Hop On Hop Off, İstanbul

İstanbul’u keşfe çıkmanın en keyifli yollarından biri Hop on - Hop off turist otobüsleri.

İlk olarak Sultanahmet veya Taksim merkezinden üstü açık otobüslere binerek mavi rotayı takip edebilirsiniz.

Bu otobüslere bineceğiniz durak olarak Sultanahmet’i seçerseniz, otobüse binmeden önce çevredeki Ayasofya (Hagia Sophia), Topkapı Sarayı ve Yerebatan Sarnıcını gezebilirsiniz.
Ayasofya

Yerebatan Sarnıcı

Buradaki turunuzu tamamladıktan sonra Hop on – Hop off otobüslere binerek tarihi Sirkeci garını geçip Yeni Camii durağında inebilir hem Yeni Camiyi ziyaret edebilir hem de Mısır Çarşısını gezebilirsiniz.

Sirkeci Garı

Yeni Camii

Mısır Çarşısı

Buradan dilerseniz otobüs ile, dilerseniz de Galata Köprüsünden yürüyerek geçebilirsiniz. Yürüyerek geçmeye karar verirseniz Galata Köprüsünün ayağındaki teknelerde balık ekmek yiyebilir ya da köprünün altındaki kafelerde oturup İstanbul manzarasının keyfini çıkartabilirsiniz. Köprü üzerinden net bir şekilde Galata Kulesini de fotoğraflayabilirsiniz.

Galata Kulesi

Galata Köprüsü’nü geçtikten sonra sırasıyla Kılıç Ali Paşa Camii ve İstanbul Modern’i görebilirsiniz. İsterseniz Liman bölgesinde inerek Tophane bölgesindeki nargile kafelerde nargile içip tavla oynayabilir. Ardından Mimar Sinan Üniversitesi’ni görüp Molla Çelebi Camii’ni gezebilirsiniz.

Kabataş’a devam ederek oradan Dolmabahçe Sarayı’na ulaşabilirsiniz. Dolmabahçe Sarayı İstanbul’un mutlaka ziyaret edilmesi gereken noktalarındandır. Dolmabahçe gezinizin bitiminde tekrar otobüse binerek mavi hat üzerinden Taksim’e devamla Taksim Meydanı’na ulaşabilirsiniz.

Taksim Meydanı

Burada inmek isterseniz İstanbul’un en hareketli ve popüler caddesi olan Beyoğlu’nda dolaşabilirsiniz. Beyoğlu’nda nostaljik tramvaya binerek tünele kadar keyifli bir yolculuk yapabilir, Çiçek pasajı, Pera Palas’ı, Nevizade’yi, Asmalı Mescidi ve Galata Kulesini ziyaret edebilirsiniz.

Beyoğlu - Tramvay

Tabii ki Beyoğlu sadece bunlarla sınırlı değil. O nedenle Beyoğlu’na en az bir tam gün ayırmalısınız.

Eğer Beyoğlu’nda inmez ve mavi hat üzerinden devam ederseniz, İnönü Stadyumu ve Dolmabahçe’yi takip ederek Barbaros Bulvarı’ndan devamla Yıldız Sarayı, Şevket Sabancı kütüphanesi ve Ortaköy Camii’ni görebilirsiniz.

İnönü Stadyumu

Taksim’den Dolmabahçe’ye iniş

Ortaköy Bölgesi de yine ayrı bir gün ziyaret edilmesi gereken yerlerden. Burada ara sokaklarda kurulmuş tezgahlardan alışveriş yapabilir meşhur Ortaköy Kumpircilerinden kumpir alıp, deniz kenarındaki banklara oturup hem boğaz manzarasını izleyip hem de açlığınızı bastırabilirsiniz.

Otobüs ile devam ederken Ortaköy’den sonra Avrupa ve Asya’yı birleştiren I. Boğaziçi Köprüsü üzerinden geçip Beylerbeyi Sarayı’na ulaşabilirsiniz.

Boğaziçi Köprüsü’nden İstanbul Manzarası

Beylerbeyi Sarayı gündüz turlarında Asya kıtasındaki son durak, buradan tekrar Avrupa yakasına geçiliyor.

Beylerbeyi Sarayı

Beylerbeyi Sarayı’ndan Boğaziçi Köprüsü’nün Görüntüsü

Ancak gece turlarında Çamlıca tepesine çıkıp, İstanbul manzarası eşliğinde güneşi batırmak mümkün.

Gündüz turu aldıysanız, Avrupa’ya dönüş yolu üzerinde tekrar Boğaziçi köprüsünden geçip Beşiktaş Barbaros Hayrettin Paşa heykeli, Beşiktaş Merkezdeki Sinan Paşa Camiini geçip, restorasyonu yeni tamamlanan Akaretler’e ulaşabilirsiniz. Oldukça keyifli ve nezih olan bu bölgede inip kafelerde birşeyler içip yorgunluk atabilirsiniz. Tekrar otobüse binerek İstanbul Teknik Üniversitesini takip ederek Gümüşsuyu ve Tarlabaşı’nı geçip Pera Palas’ı görebilirsiniz.

Tarlabaşı

Bankalar Caddesinden geçerek Atatürk köprüsü üzerinden Haliç’i geçerek Fatih Camii, Süleymaniye Camii, Tahtakale’yi takip ederek Rüstempaşa Camii, Sepetçiler Kasrı’nı geçerek Sultanahmet Meydanı’na geri dönebilir, Sultanahmet Camii’ni gezebilirsiniz.

Sultanahmet Camii

Sultanahmet Meydanı çevresi

Bu güzergah üzerindeki tüm cami ve tarihi yerleri tek tek dolaşmak için bir gün yetmez, İstanbul ve tarihi güzellikleri gezmekle bitmez…