VENEDİK’TE GONDOL GEZİSİ

836522 Eyl 2014Gezi Notu
Esra TürkalEsra TürkalSilver Yazar22 Eyl 201483650 Yorum

Geçtiğimiz yazımda hatırlarsanız sizi Venedik,  Rialto Köprüsü’nde (Ponte Rialto) bırakmıştık. İşte bu seferki gezi yazımız kaldığımız yerden devam ediyor.

Venedik

Venedik Rialto’da yapılacak en güzel şey şüphesiz, Granada (Büyük Kanal)  Canal’ı kapsayan bir gondol gezisi olacaktır.

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Venedik-1

6 kişilik olan bu gondollardaki gezi yaklaşık 30 dakika sürüyor ve 6 kişi için 120 Euro ödüyorsunuz.

Venedik şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Da Carlo a Venezia, Sant’Elena Park Apartment, The Lion's House APT4. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Palazzo Duodo Gregolin, Romantic Biennale gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Apartment Ca' Petrona, Ca'Sanova, I Frari Apartments - Faville tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Venedik aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Venedik-2

Gondollar yüzyıllardır Venedik içinde taşıma anlamında kullanılsa da artık turistik bir öğe halini almıştır.

Venedik-3

Venedik’te gondollar siyahtır bunların neden siyah olduğunu merak etmiş küçük bir araştırma sonrası nedenini öğrenmiştim. Nedenine gelirsek; eskiden Venedik'te ulaşım araçları sizin de bildiğiniz üzere sadece gondollarmış ve Venedik'te yaşayan herkesin bir gondolu muhakkak varmış ve bunların hepsi de rengârenkmiş.

Venedik-4

Venedikliler her gün en güzel benimki diye kavgaya tutuşur olmuşlar. Şehrin yöneticileri Venediklilerin bu "en güzel gondol kimin gondolu" kavgasına ve bir yasa çıkartıp son vermişler ve Venedikliler gondollarını siyaha boyamış. Siyah olmasının bir başka nedeni ise siyahın zift renginden kaynaklanan bir renk olmasıyla suya en dayanıklı haline gelmesiymiş.

Venedik-5

Gondol turu boyunca neredeyse her binanın tarihini anlatan gondolcumuz sayesinde kanalların arasında gezerken etrafımıza daha dikkatli bakmaya başladık ve Marco Polo gibi tarihi kişiliklerin evlerini de görme şansını yakaladık. Kıvrak hareketler ile yoluna devam eden gondollardaki en büyük risk ise virajlar, bu yüzden binaların köşelerinden dönerken karşıdan gelenleri göremedikleri için bağırarak birbirlerini uyarıyorlar. Daracık balkonları, ahşap kapıları, panjurları ve kemerli pencereleri ile Venedik’in binaları çok fotojenik...

Venedik-6

Venedik-7

Gondol gezisinden sonra Hard Rock Cafe’de kahve molası sonrası Rialto Köprüsü’nün karşı tarafında kalan pazara geçtik. Buradan maske, magnet, hediyelik eşya alışverişlerimizi tamamladık. Venedik’te eğer iyi bir maske almak istiyorsanız; İtalya damgası olan maskeleri tercih etmelisiniz onun dışında olan çoğu maske Çin’de üretilip pazarlanan maskeler oluyor.

Venedik-8

Venedik kesinlikle masalsı bir şehir. İyi fotoğraf kareleri yakalamak için hiçbir şey yapmanıza gerek yok. Şehir size en doğal haliyle sunuyor.

Venedik-9

Venedik-10

Venedik'te en büyük sorun yerel halkın turiste doymuş olmasından mütevellit pahalı olması, ancak yine de her şeye değer…

Bir sonraki yazıda görüşmek dileğiyle…

Venedik şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Benzersiz Saat Saint Marks Bazilikası sonra (89 €), Venedik Sırları: Tiyatro Karnaval Walking Tour (29 €), Venedik: 3 Saatlik İlk Kabare Akşam Yemeği (80 €), Venedik: Cicchetti ve şarap ile Walking Tour Prive (69 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.