Schengen Kasabası

Küçüklüğümden beri çok duyduğum Schengen ifadesinin bir kasaba adı olduğunu öğrendiğimden beri bir gün bu kasabaya gerip görmeyi hedeflemiştim.  Sonunda amacıma eriştim.

Lüksemburg’da küçük bir şarapçılık kasabası olan Schengen; Almanya, Fransa ve Lüksemburg sınırlarının birleştiği bölgede, Moselle Nehri'nin kıyısında yer alıyor. Kasabada yaklaşık 3 bin kişi yaşıyor. Schengen Anlaşması’ndan önce kimsenin tanımadığı kasabanın kaderi 14 Haziran 1985 yılında imzalar atıldıktan sonra değişmiş ve dünyaca ünlenerek, turistlerin gözde gidilecek yerlerinden biri olmuş. Gerçi biz gittiğimizde kimseler yoktu.

Öncelikle Schengen Anlaşması anısına dikilen Schengen Anlaşması Anıtı’nı aradık ve bulduk.

Schengen Anlaşması Anıtı kasabanın hemen merkezinde yer alıyor. Schengen Anlaşması'na dâhil ülkeleri temsilen üzerinde yıldızların var. Hemen yanında da sınırların kalktığını, özgürlüğü simgelemek için Berlin Duvarı’ndan iki orijinal parça yer alıyor.

Sınırın diğer tarafında bulunan ve buraya gelirken geçtiğimiz Fransa’nın Apach köyünde ayaklarımız iki ayrı ülkede pozlar verip fotoğraflar çektiriyoruz. Fransızlar kendi taraflarına Eyfel Kulesi’nin minyatür bir benzerini de yapmışlar. Tabelalarda Schengen bölgesinde olduğumuz özellikle vurgulanıyor.

Hemen arkadaki Moselle Nehri üzerindeki köprüsünün ortasında durduğunuzda bir ayağınız Almanya, diğer ayağınız Lüksemburg’da yer alıyor. Burada 1 dakika içinde 3 farklı ülkeye, Almanya, Fransa ve Lüksemburg’a geçmek mümkün.

Genelde bölgeye gelenler burası terste kaldığından olsa gerek buraya uğramıyorlar. Fotoğraf ve gezisever arkadaşlarıma tavsiyemdir bölgeden geçmeyi planlıyorsanız buraya gelip mutlaka görün. Schengen kasabası ile ilgili anlatabileceklerimiz bu kadar, sağlıcakla kalın.