ÇEŞME'DE YAPILACAK ŞEYLER VE BAZI ÖNERİLER

19168504 Ara 2013Gezi Notu
BARIŞ CAN TASALIBARIŞ CAN TASALIGezgin04 Ara 20131916850 Yorum

10 senedir yazlarımı Çeşme'de geçiriyorum ve son yıllarda çok popüler olan Çeşmeyi iyi bildiğimi düşünüyorum. Yazımda sizlere Çeşme'de neler yapılabilir, gündüz ve gece hayatı nasıldır anlatmaya çalışacağım.

Bunları Yapmadan Çeşme'den Gitme:
Çeşme

-Çeşme merkezden tekne turuna katıl
-Ayayorgi koyunda bir plajın happy hour unda kendini müziğin ritmine bırak.
-Alaçatı'da ege mezelerinin ve yemeklerinin tadına bak
-Çeşme merkezdeki Rumeli'de ve Alaçatı'daki İmren'de sakızlı dondurma ye
-Çeşme Marinayı başından sonuna kadar dolaş
-Ilıcada sahil yolu boyunca yürü ve yıldızburnunda deniz kıyısındaki masalarda kokteyl iç
-Alaçatı'da El Besonun karşısındaki seyyar turşucuda turşu suyu iç
-Alaçatı Çatladıkapı'da hediyelik eşya al
-Sakızlı un kurabiyesi ye
-Ilıca büyük plajda denize gir
-Çeşme-İzmir arasındaki eski yolda manzara kahvesinde kahvaltı yap
-Ayayorgi'de gece kulubü turu yap

Çeşme-1

DENİZ&KUM&GÜNEŞ&EĞLENCE

Çeşme şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Kandıra Butik Hotel, Mucci Hotel, Marissa Boutique Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Solmaz Deluxe Hotel, Mavi Butik Apart gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Bilsu Volley Hotel, Grand Hotel Ontur Cesme, Bayram Hotel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Çeşme aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Tekne Turları:
Her gün Çeşme merkez ve ılıca kalkışlı tekne turları düzenleniyor. Size önerim grandstar veya nirvana teknelerinden biriyle bu eğlenceye katılmanız yönünde. Sabah saat 10:30 da limandan ayrılan tekneler açıklarda 4-5 koya uğrayıp saat 5:30-6 gibi limana geri dönüyor. Bütün gün sesi hiç kısılmayan müziğin ve animatörlerin ortaya çıkmasıyla artan eğlencenin üzerinizde bıraktığı yorgunluk o gece ereken uyumanıza sebep olacaktır. Ücret konusunda pazarlık yapın ve kızlı erkekli grupsanız kesinlikle üst katı tercih edin pufların üstünde daha rahat yolculuk edersiniz. Öğlen yemeği dahil 30 tl.

Paşalimanı:
Genelde yazlıkların bulunduğu bu koyda son 2-3 yılda bir çok plaj açıldı. İster yazlıkçıların denize girdiği yerde bu koyun güzelliğinden ücretsiz faydalanın ister plajlarda şezlong ve şemsiyeden yararlanın.

Altınkum
Kumda güneşlenmeyi ve denize girmeyi sevenler için ideal bir yer. Denizi sık sık dalgalı olsa da gidilmeye değer. Giriş ücreti 30 tl.

Çiftlikköy Fun Beach
Çok geniş bir alana kurulu bu plajda ister kumda güneşlenip denize girin isterseniz iç taraflardaki çim alanda pufların üzerinde yatın ve etkinliklere katılarak eğlenin. Gece de ünlü djler bu mekanda sahne alıyor.

Ramonun Yeri
Müziğin sesinin çok açılmadığı ve genelde insanı dinlendirici müziklerin çalındığı bu mekanı genelde aileler,yorucu geçen günlerden sonra dinlenmeyi ve kumsalın tadını çıkarmayı tercih eden gençler dolduruyor.

Masquarade Beach Clup
Alaçatı'da Solto hotelin plajında hizmet veren bu plaj bu senenin en gözde mekanı olacak gibi.

Kafepi Beach Clup
İşletmeciliğini İstanbul Mürekkepten tanıdığımız Yiğit Onbaşının yaptığı çalışanlarının çoğunun İstanbuldaki kafepilerden ve İzmir kordondan size tanıdık geldiği bir beach clup. Bütün kafepilerde olduğu gibi tam da gençlerin istediği gibi bir mekan. Her cumartesi saat 5 de başlayan happy hourda Cihan Kula set başında oluyor ve perküsyon sanatçılarıyla beraber gençlere unutulmaz anlar yaşatıyor. Gündüz gece eğlence konseptini benimseyen kafepi hem gündüz denize girmek için hem de gece eğlenmek için gençlerin tercih ettiği mekanlar arasında ilk sıralarda. Size tek önerim olacak yemekleri çok kötü olduğundan gündüz plajdayken burda yemek yemeyin. Gece eğlenmeye gittiğinizde kafepiye özgü kokteylleri birer birer deneyin. Bayanlar için big bubble ve babil,erkekler içinse jack sparrow ve mrQ yu öneririm. Plaj girişi 30 tl 1 bira dahil, gece giriş ücreti yok. Otopark ücreti 20 tl.

Paparazzi
Ayayorginin en eski plajı olan paparazzi genelde 30 yaş ve üzerine hitap ediyor. Mekanın ışıklandırması çok güzel yapılmış,ne ışık oyunlarıyla gözünüzü yoruyorlar ne de ortamı zifiri karanlık yapıp hareketinizi kısıtlıyorlar. 2 haftada 1 gitmek için ideal biryer çünkü sık gittiğinizde hiç değişmeyen playlisti ister istemez ezberliyorsunuz bu da sizi sıkıyor. Otopark ücreti olarak 30 tl ödemenize rağmen bu ücreti size içerde harcamanız için kupon olarak veriyorlar. Giriş ücretsiz.

Sole Mare
Ayayorginin hiç değişmeyen beach cluplarından olan sole happy hourlarıyla meşhur. Ünlü futbolcuların tercih ettiği mekan saat 5 olduğunda ayrı bir havaya bürünüp gündüz partisi havasına giriyor.

Babylon
Ayayorgideki diğer beach clupların aksine ailelerin tercih ettiği happy hour dahil müziğin sesinin çok açılmadığı sakin bir yer. Yiyecek ve içecekler gerçekten pahalı. Geceleri konserlerin çeşitli etkinliklerin olduğu bu mekana gündüz giriş ücreti 30 tl ve otopark ücretsiz.

Çeşme-2

Marrakech
Genelde ünlülerin tercih ettiği bu mekana haftaiçi girerseniz gerçekten çok eğlenirsiniz. Gündüz girişler 30 tl ve rezervasyon yaptırmadan giriş yapmanız zor. Plaj kullanımız sırasında günboyu buzlu meyve ve shot ikramı oluyor. Gece girişler cumartesi günü hariç ücretsiz. Servis elemanları locadaki ünlülere nasıl hizmet ediyorlarsa aynı ilgiyi size de gösteriyorlar ve her istediğiniz anında yerine getiriliyor. Alkol fiyatları diğer mekanlardan pahalı gibi gözükse de içkinizden ilk yudumu aldığınızda buna değeceğine kanaat getiriyorsunuz. Önünüzden meyve,çerez,turşu eksik olmuyor. Vodka 30,long island 40,diğer kokteyller 30 tl. Gece girişlerde kız erkek dengesine dikkat etseniz bile içeri alınmadığınız oluyor kıyafetinize özen göstererek gitmenizi öneririm. Otopark ücretsiz.

Tektekçi
Beyoğlun'dan alışkın olduğumuz tektekçinin lezzetli shotları Alaçatı Tektekçi'de de bulabilirsiniz ancak  gece saat 1 den sonra müzik tamamen kapatılıyor ve ortam silent party e dönüşüyor. Kulaklıklarınızdan müzik dinleyip shotlıyorsunuz. Çok hoş bir ortam olduğunuz söyleyemem ama beach cluplara geçmeden önce 2 lezzetli shot atıp yolunuza devam etmeniz eğlenceli olur.

Nar
Çeşme'nin en eski barlarından olan Nar şimdiki el besonun sola doğru uzanan sokağında. Ortamı ve kokteylleri senelerdir aynı kalitede. Yıllardır Alaçatı'da olanların iyi bildiği ve aslında yeni yeni Çeşmeye gelenlerin  pek bilmesini istemediği hoş bir yer. Müzik house tarzında ve arkadaşlarınızla rahat sohbet edeceğiniz bir ortam.

Curcuna Otel
Bu sene Alaçatı'da açılan bu otel her yanıyla bir kafepi işletmesi olduğunu ortaya koyuyor. Her biri birbirinden farklı olan konsept odaların genişliği ve tasarımı gerçekten çok hoş olmuş. Sakız ağacı da dahil olmak üzere bir çok ağacı içinde barındıran bu bahçede salıncak sandalyeli masada oturup Dj Gönül Tekinin müzikleri eşliğinde curcuna menüsündeki kokteyllerin tadına bakmanızı öneririrm. Bu senenin hit yerlerinden birisi olacak gibi.

Rouge
Ilıcada yıldızburnundaki bu bar deniz kıyısında birşeyler içip dinlenmek için uygun bir yer. Fiyatlar biraz yüksek olmasına rağmen ışıklandırılmış sahilde oturup denizi izlemek için birebir.

C&V
Ilıca'da canlı müzik dinleyebileceğiniz tek mekan.

Yaya
Alaçatı'da kalabalıktan sıkılıp kendinizi bakçesine atıp arkadaşlarınızla sohbet edebileceğiniz müziğinin insanı yormadığı dinlendirici bir mekan.

Turşu
Alaçatı'da bütün mekanlar dolu olsa da turşunun kapasitesinin yüzde 20 sinin dolu olduğu şimdiye kadar görülmemiştir. Barmenin sıcakkanlı ve cömert olası mekanı kapanmaktan kurtaramayacak gibi. Gitmenizi tavsiye etmem. Belki o sokaktan geçerken tanesi 10 tl olan nutella shottan deneyebilirsiniz.

Aysel
Bu mekan Alaçatının kendine has havasını mahvetmek için kurulmuş gibi sanki. El besonun yanında mekanın dışına doğru kurulmuş hoparlörle çarşıya veren bu yüzden biran önce şu müzik sesinden kurtulayım diyerek yanından hızlıca geçeceğiniz bir yer. Belediyenin böyle gürültü kirliliği yapan yerlere bir yaptırım yapması gerek.

GEZİ&YEME&İÇME

Alaçatı Pazarı:
Her cumartesi günü Alaçatı'da kurulan pazarda giyimden,taze meyve sebzeye kadar her türlü ürünü bulabilirsiniz. Kaktüs meyvesini tatmayanlar ilk gördükleri yerde denemeliler. Yorulduğunuzda pazarın yanıbaşındaki cafelerde ev yapımı limonata içmenizi tavsiye ederim.

Çeşme Çarşısı
Hediyelik eşya alabileceğiniz günlük ihitiyaçlarınızı giderebileceğiniz bir çarşı. Ayvalık & Foça gibi sahil beldelerine benziyor. Haftanın belirli günleri buradan Sakız adasına gidiş dönüş 16 euroya gemiler kalkıyor. Çeşme kalesine gitmeden çarşı turunuzu bitirmenizi önermem. Sahilin sonunda birkaç tane salaş balıkçı bulabilirsiniz.

Kumrucu Şevki
Çeşmenin ilklerinden ve en ünlüsü olan bu kumrucu son 3-4 senedir çeşmeye sık gidenlerin uğramadığı bir yer haline geldi. Çeşmeye olan ilginin artması sonucu kumrucu şevkiye de talep artınca neredeyse adım başı bir şube açtılar ve kaliteyi kaybettiler. Artık eskisi gibi alışkın olduğumuz tazecik ekmekle bol malzemeyi uygun fiyata veren şevki gitmiş 9 tlye bayat ekmeğin içine 3 parça malzeme koyan yüzü asık personellerle dolu şevki gelmişti. Ben bu durumu şevki de artık İzmirli olmayı bırakıp İstanbullu olmayı seçti diyerek açıklıyorum ve senelerdir gitmiyordum. En son bir kaç gün önce bir defa daha gittim düzeldiler mi görmek için ama hata yaptığımı farkettim.

Kumrucu Hikmet
Benim gibi şevkiden kaçanların sığındığı liman olan hikmet fiyat olarak şevkiye denk bir hale gelmesine rağmen bol malzeme ve taze ekmekle ön plana geçmeyi başarıyor. Hiç doymucak gibi olanlara basri önerilir.

Tuzu Biberi
Çeşme marinadaki bu restoran ege mutfağını tadabileceğiniz kaliteli malzemeyi uygun fiyata sunan bir yer.

Dodici
İstanbuldan tanıdığımız bu mekan çeşme marinanın en güzel yerlerinden birinde. Fiyatlar biraz yüksek ama marina manzarasında lezzetli yemek yemek için ideal.

Rumeli
Çeşme Çarşının en eski dondurmacılarından olan rumelide çeşme kavunundan yapılan özel dondurmayı,karadutu ve sakızı öneririm.

Veli Usta
Çeşmede bir çok şubesi olan Veli ustanın dondurmalarının her çeşidini önerebilirim. Alaçatı'dakinde 15 kişi sıra beklediğim çok oldu ama değer.

Çeşme şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; İzmir'den Efes Antik Kalıntılar Tam Gün Turu (69.1 €), Yarım Gün İzmir Şehir Turu (43.19 €), Pamukkale Tam daytour (133.87 €), Meryemana Evi, Artemis Tapınağı Efes Tam Gün Turu (43.19 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.