Ucuz ve Güzel Tatil: Ohrid Gezi Rehberi

Makedonya'nın gözde tatil bölgesi Ohrid bizi çok etkileyen yerlerden biri oldu. Biz de Ohrid gezimizin sonunda Ohrid gezi rehberi tadında bir yazı yazmaya karar verdik. Ağustos ayında yapmış olduğumuz Balkanlar seyahatimizin ikinci durağında bizim gibi seyahat edecekler için yararlı bilgiler yazımızda olacak. Ohrid'de gezilecek yerler, Ohrid ulaşım, Ohrid’de ne yenir, Ohrid’de kalacak yerler gibi sorulara cevap vermeye çalışacağız.

Ohrid'i gezmeye başlamadan önce dinlenme, soluklanma, tatil yapma noktası olarak düşünüp iki gece kalmaya karar vermiştik. İkimiz de bu yıl tatil yapamamış olduğumuzdan ne kadar doğru bir karar verdiğimizi Ohrid'e vardığımızda anladık. Ohrid'in güzelliğine ve sakinliğine aşık olduk. 'Tanrı cenneti yaratırken yeryüzüne bir damla düşürür ve o da Ohrid’dedir' sözünün boşa söylenmediğini yerinde görerek onayladık.

Ohrid Gezi Rehberi

ohrid

Ohrid'e, Tiran üzerinden otobüsle 5-6 saatlik bir yolculuktan sonra ulaştık. Ohrid'den Tiran'a giden otobüs saatleri çoğu gezgine uymuyor. Tiran'a giden otobüs saatleri daha seyrek ve öğlen saatlerinde kalkıp akşam üzeri Tiran'a varıyor. Bu sebepten dolayı vakit kaybetmemek adına çoğu kişinin yaptığı gibi bizde önce Struga şehrine gittik.

Struga, Ohrid'e 18 kilometre mesafede bulunan küçük bir şehir. Struga'dan Ohrid'e minibüsle veya taksiyle ulaşmak mümkün. Minibüse 3 Euro'ya binebilirsiniz. Biz Struga'ya yoğun yağmur altında saat 14.10 gibi indik. En yakın kalkan minibüs saatinin 15.00 olduğunu öğrenince orada bulunan taksicilerle 7 Euro'ya anlaşıp kalan mesafeyi bu şekilde hallettik. Yoğun yağış altında bindiğimiz taksici sayesinde Ohrid'in eski sokaklarında otelimizi bulabildik. Otobüsle gelmiş olsak birbirine benzeyen evler içinde epey oteli arardık. Taksicinin bu konuda faydası büyük oldu.

Otelimiz, Ohrid'de çok sık göreceğiniz butik otele çevrilmiş eski bir binaydı. Otele yerleşip yağmurun dinmesini beklerken, daha önce marketten almış olduğumuz ton balıklarıyla öğlen yemeğimizi hallettik.

ohrid gezi rehberi

Ohrid Gezilecek Yerler

Yağmur dindikten sonra vakit kaybetmeden kendimizi dışarı attık. Yağmur sonrası gelen serinlikte küçücük olan Ohrid'i gezerek önemli yapıların çoğunu gördük. Burası Ohrid, gezi rehberi hazırlamak için en kolay şehirlerden biri.

Göl kıyısı ve şehrin turistik bölgesi çok çok küçük. Küçük bir tepe üzerine kurulmuş Ohrid eski kent bölümü bir ana cadde ve caddeye bağlanan hafif eğimli, arnavut kaldırımlı eski evlerin bulunduğu sokaklardan oluşuyor. Şehir o kadar küçük ki şehre yabancı birinin bile kaybolması imkansız.

Ohrid Kalesi

Ohrid kalesine yaz sıcaklarında gitmeyi düşünenler yanlarına güneşten korunmak için şapka, gözlük hatta mümkünse şemsiye alabilir. Kaleye tırmanırken güneş altında yanmamaya dikkat etmek gerek. Kaleye tırmanışın sonunda ise ayaklarınızın altında Ohrid Gölü ve şehir manzarasını izleyebilirsiniz.

Antik tiyatro

Ohrid gezi rehberinin belki de en önemli noktası antik tiyatro. Günümüzde hala çeşitli organizasyonlar için kullanılan tiyatronun inşa edilme tarihi M.Ö. 3.yüzyıl. Tiyatroyu ziyaret ederken sahnenin bulunduğu orta bölüme gelip konuşursanız sesinizin rahatlıkla en üst oturma bölgesinden bile rahatça duyulduğuna şahit olabilirsiniz.

antik tiyatro

Sveta Sofija (Ayasofya Kilisesi)

İçinde bulunan duvar resimleri görülmesi gereken önemli bir kilise. Erken Hristiyanlık dönemine ait kilise Makedonlar ve Hristiyanlar için önemli bir yere sahip. Makedon 1000 dinarının üstüne de yapının resmini basmışlar. Kiliseye giriş ücreti yetişkin 100, öğrenci 30 dinar.

ayasofya ohrid

öğrenci bileti 30 dinar

Sveti Naum

Ulaşım için sahilden sürekli kalkan dolmuş tekneler kullanılabilir. Seferler epey sık ve turist avına dönmüş durumda. Gidiş dönüş 10 Euro'dan açılan pazarlığı teknenin doluluk oranı ve pazarlık kabiliyetinizle 3 Euro'ya kadar indirmek mümkün.

Ohrid gezilecek yerler listesini dilediğiniz gibi uzatmak sizin elinizde. Saydıklarımızın dışında gezilecek kiliseler ve camiler mevcut fakat biz saydıklarımızı gezmeyi tercih ettik. Ohrid'e vardığınızda herhangi bir otel veya turizm ofisinden alacağınız turistik haritayla yardıma gerek kalmadan çok rahat gezebilirsiniz.

Ohrid'de Ne Yenir?

Ohrid yeme-içme açısından oldukça ucuz bir şehir. Şehrin en merkezi yerinde bir cafede oturup yaz sıcaklarına bire bir buzlu kahveyi 80 dinara içebilirsiniz.

Sabah kahvaltı konusunda Ohrid'de imdada pekara(fırın) yetişiyor. Gün içinde sürekli olarak sıcak börek ve hamur işlerini bulabileceğiniz pekaralar alıştığımız fırınlardan biraz farklı. Çoğunda Türkiye'de ki çoğu pizza zincirinden daha güzel yapılmış pizza, çoğu fast-food zincirinden daha iyi sandviç bulabilirsiniz. Kaldığımız iki gün boyunca pekaradan kahvaltı ettik. Sabahları 2 porsiyon peynirli börek ve 1 elmalı pie alıp 120 dinar ödedik.

sıcak sıcak peynirli börekler

Önerebileceğimiz pekara olarak; şehrin merkezinde bulunan 'çınar'ın hemen yanında bulunan pekara hem ucuz hem de ürünleri çok güzel.

ohrid pekara

Öğle yemeği için bütçesi kısıtlı olanlar marketlerden alışveriş yapabilirler. Şehrin merkezinde bulunan 'Çınar'ın hemen yanında olan market veya sahilde bulunan Migros'un, Makedonya şubesi 'Ramstore'dan alışveriş yapabilirler.

ramstore

Ohrid akşam yemeği olarak farklı alternatiflere sahip. Balık severler için göl kenarında bulunan balık restoranlarının çoğu fiyat olarak cebi yakmayan ve ürünleriyle mutlu eden cinsten. Balık sevmeyenler için ise şehirde çok güzel İtalyan restoranları ve köfteciler mevcut.

Biz bir akşamımızı balık yiyerek, bir akşamımızı İtalyan restoranında pizza yiyerek geçirdik. Akşam yemeğinde balık yemek isteyenler için 'Dalga Restoran'ı tavsiye ederim. Biz sadece Ohrid Gölü'nde yetişen belvica balığı yemeyi tercih ettik.

belvicaBelvica tatlı suda yetiştiği için, denizde yetişen balıklara göre daha tuzsuz bir balık. Temizlemesi oldukça kolay. Balık temizlemeyi pek beceremeyen ben bile çok rahat şekilde temizledim. Toplamda iki kişi, bir kilo belvica, bir grek salata ve iki kolaya 1280 dinar ödedik.

Ohrid'de Nerede Kalınır?

Ohrid'de kalacak yer açısından sıkıntı yaşanacak bir durum yok. Eski kentin içinde bulunan bir çok eski bina restore edilerek butik otellere dönüştürülmüş. Geceliği otel odalarının lüksüne göre değişebiliyor. Ortalama kalitede bir otelde geceliği 10 Euro'ya kalabilirsiniz.

Ohrid Ulaşım

Ohrid'den komşu ülkeler Sırbistan ve Arnavutluk'a otobüs seferleri bulmak mümkün. Makedonya'nın başkenti Üsküp'e otobüs seferleri gün içinde epey sık. Yerli ve yabancı turistlerin en çok kullandığı güzergah Ohrid-Üsküp güzergahı. Yolculuk süresi 3 saat, mesafe 120 kilometre. Ücret 490 dinar.

Ohrid otobüs terminaline eski şehir merkezinden yürüyerek 20-25 dakikada gitmek mümkün. Diğer seçenek ise taksi. Yine Eski şehir merkezinden taksiyle 1 Euro'ya terminale gidebilirsiniz.

Biz biletlerimizi otogarın hemen karşısında bulunan 'Galeb' firmasının ofisinden aldık. Galeb firmasının Ohrid merkezli otobüs saatleri ve fiyatlarının buradan sorgulayabilirsiniz.

galeb otobüs

Ohrid İçin Tavsiyeler

Ohrid gezilecek yerlerini yarım günde gezip bitirmek mümkün fakat Ohrid yarım günden fazlasını hakediyor. Gezilecek yerler bittikten sonra eğer program müsaitse bir gün göl kenarında dinlenmek için ayırmak gerek.

Dünyanın en temiz göllerinden Ohrid Gölü dinlenmek, serinlemek ve rahatlamak için ideal. Göle girmek için sahil yolunu takip edip bulduğunuz küçük plajlardan birinden suya girebilirsiniz. Plajlarda bulunan cafelerden birşeyler almaya çekinmeyin. Türkiye'den alışık olduğumuz turist kazıklama durumu burada yok. Bir birayı 4-5 liraya, kokteyli 8-9 liraya, kahveyi 3-4 liraya içebilirsiniz. Bu sahil cafelerinde içeceğiniz herhangi birşeyden başka ödeme yapmanıza gerek yok. Yani bir içecek alıp bütün gün rahat koltuklarını yada şezlongları kullanabilirsiniz.

ohrid plaj

Ohrid’de Türkiye’nin çoğu tatil bölgesine göre kat kat ucuza ve rahat bir tatil yapabilirsiniz.

Ohrid Genel Bakış

Ohrid, Balkan gezimiz boyunca gördüğümüz bütün şehirler içinde yeri ayrı oldu. Küçüklüğü, ucuzluğu ve sakinliğiyle gönlümüzü çaldı. Ohrid kesinlikle zamanın yavaş aktığı şehirlerden biri. Sabahları erken kalkıp çarşıya inmek,esnafın dükkanlarını açıp yeni güne hazırlandıklarını görmek ve ardından sahile inip sabah yürüyüşü yapmak insanı dinlendiriyor.

ohrid - iki seyyah

Gün içinde turist gruplarıyla beraber haddinden fazla kalabalıklaşan sokaklar akşam üzeri saat 5-6 gibi rahatlıyor. Ohrid'in yerlileri ve geceyi Ohrid'de geçiren turistler kaldığında şehir daha güzelleşiyor. Akşam yemeğini yedikten sonra sahil kenarına inip yürümek, gölü izlemek veya birşeyler içmek büyük şehirde yaşayan bizler için önemli bir gereksinimi karşılıyor.

Birbirini tanımayanların bile birbirine selam verdiği, maddi sıkıntısı olsa bile hayattan zevk almaya çalışan, omuz attın, yan baktın derdi olmayan güzel insanların şehri, güzel Ohrid kesinlikle görülmeli.

Toplam Harcama (Kişi başı - 2 gün)

- Otel: 20 Euro - Akşam Yemeği: 640 dinar (Balık)
 - Üsküp Bilet: 490 dinar
 - Akşam Yemeği: 300 dinar (Pizza)
 - Sabah kahvaltısı ve öğle yemeği: 250 dinar - Gün içinde: 300 dinar (kahve, dondurma, kola, su, meyve vs.)

ikiseyyah

18 yaşımızı doldurduğumuz gün aldığımız pasaportlarla düştük yollara.İki üniversite öğrencisi olarak görmediğimizi görmek, bilmediğimizi bilmek için.Dünyayı kartpostallardan değil kendi gözlerimizl