İzmir'in Huzurlu Köyü: Şirince

Şirince, İzmir’in Selçuk ilçesine bağlı bir köy; dağ yamacına kurulmuş, beyaz evleriyle ve yeşillikleriyle tam bir Ege köyü. Aynı zamanda da herkesin bildiği üzere kıyamet senaryolarıyla ünlü, Maya takvimini yorumlayan Mavi Enerji Grubu 21 Aralık 2012’de Marduk gezegeninin Dünya’ya çarpacağını ve Dünya’da sadece iki yerin kurtulacağını iddia ediyordu. Bunlar Fransa’da Bugarach köyü ve İzmir Şirince köyü, zaten o tarihlerde televizyon ve sosyal medyada ilgili mevzuya çokça şahit olduk.

Köyün girişinden başlayarak hemen hemen her sokağında şarap satan dükkânlar mevcut. Şirince meyveli şaraplarıyla ünlü; tadı normal şaraplara göre daha şekerli oluyor. Böğürtlen, yaban mersini, kavun, elma, mürdüm eriği, vişne vb. envai çeşit meyveli şarap var. Satın almadan önce istediğiniz şaraptan tadım yapabilirsiniz. Meyveli şarapların fiyatı da bence gayet uygun, tadını seven insanlar birçok çeşidinden bolca satın alıyorlar.

Köyün sokaklarında el yapımı bebekler, taçlar, takılar vb. satan teyzeler var. Aynı zamanda kekik, nar ekşisi, süt reçeli, tarhana, zeytinyağı, damla sakızı gibi yiyecek satılan tezgâhlar bulunuyor. Köydeki evler bildiğiniz iki katlı beyaz badanalı, bahçeli, sevimli Ege köy evleri, taştan köy yollarında yürüyüş yapıp evleri incelemek güzel oluyor. Aynı zamanda köyde yaşayan insanlarla da muhabbet edebilirsiniz.

Köyde iki tane kilise var. Bizim gittiğimiz ilk kilise Aziz John Baptist Kilisesi, kilisenin bahçesinde küçük bir tane dilek havuzu var. Aynı zamanda ahşap dik bir merdivenden inerek içine girilen bir şarap mahzeni var. Biz gittiğimizde kilisenin içerisinde Şirince’nin yerlisi olan ailelerin fotoğrafları ve aile hakkında kısa tanıtıcı bilgiler vardı. Diğer kilise ise Aziz Dimitrios Kilisesi; çok güzel bir manzarası var.

Yemek olarak seçilebilecek alternatifleri şu şekilde sıralayabilirim. Köylü teyzelerin yaptığı patatesli, peynirli, otlu-peynirli gibi çeşitleri bulunan gözlemelerden yiyebilirsiniz. Aynı zamanda, Ege’nin meşhur zeytinyağlılarından enginar, kabak çiçeği dolması, kuru dolma, börülce vb. yapan mekânlar da köyün hemen girişinde var. Kumda kahve ve yol kenarlarında gördüğümüz mürver çiçeğinin şerbeti de burada oldukça meşhur.

Köydeki gezintimizi bitirdikten sonra yürüyerek Nesin Matematik Köyü’ne gittik. Köyden yürüyerek yaklaşık yarım saat kadar sürüyor; tabii ki tercih edenler arabayla da gidebilir. Aziz Nesin’in bir matematik köyü kurulmasını vasiyet etmesi üzerine oğlu tarafından kurulmuş. Doğanın içinde, öğrencilere yatak, yemek, matematik eğitimi sunan bir harika bir yerleşim yapılmış.

Şirince’ye kendi aracıyla gidenler için köyün girişinde otopark mevcut, ancak özellikle öğlen saatlerinde giriş yolu son derece kalabalık oluyor. Şirince’ye toplu taşıma ile ulaşmak için Selçuk ilçesine gidip oradan kalkan minibüslere binebilirsiniz. Köyü gezmek için birkaç saat ayırmak yeterli olacaktır. Aynı zamanda köy Efes Antik Kenti’ne de çok yakın, gelmişken burayı da gezebilirsiniz.