Yaşadığım Şehir: Eskişehir

Yaşadığım şehir diye söylemiyorum ama şehrimiz; gezilecek yerler konusunda Anadolu’nun en zengin kentlerinden birisi, son yıllarda sürekli gelişen ve güzelleşen şehrimizde gezip görebileceğiniz birçok yer var! Başta şehir merkezi ve Tarihi Odunpazarı Evleri olmak üzere şehrin birbirinden güzel parkları ve turistik yapıları her tür gezgine hitap edebilecek cinste!

Çibörek, Lületaşı, Balaban Köftesi, Met Helvası, Nuga Helvası, Haşhaşlı Çörek, Kalabak Suyu ile meşhur! Sanat kurumları ve tesisleri ile kültür ve sanatta gelişmiş bir şehir.

Eskişehir’de Öncelikle Gezilecek Yerler

Adalar'da Gondol Keyfi

Porsuk Çayı ve Adalar: Çocukluğumuzun ve gençliğimizin geçtiği yerler, çok eskiden lunapark vardı.

Odunpazarı Evleri: Eskişehir’in en eski yerleşim bölgesi, kısa süre önce yenilenen evler sizi güzel bir tarihi yolculuğa çıkartıyor, tıpkı benim gibi. Büyüdüğüm top koşturduğum yer.

Sazova Parkı

Sazova Park'ı, parktaki Masal Şatosu ve Korsan Gemisi, Eskişehir Eti Sualtı Dünyası, Sazova Parkı içerisinde yeni hizmete girdi! (Sualtı Dünyası'nı ben de görmedim, gelin birlikte gidelim!)

Sazova Parkı'nda Korsan Gemisi

Atlıhan Çarşısı: Eski zamanlarda han olarak kullanılan yapı günümüzde El Sanatları Çarşısı olarak hizmet veriyor, yöresel eşya satan bir çok dükkan var.

Kentpark

Kentpark: Park içinde yapay plaj ve yüzme havuzları var. Bunlar dışında parkta kafe ve restoranlar da mevcut. Eski halini görseydiniz eğer değişimin nasıl olduğunu çok iyi anlarsınız! Gerçekten, ben çok iyi anlıyorum ki eskiden çöplük gibiydi! Otogara giderken çekinerek geçerdim.

Kentpark (Otogar Kapısı'ndan Giriş)

Eskişehir Balmumu Heykel Müzesi: Müzede sporculardan, politikacılara birçok ünlünün balmumu heykeli sergilenmekte.

Doktorlar Caddesi: Asıl adı İsmet İnönü Caddesi olup şehrin en önemli caddelerinden biri. Caddede birçok kafe ve mağaza var. Eskiden de en hareketli caddeydi.

Haller Gençlik Merkezi: Eskiden Yaş ve Meyve Sebze Hali olarak kullanılan mekan bugünlerde sıcak bir şeyler içip dinlenebileceğiniz güzel bir turistik gezi noktası. Tiyatro da bulunmakta. Hal olduğu zamanlarda alışveriş yaptığımızı gayet iyi hatırlıyorum.

Şelale Park

Şelale Park: Eskişehir'de görülmesi gereken önemli bir park. Parkta yapay şelale, yel değirmeni, kafeler mevcut. Eskişehirmanzarası çok hoş!

Şehr-i Aşk Adası

Şehr-i Aşk Adası: Eskişehir'e tur otobüslerinin geldiği ilk nokta. 2010 yılında açılışı yapıldı, Porsuk Çayı üzerinde kurulmuştur. Bizim evin karşısı!

Espark AVM: Eskişehir’deki en büyük ve popüler alışveriş merkezi.

Kurşunlu Cami ve Külliyesi: Çoban Mustafa Paşa tarafından 1517-1525 yılları arasında inşa ettirilmiş. Günümüzde müze vb. gibi bir çok amaç için kullanılıyor. Eskiden çay için su doldururduk.

Devrim Otomobili: 1961 yılında öz kaynaklar ile üretilen 4 otomobilden geriye kalan sonuncusudur. Otomobil, Tülomsaş Müzesi içinde sergileniyor. (Filmini izlediniz mi!)

Lületaşı Müzesi: Türkiye’nin ilk lületaşı müzesi olan mekan Kurşunlu Cami ve Külliyesi içinde yer almakta. (Müze girişi ücretsiz)

Çağdaş Cam Sanatları Müzesi: Eskişehir gezilecek yerler arasında önemli bir müze. Müzede 58 yerli, 10 adet de yabancı sanatçının çalışmaları sergilenmekte.

Osmanlı Evi: Halil İbrahim Efendi’ye ait olan Osmanlı Evi 19. yüzyıl ahşap sivil mimarinin tipik bir örneği. (Konak, Osmanlı Evi Atatürk’ü de misafir etmesiyle de ayrı bir öneme sahip)

Eskişehir Hamamları: Tarih boyunca sıcak su kaynakları dikkat çekmiş! Vaktiniz varsa denemenizi tavsiye ederim.

Taşbaşı: Bizlerin günlük alışverişlerinde önemli bir yere sahip olan çarşı. Klasik Anadolu çarşılarındaki gibi bölgede 2 katlı bir çok dükkan bulunmakta.

Hamamyolu Caddesi: Bizlerin hemem hemen her gün gezdiği, üzerinde hamamların bulunduğu önemli bir cadde!

Reşadiye Camii: Taşbaşı Çarşısı’nın hemen yanında yer alan cami Eskişehir’in önemli camilerinden biri. (1969-1978 tarihleri arasında arasında yaptırılmış)

Havacılık Müzesi: Ankara-Eskişehir çevre yoluna yakın, içerisinde geçmiş dönemin popüler birçok uçağının ve çeşitli aksesuarların sergilendiği güzel bir müze/park.

TCDD Müzesi: 1998 yılında açılan müzede; buharlı lokomotifler, tarihsel şahsiyetlere ait eşyalar, telgraf makineleri ve çeşitli teknik aletler sergilenmekte.

Eskişehir Şehir Tiyatroları: Anadolu’nun en başarılı tiyatro gruplarından biri. Şehirde birçok sahne yer almakta.

Alaaddin Camii: 1267 yılında inşa edilmiş.

Çukur Çarşı: Köprübaşı’nda, balık satılan ve balık restoranın olduğu çarşı.

Esnaf Sarayı: 1985 yılında açılan, Eskişehir’in en eski alışveriş merkezlerinden biri.

Eti Arkeoloji Müzesi: Atatürk Bulvarı üzerinde, Eskişehir ve bölgesinin köklü tarihini anlatan çok sayıda kıymetli eserle dolu.

Japon Bahçesi: Büyükşehir Belediyesi ve Japon Türk Kültürel Değişim Derneği’nin çalışmaları sonucu 2010 yılında hizmete açılan bir park.

Eğer zamanınız yeteri kadar varsa; Eskişehir’in Sivrihisar ilçesi Hortu beldesinde bulunan, önemli değerlerimizden Nasreddin Hoca’nın Evini, Eskişehir’in Seyitgazi ilçesinde yer alan ünlü Seyyit Battal Gazi’nin Türbesini, Eskişehir Mihalıççık ilçesine bağlı Sarıköy içinde yer alan ünlü halk kahramanlarından Yunus Emre’nin Türbesini, Midas Anıtı, Areyastis Anıtı, GerdekkayaMezarı, Doğanlı Kaya, Yapıldak Asar Kale vb. yapıları elinde bulunduran ve Frig’lerin Dini Metropolü olarak geçen Yazılıkaya'yı gezebilirsiniz! Osmanlı’nın kuruluş yıllarında yaşamış bir Ahi şeyhi, İslam ilahiyatçısı, Osman Gazi’nin kayın babası ve hocası olan Şeyh Edebali’nin Eskişehir’deki türbesi.

Eskişehir'de Yeme-İçmeÇibörek, Balaban köfte, mayasız hamurdan ve haşhaştan yapılan gözleme, şehirle özdeşleşmiş Kalabak Suyu, met helvasını mutlaka denemelisiniz!

Şehri gezerken; Eskişehir yemeklerini tatmak istediğinizde, Porsuk Çayı çevresindeki restoranlar başta olmak üzere şehir genelinde yer alan birçok restoranı tercih edebilirsiniz. Ayrıca Eskişehir yemeklerinin fiyatları, şehrin öğrenci nüfusunun çoğunlukta olması sebebiyle gayet uygun ve hesaplı olduğundan seyahatiniz boyunca birçok özel lezzeti tatma fırsatınız bulunmakta.

Tanınmış Helvacı’dan helva almanızı, Kurtuluş Kuruyemiş’ten kuruyemiş çeşitleri ve çekirdek almanızı tavsiye ederim.

Eskişehir Restoranları: Boool Köfte (özellikle yoğurtlu köfte), Hüsnüniyet Lokantası, Abdüsselam Köfteci, Fahrettin Usta Kebap Salonu, Eskişehir Çibörek Evi, Köfteci Ali, Tatlıdil Köftecisi, Eskişehir İstasyon Köfte Evi, Pino, Söğütönü Alabalık, Osmanlı Evi, Leman, 222, Havelka, Birsen Kebap, Sempre İtalyan Restoranı, Acıktım Kafe, Passage gibi restoranlar ve Porsuk ile Adalar bölgesinde, AVM’lerde yer alan kafe-restoranlar vb.

Abdüsselam Köfteci "Balaban Köfte"

Eskişehir Çibörek Evi "Çibörek"

Eskişehir'de Ulaşım: 14 Mart 2009 tarihinden itibaren Yüksek Hızlı Tren Ankara-Eskişehir arasında seferlerine başlamış ve yolculuk 80 dakika sürmekte, Eskişehir Gar’ından da Bursa’ya otobüslerle ulaşılabilmekte. Halihazırda Eskişehir-İstanbul arasında da YHT seferleri bulunmaktadır.

Şehrin önemli ulaşım aracı Estram ile her yere ulaşabilirsiniz.

Eskişehir'de Eğlence Hayatı: Neyzen Tevfik Sokak (Barlar Sokağı)’ta eğlenebilir, 222 Park, Hayal ya da Buda gibi gece kulüplerine gidebilirsiniz.

Eskişehir'de Yeraltı ZenginlikleriKalabak Suyu, Eskişehir ile özdeşleşmiş bir içme suyu! Türkmen Dağı eteklerinde bulunarak, Atatürk’ün talimatı üzerine, 1936 yılında şehre getirilmiş. Odunpazarı’ndaki evimizde otururken tankerlerle dağıtılıyordu, son yıllarda damacana ve pet şişelerde satılmaktadır.

Lületaşı: Sadece Eskişehir’de bulunmaktadır. Beyaz Altın da denilmektedir. Süs eşyası ve özellikle pipo yapılır ve satılır. Bilinmeyen yönü radyasyon emici özelliğinden dolayı uzay gemilerinde izolasyon malzemesi olarak kullanılır.

Bor: Kırka’da önemli rezervlere sahip. Bor’la çalışan araba ile günümüzde daha önemli olduğu ortaya çıkmaktadır.

Spor: Şehrin spor kulübü Eskişehirspor (Siyah-Kırmızı renkleri). Kulübün bir de Es-Es Bandosu bulunmaktadır.

varol gezi

Kendimi bildim bileli gezmeyi, seyahat etmeyi, yeni yerler görmeyi, yeni kültürler öğrenmeyi, yeni tatlar tatmayı, yeni insanlarla tanışmayı, araştırmayı, kendimi geliştirmeyi sevmişimdir!