BAKÜ - TARİHİ İPEK YOLU'NDA DÜNYANIN EN KALİTELİ HAVYARI

73416 May 2017Gezi Notu
nevinsalmannevinsalmanGold Yazar16 May 20177340 Yorum

Uçağımız Azerbaycan’ın başkenti Bakü'nün, oldukça modern ve lüks havalimanına "düştüğü" andan itibaren, görevliler Türkçe konuşarak bizi yönlendiriyor ve işlemlerimizi de hızla tamamlıyorlar. (Vizeyi kapıdan alabilirsiniz, 10 Dolar). Modern ve tarihi yapılar arasından otele doğru ilerlerken şaşkınlığım daha sonra hayranlığa dönüşüyor.

Bakü

Tarihi İpek Yolu’nun önemli bir kavşak noktası, dünyanın en kaliteli ve en büyük havyar üreticisi (dünyadaki üretimin yüzde 80’i Hazar Denizi'nden çıkıyor), dünyanın önde gelen bir petrol ve doğal gaz ülkesi, Kafkasya’nın güçlü devleti Azerbaycan, “Ateşin Ülkesi”, Bakü ise "Rüzgarlar Şehri" olarak ün yapmış. Neden ateşin ülkesi derseniz, topraktan sızan doğalgaz hiç sönmeyen ateşler meydana getirdiğinden... Neden rüzgarın şehri derseniz, senenin yüzde 70 günü hava rüzgarlı, ama öyle böyle rüzgar değil, gittiğimiz ilk gün hava 16 derece olmasına rağmen 8-9 derece gibi hissettik, üşüdük ve zaman zaman bizi ciddi iteklediği anlar oldu.

Bakü-1

Bakü tıpkı Chicago gibi “Rüzgarlar Şehri” olarak bilinse de daha önemli özelliklere sahip. Kafkasların en büyük şehri, ülkenin kültür merkezi, önemli tiyatrolar, konser salonu, sanat galerisi, sergi kütüphane, sinema ve diğer kültürel mekânları bakımından  oldukça zengin, halıları ile ünlü. Petrol ve kimya sanayii ile ilgili üniversite ve yükseköğretim kurumları ile de bir eğitim merkezi.

Bakü-2

Yerel rehberimiz Ramin, şoförümüz Mübariz, tüm otel personeli, restoran sahipleri, garsonlar ve karşılaştığım tüm insanların son derece kibar, nazik ve sevecen olması, sonrasında gezdiğim gördüğüm yerler, tarihi dokunun bozulmamış olması bu şehri ve halkını bana sevdirdi. Derin bir tarihe sahip güzel şehir Bakü'yü gezmeye başlamadan önce size Bakü ile ilgili beni çok etkileyen ve hiç unutamayacağım bir anımı paylaşmak isterim.

Bakü şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Baku Old City Hostel, Four Seasons Hotel Baku, Fairmont Baku at the Flame Towers. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Aysberq Resort, Azcot Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hyatt Regency Baku, Grand Hotel, The Empire Hotel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bakü aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bakü-3

Bir akşam, mutlaka görmelisiniz dedikleri Hilton otelin 25. katındaki "360 Bar"a gittik. Burası, şehrin tarihi yapıları ile gökdelenlerinin muhteşem ışıklandırmalarını 360 derece görebileceğiniz inanılmaz manzaraya sahip döner bir bar-restoran. Otelimize taksi ile döndük, ücreti sorduğumuzda şoförümüz "konuk olabilersiiiz" diyor.. ısrarla tekrar tekrar soruyoruz, kardeş olduğumuzu ve konuğu olmamızı istediğini anlatıyor.. Şaşkınlık içinde teşekkür ediyor ve tüm itirazlarına rağmen "Manat"larımızdan bir miktar  bırakıyoruz. Ülkemizde bazı değerlerin yok olmaya yüz tutup maddiyatın ön plana çıktığı bir dönemde biraz duygu yüklü, biraz hüzünlü ve heyecanlı.. artık bu güzel kenti gezmeye hazırım.

Bakü-4

Bakü, Hazar Denizi kıyısında büyük bir koyun kenarına kurulmuş. Sahil şeridine paralel uzanan ve 16. kilometreden 25 kilometreye çıkarılması planlanan, oldukça geniş caddenin bir tarafı Sovyet dönemi Ruslardan kalma, cepheleri restore edilmiş, revaklı, altları ise dünyaca ünlü marka mağazalar olan muhteşem tarihi yapılar. Bu yapıları gece aydınlatılmış haliyle görmeyi de ihmal etmeyin.

Bakü-5

Bulvarın deniz tarafı ise kilometrelerce uzanan yemyeşil park (ülkemizde yeşil gittikçe yok edildiği için bunu çok kıskanıyorum tabii), çocuk parkları, atlıkarıncalar, bisiklete binen, yürüyüş, koşu yapan, yemyeşil ağaçların altında banklarda oturan insanlarla cıvıl cıvıl. Kıyıdaki yat limanı, Yat Kulüp ve önündeki mini Venedik kanallarında sandal sefası da çok keyifli görünüyor. Parkın önündeki Kukla Tiyatrosu 19. yüzyıldan, hem gündüz hem gece ışıklı haliyle muhteşem. Ülke ekonomisinin gelişmesiyle birlikte inşaat sektörü de hızla ilerlese de tarihi dokuyu bozmamışlar. Yeni yapılar tarihi dokuya uygun, taş bloklardan yapılmış, bazı metro istasyon ve alt geçit giriş-çıkış yapıları da dahil.

Bakü-6

Otelimiz de bu sahil bulvarı üzerinde, denize nazır, şehir merkezinin yakın ve çok güzel bir otel. Yanındaki muazzam yapı itfaiye binası, tam karşımızda 'şeytan çarkı' (dönme dolap), renk renk bahar çiçekleri ve yemyeşil ağaçlar ve Hazar Denizi manzaralı. Sydney opera binasını andıran inşaat halindeki yapı da AVM olacakmış. Biraz ilerideki Bayrak Meydanı'nda, 162 metre uzunluğunda, dünyanın 3. büyük direği olduğu söylenen, direkte dalgalanan dev bir bayrak, bir de Bayrak Müzesi yer almakta.

Bakü-7

Yine otelimize yürüme mesafesindeki Nizami Caddesi ise şehrin kalbi, araç girmeyen parke taşlı cadde restoran ve kafeler, marka dükkanlarla cıvıl cıvıl.
Yarın şehrin kalbinin attığı tarihi “Eski Şehir” namı diğer “İçeri Şehir”deyiz.

Bakü şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Özel Tek Yönlü Haydar Aliyev Uluslararası Havaalanı Transfer (39.7 €), Bakü: 3 saatte Özel Gece Turu (Yanardağ ve daha fazla) (60 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.