ADIM ADIM İSTANBUL: KİLİSELER

Kenan YıldırımKenan YıldırımGezgin12 Şub 201430850 Yorum

Bir büyüğüm güzel bir söz söyledi gezi notlarımı paylaşırken, aynen şöyle: “Senin kemik diye attığını el âlem ilik diye kapıyor”. Geçenlerde de televizyonda konuşan biri (adını hatırlamıyorum): “Bu topraklarda bilmem kaç tane medeniyet yaşadı ama birçoğunun sadece eserleri kaldı” diyor. Peki, biz yanı başımızda yaşananlardan ne denli haberdarız. Böyle düşünerek İstanbul'un Karaköy ve Taksim taraflarında bulunan kiliselerini listeledim. Hepsi değil elbette sadece öne çıkanları. Sayıyı duyup, kiliseleri görünce çok şaşırdım. Unutmadan söyleyeyim, bu yapılar dün inşa edilmemiş, yıllardır varlıklarını sürdürüyorlar.

Gelelim Karaköy'den başlayıp İstiklal Caddesi'ne kadar uzanan rotamıza. Öncesinde bir bilgilendirme yapmalıyım. Pazar ayini sabah 09.00’da başlayıp 12.00’ye kadar sürüyormuş. Bu yüzden çoğu kiliseler gittiğim saatlerde kapalıydı.

1 - Aya Andrea Kilisesi:
9. yüzyılda Rus hacıların konaklaması için yapılmış. Dışardan baktığınızda kilise olduğunu anlamanız güç. Ben de sorarak buldum. Hoca Tahsin ve Kemankeş Caddeleri arasında kalıyor. Ne yazık ki, erken saatte gitmeme rağmen kapalıydı. Papaz çok yaşlı ve hasta olduğu için her zaman açık tutamıyormuş. Sabah kahvaltıları verilip sohbetler ediliyormuş normalde.

Aya Andrea Kilisesi Giriş Kapısı

2 - Aya Panteleymon Kilisesi:
Aya Andrea Kilisesi'nin hemen arkasında bulunuyor. Rus hacılar için yapılmış.

İstanbul lokasyonunda bir çok otel seçeneği var. Bunlardan ilginç bulabilecekleriniz The House Hotel Nisantasi, Stone Garden Apartment, Witt Istanbul Suites. Siz de şehir merkezine yakın kalıp da ekonomi yapmayı tercih edenlerdenseniz Castle Hostel, Cordial House Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik oteller isterseniz Route 39 House, Castle Hostel, Ex Istanbul House otelini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un İstanbul aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Yanlış okumuyorsunuz, 6. katta bulunuyor.

İçeriye girdiğimde ziyaret amaçlı geldiğimi söyledim. Ayin yeni bitmişti ve temizlik yapılıyordu. Güler yüzle karşılayıp gezebileceğimi söylediler. Sohbet ettiğim hanım; Rusya'dan bu kilisede görev almak için geldiğini ve 10 yıldır Türkiye'de yaşadığını söyledi. Her pazar ayin düzenleniyormuş.

Fotoğraf çekmek yasak dediler. Biraz konuştuktan sonra niyetimin kötü olmadığını düşünüp izin verdiler. Anlatılana göre, fotoğraflar kötü tanıtılıyormuş ya da farklı amaçlara alet ediliyormuş.

Birkaç genç içeriyi öyle temizliyordu ki anlatamam. Birçoğumuzun evi bu denli temizlenmiyordur.

Bu kilisenin diğerlerine nazaran neden farklı figürler ile donatıldığını sorunca, Rus mimarisiyle bağlantılı olduğunu söylediler. Daha canlı figürler kullanılırmış.

3 - Türk Ortodoks Meryem Ana Kilisesi:

1475 yılında Kırım'da bulunan Rumlar tarafından inşa edilmiş. Geçen zaman içerisinde birçok kez tadilat yapılıp el değiştirmiş (fazlasıyla ansiklopedik bilgiler mevcut). Günümüzde cemaati bulunmayan patrikhane, hiçbir kilise ve patriklik tarafından tanınmıyor.

4 - Sen Piyer Kilisesi:

Yapı, 1841 - 1843 tarihlerinde rahipler tarafından inşa edilmiş. Ana yapı 1660 yılındaki yangından büyük zarar görünce, yemekhane kısmı kiliseye çevrilmiş.

Sonrasında Venedik himayesine geçen kilise, en son Fransa'nın himayesine geçmiş. Çeşitli değişikliklere ve onarım işlemlerine tanıklık etmiş.

Ziyaret Günleri ve Saatleri

Yazıyı okumama rağmen zili çaldım fakat açan olmayınca kapıdan dönmek zorunda kaldım.

5 - Anglikan Kilisesi (Kırım Kilisesi):

Galip Dede Caddesi'nde bulunan yapıya; Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi'nin önünden aşağıya doğru ilerleyince ulaşıyorsunuz.

Sri Lanka'da bulunan bir cemaat tarafından kurulmuş. Kilisede kullanılan tüm taşlar Malta'dan getirtilmiş ve neogotik tarzda inşa edilmiş. Uzaktan da olsa görme imkânım oldu ama içine girmek istediğim bir mekândı.

Basamaklara çıkıp, korkuluklara tırmanarak bu fotoğrafları çekebildim. Sanırım siz de benim gibi düşünüp içini çok merak ediyorsunuz.

6 - Saint Maria Draperis Kilisesi:
İstiklal Caddesi'nde ve rahatlıkla bulabileceğiniz bir kilise. Belki de önünden çokça geçtiniz fakat ismini dahi bilmiyor olabilirsiniz.

1584 yılında inşa edilen kilise birçok kez yangınlardan zarar görüyor hatta kullanılamaz hale gelmiş.

Şimdiki yapı 1904 yılında İtalyan mimar Guglielmo Semprini tarafından yapılmış.

7 - Saint Antoine (Antuan) Katolik Kilisesi:
İstanbul'a gelen herkesin uğradığı bir nevi turistik yerdir. Bol bol fotoğraflar çekilir fakat tarihi hakkında benim de bu zamana kadar bilgim yoktu.

1906 - 1912 yıllarında inşa edilmiş. Beyoğlu'nun ilk betonarme yapıları arasındaymış. Kilise; yangın, siyasi neden vb. gibi durumlardan ötürü 4 kez yer değiştirmek zorunda kalmış. İstanbul'da en çok cemaati olan kilise olarak biliniyor.

8 - Üç Horan Ermeni Kilisesi:

Beyoğlu Balık Pazarı'ndan girince sağ tarafta kalıyor.

Öncesinde okul olan bu arazide, 1807 yılında kilise inşa edilmiş. Bu tarihten önce de yer, Ermeniler tarafından kullanılıyormuş. Yangın geçiren ahşap kilise kullanılamaz hale gelmiş ve şimdiki yapı inşa edilerek 18 Haziran 1838 tarihinde ibadete açılmış. Patrik mezarları da kilisenin içinde yer alıyor.

Yanımda bulunan arkadaşım Ermeni olunca içeride düğün olduğunu hemen anladı. Bu çiçekler düğün olduğunu gösteriyormuş. Konuyla ilgili de bana bilgiler verdi.

Önceden patrikhane, farklı bir dine mensup kişiyle kilisede evlenmeye izin veriyormuş fakat şimdi bu değişmiş ve kesinlikle izin verilmiyormuş. Birkaç yıl önce, yarım damat ya da yarım gelin gibi adlandırılacak şekilde kilise nikâhları gerçekleşirmiş.

9 - Surp Asvadzadzin Ermeni Kilisesi:

Katolik Ermenilerin merkezi olan ibadethane 1864 yılında kurulmuş. Dışarıdan sadece birkaç fotoğrafla görüntüleyebiliyorum ne yazık ki.

10 - Aya Triada Kilisesi:

Kilisenin bulunduğu yer, öncesinde bir kısım mezarlık bir kısım hastane olarak açılmış. Hastane kısmı, günümüzde Fransız Kültür Merkezi olarak hizmet veren bina. Birçok inşaat işleminden geçen yapı 1880 yılında ibadete açılmış.

Uğramadığım daha doğrusu fotoğrafını bile çekemediğim için yazıda paylaşmadığım kiliseler var fakat bu sayı bile düşündüğümden çok. Kaldı ki bunlar sadece Karaköy ve Taksim bölgesinde olanlar… Balat, Hasköy, Kurtuluş gibi yerleri rotaya dâhil bile etmedim.

Son olarak; bir çiftin dileğinde yanan mum (ön tarafta yapışık olan)

Sehir Merkezine En Yakin İstanbul Otelleri

En Uygun Fiyatlı İstanbul Otelleri

Sizin İçin Seçtiğimiz İstanbul Otelleri

Ücretsiz WiFi hizmeti sunan İstanbul Otelleri

İstanbul Turları

Büyük Avrupa Lüks Otobüs 14 gece (999.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 11 Eylül 2015,Cuma - 27 Eylül 2015,Pazar
4*ile Romantik Ren Nehir Turu ve 4 Ülke Holanda, Almanya,Fransa ve İsviçre (1 390.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 15 Temmuz 2015,Çarşamba - 23 Temmuz 2015,Perşembe
Balkan Yarımadası Lüks Otobüs 7 gece (399.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 31 Temmuz 2015,Cuma - 8 Ağustos 2015,Cumartesi
Güney Hindistan / Qatar Havayolları 10 Gece (2 569.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 27 Haziran 2015,Cumartesi - 8 Temmuz 2015,Çarşamba
Balkan Yarımadası Lüks Otobüs 7 gece (399.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 11 Eylül 2015,Cuma - 19 Eylül 2015,Cumartesi

İstanbul için en uygun uçak biletlerini Skyscanner aracılığıyla görmek için hemen tıklayın.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

Pınar Bulut
04 Tem 2015

BURGAZADA'NIN YARIM GÜNDE BÜNYEDE YARATTIĞI EGE KOKUSUNUN NEDENİ

Sanırsın ki İstanbul iki yaka. Hani köprü trafiği var var ya bi Avrupa bi Asya. Halbuki orada öyle sessizce duran bir yakası daha var; Ege yakası. Tatile gidemeyip ha bire güneşlenen bacak (parmak da olabilir o) fotoğrafı ya da havaalanı yer bildirimi atanlara gıybet etmeye hiç gerek yok. Hafta içi yarım güncük boş günün de mi yok, peki hafta sonu da olur. Gerçi mülteci... daha fazla

26 Haz 2015

BİR ESKİ İSTANBUL SEMTİ: ZEYREK

Defalarca geçmişimdir Unkapanı'ndaki Atatürk Bulvarı'ndan, özellikle kış aylarında her hafta bir oyun izlemeye giderim Reşat Nuri sahnesine ancak hiçbir zaman bu caddenin arkasında bir tarih hazinesi olacağı aklıma gelmezdi. İşte İstanbul böyle bir şehir; her zaman saklı bir köşesi, gizemli bir yanı ve kendisine sakladığı sırları vardır. Günümüze kadar bir "bütün" olarak... daha fazla

10 Haz 2015

ALAÇATI MUHALLEBİCİSİ'NDE KAHVALTI

Güzel İstanbul'umuza günlerdir yaz gelmeyince, güneşli havalardan tam umudu kesmiştik ki gün itibari ile umutlarımız yeniden yeşerdi :) Bugün hava mis gibiydi. ''Tam kahvaltı yapılacak hava yani!! :))'' dedim ve yine kendimi kahvaltıya vurdum. Tüm yazılarımda ne kadar kahvaltı aşığı olduğumu belirttiğim için benden ve kahvaltı aşkımdan bıkmış olabilirsiniz ama affedin beni. Ne... daha fazla

07 Haz 2015

TÜRK KAHVESİYLE GELEN EGE ESİNTİSİ

Cunda yazısını yazdığım günden beri canım sakız aromalı bir şeyler çekiyordu ki Caddebostan’da amansız bir yağmura yakalanmam sonucu rast geldiğim keyifli mekanda buldum onu... Burası 'Tarihi Bağdat Kurukahvecisi'. Şaşkınbakkal Boyner'in karşısında, Marks & Spencer’ın sağında kalan bu mekanın önünden defalarca geçmeme rağmen daha önce nasıl olup da girmediğim için... daha fazla

01 Haz 2015

MAÇKA ON NUMARA’DA KAHVALTI

Merhabalar :) En sevdiğim mevsim ilkbahar geçti gitti ama şimdi havaların daha da ısınmasını sağlayacak bir mevsim geldi; yaz. Hava sıcaklığının gittikçe artacağı, evde duramayıp kendimizi dışarılara atacağımız günler yaklaştı. Eee evde duramayacaksak kahvaltı yapmak için de kaçış noktaları arayacağız değil mi? Şimdi diyeceksiniz ki yine mi kahvaltı yine mi çiçek? :) Eveeet... daha fazla

20 May 2015

AĞVA VE SAKLIGÖL

İstanbul civarında 2 günlük (hatta bir çeyrek) gidilecek bir yer arayanlardandık geçtiğimiz gün. Doğum günüme de rast geldiği için 19 Mayıs benim için çifte bayram oluyor. Pazartesi saat 17.00 gibi şehirden çıkabildik. İstikamet; Ağva. Ağva'da ormanın içinde çok da güzel bir motelde kaldık. Sadece kuş sesleri (misafirlerin çocuklarını ve sesini ayarlayamadan konuşanları... daha fazla

20 May 2015

İSTANBUL GALATA MEVLEVİHANESİ MÜZESİ

Taksim'den yürüyorum Eminönü'ne... Galata zaten cıvıl cıvıl muhteşem... Bir önceki geçişimde gözüme Galata Mevlevihanesi ilişmişti ama gezme fırsatım olmadı. İkinci geçişimde kaçırmadım :) Hatta saat 17:00 suları falandı dedim kesin kapanmıştır bir baktım müze kapanış saati 19:00 ve dedim haydi Gizmo! Bu arada müzeye girişte müze kart da geçerli. Restorasyon sonucu ortaya... daha fazla

19 May 2015

ÇOCUKLUĞA ATILAN ADIM: İSTANBUL OYUNCAK MÜZESİ

"Bir ülkenin geleceği politikacıların vaatlerinde değil çocukların oyunlarında ve hayallerindedir." der Sunay Akın. Sadece demekle kalmaz dünyanın önemli şehirlerinde örnekleri olan oyuncak müzesini açma fikrini 2005 tarihinde İstanbul için gerçekleştirir. İlk açıldığı sene ziyaret etmiştim. Şimdi 10 yaş büyüdüm ve müzenin 10. yılında tekrardan ziyaret ettim. Göztepe Tren... daha fazla

11 May 2015

ESKİ ŞARK ESERLERİ MÜZESİ

Bugün günlerden Karaköy-Sultanahmet'ti benim için. Hava yağmurlu da olsa müze gezme aşkına hiç bir şeyin engel olamayacağını düşündüm ve başladım müze turuma. İlk durağım; Eski Şark Eserleri Müzesi. Allah'ım bir müze bu kadar mı renkli olur. Ne varsa eskilerde var lafını doğrulaYAN eserler gördüm. Neler yapılmış, yapıtlar da ne emekler var. Şimdi bir çoğunu fotoğraflarla... daha fazla

IŞIL ATAKER
26 Nis 2015

YENİ KAHVE DURAĞI: TABURE

Kendi mekânımızın tanıtımını yapmak her ne kadar tuhaf gelse de hem yeni açtığımız çiçeği burnunda kafemizden bahsetmek hem de tükkanımızın :) ana ürünü olan kahvenin karanlık yüzüne ucundan da olsa değinmek istiyorum bu yazımda affınıza sığınarak… Pek çok kişinin hayalinde, sohbetlerinde mutlaka vardır kafe açmak, butik bir otel işletmek ya da sessiz bir sahil kasabasına... daha fazla

24 Nis 2015

İSTANBUL'DA KAHVALTI

Merhabalar, bugün size yine çok sevdiğim bir mekân tecrübemi aktarmak istiyorum; Namlı Gurme Karaköy. Daha “KAHVALTI TOP 10” listemin çiçeği burnunda ama o listeye 3 numaradan Namlı Gurme Karaköy'ü dâhil edebilirim :) Öncelikle anlatmaya manzaradan başlayacağım : ) [ Manzaranın üzerinde çok duruyorsun diyenlere inat! :) ] Çünkü manzara benim için hayati bir önem taşıyor.... daha fazla

Özgür Çağdaş
23 Nis 2015

BATI TÜRKİYE TURUNDA İLK GÜN

Bu yazıyı Gebze-Yalova feribotunda, turun giriş yazısı olarak yazmaktayım. 4-5 yıldır oradan oraya video çekerek dolaşıyordum. 1000'e yakın şehir, kasaba, köy gezdiğim Asya neredeyse bitti; Gürcistan, İran, Semerkand gibi tek tük lokasyon dışında merak ettiğim yer çok kalmadı gibi şimdilik. Tabii ki Tayland ve Kamboçya benim ikinci memleket ve oraya her daim tekrar tekrar... daha fazla

22 Nis 2015

İSTANBUL'DA KAHVALTILIK MEKANLAR

Sevgili şairimiz Cemal Süreya'nın kahvaltı ile ilgili bir şiiri vardır bilir misiniz: ''Yemek yemek üstüne ne düşünürsünüz bilmem ama kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı.'' diye. Cidden ne de güzel demiş :) Böyle insanı mutlu eden, böyle enerji veren başka bir öğün var mıdır bilmiyorum :) Fotoğraf: www.thisiswhatieat.net Ben de tam bir kahvaltı tutkunu olarak birçok yeri... daha fazla

18 Nis 2015
Özel Yazı

GEZİMANYA DAVETLİLERİ KIDZANIA’DA BİR GÜNLÜĞÜNE ÇOCUK OLDU!

KidZania Çocuk Cumhuriyeti’ni ziyaret eden aralarında blogger ve yazarların yer aldığı 100’e yakın Gezimanya davetlisi, bir günlüğüne de olsa çocukluklarına geri döndü. Geçtiğimiz günlerde birinci yaşını kutlayan KidZania, bu defa büyükleri ağırladı. 90’dan fazla meslek birimini 4-14 yaş arasındaki çocuklara deneyimleme fırsatı sunan KidZania’da 100'e yakın Gezimanya... daha fazla

13 Nis 2015

İSTANBUL'DA KAÇAMAK: ANADOLU KAVAĞI

Her şey güzel bir Cumartesi gününde annem ve babam İzmir’den gelmişken güzel, iç açıcı ve sık gitmedğimiz bir yerlere gidelim dememizle başladı. Neredeyse 2 yıldır Anadolu Hisarı’nda oturup Anadolu Kavağı’nı görmeyen biri olmaya bugün son verdim. İyi ki yapmışım! Anadolu Kavağı’na Nasıl Gidilir? i) Toplu Taşıma ile: Eminönü’nden günde 3 defa kalkan vapurlar en temizi ii) Araba... daha fazla

H. OĞUZ ESEN
Gold Yazar
02 Nis 2015

CRUISE İLE KARADENİZ: BOĞAZ GEZİSİ

Şimdi sizlere bu seferimizde anı defterimize kaydedilmek üzere bilhassa İstanbul Boğazı’nı ve Çanakkale boğazlarını Karadeniz’den Ege Denizi’ne doğru seyir yaparken Celebrity Constellation gemisi güvertesinden değişik yön ve görüntüleri ile aktarmaya çalışacağım. Hiç İstanbul Boğazı’nı bu kadar yüksekten gemi güvertesinden seyretmemişsinizdir. İşte karşımızda İstanbul Boğazı... daha fazla

31 Mar 2015

ÇOCUKLUĞUNUZA DÖNDÜREN MÜZE: İSTANBUL OYUNCAK MÜZESİ

İstanbul'un, Göztepe semtinde, küçük bir sokağa kurulmuş, sizi zaman makinesinde yolculuğa çıkaracak beyaz ahşaplı, tarihi bir köşkün içine özenle konulmuş oyuncaklarla dolu olan bir mekan, İstanbul Oyuncak Müzesi. 23 Nisan 2005 yılında şair/yazar Sunay Akın tarafından kurulmuştur. 1700’lü yıllardan günümüze oyuncak tarihinin en gözde örnekleri burada sergileniyor. Öyle ki... daha fazla

H. OĞUZ ESEN
Gold Yazar
16 Mar 2015

CRUISE İLE KARADENİZ: İSTANBUL'DAN ÇIKIŞ

Aylar öncesinden Amerika’daki acentem vasıtası ile kişi başı 1000$ gibi makul bir fiyata dış kabin rezervasyonu yaptırdığımız, 13 günlük Karadeniz kruvaziyer maceramızı, her yıl olduğu gibi yine annemiz ve biz çocukları olarak hep birlikte gerçekleştirdik. Annemizle beraber geçireceğimiz bu 4. kruvaziyer gezimizde enteresan bir rotamız vardı. 86 yaşındaki annem uçak ile uzak... daha fazla

16 Mar 2015

İSTANBUL'DA KAHVALTI MEKANLARI - AVRUPA YAKASI

Günün en önemli öğünü diyebileceğimiz kahvaltının, İstanbul'un hafta sonlarında yeri ayrıdır. Kahvaltı keyfi için, hem Anadolu Yakası'nda hem Avrupa Yakası'nda birçok alternatif mevcut. Bunlardan bazılarını aşağıda ayrıntılarıyla size aktarıyorum. Fotoğraf: gregnuckols.com ZİYA ŞARK SOFRASI Biz buraya her geldiğimiz de ‘’Ziya bir yaşam şekli’’ diyoruz. Çünkü kahvaltısının... daha fazla

04 Mar 2015

BARIŞ MANÇO MÜZESİ VE MODA’DA BİR GÜN

Barış Manço ve Moda’yı birbirinden ayırmak çok zor. Kadıköy’ün en nezih yerlerinden Moda, İstanbul’un da en güzel semtlerinden biridir. Moda dendiğinde aklıma; yaş ortalaması yüksek, Atatürkçü kişilerin yaşadığı özellikle bahar aylarından cıvıl cıvıl bir semt geliyor. Barış Manço da denize yakın ve şu anda müze olan bir köşkte yaşamıştır. Belki bunların hepsi bir arada olduğu... daha fazla

11 saat önce
Söyleşiler

Lale & İlker Ender: “Biri birbirine tutmayan 618 ayrı gün, coğrafya ve insan sayısız tecrübeyle geldi bize”

Lale ve İlker’in hikayesi oldukça ilginç… 618 günlük bir dünya turunu birlikte gerçekleştirip tam İstanbul’a dönerken Brezilya’da evlenen gezgin bir çift! Gezimanya ile rotalarını ve tavsiyelerini paylaştılar. Ayrıntılar keyifli söyleşimizde…

Almanya'da rekor sıcaklık

Almanya'da 2003 yılından beri geçerli sıcaklık rekorunun kırıldığı duyuruldu. Bavyera eyaletinde yer alan Kitzingen’de sıcaklığın 40 dereceyi geçtiği bildirildi. Böylece 1881 yılından bu yana ölçülmeye başlanan hava sıcaklıklarında yeni rekorun kırılmış olduğu ifade edildi. Fakat sıcakların ardından gelen fırtına ve sağanak yağış birçok olumsuzluğa neden oldu. Almanya'da bir... daha fazla

7/24 CANLI LONDRA'DA GÖRÜLECEK 24 YER

Çoğu turist gittikleri şehirleri 3-4 günde tamamen gezebilir. Londra tamamen bu durumun dışında kalır. İstanbul gibidir. Doğma-büyüme İstanbullu olup da arkeoloji müzesine veya Pierre Loti’ye gitmeyen çok sayıda insan var. Londra uzun süre yaşadıktan sonra "Londra’ yı gezdim" diyebileceğiniz kozmopolit bir şehir. Şehirde çok sayıda yabancı görürsünüz. Bunların birçoğu aslında... daha fazla

Etkinlik
27 Haziran 2015,Cumartesi

22. İstanbul Caz Festivali

22. İstanbul Caz Festivali, yaklaşık 15 farklı mekânda 250’den fazla yerli ve yabancı sanatçı ile 15 Temmuz tarihine kadar müzikseverleri büyülemeye devam edecek. Gelenekselleşen konser mekânlarının yanı sıra tüm kente yayılan festival; folk, blues ve cazın birçok farklı sesini ağırlamaya devam ediyor. Festivalin, Fenerbahçe Parkı’ndaki “Parklarda Caz” ve Kadıköy’deki “Gece... daha fazla

Gezgin
13 saat önce

ATİNA PLAKA’SINDAN İZMİR KEMERALTI’SINA

İzmir'in tarihi Kemeraltı Çarşısı ile Atina'nın Plaka'sı o kadar birbirine benziyor ki konuşmaları duymayın sanki İzmir, sanki Kemeraltı... Ama Plaka öyle bir restorasyondan geçmiş ki pırıl pırıl, darısı İzmir'in Kemeraltı'sının başına... İzmir’in Kemeraltı Çarşısı ile Atina’nın Plaka’sının birbirine pek benzer olduğunu çok duydum ama gidip gördüğümde şaşırdım kaldım.... daha fazla

Ali Yeniay
14 saat önce

​AKDENİZ'İN DİĞER KIYISINDAN, İSKENDERİYE’DEN SESLENİYORUM

Yeni geldiğiniz bir şehri gezmeye çıktığınızda kulağınıza kulaklığınızı takıp müzik dinlemeyin hemen. İlk önce o şehri görerek, koklayarak ve dinleyerek gezin. Çünkü gerçekten şehirlerin kendine has kokusu ve sesi oluyor. Caddeleri geniş ama temiz olmayan, binaların dış kaplamalarının dökülür vaziyette olduğu İskenderiye sokaklarındayım bugün. Kahire’den sonra Mısır’ın... daha fazla

14 saat önce

AZ SÖZ ÇOK FOTOĞRAF: SANTORİNİ

Santorini ve Mykonos, Yunan adaları içinde en güzel mimariye sahip adalarıdır. Aynı zamanda en pahalı olanıdır. Havalimanı veya limanı kullanarak adaya varabilirsiniz. Eğer liman tarafından adaya geldiyseniz geminiz uzakta demir atacaktır. Ulaşım tender botlarla sağlanıyor. Adada büyük gemilerin yanaşabileceği bir liman bulunmuyor. Bu da cruise turları için bir problem.... daha fazla

15 saat önce

"Doğu'nun Merkezine Seyahat" Sergisi 17 Ekim'e kadar devam edecek

Gezginlerin İstanbul'un öyküsünü anlattığı "Doğu'nun Merkezine Seyahat" Sergisi’nin 17 Ekim'e kadar devam edeceği açıklandı. Suna ve İnan Kıraç Vakfı İstanbul Araştırmaları Enstitüsü sergi salonunda düzenlenen sergi, gezginlerin 18. yüzyılda başlayan ve sonraki yüzyılda dönüşerek devam eden Doğu topraklarına yolculuklarının İstanbul merkezli öyküsünü anlatıyor. 17 Ekim 2015... daha fazla

15 saat önce

VİYANA'DA BİR GÜN

Gecikmiş bir yazıdan selamlaaar! Elinizdeki herşeyi  bırakın sizi Viyana'ya götürüyorum. Biraz güzel sokaklara, binalara, sanata, doyalım. Gitme isteğimiz gelsin, yeni planlar yapalım. Hiçbir plan yapmadan gittiğimiz, hiçbir toplu taşıma aracını kullanmadan gezdiğimiz Viyana sokaklarıyla baş başa bırakıyorum sizi. Budapeşte ve Viyana arası 3 saat. Bizde Budapeşte'deyken... daha fazla

16 saat önce

MERS, Filipinler'e de sıçradı

Filipinler'de yabancı uyruklu bir kişiye MERS teşhisi konulduğu ve tedavi altına alındığı açıklandı. Güney Kore'de ise hastalık ilk olarak 20 Mayıs'ta ortaya çıkmış ve ülkede MERS nedeniyle 33 kişi yaşamını yitirmişti. Dünya genelinde MERS nedeniyle 471 kişinin hayatını kaybettiği belirtiliyor. (haberler.com)