sınır Kapısı – Artvin Kalesi / 85 km / 1 saat 30 dakika
Yol üstü olduğu için otelimize giderken Artvin Kalesi’ne de uğruyoruz. (Mola süremiz 45 dakika)

19:15 / Artvin Kalesi – Artvin Otel / 5,5 km / 15 dakika
Akşam Artvin Merkez’i gezmek için vaktimiz kaldı. Otele giriş saatimiz erken oldu çünkü çıkış saatimiz diğer günlere göre daha geç olacak. Zira ertesi gün Artvin’i gezip uykusuz bir şekilde geri dönüş yoluna çıkacağımız için iyice dinlenmemiz gerekecek.)

6. Gün: Artvin

09:30 / Kahvaltı yapıp Otel’den ayrılıyoruz.

09:40 / Artvin Otel – Atatepe / 4 km / 10 dakika
Atatepe, dev bir Türk bayrağı dalgalanan çok büyük bir Atatürk anıtıdır. Bir tarafında Çoruh Nehri, diğer tarafında Artvin şehir merkezi manzarasına sahip. Tepe tam uç noktaya yapılmış ve çok güzel huzur dolu bir seyir terasıdır. (Mola süremiz 20 dakika)

ATATEPE

11:30 / Atatepe – Borçka Karagöl / 62 km / 1 saat 30 dakika
Borçka Karagöl sadece Karadeniz’in değil Türkiye’nin en iyilerinden. Mükemmel manzaralı Artvin’e gelip de görülmeden kesinlikle dönülmemesi gereken bir yer. Artvin’de bir de Şavşat Karagöl var. Orası da en az burası kadar güzel ve görülmeye değer.
Ama vaktimiz kısıtlı olduğu için biz Borçka Karagöl’e gideceğiz. Burada doğanın güzelliğinin tadını çıkarın. Vaktimiz olsa burada kesinlikle 1/2 saat geçirebilirdik, huzur verici bir doğası var. Parka araç giriş ücreti 12 TL. (Mola süremiz 2 saat 30 dakika)

KARAGÖLL

15:50 / Borçka Karagöl – Çiftekemer köprüsü / 86,5 km / 1 saat 50 dakika
Çiftekemer Köprüsü, Mençura Şelalesi’ne giderken Kamilet Vadisi içinde bulunan Kamilet Deresi’nde 18. yüzyıl da Osmanlılar tarafından inşa edilmiş. Çiftekemer Köprüsü’nün özelliği ayrı iki derenin birleşim yerinde yan yana çift olarak inşa edilmiş olması. (Mola süremiz 30 dakika)

16:25 / Çiftekemer Köprüsü – Kamilet Vadisi
Çiftekemer Köprüsü’nden Mençuna Şelalesi’ne giderken Kamilet Vadisi’nin içinden geçerek gideceksiniz.

16:55 / Çiftekemer Köprüsü – Mençuna Şelalesi / 4 km / 8 dakika
Mençuna Şelalesi’ne; Çiftekemer Köprüsü’nden sonra araçla 4 km kadar devam edip, sonrasında aracı bırakıp biraz yürüyerek ve son olarak ise zorlu bir yoldan 1 km civarında bir tırmanış yaparak ulaştık. Ama tüm bu zorluğu o manzarayı görünce unutacaksınız. Çünkü 1 haftalık gezimizin son durağı olarak basit bir yere gidemezdik, gittiğimiz en güzel yerlerden biri burası olabilir. (Mola süremiz 1saat 30 dakika)

MENÇUNA

18:30 / Mençura Şelalesi – Konya / 1.165 km / 14 saat Geri dönüş için yola çıkıyoruz. Toplamda 3.183 km yol kat ettik.