KOPENHAG VE KANAL TURU

1073704 Şub 2012Gezi Notu
HÜSEYİN YILMAZHÜSEYİN YILMAZGold Yazar04 Şub 2012107360 Yorum

Nyhaun bölgesi aynı zamanda tekne turlarının da başlangıç noktası. Kopenhagen’da kanal turları iki etaptan oluşuyor; birincisi mavi tur, ikincisi ise kırmızı tur. Her iki turun rotaları birbirinden farklı. Ama her ikisini de yaparsanız Kopenhagen’daki turistik noktaları genel hatları ile dolaşmış olursunuz.

Biz ilk olarak mavi tur rotası ile başlıyoruz. Kanalın 2 tarafındaki 1350’li yıllardan kalma Hansa evleri tarzında inşa edilmiş, rengarenk binaları seyrederek yol alıyoruz.

Kopenhag

Adaları birleştiren köprüler çok alçak olduğu için köprü altlarından geçerken kafalarımızı eğiyoruz. Eski gemileri ev, ofis ve otele çevirip kanal boyunca demirlemişler. Buraların kirası normal ev ve ofislere göre daha uygunmuş.

Kopenhag’da konaklama konusunda birkaç tavsiye verelim. Nehir kıyısında ki Best Western Mercur Hotel oldukça ideal bir otel. Alışveriş, restoran ve eğlence mekanlarına yakın olan otel fiyat bakımından da ortalama pahalı ve ekonomik arasında denebilir. Bu otele alternative olarak Hotel Amager nehrin diğer tarafında yer alan ve şehir merkezinde yer alan bir diğer ekonomik otel. Eğer bütçeniz çok kısıtlıysa da şehir merkezine yakın bir konumda yer alan Engelsted Guesthouse otelini düşünebilirsiniz. Diğer Kopenhag otelleri için de buradan booking.com’a girerek otellere göz atabilirsiniz.

Kopenhag şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Scheherazade Boat, CPH Lux apartments, Sankt Peders Stræde 27B. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Savoy Hotel, Cabinn Express gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Scandic Webers, Best Stay Apartments - Nyhavn, MS Mary -Nyhavn tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Kopenhag aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Kopenhag-1

Daha sonra kentteki en modern bina olarak nitelendirilen Black Diamond (Kara Elmas) binasını görüyoruz. Tamamen siyah camdan yapılmış bu bina oldukça etkileyici. Tekne turlarında her önemli bölge de tekne karaya yanaşıyor ve burada inerek gezebiliyorsunuz, geziniz bittikten sonra bir başka tekneye binerek tura devam edebiliyorsunuz.

Kopenhag-2

Bu rota üzerinde Cristian adası ve sarayını, Holmen’s Katedralini ve yuvarlak tarzda yapılmış cam ağırlıklı opera binasını gördükten sonra tekrar Nyhaun’a dönerek, kırmızı tura başlıyoruz.

Bu tur kanalın diğer yönüne doğru yol alıyor. Kopenhag’ın simgesi olan Küçük Deniz kızı heykeli Langelinie parkının deniz kıyısında ufak bir kayanın üzerine yerleştirilmiş. 1913 yılında heykeltıraş Edward Eriksen tarafından yapılmış olan bu heykel, kentin ünlü Carlsberg biralarının sahibi olan Carl Jacabson tarafından Kopenhag halkına hediye edilmiş.

Bu deniz kızı heykeli, çok şanssızlıklar yaşamış. Önce orijinal olan kafası koparılmış, daha sonra yeni bir kafa yapılmış. Ama bu da çalınmış. Sonra çalınan parçayı bulup, tekrar yerine yerleştirmişler.

Biz ise oldukça şanslıydık. Çünkü hem heykel yerindeydi hem de tekparça olarak duruyordu. Bu heykeli zaman zaman yerinden alıp, sergilenmek üzere başka yerlere götürüyorlarmış. Küçük deniz kızı (The Little Mermaid)’in etrafı hava yağışlı olmasına rağmen o kadar kalabalıktı ki, fotoğraf çekmek için epey zorlandık.

Kopenhag-3

Bu iskelede feribottan inip Trek Roner adasına gidiyoruz. Bu ada etrafı kanallarla çevrili çokgen yemyeşil bir ada. Bu adada gezdikten sonra botlarımıza binip, bu kez de Amelien Sarayı’nın bulunduğu iskelede iniyoruz.

Amelienborg, 1794 senesinde Christianborg yangınından sonra Kraliyet ailesinin sarayı görevini üstlenmiş. Ülke Parlamenter demokrasi ile yönetilmekle beraber sembolik de olsa kral ve kraliçe var. Günümüzde de Danimarka Kraliçesi bu sarayda yaşıyor. Saray Rokoko mimarisi ile yapılmış. Sekizgen bir avlu, etrafındaki 4 simetri binadan oluşuyor. Ortada da 5. Frederik’in at üzerinde bir heykeli var. Bu saray 1043’e tarihleniyor. Her gün saat 12:00’de nöbet değişim törenleri var. Ancak çok gösterişli bir tören olmadığından izlemek için beklemenize gerek yok.

Kopenhag-4

Sarayın karşısında şehrin en büyük katedralini görebilirsiniz. Bu katedral, Mermer Kilise ya da Frederik Kilisesi olarak adlandırılıyor. 1749’da yapımına başlanmış. Ama parasızlıktan dolayı yapımına 150 sene ara verilmiş sonra tamamlanmış. Kubbesi neredeyse her yerden görünebiliyor.

Buradan yürüyerek Nyhaun bölgesine gelip, kanal kıyısındaki restoranlardan birine oturuyoruz. Danimarka’da pek çok göl ve akarsu bulunduğundan, tatlı su levreği, alabalık, turna balığı, ringa balığı ve somon çok bol. Ayrıca patates çok bol kullanılıyor. Biz tercihimizi ızgara somondan yana kullandık. Ekmek çeşitleri çok fazla ve ekmekler çok lezzetli. Yemek yanında da Carlsberg marka bira içtik. Danimarka’nın yerel içkisi “gammel dansk”ı da deneyebilirsiniz.

Kopenhag-5

Kanal kıyısındaki 1350’li yıllardan kalma Hansa tarzı rengarenk evleri izleyerek yemek yemek ayrıca keyifliydi.

Buradan yürüyerek Holmens Canal caddesindeki Tiyatro binasının yanına geliyoruz. Bu bina aynı zamanda da konferans salonu olarak kullanılıyor. Kopenhag bir kültür, sanat ve eğlence kenti olmasının yanı sıra aynı zamanda bir fuar merkezi.

Kopenhag şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Photo Shoot ile Kopenhag Küçük Grup Yürüyüş Turu (41.52 €), Canlı Şerhi Kopenhag 1-Saat Segway Tour (51.9 €), Kopenhag: 48-Saat Hop-On Hop-Off Otobüs Turu (24.22 €), Fotoğraf Çekimi ile Kopenhag Küçük Grup Bisiklet Turu (55.36 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.