Mısır Günlükleri - Hurghada 1. Gün

Eylül ayında 17-25 Şubat 2018 tarihleri için Mısır şehri Hurghada’ya biletimi aldığımda hiçbir planım yoktu. İnternette yardımcı olacak birkaç yazı araştırayım dedim ama işime yarayacakların tarihi çok eskiydi, yeni olanlarda da detaylı bir bilgi bulamadım. Oradan buradan topladığım bilgilerle kendime bir plan yaptım ve Mısır’a o şekilde gittim ama yaşadıklarımdan sonra dönüşte benden sonra gideceklere günlük yazarmış gibi anbean yaşadıklarımı anlatan ve Mısır ile ilgili püf noktalarını, tüyoları, dikkat edilmesi gerekenleri anlatan bir yazı yazmaya karar verdim. Buyurun umarım size faydası olur.

1. GÜN - HURGHADA

17 Şubat 2018 gece 23.50 uçağı ile İstanbul Sabiha Gökçen’den Hurghada Uluslararası Havaalanı’na yaklaşık 2,5 saat süren bir uçuşla kazasız belasız vardım. Mısır saati bize göre bir saat geride olduğundan Hurghada’da saat daha 02.00 olmamıştı. Mısır, Türk vatandaşlarına vize uyguluyor ancak sadece 100 TL gibi bir ücreti var 1 ay öncesinden başvurunuzu yaparak sorunsuz vizenizi alabiliyormuşsunuz. Benim yeşil pasaportum olduğu için vizesiz geldim. Kontrolden sonra bavulların alındığı alanda doları Mısır poundu’na (LE) çeviren makineler var hemen bir 100 dolar bozdurayım dedim ama şansıma makinelerden biri bozuktu diğerinde de para kalmamıştı. Şansımı içerde denemek için bavulumu aldım 3. kez kontrolden geçtim. Tam karşımda Orange Telekom ve Vodafone Egypt firmalarının stantları çıktı. Mısır’da Etisalat, Orange ve Vodafone firmaları hizmet veriyor.

Vodafone tarifeleri daha uygundu onu seçtim ve 5 GB internet kullanımı olan ön ödemeli karttan satın almak istedim. Standın önüne bir liste yapıştırmışlar. Listede tarifeler; 1GB – 80L.E. , 2.5 GB – 100 L.E., 3.5 GB 118 L.E., 5 GB – 127 L.E., 8 GB – 160 L.E., 10 GB – 200 L.E. şeklinde sıralanmış ve yanlarında tükenmez kalemle dolar ve euro birimleri eklenmiş ancak sorun şu ki dolar ve euro karşılığı LE fiyattan farklıydı. Aradaki kura hâkim değilseniz ilk dakikadan kazıklanmanız işten bile değil. Mesela benim seçtiğim 5 GB – 127 L.E.’nin karşısında 10 dolar yazıyordu. Dolar olarak alırsam 38 TL, L.E. olarak alırsam 27 TL’ye denk geliyordu. Satıcı da hiç L.E.’den bahsetmeden siz 5 GB dediğinizde hemen 10 dolar diyor. Ben, “Mısır parasıyla olan tutar daha ucuz neden 10 dolar?” dediğimde tamam LE olarak ver dediler ama bende de L.E. yoktu. Dolarımı bozduramadığımı bana dövizi bozdurabileceğim bir yer göstermelerini istedim. Kuru biliyorsam benim için 100 doları bozabileceğini söyledi. Telefonuma daha önce yüklediğim döviz hesaplama uygulamasından hesaplamayı yapıp ödemesi gereken miktarı ona gösterdim. İtiraz etmeden gösterdiğim bedelden hat ücretini keserek paramı verdi ve kartı telefonuma taktı. Benim için sağ olsun kendi telefonundan Careem uygulaması üzerinden bir araba çağırdı ve vedalaştık.

• ”Careem uygulaması burada çok önemli arkadaşlar onca yazı okudum herkes yok turuncu taksiye binmeyin yok beyaz taksiyi seçin gibi bilgiler vermiş ama Careem ile ilgili kimse bir şey söylememiş. Careem, Uber benzeri bir uygulama. Nereden nereye gideceğinizi harita üzerinden seçiyorsunuz size tahmini fiyatı söylüyor, uygunsa (gerçekten çok uygun) YALLA diyorsunuz en yakınınızda bulunan aracı size gönderiyor. Hem kolay hem güvenilir hem ucuz bir seçenek. Araç sizi aldığında haritadan sizi doğru rotada mı götürüyor varacağınız yere ne kadar kaldı hepsini izleyebiliyorsunuz. Ücreti de yerel taksilerin nerdeyse 4’te 1’ine denk geliyor.”

Benim havaalanından Shreaton Caddesi üzerinde bulunan Zak İnn Otel’e Careem ile sadece 41 pound / 8,8 TL tuttu, ben 50 pound verdim. Burada kalacağım oteli birçok farklı siteden araştırdıktan sonra en uygun fiyatlı gecelik ücreti 9 $ / 34 TL'den satın aldım. Otelin çalışanları çok ilgili, konumu çok merkezi, Wi-Fi var ve ben banyosu, tuvaleti ve balkonu olan çift kişilik yataklı bir odada kaldım. Ödemeyi otelde kredi kartıyla yaptım.

Zak İnn otel

Sabah kalktım otel ve Hurghada hakkında resepsiyonda bulunan Mr. Adanoub ile biraz sohbet ettim ve otellerinin Hurghada’daki turlar için indirimli fiyatlar verdiğini öğrendim. Gerçekten de verdiği fiyatlar internette saatlerce araştırıp bulduğum fiyatlardan bile daha uygundu. Hemen öğleden sonrası için Süper Safari Turu ve ertesi gün Yunuslu Deniz Turu için anlaştım. Süper Safari turu için 230 L.E. / 49 TL ödedim. İçeriğinde otelden transfer, yarım saat ATV sürme, yarım saat Dunny Buggy sürme, çölde jeep ile yolculuk, Bedevi Köyü ziyareti, deveye binme, açık büfe öğle yemeği, çay ve su ikramı, terraryum gezisi, tannare, dansöz ve fakir şovu,teleskopla yıldız izleme etkinlikleri vardı. Safari için otelden 11.00 gibi alacaklarını söylediler, ben de daha vakit var diye çevre gezisine çıktım.

Önce ertesi gece için GoBus otobüs firmasının Sheraton Caddesi üzerindeki satış ofisinden 23.59 otobüsüne 170L.E. / 36 TL ödeyip Kahire için biletimi aldım. GoBus firmasının hemen hemen her saatte farklı tarifelerle Kahire’ye otobüsü var. Bilet fiyatları 125 L.E. / 27 TL’den başlayıp 285 L.E. / 61 TL’ye kadar değişiyor. Ben sabah Kahire’ye varıp gezime erkenden başlamak istediğim için 23.59’u seçtim siz konforlu bir yolculuk olsun derseniz ve zaman sıkıntınız yoksa en lüks otobüsler sabah 09.30 ve öğleden sonra 15.30 saatlerinde kalkanları kullanabilirsiniz. Yolculuk 6 saat sürüyor. Ben tüm Mısır seyahatlerimde GoBus’u tercih ettim ama High Jet, Super Jet ve Blue Bus firmalarını da inceleyebilirsiniz.

GoBus internet sitesi: http://go-bus.com/en
Blue Bus internet sitesi: http://bluebus.com.eg/en/
High Jet İnternet sitesi: http://highjet-eg.com/en/schedule
Super Jet internet sitesi: http://www.freedaysegypt.com/superjet.php

Neyse biletimi aldım yol üstündeki Costa Coffe’den büyük boy mocha’mı da alıp (45 L.E. / 10 TL) keşif turuma devam ettim. Otele dönüşte; Abu Ashara süper marketten büyük su 5 L.E. / 1TL, mango nektarı 5 L.E. / 1 TL, Guava nektarı 5 L.E. / 1 TL, yol üstü bir pastaneden de görüntüsü poğaçaya ama tadı kruvasana benzeyen peynirli bir hamur işi aldım.

Yüzümü kumdan ve güneşten korumak için yanımda getirdiğim kefiyemi (puşi), güneş gözlüğümü, güneş kremimi ve selfie çubuğumu yanıma alıp otelin önünden beni almaya gelen ekiple yola çıktım. Safari turu içinkefiye tarzı yüzünüzü koruyacak bir şey almayı unutmayın. Eski model bir Toyota Land Cruiser’ın arka tarafına karşılıklı iki koltuk koyup tur aracı haline getirmişler. Koltuklara karşılıklı 4’er kişi oturuyor. Birkaç otele uğrayıp katılımcıları alarak şehrin yaklaşık 10 kilometre dışındaki Safari Kamp Merkezi’ne ulaştık. Buraya bizim gibi farklı yerlerden bir sürü katılımcı gelip hepsi gruplandırılıyor. Bizi bir alanda beklettiler o sırada kefiyelerimizi bağlamaya yardım edip gün içinde yapılacak etkinlikleri anlattılar. Yarım saat bekledikten sonra görevlilerden biri içinde benim de bulunduğum farklı yerlerden gelenlerden oluşturduğu 20 kişilik bir grubu toplayıp alana götürdü. Yarım saat sürecek ATV turuna başladık.

Safari turu boyunca bir personel sürekli video kaydı alırken biri de sürekli farklı açılardan fotoğraflarınızı çekiyor. Tur bitiminde yüzümüze gözümüze her yanımıza bulaşan kumları temizlemek üzere lavabolara yönlendirip Dunny Buggy için bizden haber bekleyin dediler. Bekleme alanında; nargile, kokteyl, sıcaksoğukiçeceklerin olduğu bir kafeterya, sürüngenlerin ve maymunların olduğu mini bir terraryum, oturmak için bölme bölme boş alanların olduğu kameriyetarzıodalar ve lavabolar mevcut. Dunny Buggy turumuzu da yaptıktan sonra (bence en iyisi buydu )

dunny buggy

4X4’lere doluşup yaklaşık 20 kilometre uzaktaki sırf turistler için tasarlanıp inşa edilmiş Bedevi Köyü’ne gittik.

Köyde gözetleme kuleleri, bir cami, yufka açıp pişirdikleri bir çadır, salon şeklinde tasarladıkları ve köy ve bedeviler hakkında bilgi verirken çay ikram ettikleri bir çadır ile irili ufaklı köy halkının yaşadığı çadırlar bulunuyordu. Bedevilerin hastalıklar için kullandığı çeşitli krem ve kurutulmuş bitkilerin, el yapımı incik boncuk tarzı süs eşyalarının bulunduğu bir çadırda tanıtım yaptılar isteyenler bu ürünlerden satın aldı.

Bedevi Köyü

Bizi bekleyen develerle gidiş geliş tahmini 100 metrelik bir parkurda deveye bindik, diğerlerinin deveye binmesini beklerken de kenarda bekleyen yavru deveyi sevip vakit geçirdik. Köy ziyaretimizi tamamlayıp yine çölde 4X4’le kamp alanına döndük.

Açık büfe öğle yemeği verdiler. Menüde; ızgarada şiş köfte, makarna, patates, sebze yemeği, salata ve kola vardı. Ben iki tabak yedim gayet lezzetliydi. Yemekten sonra gün içinde çekilen fotoğrafları ve videonun CD’sini isteyenlere sattılar, ben video almadım ama üzerinde Şubat 2018 HURGHADA BADAWYA yazan ATV üzerinde çekilmiş 20x30 ebatlarında fotoğrafı hatıra kalsın diye aldım. (50 L.E. / 11TL) Bahşiş için kutu gezdirdiler, 10 pound da oraya bıraktım. Bu konularda zorlama yok yani isterseniz hiçbir ürün almayıp bahşiş vermeyebilirsiniz. Nitekim baktım çoğu öyle yaptı.

Hava kararınca ortada sahne olan bir alana bizi topladılar ve sırasıyla çivilerin ve kırık camların üstüne yatıp konuk olarak sahneye aldığı seyircileri üstüne çıkaran bir fakirin şovunu, bir erkek tarafından ışıldaklı elbisesiyle Tennure dansını ve son olarak dansöz şovu izleyip turu sonlandırdık.

tennure dansı

Meydana kurulan teleskop ile isteyenler yıldızlara baktı. Akşam 18.30 itibariyle bizi alanda toplayıp otellerimize göre gruplandırarak otobüslere bindirdiler. 19.00 gibi otele vardım. Hemen odama çıkıp duşumu aldım üzerimi değiştirdim ve daha önce araştırıp görmek için sabırsızlandığım Balık Hali’ne gitmek üzere otelin önünden yine Careem’den bir araba çağırıp yola çıktım. Otel ile Balık Hali arası Shreaton Caddesi üzerinden 2 kilometre yani yürümek için de uygun ama ben acelem var diye araç kullandım. Careem 11 pound tuttu ben ayıp olmasın diye 15 pound / 3,25 TL verdim. Kızıldeniz’in rengârenk değişik tipteki balıklarına yarım saat kadar tek tek sıkılmadan bakarak gezdim.

Hurghada Balık Hali

Balık Hali’ni gezdikten sonra halin tam karşısında bulunan internetten tespit ettiğim ve otel görevlisi Mr. Adonoub’un da tavsiye ettiği Al Halaka Fish Restaurant’a geçtim. Restoran lüks bir balık lokantası değil ama sakin ve nezih bir yer isterseniz girişte yer alan taze balık ve deniz ürünlerinden seçip pişirtebiliyorsunuz, isterseniz de menüden seçip sipariş verebiliyorsunuz. Ben şefin önerisi ile yengeç ve karides çorbası, köri soslu kalamar ve karides ile doldurulmuş Orfoz ızgara, karışıksalata ve kola sipariş ettim. Tüm bunlara 140 L.E. / 30 TL hesap geldi ben 150 L.E. bırakıp çıktım. Halin hemen yanındaki Hurghada’nın en büyük camisi olan El Mina Camii’ni gezdikten sonra Hurghada Marina’ya geçtim.

El Mİna Camii

Yediklerimi eritmek için otele kadar Shreaton Caddesi üzerinden etrafı keşfederek yürüdüm. Yarınki yunusları göreceğim tekne turu için erkenden yattım.

Yazı dizisinin 2. gününe buradan ulaşabilirsiniz.
Yazı dizisinin 3. gününe buradan ulaşabilirsiniz.
Yazı dizisinin 4. gününe buradan ulaşabilirsiniz.
Yazı dizisinin 5. gününe buradan ulaşabilirsiniz.