Burj Khalifa ve The Dubai Fontain: Dünyanın en yüksek binası karşısında hayran kalacaksınız. 828 metre uzunluğundaki bina 161 kattan oluşuyor. 124 ve 148. katlarda iki adet seyir terası bulunuyor ancak genelde sıra olduğunu unutmayın. Buranın hem gündüz hem de gece görülmesi gerekir çünkü gece bina üzerinde ışık gösterisi çok etkileyici, aynı zamanda önündeki devasa suni havuzda (The Dubai Fontain) yarım saatte bir yapılan su şovu, ses ve müzik gösterisi ile inanılmaz. Metro red "Burj Khalifa" istasyonunda inip, Dubai Mall içinden 15 dakika yürüyerek ulaşabilirsiniz.

The Dubai Fontain meydanın ortasında yer almakta. Etrafında devasa Burj Khalifa ve Dubai Mall, Souk Al Bahar çarşısı, Arap mimarisi ile yapılmış muhteşem binalar, restoranlar ve kafeler ile çok zaman geçireceğiniz bir yer.

Dubai Mall: Dünyanın en büyük AVM'si, 1200 mağaza, 14.000 araç kapasiteli otoparkta aynı anda 3.000 kişinin yemek yiyebildiği iki ayrı restoran bölümü ve yine dünyanın en büyük akvaryumunu içerisinde barındırması ile hayran olacağınız bir binadır. Metro red "Burj Khalifa".

Burj El Arab: Dünyanın en meşhur otellerinden birisi. Mimarisi ile şehrin simge yapılarındandır. Metro ulaşımı yoktur, otobüs 8, 88, F55A ve X28 durak "Burj El Arab"

Mall of the Emirates: Dubai'nin bir başka büyük AVM'si ama en çok içerisindeki kayak merkezi ile görenleri büyülüyor. Yanlış okumuyorsunuz, dışarısı çöl sıcağı ama AVM içerisinde insanlar kayak yapıyorlar. Burası Dubai, hiçbir şeye şaşırmamalı. Metro red "Mall of the Emirates"

Palmiye Adası (Palm Jumeirah): Proje 7 yılda tamamlanmış ve dünyanın etrafına 3 metrelik duvar örülebilecek kadar kum ve kaya kullanılmıştır. Ucundaki Atlantis Hotel yine dünyanın en meşhur hotellerindendir. Ulaşım için önce tramvay ile "Palm Jumeirah" istasyonunda inip sonra "Palm Monorail" hattına geçmek gerekiyor.

Dubai Marina: Palmiye adasının yakınında bulunan marinada kendinizi Manhattan'da zannedeceksiniz. İnsanın başını döndüren bir manzara, haksızmıyız? Metro red "Dubai Marina"

Ibn Battuta Mall: Arap gezgin İbn Battuta'nın keşfettiği altı bölgeden ilham alınarak yapılmış AVM, otantik mimarisi ile fark yaratıyor. İçerisinde Türk markalı mağazalarda doğrusu bizi gururlandırdı. Metro red "İbn Battuta"

Deira Bölgesi ve Bur Dubai: Dubai Koyu'nun iki yakasını oluşturan Deira ve Bur Dubai, eski Dubai bölgesidir. Souq denilen çarşıları ve abra denilen tekne ile ulaşımı her turist mutlaka tecrübe eder. Bölgede metronun yeşil hattı çalışmaktadır.

Miracle Garden: 2013 yılında açılan çiçek bahçesi sizi çok dinlendirecek ve aynı zamanda çölün ortasında bu nasıl oluyor dedirtecek. Ulaşım taksi ile mümkün.

En'lerin Şehri Dubai'de Ulaşım

Yedi emirlikten oluşan Birleşik Arap Emirlikleri'nin (BAE) 'en'leri bol şehri Dubai'deyiz. 20. yüzyıla kadar bir liman şehri olarak yaşayan ülkeye, muhteşem petrol geliri ile beraber sihirli bir el dokunuyor ve inanılmaz işlere imza atmaya başlıyorlar. Petrol gelirinin bir gün biteceğini düşünen uzak görüşlü yöneticiler ülkelerine çok kısa zamanda çağ atlatmayı başarıyorlar. Ülke artık turizmin, finansın, alışverişin, eğlencenin, inşaatın ve ticaretin başkentine dönüşmüş durumda. Her şeyin en büyüğünü ve en muhteşimini yapmaya kararlı bu ülkeyi gören herkes kısaca paranın gücüne şahitlik ediyor. Yerleşik nüfusun yaklaşık 2 milyon olduğu ülke, her yıl ortalama 15 milyon turiste ev sahipliği yapıyor.

Ülkenin yönetim şekli parlamenter monarşi. Turistlere inanılmaz bir hoşgörü bulunuyor. Yedi emirliği de kendi şeyhleri yönetiyor ve başkent Abu Dhabi'nin şeyhi, aynı zamanda ülkenin başkanı. Şeyhlik babadan oğula geçiyor. Yönetimde federal bir hükümet bulunuyor ve ülke ile ilgili kararları bu ortak meclis alıyor.

Yerli halkı AVM'ler dışında pek göremiyorsunuz, günlük yaşamı burada Pakistan, Bangladeş ve Hindistan vatandaşları ele geçirmişler. Katı yasalardan dolayı inanılmaz bir güven ortamı var ve herkes çok güzel ingilizce konuşuyor.

Para birimi AED (Arab Emirates Dirham), kısaca dirhem deniyor. 1 AED=0,82 TL (15.09.2016)

Havaalanından şehre ulaşım: Ülkemizden 4,5 saat uçuş mesafesinde bulunan şehirde, iki adet havalimanı bulunmaktadır. Bizim havayollarımız dahil, tarifeli uçuş gerçekleştiren havayollarının kullandığı Dubai International Airport (DXB). Çıkışta metro istasyonu bulunmakta ve metro ile merkeze gidilebilmektedir. Gişeden alacağınız Nol Card ile 7,5-8,5 AED ile gidebilirsiniz (detaylı bilgiyi alttaki şehir içi ulaşım yazımızda bulabilirsiniz). Metro ile 40 dakikada ulaşabileceğiniz noktaya, taksi ile yaklaşık 25 dakikada ulaşabilirsiniz ancak 60-70 AED civarında ödersiniz.

İkinci havalimanı Sharjah International Airport (SHJ) daha ziyade ucuz fiyatlı charter uçuşlarda kullanılıyor. İstanbul Sabiha Gökçen'den kalkan AirArabia bu havalimanını kullanmaktadır. Buradan AirArabia'nın shuttle (15 AED) servisi ile ya da taksi ile (yaklaşık 150 AED) merkeze ulaşabilirsiniz.

Şehir içi ulaşım: Metro: Çok kullanışlı iki hatta (kırmızı ve yeşil) sahip metro aynı zamanda dünyanın en uzun tam otomatik (sürücüsüz) metrosu olma özelliğindedir. Metro girişinde ve çıkışında kartı okutmak gerekiyor çünkü mesafeye göre ücret değişiyor. Metro, otobüs ve tramvaylarda ortak kullanılabilen üç çeşit Nol Card bulunmaktadır. Nol Red Card, tek sefer veya çok az kullanıma uygundur. 2 AED ücreti olan kart, en fazla 10 kez kullanılıyor. Kısa mesafe 4 AED, uzun mesafe 6 AED ve havalimanı 10 AED'dir. Bizim de tercih ettiğimiz daha kullanışlı olan Nol Silver Card ise 25 AED karşılığı alınıyor. İçerisinde 19 AED bakiye olan kart için 6 AED kart ücreti ödeniyor ve daha sonra istendiği kadar para, makinalardan ya da gişeden yüklenebiliyor. Kısa mesafe 3 AED, uzun mesafe 5 AED ve havalimanı 7,5 AED'dir. Tek kötü tarafı kart içindeki bakiye, kısa mesafeye gitseniz dahi 7,5 AED'nin üzerinde olması gerekiyor aksi takdirde turnike girişe izin vermiyor. Bir diğer kart ise Nol Gold Card var. Özel vagonda deri koltuklarda seyahat ediyorlar ama doğrusu fiyatını bilmiyorum. Gold vagonun arkasında bulunan pembe vagon ise kadınlarla çocuklar için. İsteyen kadın erkeklerin olmadığı bu vagonu ya da erkeklerin de kullandığı vagonu tercih edebiliyor. Nol kartları okuttuğunuzda, geçerli toplu taşımalarda 30 dakika içinde aktarma yapabilirsiniz.

Otobüsler: Otobüslerden ziyade genellikle otobüs durakları ilgimizi çekti doğrusu. Otobüs hiç kullanmadık ama klimalı otobüs durağını tecrübe ettik ve çok beğendik. Hatların bir çoğunun metro bağlantılı olduğunu ve ücretlerin yaklaşık metro ücretinde olduğunu ve şoför yanındaki makineye Nol kartın okutulduğunu öğrendik.

Taksi: Fiyatları gerçekten çok uygun. Krem renkli taksilerin üzerlerindeki tabelada boş veya dolu olduğu görülüyor ama boş taksi bulmak çok zor. Pembe renkli olan taksiler ise yine sadece kadın ve çocuklara ait. Şoförlerin hemen tamamı Pakistan veya Bangladeşli ve klimaları sonuna kadar açıyorlar.

Tramvay: Sahilde konuşlanmış tramvayı biz kullanma ihtiyacı duymadık ancak turistik maksatlı kullanılabilir. Nol kart metro gibi aynı fiyatla tramvayda da kullanılabiliyor.

Monorail: Palmiye Adası'nın (Palm Jumeirah) kendi ulaşım hattıdır. Bir başta bir de sonda olmak üzere iki duraktan oluşuyor. Monorailde Nol kart geçmiyor, tek yön 15 AED ve gidiş dönüş 25 AED.

Abra: Bur Dubai ile Deira arasında çalışan bu tekneleri kullanmak gerçekten çok keyifli, üstelik fiyatları da sadece 1 AED'dir.

Dubai ve Çöl Safarisi

Ölmeden önce yapılması gereken aktivitelerden birini gerçekleştirmek için otelimizde bekliyoruz. Birazdan 4X4 jipler çöl safarisi için bizi almaya gelecekler. Dubai'ye tur ile geldiyseniz firmanız aracılığı ile (80-90 $) ya da hemen tüm otellerde bulunan aktivasyon masaları aracılığı ile (50-60 $) safariye katılabilirsiniz. 6 kişilik araçlarımıza biniyoruz ve yol almaya başlıyoruz. Çöle doğru giderken Dubai silüeti dikkatimizi çekiyor ve bir süre sonra tüm araçların mola yerine geliyoruz.

Moladan sonra çöle giriş yapıyoruz, diğer araçları beklerken biz de kuma ilk kez dokunuyoruz. Dikkatimizi çeken kumun hiç ayaklarımızı yakmadığı oluyor. Tüm araçlar toplandığında ise 20-30 dakika süren safarimiz başlıyor ve unutulmaz anlar yaşanıyor.

Bir süre sonra, çölde gün batımını seyretmek için tüm araçlar duruyor.

Gün batımını büyük bir keyifle seyredip bir süre daha safariye devam ediyoruz ve kamp alanına varıyoruz. Kamp alanı dışarıdan bakınca çok güzel görünüyor. Kampın girişinde develeri görüyoruz ve binmek için can atıyoruz.

Kamp alanının ortasında bir meydan, etrafında ise halılar ve oturma yerleri bulunuyor. Hint kınası yaptırmak için kadınlar kuyruğa giriyor. Eşim Hint kınası yaptırırken ben alandaki şahinle ilgileniyorum.

Açık büfe yemek, dansöz ve zenne şov ile gece bitiyor ve aynı araçlar ile otellerimize dönüyoruz.

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir.