NEPAL GÜNCESİ

132213 May 2014Gezi Notu
GEÇKİN GEZGİNGEÇKİN GEZGİNBronz Yazar13 May 201413220 Yorum

Yine bir seyahat başlıyor uzaklara, taaaa Nepal’e...

Katmandu

Katmandu-1

Katmandu-2

17 Nisan 2014 - 17.20

Sonunda bekleme salonundayım, uçak 18.00’de… Aşkım bana havaalanına kadar eşlik etti. Buraya doğru hareket etmeden 1-2 saat önce yine bir mahzunluk ve dalgınlık çöktü üstüme… Şimdi biraz daha iyiyim ama arabayı park ederken bunun cezasını çektim. Park için yanaşırken arabanın önünden geçen bir güvenlik görevlisi uzun uzun bana baktı. Anlayamadım! O arada güm diye arkadaki sütuna sağ arka tarafı bindirdim. “Ne oluyor” diyerek indim arabadan… Bu tür park yerlerinde yanaşabileceğin son noktaya bir bariyer koyarlar. Ben de öyle bir şey bekliyorum tabii ama yok, koymamışlar. Neyse boşver derken, biraz önce bana uzun uzun bakan güvenlik görevlisi yanımıza geldi. Geçmiş olsun falandan sonra “Beyefendi, siz park ederken ne kadar dalgın olduğunuz dikkatimi çekmişti. Güüüm diye sesi duyunca döndüm geri geldim” demez mi! Demek iyice ruh gibiymişim o ara… Neyse, şu anda daha iyiceyim…

Havaalanı felaket sıcak…

Uçağa biniş başladı. Sonra görüşürüz…

20.30

Atatürk Havalimanı’na geldikten sonra sallana sallana iç hatlardan dış hatlara geçtim. Bunu yapmamın nedeni; dönüşte iç hatlardan dış hatlara geçiş için 1 saat 20 dakika zamanım olması ve bakalım yetişebilecek miyim hesabıydı. Baktım rahat rahat yetişebiliyorum “Rahat ol, Rüştü!” deyip devam ettim. Baktım Nepal uçağının kalkışı için fazla zaman yok, geçtim pasaport kontrolden ve biniş kapısına yöneldim. Amma sonlara atmışlar bizim uçağı, koridorlar git git bitmiyor… Bu arada Katmandu uçağından önceki birçok uçuşta bir şey yazmazken, bizi kapıya gitmemiz için uyaran yazıyı gördüm. Kapıya yaklaştığımda da sürpriiiiiiz bizim uçakta 4 saat gecikme yazısı belirdi. Herhalde yanlış görüyorum deyip biniş kapısına ilerlemeye devam ettim. Biniş kapısına geldiğimde orada görevli olan ufaklık bir delikanlı bu uçağın her gün böyle gecikmeli kalktığını söylemez mi? Hadi bakalım! Bekleme eziyeti başladı… Miles & Smiles kartım da züğürt kartı olduğu için Lounge’dan yararlanma olanağım olmadığını öğrenince nasıl zaman geçireceğim diye kös kös düşünmeye başladım. Yorgunum ama kestirmeye korkuyorum, ya zamanında uyanamazsam? Bu uykulu halimle okumak da pek olası değil…

Esnemekten çenem düştü. Saat de daha 20.45! Uzun yıllardır THY uçuşlarında böylesi bir gecikme yaşamadığım için, şimdi beklemek daha da zor geliyor.

Of, offfff ki ne of!

18 Nisan 2014 - 18.00 - Katmandu [15.15 - Türkiye]

Beklemelerle beraber 15-16 saat sonunda Katmandu’ya ulaştım. THY eski yılların özlemini (!) giderdi. En son ne zaman böylesine gecikmeli bir THY seyahatini yaptığımı anımsamıyorum bile…

Uçakta zar zor, sardırdığı için, “Kitap Hırsızı” adında bir filmi uyur uyanık izledim. Biraz da uyanık kalma isteğim, karnımın acıkmış olması ve yemek servisini kaçırmak istemememdendi. Bu filmi izlemek gerek… Sonunda pek doyurucu olmayan bir ikram oldu. Şirket zenginledi servisler fakirledi herhalde! Sonrasında neredeyse inene kadar oram buram ağrıyarak uyudum, uyandım.

Katmandu şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Hotel Grand Prince, Mountain Peace Guest House, Rama Inn Boutique Home. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Hotel Nandini, Hotel Mandap gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hotel Cosmic, Dipankara Holiday Home, Pariwar B&B tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Katmandu aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Uçak büyük, yolcu fazla olunca vize kuyruğu da çok oluyor tabii… Biraz beklemeli de olsa 1 aylık vizeyi 40 dolara alıp havaalanının dışına çıktım. Gözlerim Furwa’yı ararken, uzaktan gözleri ışıl ışıl parlayarak gülümseyen bir yüzle bana el salladığını gördüm. Sarıldık birbirimize… Atlayıp bir taksiye otele gittik. Otele yerleşip malzeme ve giysi ayırımını yaptık. Benim hurç, neredeyse yarı dolu olarak otelde kalacak. Yine ne kadar çok gereksiz şey getirmişim… Gerçi bazıları elenmese de olurdu ama bakalım… Bu gidişle etkinlik dönüşünde, götürdüğüm giysiler kirden kazık gibi olacaklar herhalde. Boşveeer!

Katmandu-3

Katmandu-4

Lukla’ya yarın uçacağımızı söyledi, Furwa. Şaşırdım! Sazlı sözlü hoş geldin yemeği ve ertesi gün Katmandu turundan hiç söz etmedi. Ben de dönüşte yaparız diye önemsemedim. Sabah 04.00’te Lukla’ya uçmak üzere gelip beni otelden alacağını söyleyerek bıraktı gitti.

Katmandu-5

Katmandu-6

Katmandu-7

Katmandu-8

Çoooook yorgunum… Anlayacağın pek yazmak gelmiyor içimden… Yorgunluktan olsa gerek… Hem yemek yiyor hem yazıyorum. Furwa beni otelde bıraktıktan sonra çıkıp Thamel’de ilk kafama yatan lokantaya girdim. “Chicken Fried Rice” yiyorum; içinde sebze ve tavuk parçaları olan kavrulmuş pirinçten yapılmış bir pilav. Porsiyon da bayağı fazla… Karımcığım olsa şimdi yanımda, bu pilav ikimizi de doyururdu. Çoğunu yemeğe çalışıyorum; dura dura, yaza yaza… Çoğunu yemeğe çalışıyorum diyorum, zira bu tür etkinliklerde pek yemem ve hızlı zayıflarım. Bunun sonucunda da güçten düşüyor insan tabii… Bu sefer yemek için biraz zorlayacağım kendimi…

Katmandu-9

Katmandu-10

Bir an önce otele gidip yatağa girme isteği var içimde. Eşyaları hazırlamada son işlemleri yapıp duş aldıktan sonra cumburlop yatağa…

Ha, bu arada Nepal telefon kartımı aldım. Kart, yüklenen kontör dâhil 2800 rupi (30 dolar). Sanırım beni 1 ay idare eder (ancak 20 gün yetti). Bakalım! Tabii hemen aşkımı aradım, özlem giderdik : )

Artık yeter! Hesabı ödeyip tüyeyim; pilav + gazoz +bahşiş = 270 rupi (3 dolar = 6 lira)