SERHAT ŞEHİR KARS'A YOLCULUK

123009 Mar 2017Gezi Notu
user-profileBirgül09 Mar 201712300 Yorum

3 yıllık  bir planın ardından nihayet gerçekleştirebildiğim gezi... Her yıl engeller çıkınca bu  yıl zamanın denk gelmesi ve eşimin de bu geziye ikna olması beni çok mutlu etti. Sonuç mükemmel ötesi iyi ki gitmişim dediğim gezilerden...

Katıldığımız tur organizasyonunda cuma sabahı 8 uçağı ile Kars'ın Harakani Havaalanı'na hareketimiz iki saatlik uçak yolculuğunun ardından; kuvvetli bir güneş ışığının altında bembeyaz örtüsüyle karşıladı bizi Kars.

Kars

Kars lokasyonunu gezmenin en pratik yollarından biri de tur paketlerini tercih etmek. Eğer zorlanmadan, bir rehber eşliğinde Kars lokasyonunu gezmek isterseniz; Ankara'dan Uçaklı Kars Turu - 827.1 TL , Uçaklı Kars Turu - 827.1 TL , Uçaklı Kars Turu - 899 TL , Uçaklı Kars Turu - 849 TL , Uçaklı Kars Turu - 827.1 TL gibi seçenekleriniz bulunuyor. Ayrıca tüm Kars turlarının listesini buraya tıklayarak görebilirsiniz.

Gurubumuzu; valiz alımından sonra bizi almaya gelmiş olan midibüs ile gelen yerel rehberimiz Yıldırım Bey ve şöförümüz Emre Bey karşıladı. Hava güneşe rağmen oldukça ayaz, yerler buz tutmuş. Havaalanı ve çevresi temizlenmiş kar ve buzdan, ama yine de pek çok yer kar ve buzlu. Tüm gezilerde olduğu gibi önce panoramik şehir turu vardı. Havaalanı da şehre baya yakın olduğundan hemencecik Kars merkeze vardık. İlk gezeceğimiz yer Kars Kalesi idi.
Midibüsümüz bizi kaleye oldukça uzak bir mesafede bıraktı. Kalan yol yürüyerek çıkılacaktı. Yolun ortasından gitme şansımız yok, çünkü her yer buzlaşmış. Onun için kenarlarda kar olan yerlere basarak tırmandık kaleye. Zaman zaman dinlenmek için durduğumuzda görünen şehrin manzarası keskin güneş ışınları arasında, gümüşten bir şehri andırıyordu. Kaleye tırmandığımızda manzaranın güzelliği ile şaşkına dönmüştüm. Alışılmışın dışında buz tutan Kars Çayı'nın kıvrımları tarafından çevrelenen, beyazdan başka rengin olmadığı usta bir ressamın fırçasından çıkmış gibi; parıl parıl parlayan güzel şehir Kars... Tabi hepimiz  fotoğraf almak için cep telefonlarımıza sarıldık. Kimimiz video çekimlerinde kimimiz de profesyonel fotoğraf makineleri ile çektiler karelerinin peşinde. Ardından kalenin surları ve içinde yer alan kafesinde demlenen sıcak çay molası.

Kars-1

Kars şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Kars Konak Hotel, The Gala Palace Suits, Kafkasya Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Kars Oz Toprak Hotel, Hotel Kent Ani gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hotel Temel, Gungoren Hotel, Sim-Er Hotel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Kars aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Kars Kalesi M.S. 1153 yılında Selçuklular'a bağlı Saltuklu Sultanı Melik İzzeddi'in emri ile Veziri Firuz Akay tarafından yaptırılmıştır. Üç büyük kapısı vardır. Kale içinde 12. yüzyıldan kalma Celal Baba Türbesi, Askeri Koğuşlar, Tarlalar Cephanelik ve bir adet mescit yer almaktadır bir de kafe. Kaleden iniş kolay oldu aşğıda minibüsümüz bizi bekliyordu minübüse binmemizle inmemez bir oldu görülecek oln mekanlar aynı bölgede olduğundan ikinci durağımız Fethiye Camiî idi. 1877 -1878 Osmanlı-Rus Savaşı'ndan sonra  Kars'ta bulunan Kazak askerler için yaptırılan kilise, Alexandır Nevisky Kilisesi   Cumhuriyet'in ilanından sonra iki minare ilave edilip camiye çevrilmiş.

Kars-2

Yine aynı bölgede Evliya Camii M.S. 963-1033 yılları aradında yaşamış olan İranlı evliya Ebu'l Hasan adını taşıyan Evliya Camii ve Kümbet Camiî.
Kümbet Camiî, M.S 932-937 tarihleri arsında Bagrat'lı Kralı ABAS tarfından 12 havariye ithafen yaptırılmış bir kilise, sonradan camiye çevrilmiştir.
Kars Çayı'nın doğu tarafında 18 ve 17. yüzyıl sonlarından kalan Osmanlı hamamları bulunmaktadır. Kars Çayı'nın dar boğazı üzerinde M.S 1579 yılında Osmanlı padişahı III. Murat'ın emri ile yaptırılan birinci taş köprü ve yine Kars Çayı üzerinde bulunan ikinci taş köprü  hala kullanılmakta. Köprünün her iki yönde manzarası harika olduğundan, fotoğraf çekmeden edemedik.

Kars-3

Taş köprüye varmadan önce ünlü vatan şairimiz Namık Kemal'in evini ziyaret etmeden olmazdı.Bugün  Aşıklar Evi ve resim galerisi olarak kullanılmakta. Dedesi  Abdullatif Paşa'nın Kars mutasarrufu olarak görev yaptığı iki yıl boyunca Namık Kemal dedesi ile bu konakta kalmış ve ilk şiirini burada yazdığı söylenmekte.

Kars-4

Maliye Misafirhanesi, Deftardarlık, Güzel Sanatlar Fakültesi, Gümrük Müdürlüğü, Sağlık Müdürlüğü, Vali Konağı, Emniyet Müdürlüğü, Butik Hotel, Ticaret ve Sanayi Odası ve Hekim Evi diğer adıyla Cheltikov Hotel, Serka Binası, Baltık mimari tarzında yapılmış binalar. Şehre masalımsı bir görüntü veren bu binaların herbiri görülmeye değer eşşsiz bir mimari tarzına sahipler. Yine Baltık mimarisine sahip  Belediye Binası, Atatürk tarafından açılan Kars'ın ilk kız mektebidir. Tuncer Gülensoy Evi de tek katlı sarı rengi, baltık mimari şekliyle şehre renk katan binalardan. Ahmet Tevfik Paşa konağı ise Osmanlı Mimarisi'ni en iyi yansıtan örnek binalardan. Bu güzel buram buram tarih kokan binaların yanında şu anda yaşayan halkın oturduğu estetikten uzak derme çatma binalar dahi bu güzellikleri  kapatmaya yetmemiş.

Kars-5

Kah arabayla kah yürüyerek ulaştığımız bu binaların herbirini fotoğraf karelerine  taşıdık. Günlük gezimize öğlen yemeği için mola verdiğimiz bir lokantada döner yiyerek karnımızı doyurduk ve Melekler Evi'ni de açtırıp bir odasındaki duvar ve tavan süslemelerine hayran kalarak, Meşhur Doğu Ekspresi'nin ulaştığı gar olan Kars Garı'na  yöneldik. Meçhul Asker Anıtı, Kars'ın kurtarıcısı Kazım Karabekir Paşa'ya ait Rus generaller tarafından hediye edilen vagonu gördük. Bundan sonra durağımız Kars Arkeoloji Müzesi.

Kars-6

Kafkaslardan Anadolu'ya girişte ilk yerleşim merkezi olan Kars şehri, birçok uygarlığın geçişine tanıklık etmiş bir antik kent olması nedeniyle pek çok tarihi eser ve belge ile yaşam tarzları sergilenmekte müzede. Mutlaka gezilmeli. Müze müdürünün sıcak karşılaması ve görevli arkeolog gencin güzel anlatımlarıyla gezdik müzeyi. Çıkarken ellerimize verilen bizim için hazırlanmış Kars dökümanlarıyla dolu çantalarımızı alarak çıktık müzeden. Son foto çekimlerimi yaparken ben müzenin bir köşesindeki resim şergisini de ihmal etmedim. Sömestr ve yaz tatillerinde  çocuklar için  resim çalışma etkinlikleri düzenliyorlarmış . Onların sergisini  görmeyi ,minik elleriyle ve renkli çizimleriyle oluşturdukları resimleri tek tek çekmeyi de ihmal etmedim. Bir resim sanatı sever  olarak ben; gururlu ve mutlu ayrıldım müzeden.

Kars-7

Eski bir Rus ailesine ait olan opera binası olarak da hizmet veren tarihi otelimiz Cheltikov'a doğru yola koyulduk.  Kısa bir süre sonra sonunda, muhteşem manzaralı otelimize yerleştik.