Bhutan'ın Ulusal Hayvanı, Takin

Bhutan’ın ulusal hayvanı Takin… 25 Kasım 1985 senesinde Kraliyet Ailesi tarafından bu hayvan, BhutanHotel Norbuling’ın ulusal hayvanı olarak kabul edilmiş. Takin’in Ulusal hayvan olarak seçilmesinde Bhutan dini inanışının ve mitolojinin etkisi büyük. Bir rivayete göre 1455-1529 seneleri arasında önde gelen liderleri Lama Drukpa Kuenly adlı biriymiş. Ve onu izleyen takip edenler kendisinden bir mucize gerçekleştirmesini istemişler. Lama Drukpa Kuenly de halktan öğle yemeği için bir inek ve bir keçi istemiş. Etlerini sıyırmış ve ineğin vücut kemikleri üzerine keçinin kafa tasını koymuş. O anda bir den farklı bir hayvan olan Takin canlanmış ve kırlara koşarak otlamaya başlamış. İşte rehberimizin anlattığına göre hikayesi böyle…

Biz de meşhur Takinleri görmek için Thimphu’daki Motithang mini hayvanat bahçesine gittik. Hayvanat bahçesi ufacık ve Takinler var. Bir de ufak bir alanı karacalara ayırmışlar. Rehberimizin söylediğine göre, halk kendi arasında bu hayvanat bahçesine “Jigme Porji zoo” da diyor.

Takinlerin, baş kısmı keçiye vücut kısmı ineğe benziyor. Kalın bacaklı, 350 kg ağırlığında 170-200 cm boyunda olan bu hayvanın boynuzları da 25-30 cm civarında. 4.500 metrenin üzerindeki yüksekliklerde Himalayalar’da yaşayabilen bir hayvan. Bu hayvan Burma, Nepal ve Myanmar’da da bulunuyor.

Hayvanat bahçesinden sonra kumaş dokuma atölyesine gittik. Kök boya ile boyanan ipek ve koton iplerle dokunan kumaşları gördük. Gerçekten çok büyük sabır isteyen bir iş. Emeği de çok. Bu nedenle fiyatları çok yüksek. Genel olarak Asya ülkelerinde el işçiliği daha uygun fiyatlı olsa da, Bhutan kesinlikle bu genellemenin dışında. Bhutan’da el işçiliği çok pahalı. Elde dokunmuş 1 metreye yakın ipeklerin en az renk kullanılanları bile 800 $’dan başlıyor. Buradan ufak bir hatıra alarak yemek yemeğe gittik.

Bhutan’da yemekler oldukça lezzetli ve restoranların çoğu oldukça temiz. Hindistan, Tibet ve Çin mutfağından etkilenmiş olan bir mutfakları var. Hem baharatlı hem de tatlı ekşi soslu yemekleri bulabiliyorsunuz. Yemek öncesinde ve sonrasında mutlaka çay alıp almayacağınızı soruyorlar. Yemek sonrasında yasemin çaylarından içmenizi öneririm. Eğer Hotel Norbuling'de konaklarsanız Güneydoğu Asya ve Hint mutfağı yemeklerinden de tadabilirsiniz.