Belarus'un Kalbi Minsk

Küçük, düzenli, geniş yollar, eğitimli, sakin, ucuz ve emekli olunca buraya yerleşeyim dedirten bir ülke. Şehri kısaca özetledik ama tabii detayına gireceğiz. Ülkenin sembolü leylek, nüfusu yaklaşık 10 milyon, Minsk nüfusu ise yaklaşık 2 milyon ve okur yazarlık oranı % 99. Halkın tamamına yakını Rusça konuşuyor ve BDT ülkeleri içinde Rusya'nın en sadık dostu öyle ki belki Rusya dışında Lenin heykeline sahip tek ülke.

Para birimi Belarus Rublesi (BYR) ancak Rusya Rublesi ile karıştırılmamalı. 1 TL=7.000 BYR

Minsk 2 adet havalimanına sahip ancak şehir içindeki Minsk-1 havalimanı yalnızca Rusya ve BDT arasındaki uçuşlar için hizmet vermekte. Minsk-2 şehre 40 km. uzaklıktadır. Ülkeye ile 2 saatlik uçuşla ulaşılmaktadır. Havalimanından şehre otobüsle veya taksi ile (30-40 Dolar) ulaşabilirsiniz.

Şehir içi ulaşım: Şehir içi ulaşım, metro (mavi hat "Moskovskaya" ve kırmızı hat "Avtozavodskaya"), otobüs (1800 adet), troleybüs (67 faklı yol) ve tramvay (8 hat) ile şaşırtıcı derecede gelişmiştir. En yaygın kullanılan ise metrodur. Üç bilet tipi kullanılmaktadır. Bunlar; tek kullanımlık, 10 günlük ve 1 aylık. Niye böyle demeyin, böyle işte. Tek kullanımlık bilet 4.500 Ruble ve bilet tipleri tüm toplu ulaşımlarda aynıdır.

Minsk Gezilecek yerler: Bağımsızlık meydanı (Nezavisimosti) civarında görülecek pek çok nokta ile ilk dikkati çeken bölgedir.  Burada ülkenin sembolü olan leylek figürünü de göreceksiniz.

Meydanda görsel olarak ilk dikkatinizi çeken muhtemel kırmızı renkli kilise olacaktır. Gerçek adı Church of St.Simon and Helena olan Kızıl Kilise, adını kiliseyi yaptıran ailenin premature doğarak hayatını kaybetmiş iki çocuğundan alıyor. Kilisenin kulelerinden yüksek olanı ailenin acısını, alçak olan ikisi ise iki çocuğu simgeliyor. 1905-1910 yıllarında yapılmıştır. Metro "Lenin Meydanı"

Yukarıdaki resimlerde görülen kubbemsi camekanlı bölümlerin altı ise 3 katlı çok büyük bir alış veriş merkezidir. Stalitsa adlı AVM 'de birçok ihtiyacınızı da giderebilirsiniz. Meydanda kilise ve AVM'den sonra görülecek üçüncü yer Hükümet Binası ve önündeki devasa Lenin Heykeli

Bağımsızlık Meydanı'nda ayrıca Belarus Devlet Üniversitesi ile Büyük Postane de bulunmaktadır. Bağımsızlık Meydanı'nı bu şekilde bitirdikten sonra şimdi de hemen yakınındaki Zafer Meydanı'na(Victory Square) (Belarusça: Plaşça Peramogi veya Rusça: Ploşhad Pobedy) geliyoruz. Meydanın ortasında bulunan Zafer Anıtı, Belarus'un Almanlardan kurtuluşu anısına 1954 yılında dikilmiş. Zafer anıtının önünde ise Sönmeyen Ateş bulunnuyor. Metro "Ploshcha Pyeramohi"

Şimdi biraz doğa ve dinlenme zamanı nereye gidiyoruz? Gözyaşı Adası'na. Şehir merkezinden geçen Svisloch Nehri üzerinde bulunuyor. Adada Afganistan savaşında ölen 700 civarındaki Belarus askerinin anısına yaptırılmış bir anıt/kilise göreceğiz. Bir süre burada yeşilin üzerinde ve nehirin kenarında soluklanıp aynı zamanda modern yapılaşmaya da bakarak Belarus'un geleceği hakkında da yorumlar yapıp adadan ayrılıyoruz. Metro:"Niamiha" istasyondan yürüme mesfesi.

Son olarak gördüğümüz yer ise Sendikalar Kültür Sarayı (Minsk Trade UnionsPalace of Culture). Aşağıda bu güzel bina ile yazımızı bitiriyoruz. Eksik bıraktıklarımız; KGB Binası, Cumhuriyet Sarayı (Oktyabrskaya meydanında), Milli Kütüphane (metro: "Uschod"), Belarus Opera ve Bale Tiyatrosu(Gözyaşı Adası'nın karşısında, metro "Niamiha", Kutsal Ruh'un Katedrali (metro "Niamiha")

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir.