img-script

ADIM ADIM İSTANBUL: KİLİSELER

Kenan YıldırımKenan YıldırımGezgin12 Şub 2014100800 Yorum

Bir büyüğüm güzel bir söz söyledi gezi notlarımı paylaşırken, aynen şöyle: “Senin kemik diye attığını el âlem ilik diye kapıyor”. Geçenlerde de televizyonda konuşan biri (adını hatırlamıyorum): “Bu topraklarda bilmem kaç tane medeniyet yaşadı ama birçoğunun sadece eserleri kaldı” diyor. Peki, biz yanı başımızda yaşananlardan ne denli haberdarız. Böyle düşünerek İstanbul'un Karaköy ve Taksim taraflarında bulunan kiliselerini listeledim. Hepsi değil elbette sadece öne çıkanları. Sayıyı duyup, kiliseleri görünce çok şaşırdım. Unutmadan söyleyeyim, bu yapılar dün inşa edilmemiş, yıllardır varlıklarını sürdürüyorlar.

Gelelim Karaköy'den başlayıp İstiklal Caddesi'ne kadar uzanan rotamıza. Öncesinde bir bilgilendirme yapmalıyım. Pazar ayini sabah 09.00’da başlayıp 12.00’ye kadar sürüyormuş. Bu yüzden çoğu kiliseler gittiğim saatlerde kapalıydı.

1 - Aya Andrea Kilisesi:
9. yüzyılda Rus hacıların konaklaması için yapılmış. Dışardan baktığınızda kilise olduğunu anlamanız güç. Ben de sorarak buldum. Hoca Tahsin ve Kemankeş Caddeleri arasında kalıyor. Ne yazık ki, erken saatte gitmeme rağmen kapalıydı. Papaz çok yaşlı ve hasta olduğu için her zaman açık tutamıyormuş. Sabah kahvaltıları verilip sohbetler ediliyormuş normalde.

Aya Andrea Kilisesi Giriş Kapısı

2 - Aya Panteleymon Kilisesi:
Aya Andrea Kilisesi'nin hemen arkasında bulunuyor. Rus hacılar için yapılmış.

İstanbul şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Dila Suites, Neorion Hotel - Sirkeci Group, Millennium Suites. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Beyazit Hotel & Hostel, Mio Suites 2 gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Perapart, Karababa Apartments, Ikbal Deluxe Hotel Istanbul tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un İstanbul aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Yanlış okumuyorsunuz, 6. katta bulunuyor.

İçeriye girdiğimde ziyaret amaçlı geldiğimi söyledim. Ayin yeni bitmişti ve temizlik yapılıyordu. Güler yüzle karşılayıp gezebileceğimi söylediler. Sohbet ettiğim hanım; Rusya'dan bu kilisede görev almak için geldiğini ve 10 yıldır Türkiye'de yaşadığını söyledi. Her pazar ayin düzenleniyormuş.

Fotoğraf çekmek yasak dediler. Biraz konuştuktan sonra niyetimin kötü olmadığını düşünüp izin verdiler. Anlatılana göre, fotoğraflar kötü tanıtılıyormuş ya da farklı amaçlara alet ediliyormuş.

3_66

Birkaç genç içeriyi öyle temizliyordu ki anlatamam. Birçoğumuzun evi bu denli temizlenmiyordur.

4_58

5_1

Bu kilisenin diğerlerine nazaran neden farklı figürler ile donatıldığını sorunca, Rus mimarisiyle bağlantılı olduğunu söylediler. Daha canlı figürler kullanılırmış.

3 - Türk Ortodoks Meryem Ana Kilisesi:

6_51

7_49

1475 yılında Kırım'da bulunan Rumlar tarafından inşa edilmiş. Geçen zaman içerisinde birçok kez tadilat yapılıp el değiştirmiş (fazlasıyla ansiklopedik bilgiler mevcut). Günümüzde cemaati bulunmayan patrikhane, hiçbir kilise ve patriklik tarafından tanınmıyor.

4 - Sen Piyer Kilisesi:

8_41

Yapı, 1841 - 1843 tarihlerinde rahipler tarafından inşa edilmiş. Ana yapı 1660 yılındaki yangından büyük zarar görünce, yemekhane kısmı kiliseye çevrilmiş.

9_38

Sonrasında Venedik himayesine geçen kilise, en son Fransa'nın himayesine geçmiş. Çeşitli değişikliklere ve onarım işlemlerine tanıklık etmiş.

Ziyaret Günleri ve Saatleri

Yazıyı okumama rağmen zili çaldım fakat açan olmayınca kapıdan dönmek zorunda kaldım.

5 - Anglikan Kilisesi (Kırım Kilisesi):

11_33

Galip Dede Caddesi'nde bulunan yapıya; Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi'nin önünden aşağıya doğru ilerleyince ulaşıyorsunuz.

Sri Lanka'da bulunan bir cemaat tarafından kurulmuş. Kilisede kullanılan tüm taşlar Malta'dan getirtilmiş ve neogotik tarzda inşa edilmiş. Uzaktan da olsa görme imkânım oldu ama içine girmek istediğim bir mekândı.

12_25

Basamaklara çıkıp, korkuluklara tırmanarak bu fotoğrafları çekebildim. Sanırım siz de benim gibi düşünüp içini çok merak ediyorsunuz.

13_23

6 - Saint Maria Draperis Kilisesi:
İstiklal Caddesi'nde ve rahatlıkla bulabileceğiniz bir kilise. Belki de önünden çokça geçtiniz fakat ismini dahi bilmiyor olabilirsiniz.

14_26

1584 yılında inşa edilen kilise birçok kez yangınlardan zarar görüyor hatta kullanılamaz hale gelmiş.

15_20

16_19

Şimdiki yapı 1904 yılında İtalyan mimar Guglielmo Semprini tarafından yapılmış.

7 - Saint Antoine (Antuan) Katolik Kilisesi:
İstanbul'a gelen herkesin uğradığı bir nevi turistik yerdir. Bol bol fotoğraflar çekilir fakat tarihi hakkında benim de bu zamana kadar bilgim yoktu.

18_15

1906 - 1912 yıllarında inşa edilmiş. Beyoğlu'nun ilk betonarme yapıları arasındaymış. Kilise; yangın, siyasi neden vb. gibi durumlardan ötürü 4 kez yer değiştirmek zorunda kalmış. İstanbul'da en çok cemaati olan kilise olarak biliniyor.

8 - Üç Horan Ermeni Kilisesi:

19_12

Beyoğlu Balık Pazarı'ndan girince sağ tarafta kalıyor.

Öncesinde okul olan bu arazide, 1807 yılında kilise inşa edilmiş. Bu tarihten önce de yer, Ermeniler tarafından kullanılıyormuş. Yangın geçiren ahşap kilise kullanılamaz hale gelmiş ve şimdiki yapı inşa edilerek 18 Haziran 1838 tarihinde ibadete açılmış. Patrik mezarları da kilisenin içinde yer alıyor.

20_13

Yanımda bulunan arkadaşım Ermeni olunca içeride düğün olduğunu hemen anladı. Bu çiçekler düğün olduğunu gösteriyormuş. Konuyla ilgili de bana bilgiler verdi.

21_9

22_8

Önceden patrikhane, farklı bir dine mensup kişiyle kilisede evlenmeye izin veriyormuş fakat şimdi bu değişmiş ve kesinlikle izin verilmiyormuş. Birkaç yıl önce, yarım damat ya da yarım gelin gibi adlandırılacak şekilde kilise nikâhları gerçekleşirmiş.

9 - Surp Asvadzadzin Ermeni Kilisesi:

23_8

24_8

Katolik Ermenilerin merkezi olan ibadethane 1864 yılında kurulmuş. Dışarıdan sadece birkaç fotoğrafla görüntüleyebiliyorum ne yazık ki.

10 - Aya Triada Kilisesi:

25_10

Kilisenin bulunduğu yer, öncesinde bir kısım mezarlık bir kısım hastane olarak açılmış. Hastane kısmı, günümüzde Fransız Kültür Merkezi olarak hizmet veren bina. Birçok inşaat işleminden geçen yapı 1880 yılında ibadete açılmış.

Uğramadığım daha doğrusu fotoğrafını bile çekemediğim için yazıda paylaşmadığım kiliseler var fakat bu sayı bile düşündüğümden çok. Kaldı ki bunlar sadece Karaköy ve Taksim bölgesinde olanlar… Balat, Hasköy, Kurtuluş gibi yerleri rotaya dâhil bile etmedim.

27_8
Son olarak; bir çiftin dileğinde yanan mum (ön tarafta yapışık olan)

Sehir Merkezine En Yakın İstanbul Otelleri booking-logo

En Uygun Fiyatlı İstanbul Otelleri booking-logo

Sizin İçin Seçtiğimiz İstanbul Otelleri booking-logo

Ücretsiz WiFi hizmeti sunan İstanbul Otelleri booking-logo

İstanbul Turları

İstanbul için en uygun uçak biletlerini Skyscanner aracılığıyla görmek için hemen tıklayın.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

Türkiye'deki Kosovalılar Friya Festivali'nde buluştu

Balkan göçmenleri arasında önemli bir yer tutan Türkiye’deki Kosovalılar, Geleneksel Fliya Festivali için 1 Mayıs 2016 Pazar günü Göktürk’te bir araya geldi. Festivalde Kosova, Balkan ve Arnavut kültürünün simgesel yemeklerinden fliya pişirilip dağıtıldı. Fliya hamuruyla sevgi, dostluk, birlik ve beraberlik tohumlarının serpildiği festivale katılanlar arasında... daha fazla

30 Nis 2016
Gezi Notu

İSTANBUL'DA KAHVE NEREDE İÇİLİR?

Eğer sizlerde benim gibi kahve tutkunuysanız işte bu yazı tam size göre! Her fırsat bulduğumda İstanbul'un farklı semtlerine günlük geziler düzenlerim kendi çapımda. Her defasında da kapanışımı güzel bir kahve ile tamamlamak isterim. Bu birikimin sonucu olarak da kendime mesken belirlediğim bir kaç  lezzet noktalarımı sizlerle paylaşacağım. 1- It's OK Coffe and... daha fazla

27 Nis 2016

BEYAZIT KÜTÜPHANESİ YENİLENDİ

1884 yılında Kütüphane-i Umumi-i Osmani adıyla kurulan, günümüzde İstanbul’un en eski ve en büyük kütüphanesi olan Beyazıt Devlet Kütüphanesi’nin Tabanlıoğlu Mimarlık tarafından yürütülen restorasyon çalışmaları tamamlandı. 2009 yılında başlayan yenileme çalışmalarının ardından ortaya çıkan sonuç kitapseverleri sevindirecek türden. Nitekim çalışmalar, binanın tarihi... daha fazla

Gezimanya interaktif harita
26 Nis 2016

HİSART CANLI TARİH VE DİORAMA MÜZESİ

Müzenin kurucusu ve diorama sanatçısı Nejat Çuhadaroğlu, Türkçe'de 'Onun Sanatı' anlamına gelen “His Art”  ve 'Tarih Sanatı' anlamına gelen “History Art” kelimelerinden türettiği 'Hisart' ismi altında koleksiyonlarını sergiliyor. Bir tarih müzesine yabancı kökenli bir isim koymak ne kadar doğru diye eleştirsek de hedef kitle içinde İstanbul’a gelen turistlerin de... daha fazla

25 Nis 2016

Atatürk Havalimanı 2018’de kapanacak

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, yapımı süren üçüncü havalimanının hizmete girmesiyle, 2018 yılında Atatürk Havalimanı’nın yolcu uçuşlarına kapatılacağını; limanda yalnızca kargo ve eğitim uçuşlarının yapılacağını duyurdu. 45 milyon yolcu kapasitesi olan Atatürk Havalimanı’ndan 2015 sonu itibariyle 62 milyon yolcunun geçiğini ve terminallerin... daha fazla

21 Nis 2016

Vodafone İstanbul Yarı Maratonu Pazar Günü Yapılacak

Vodafone Türkiye ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi Spor A.Ş. tarafından düzenlenen Vodafone İstanbul Yarı Maratonu, 24 Nisan Pazar günü gerçekleştirilecek. Hem erkek hem kadınların yarışacağı maratonda dünya rekoru planlanıyor. Tarihi Yarımada'da gerçekleştirilecek maratona Türkiye, Kenya, Rusya, Etiyopya, Bahreyn, Ukrayna ve Fas’tan 28 erkek ve 12 kadın olmak... daha fazla

Booking.com Otelleri
20 Nis 2016
Etkinlik
22 Nisan 2016,Cuma

İstanbul’da ‘Göçebe Bedenler’

Açık Diyalog İstanbul ve Open Space İstanbul, Francesco Kiais ve Burçak Konukman ile ortak çalışma olarak performans sanatı üzerine bir dizi etkinlik düzenliyor. “Göçebe Bedenler” başlıklı etkinlik, 22-24 Nisan tarihleri arasında The Art Department ve Salt Galata’nın ev sahipliğinde düzenlenecek. Proje, izleyiciye performans sanatının ortaya çıkışından günümüze... daha fazla

18 Nis 2016
Özel Yazı

SEYAHAT ETMEK SİZİ NASIL ETKİLER?

Bugüne kadar seyahatlerin etkisini sadece ”mutluluk” sözcüğü ile tanımladık; fakat ”seyahat etme” eyleminin sosyal, psikolojik vb. olmak üzere birçok yönü daha var. Sizin karakterinizden, beyninize kadar bir çok noktada seyahat etme eylemi kendini gösteriyor. Bende bu etkileri merak edip araştırdım ve sizin için derledim. Bakalım seyahat etmek bizi nasıl etkiliyormuş... daha fazla

16 Nis 2016

GELİN LALE

Çokça duyduk tarih kitaplarından. ''Lale Devri''. Neydi bu Lale Devri? Masraftı, gerek var mıydı? Tartışılır. Ama olsun. Bir ay kadar da olsa gözlerimiz şenlensin. Neticedir ya hep, en önemlisi. Sonuca ulaşana kadar hiçbir durum, olay netlik kazanmaz. Görmeyiz olup biteni ya da görmek istemeyiz.  İlkbaharın o kalın kabanları, botları-montları, kazakları, atkıları bir... daha fazla

İstanbul Bisiklet Rotaları
13 Nis 2016

Printemps des Artistes - Sanatçıların İlkbaharı Sergisi Açıldı

8-17 Nisan tarihleri arasında gerçekleşecek "Printemps des Artistes - Sanatçıların İlkbaharı" isimli sanat ve sosyal sorumluluk etkinliği, Sainte Pulcherie Fransız Lisesi Sanat Galerisi'nde yapılacak. Bu sene 10. yılını kutlayan etkinliğin amacı hem eserlerinde İstanbul’u işleyen sanatçıların yapıtlarından oluşan bir seçkiyi sergileyerek sanata ve sanatçılara... daha fazla

12 Nis 2016
Etkinlik
21 Mayıs 2016,Cumartesi

Nicholas McCarthy 21 Mayıs’ta İstanbul’da

Tek eliyle mucizeler yaratan dünyaca ünlü piyanist Nicholas McCarthy, 21 Mayıs’ta Zorlu PSM'de müzikseverlerle buluşuyor.  Londra’nın ilk engelliler orkestrasının da bir üyesi olan Nicholas McCarthy, özellikle savaşta tek elini kaybeden piyanist Paul Wittgenstein'ın sadece sol el için yazılmış piyano eserlerini çalıyor. Omia İnşaat sponsorluğunda Piu Entertainment... daha fazla

12 Nis 2016

SEYAHATLERDE UCUZA KONAKLAMAK

Bir önceki yazım olan ”Seyahatlerde Ucuza Yemek Yemek” yazısı bayağı aldı başını gitti… Sizlerden çok iyi bir ilgi gördü kendisi; ama şımarmadı. Aksine, serinin ikinci yazısı olacak olan ”Seyahatlerde Ucuza Konaklamak” için bir alt yapı oldu. Şimdi yemekleri ucuza yedik ama yemek yedikten ve gezdikten sonra uyumak da lazım değil mi? Valizleri bir kenara atıp, yayıla... daha fazla

Booking.com Otelleri
11 Nis 2016

BİR KİTAP, BİR BELGESEL, BİR MÜZE VE BİR ŞEHİR İSTANBUL MASUMİYET MÜZESİ

Bir şehir düşünün uğruna filmler çekilmiş, her yanı tarih kokuyor. Burada bir semt var. Çukurcuma... Bu semtte aşk hikayesini anlatan bir kitap var. "Masumiyet Müzesi" bugünlerde sinemada bir belgesel ile desteklendi. Tabi bir de müzesi bulunuyor. Müzeyi ve Çukurcuma'yı gezerken nelere rastladım?  Nobel ödüllü yazar Orhan Pamuk ile aram çok iyi değildir. Roman okumayı... daha fazla

08 Nis 2016

İSTANBUL'DA KAHVALTI MEKANLARI

Bir kahvaltı tutkunu olarak hatırlarsanız daha önceden ”Kahvaltı Top10” listesi düzenlemiştim. Liste, benim gibi kahvaltı severler tarafından da güzel bir ilgi görmüştü; fakat o listenin üzerinden neredeyse 1 sene geçti. Yazdığım bazı mekanlar kapandı, ben yeni mekanlar keşfettim derken listenin güncellenmesi gerekti :) O yüzden bende direkt yeni bir liste oluşturdum.... daha fazla

08 Nis 2016

ÇOK GEZENTİ'YE EN İYİ SEYAHAT TV PROGRAMI ÖDÜLÜ

Çok Gezenti Türkiye Gezginler Kulubü’nün bu yılki (2016) en iyi seyahat TV programı ödülünü aldı.Türkiye Gezginler Kulubü‘nün her sene verdiği bu ödül, bu sene 6 Nisan’da Armada Otel’de yapılan bir etkinlikle program sahibi Burak Akkul’a verildi. Programın sunucusu Burak Akkul ve sevgili kameraman eşi Seda Akkul birlikte törene katıldılar. Off ne kadar da ana haber... daha fazla

01 Nis 2016

KADIKÖY YELDEĞİRMENİ DUVAR RESİMLERİ

Kadıköy bir günde gezilecek bir ilçe değildir. Ancak iskele ve çevresi dahi görülecek yerler, kafeleri ve manzarasıyla, ayrı ayrı günleri doldurur. Zaten İstanbul da böyledir. Gezilecek değil yaşanacak şehirdir. Tabi yaşamaktan kastım dolu otobüsler ve tıkalı trafikte saatler harcamak değil. Her gün ayrı bir noktasını keşfetmek için yola çıkmak gerekir. Gecesi başka... daha fazla

25 Mar 2016
Galeri
Yıldız Parkı

İstanbul Beşiktaş’ta bulunan Yıldız Parkı Korusu, yaklaşık 46 hektarlık alandan oluşuyor. Tarihi köşkleri, 400 yıllık ağaçlarıyla, nadir bulunan sekoyalarıyla İstanbul’un en güzel alanlarından biri.

Pazar yürüyüşünüzden sonra parkta bulunan Malta ve Çadır Köşkü'nde kahvaltınızı yapabilir ya da ağaçların arasına konulmuş banklarda pikniğinizi yapabilirsiniz.

Maçka Demokrasi Parkı

İstanbul’un Kadırgalar Vadisi’nde konumlanmış, yüzyıllık ağaçları, yemyeşil çimenleri ile karmaşanın ortasında gizlenmiş bir alan. Her mevsim farklı güzellik sunan parkta huzurlu bir yürüyüş, keyifli bir kahvaltı yapabilirsiniz ya da sepetinizle birlikte gelip çimenlere serilip güzel bir pazar pikniği yapabilirsiniz. Ayrıca parkta bulunan teleferiği kullanarak gününüze nostaljik bir hava katabilirsiniz.

Ulus Parkı

İstanbul’un en romantik alanlarından olan Ulus Parkı, adını bulunduğu semtten alıyor. Sabah ayrı akşam ayrı güzellikte olan parkta yeşillikler içindeki merdivenlerinden süzülebilir ya da muhteşem İstanbul manzarası eşliğinde çayınızı yudumlayabilirsiniz.

Gülhane Parkı

Şiirlere konu olmuş, İstanbul’un en güzel parklarından olan Gülhane Parkı, Eminönü’nde yer alıyor. İsminin Gülhane olmasının nedeni ise içerisinde Topkapı Sarayı’nın gül bahçelerini bulundurmasıdır. Rengarenk çiçeklerle canlanan park, konumu itibariyle en çok turist çeken yerlerden. Parkın bir diğer cazibe noktası da içerisinde bulunan kafesi. Çaydanlıkla birlikte aldığınız çayınızı İstanbul’un eşsiz manzarasına karşı, bir dost sohbetiyle birlikte içebilirsiniz.

Atatürk Arboretumu

Atatürk Arboretumu bir parktan çok botanik bahçesidir. Belgrad Ormanı’nın güneydoğusunda, 345 hektarlık alana kurulmuş bu parkta 1500’ü aşkın bitki türü vardır. Bu sebeple yerli ve yabancı botanikçinin ilgisini çeken yer aynı zamanda bir doğa harikası. Özelikle sonbaharda yeşilin her tonunu görebileceğiz zenginlikteki yer, ziyaretçilerine her mevsim ayrı güzellikler sunuyor. Parkın içinde yer alan gölleriyle, yüzen kuğularıyla sizi şehirden alıp çok uzaklara götürecek.

Genel Bilgi:

Hafta içi: Öğrenci 2 TL. Normal 4 TL.
Hafta sonu: Öğrenci 5 TL. Normal 10 TL.
Ziyaret Saatleri:
Yazın: 08.30 -20.00  Kışın: 08.30-17.00

İstanbul'un En Güzel Parkları

22 Mar 2016

ANADOLU HİSARI

"İstanbul gezmekle bitmez” ve “Kendi şehrinin turisti ol” Sloganıyla Tatiliyet (bknz) hakkımı kullanmak için güneşli bir hafta sonu yola çıktım. Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi Fakültesi ve Sabancı Öğretmen Evi (küçükken düğüne gitmiştim) vasıtasıyla aşina olduğum semt Anadolu Hisarı’na uğradım. Fatmagül’ün Suçu dizisinin de çekimlerinin bu bölgede yapılmasıyla... daha fazla

picture-30420-1450200457
16 Mar 2016
Gezi Notu

DEMİR KİLİSE "SVETİ STEFAN"

İstanbul’un en ilgi çekici yapılarından olan Bulgar Ortodoks Kilisesi Sveti Stefan, Demir Kilise adıyla da anılıyor. Avusturya’dan getirilen demir döküm parçalarının yerinde birleştirilmesiyle inşa edilen yapı, Haliç kıyılarında, Fener semtinde yükseliyor. Neo-gotik ve neo-klasik etkiler taşıyan elektik tarzdaki kilise, tümüyle demir malzemeden ve prefabrik olarak... daha fazla

picture-44552-1457359190
13 Mar 2016
Duyuru

THY 3. Havalimanı İçin Tarih Verdi!

THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, İstanbul'da yapımı süren 3. havalimanına 2018'de geçmek için planlama yaptıklarını söyledi. Berlin Uluslararası Turizm Borsası'ndaki toplantıda konuşan Aycı, yeni havalimanının 2018'in ikinci çeyreğinde açılacağını beklediklerini belirterek, "Biz de taşınmayla ilgili planlamamızı yaptık, üzerinde çalışıyoruz" dedi.... daha fazla

1 dak önce

MIZIKACILARIN İZİNDE; BREMEN

Kuzey Almanya ziyaretlerimi her zaman sevmişimdir. Şimdiki rotam Kuzey Almanya’nın sevimli kenti, masal kahramanları ile meşhur Bremen. Bremen hakkında bilgi: Bremen Almanya’nın önemli liman kentlerinden biri. Yaklaşık 550 bin nüfusu ile aynı zamanda Bremen Eyaleti'nin de başkenti. Hamburg’dan sonra önemli liman ve ticaret kenti Bremen tarihi 8. yüzyıla kadar... daha fazla

picture-19399-1456941294
Bronz Yazar

SAVA İLE TUNA'NIN BİRBİRİNE KAVUŞTUĞU NOKTA; BELGRAD

“Bırakın doğruları gelecek söylesin ve herkes eserlerine ve başarılarına göre değerlendirsin. Bugün onların olsun; ama uğrunda çok uğraştığım gelecek, benimdir.”                                                                                                                                                                            NiKOLA TESLA  Hayat hayal kırıklıkları... daha fazla

TÜM İHTİŞAMI İLE SAN PİETRO BAZİLİKASI

Roma gezimizin ardından hızlandırılmış bir Vatikan turu yapıyoruz. Hıristiyanlığın merkezi ve dünyanın en küçük ülkesini birkaç saatte geziyoruz ama sadece San Pietro Meydanı ve San Pietro Bazilikası'nı görme şansımız oldu. Şimdilik sizlere gördüklerimizi anlatacağız.Bir başka İtalya gezimizde Vatikan Müzesi ve Sistine Chapel'i de gezip eksiğimizi tamamlayacağız. Şimdi... daha fazla

HEP BÖYLE KAL GÜZEL OSLO

İskandinav gezimizin ikinci ayağı olan Oslo'dayız. Önce yine genel bilgiler, sonra ulaşım bilgileri ve gezilecek yerler sıralamasıyla ilerleyelim. 1 milyona doğru ilerleyen bir nüfus, modern bir yaşam, çok az süren yazına karşın genelde kasvetli bir hava, akla ilk fiyord kelimesini getirten harika bir coğrafya... Ne Çin istilası, ne göçmen dalgası, ne Amerikan salyası... daha fazla

16 saat önce

KÖLN GEZİSİ

Orta Avrupa gezimizde yolumuzun üzerinde Köln şehrine günübirlik uğrayıp yolumuza devam edeceğiz ama kesinlikle farkındayız, evet bu olmadı, eksik kaldı. En önemli yerleri gezdik, eksiklik görmediğimiz yerlerde değil, gördüğümüz yerleri sindirememekte. Köln Almanya'nın 4. büyük kenti ve nüfusu yaklaşık 1 milyon. Türkiye'den Köln'e direkt uçuşlar mevcut ve uçuş yaklaşık... daha fazla

NEMİ, ÇİLEK KOKAN GÜZELLİK

Nemi Köyü, Roma’ya 30 km uzaklıkta, Nemi Gölü’nün hemen üst tarafında yer alan, dağ çileklerinin lezzetiyle bilinen bir yerleşim. Çilek köyü diye de bilinir. Bir yerin adının Çilek Köyü olduğunu duyup da gitmemek oldukça zor olurdu sanırım. Enteresan bir bilgi de şöyle ki; Çanakkale'ye bağlı İntepe ile Nemi Köyü kardeş kent durumunda. Bundan mıdır bilmem ancak çok... daha fazla

Popüler Şehirler

ÇAR I. PETRO'NUN TUVALİ: ST. PETERSBURG

St. Petersburg şehrini biz tuvale resmedilmiş bir sanat eseri gibi gördük. Eğer böyle ise bu ressam kesinlikle, bizim deli dediğimiz, oysa tüm dünyanın büyük dediği, Çar I. Petro'dur. 5 milyon nüfus ile Rusya'nın ikinci büyük şehridir. Neva Nehri, şehrin içlerine doğru 42 kanal oluşturuyor ve bunların üzerinde de yaklaşık 500 köprü bulunuyor. Bazı köprüler gece yarısı... daha fazla

İTALYAN RÜYASI: ROMA'DA İLK 10

Dünyanın en güzel üç şehrinin Roma, Rio ve İstanbul olduğunu duymuştum bir konuşmada. Şimdiki durağım bunlardan biri olan Roma. Gerçekten de tam bir İtalyan rüyası denilebilir bu şehir için. Hem kent dokusu hem insanları hem de kültürü içinizi ısıtıyor. Roma ile ilgili anlatacak çok şey var. Hareketli sosyal hayatı, tarihi güzellikleri, sokakları vs. Saymakla, yazmakla... daha fazla

Söyleşiler

Uzaktaki Minik Kız: "Ülkesini çok seven ve özleyen yine de bu hayat tecrübesini yaşamlarına eklemek isteyen iki insan olarak kendimizi Avustralya’da bulduk."

Uzaktaki Minik Kız, Türkiye’deki işini bırakıp eşiyle birlikte uzaklara; Avustralya’ya yerleşerek “Yapılacaklar Listesi” kararlarından birini gerçekleştiren bir gezgin. Bu büyük kararın aşamalarını, Avustralya’daki maceralarını ve daha fazlasını anlattığı söyleşimiz sizlerle…