Dubai’de yapacağımız çöl safarisini kaldığımız otel vasıtası ile ayarlıyoruz. 4x4 Toyota jeep bizi almaya geliyor. Biz araç içinde Türkçe konuşmaya başlayınca şoför de “aa, siz Türk müsünüz?” muhabbetine giriyor. O da Türkiye’den gelmiş, hoş bir tesadüf oldu bizim için. Bir de elindeki tek Türkçe CD olan Demet Akalın’ı koydu. Artık yola hazırız. Tabii çöllerde Demet Akalın dinlemekteki uyumu siz düşünün artık...

Safari öncesi verdiğimiz ufak bir moladan sonra çöle giriyoruz. Genelde araçlar toplanıp bir arada safariye çıkıyorlar. Birisi yolda kalırsa, diğerleri destek oluyor. Çöl safarisi şoförlüğü için ayrı bir eğitimden geçiyorlarmış. Yaklaşık 300 - 400 şoför içinden tek Türk olan bizim Hanefi’ymiş. Safariye başlamadan şoförümüz lastik havalarını indiriyor. Kumda yol almanın püf noktası buymuş.

Araçlar 70-80 dereceye kadar dik durabiliyormuş. Sanki yol bitiyor gibi oluyor, dimdik yamaçlardan aşağı doğru iniyoruz. Gerçekten mükemmel bir deneyim. Safari şoförlüğü için neden özel eğitim gerektiği şimdi anlaşıldı.

Yaklaşık 30-40 dakikalık harika safari turu sonrası, akşam çölde yemek yiyeceğimiz alana ulaşıyoruz.

Yemek yiyeceğimiz yere gelince oraya ufak bir parkur kurmuşlar. Küçük ATV’ler ile biz de biraz kumda araç kullanmanın keyfine varıyoruz. Ancak burada seri davranmak lazım. ATV sayısı sınırlı olduğundan ödediğiniz ücret karşılığında 15 dakika kullanabiliyorsunuz. Sonra siz tam inerken indiğiniz ATV’yi kapmaya çalışanlar oluyor. Sıra ve düzen yok. Bu nedenle siz de ATV’ye binerken atak davranmalısınız.

Daha sonra çölde kurulmuş olan küçük çadırlarla çevrili alana gidiyoruz. Tam da gün batımına denk gelen saatte güneşin çölün üzerinden batışını ve kızıllaşan kumları izliyoruz. Büyük bir sahne etrafına yer sofralarını ışınsal olarak dizmişler, etrafta da çadırlar var. Burada çeşitli hediyelik eşyalar veya yiyecek satan küçük dükkanlar bulunuyor.

Yaklaşık 10 cm uzunluğunda hint kınası yaptırmak ücretsiz. Fazlasını isterseniz çok cüzi bir ücret karşılığında gerçekten harika motiflerle tüm vücudunuzu süsleyebilirsiniz. Yapıldığında yaklaşık bir hafta dayanıyor.

Ardından sıraya geçerek yemeklerimizi alıyoruz. Açık büfe barbekü gibi... Yiyecekler aynı, ama kadınlar ve erkekler ayrı kuyruğa giriyorlar.

Yemek sonrası ise ortadaki sahnede dans gösterisi başlıyor. Genelde oryantal ağırlıklı olsa da zaman zaman Arap erkeklerinin de katıldığı yöresel dansları izliyoruz.

Dönüşte çok keyifli bir yolculuk geçiriyoruz. Bizim şoförümüzün de çöldeki yemek yenen yerde ufak bir fotoğrafçı çadırı varmış. Akşam babasının gelmesini bekleyen 5 yaşındaki Eren de dönüş yolculuğunda bize katılıyor. İnanılmaz zeki bir çocuk, söyledikleri ve yaptıklarıyla karnımıza ağrılar girene kadar güldürüyor bizi.

Genel olarak çöl safarisi de Dubai’de mutlaka yapılması gerekenler listesinde bulunmalı.

GÖKÇE YILMAZ

1982 yılında İstanbul’da doğdum. İlk ve orta öğretimini Sinop’ta gördükten sonra, lise eğitimi için İstanbul’a yerleştim.