Kızıldeniz'in Mavi Beyaz Kenti: Hurghada

Bir yolculuk daha başlıyor yeniden. Şimdi düşünüyorum da yola çıkmak benim için bir anda verilen kararlardan birisi oldu diyebilirim. Fas bakarken Malezya’ya giden ben, Norveç bileti bakarken kendimi İtalya’da bulmuştum. Artık hiçbir rota hakkında biletimi almayınca kesin konuşmuyorum.

2010 yılında ziyaret ettiğim Mısır için sanırım bir daha gelmem demiştim ama Kahire, Sharm ve İskenderiye’den sonra aklımda da Luxor Tapınakları her zaman kalmıştı. Gizemli Mısır aslında tüm coğrafyası ile keşfedilmeyi bekleyen çok özel topraklara sahipti ve bir fırsat daha çıkmışken önüme, bu defa Luxor Tapınaklarına doğru yol almaya karar verdim. Malum Mısır’daki iç karışıklıklar göz önüne alındığında kolay bir seyahat olmayacağı biraz da belliydi. Hatta elini kolunu sallaya sallaya gezebileceğin bir ülke değildi artık Mısır. Ancak kararımı vermiştim ve kendime göre seyahat planımı da hazırladım. Artık biletimi aldım gidiyorum. Sırt çantam, planlarım ve fotoğraf makinalarımla Firavunların toprakları Mısır’dayım.

Aslında Mısır’ın en önemli ikinci kenti olan Luksor’a direkt de gidebilirim ama gitmişken en önemli tatil kentlerinden biri olan Hurghada’ya gidip tüm hareketlerimi oradan yapmak en mantıklı olanıydı. Hem böylece Hurghada’yı da gezip buraları görebilirdim.

Kızıldeniz'in popüler dalış merkezi: Hurghada

Kızıldeniz’in kıyısında harikulade denize ve kumsala sahip Hurghada tam olarak 5 yıldızlık bir tatil mekanı. Lüks otelleri ve verdiği hizmetler ile deniz, kum ve güneş tutkunu turistler için harika bir yer. Ucuz bir tatil seçeneği olmasının yanında, tüplü ve şnorkelle dalış yapabileceğiniz, camlı tekneler ile Kızıldeniz’in derinliklerini keşfedebileceğiniz, isterseniz yine tekne ile günbatımı turlarına ya da balık tutma turlarına katılabileceğiniz ya da çölde jeep, atv ve develerle safari yapabileceğiniz, çok çok çeşitli aktiviteler bulabileceğiniz rengarenk bir şehir Hurghada. Ama seyahat edecekler için bazı gerçekleri de göz önünde bulundurmak da fayda olacağını da düşünüyorum. Tüm bu güzelliklerin yanında alışveriş yaparken esnafların güven vermeyen hareketleri ve taksicilerin tam bir dolandırıcı olduğu şehir de bu konuda fazla bir beklenti içinde olmamak gerekir. Taksiciye verdiğiniz paranın üstünü alamama ya da pazarlık yaptığınız esnafın hayır ben öyle demedim gibi yalanlarına da hazırlıklı olmalısınız. Bana sorarsanız benim ilk defa karşılaştığım durumlar ya da sadece Mısır’da yaşadığım sıkıntılar değil bunlar. Ama şunu farkettim ki artık Mısır’da bunlar maalesef haddini aşmış durumda.

Hurghada’da Nerede Kalınır?

Benim en çok zorlandığım konulardan bir tanesi de tam olarak buydu işte. Çünkü Hurghada’da kalınabilecek El Gouna, Soma Bay veya Makati Bay gibi bölgeler mevcuttu ve nerenin daha hareketli olduğu ve ulaşım kolaylığı konusunda kararsız kalmıştım. Sheraton Caddesi de dikkatimi çekmişti ama bilgi bulmak zor oldu gerçekten benim için. Ben de seçimimi Hurghada şehir merkezi olarak deniz kenarında bir otelden yana kullandım. Hatta gittiğimde en iyi seçimi yaptığımı da görmüş oldum. Çünkü Hurghada şehir merkezinden her noktaya ulaşım son derece kolay.

Hurghada Havaalanı'ndan ise şehir merkezine en fazla 10-15 dakika gibi kısa bir sürede taksilerle ulaşabiliyorsunuz. Ama taksicilerin sizi aldatmaması için bir hayli pazarlık yapmanız gerekiyor. En uygun fiyat ise 10 Dolar. Hurghada’da nerede kalınır diye soracak olursanız Hurghada şehir merkezinde Kızıldeniz’e kıyısı olan bir otel tercih etmenizi tavsiye ederim.

Hurghada’da görülecek yerler nerelerdir? Nerelere gidilir?

Luksor ve Karnak Tapınakları

Aslında benim Hurghada merkezli başlayan Mısır seyahatimin burayı seçmemdeki ana nedeni, Luksor şehrine ve haliyle Karnak Tapınakları ve diğer görülecek tarihi mekanlara Hurghada’nın kilometre olarak yakın ve ulaşılabilir olması idi. Bu nedenle Hurghada’ya gelindiğinde görülecek yerler arasında Luksor ve Tapınakları'nı ilk sırada sayabiliriz. Luksor Tapınakları'na gitmek istiyorsanız Hurgada’dan alacağınız bir turla buraları ziyaret edebilirsiniz.

Giftun Adası

Bunun haricinde Giftun Adası, Hurghada’nın masmavi ve berrak denizi ile insanı büyüleyen en özel adası. Adada yerleşim yok ve koruma altında olan bir doğa harikası. Buraya turlarla ya da Hurgada Marina’dan kalkan teknelerle günübirlik olarak ulaşabiliyorsunuz. Yolculuk yaklaşık 45 dakika sürüyor. Ada, Kızıldeniz’ in ortasında bir çöl gibi çırılçıplak ancak berrak suları ve içinde bulunan resifler ve çeşit çeşit balıklar düşünüldüğünde harika bir gün geçiriyorsunuz burada. Görsel olarak da çok çok farklı bir ada ve eğlenceli bir gün burada sizi bekliyor olacak.

Sheraton Caddesi / Sakkala Bölgesi

Hurghada gece hayatının aktığı, ünlü restoran ve alışveriş mekanlarının bulunduğu Sheraton Caddesi ya da Sakkala denilen bölge son derece hareketli. Cadde üzerinde Burger King ve Mc Donalds'larda vakit geçirilebilir. Balık lokantalarında leziz tatlar seçebilir ya da Mısır’a özgü hediyelik eşyalar ve Papirüs satın almak için alışveriş tercihinizi buradan yana kullanabilirsiniz. Aynı zamanda turlar için de tur ofislerini buradan temin etmeniz çok daha kolay olacaktır.

Hurghada New Marina

Sheraton Caddesi yakınlarında bulunan Hurghada New Marina ise lüks ve tertemiz cafeleri ile ön plana çıkıyor. Akşamları burada gezinti yapabilir, marinanın görselliği ile nargile keyfi yapabilirsiniz. Gündüzleri marinadan kalkan teknelerle dalış ve adalar turları da satın alabileceğiniz marinada rahat ve temiz bir ortam sizleri bekliyor olacak.

Hurghada Old Town

Hurghada’da daha çok yerli halkın alışveriş yaptığı, farklı bir kültür içerisinde dolaşmak ve alışveriş yapmak istiyorsanız Old Town’ı mutlaka ziyaret etmelisiniz. Burada çok farklı yerleri gezecek ve bol miktarda görülen baharat dükkanları ve hediyelik eşya dükkanlarını da gezme fırsatı bulacaksınız. Diğer önemli noktalara göre daha yerli bir cadde ancak ve görülmesi gereken yerlerden bir tanesi bana göre.

Artık benim Hurghada izlenimlerim ve birkaç günlük havuz, deniz ve alışveriş keyfinden sonra yolum heyecanla beklediğim Luksor’a kadar devam edecek. Luksor yazısı ve izlenimlerimle görüşmek üzere...

UFUK AKKUŞ

Gezgin, Fotoğrafçı 1977 Karabük doğumlu, Safranbolu da yaşıyor.. Mesleğini çok seven bir sigortacı. Hayallerinin peşinden düştü yollara. Farklı kültürleri tanımayı çok seviyor.