Gün Batımında Sveti Stefan

Sveti Stefan’a giderken yol üzerinde Dalmaçya kıyılarını izlemek çok keyifli. Bir tarafınız deniz, diğer tarafınız orman ve bakımlı yollar…

Akşam üstü gün batımı yaklaşırken ulaşıyoruz Sveti Stefan’a.

Küçük bir adanın üzerine kurulmuş olan, etrafı surlar ile çevrili bu harika yapının kara ile tek bir bağlantısı, 250 metrelik doldurma bir yol. Milli park gibi bir oluşumun içinde olan bu yapı, özel bir işletme tarafından satın alınmış ve biz gittiğimizde bu otele çevrilen yapıda tadilat devam ediyordu. Ancak burası O AB koruması altında olduğundan, onarımı AB fonu tarafından da destekleniyormuş. İçeride tadilat devam ettiğinden biz içine giremedik. Adaya ulaşan yol başlangıcının her iki tarafı da plaj olarak kullanılıyor.

Güneş batarken Sveti Stefan muhteşem bir görüntü veriyor. Park içinde deniz kenarında, plaj işletmelerinin arka tarafında ufak bir kafe var. Orayı canlandırmak için bir şeyler yapıldığı ortada ve yakın zamanda çok büyük bir uğrak yeri olacağı kesin.