Poyrazlar Gölü Tabiat Parkı'nda Bir Gün

Poyrazlar Gölü Tabiat Parkı (SAKARYA)

Genel;

Daha önce Acarlar Longozu başlıklı yazımda kısaca bahsettiğim ve geçen sene bu dönemlerde uğradığım ama yağmur nedeni ile çok fazla gezme ve keşfetme imkanı bulamadığım Poyrazlar Gölü Tabiat Parkı'nı, 24 Ekim 2020 Cumartesi günü ailem ve arkadaşlarımız ile birlikte daha detaylı görme/ keşfetme fırsatı yakaladım.

Her şeyden önce karavan ve çadır kampı severler için harika bir yer olduğunu yazarak başlamak istiyorum yazıma. İnsanlarımızın henüz kirletmeyi başaramadığı, doğal yaşam alanını halen temiz olarak muhafaza eden bu bölge gerçekten görmeye değer bir tabiat parkı.
Sabah Saatlerinde Göl
1980'li yılların sonundan bu yana piknik alanı olarak kullanılan ve 2011 yılında da tabiat parkı ilan edilen bu bölge, ulaşım kolaylığının yanısıra gerçekten doğal ve huzur verici bir yaşam alanı olarak dikkat çekiyor. Özellikle de büyük şehirlere yakınlığı nedeni ile haftasonları için ideal bir rahatlama ve huzur bulma bölgesi.
Poyrazlar Gölü Tabiat Parkı

Buradaki tek dezavantaj ve anlam veremediğim husus, hizmetlerin özel işletme elinde olması nedeni ile enteresan fiyatlara sahip olması. Öncelikle giriş ücretli, otomobil ile girerseniz, içerideki insan sayısına bakılmaksızın 21 TL. Tek de olsanız aynı, 4-5 kişi de olsanız aynı fiyat. Normal şahıs girişleri ise 7 TL. Ayrıca kamp yapacağınızı söylerseniz ilave ücret ödüyorsunuz girişte (sanırım 25 TL). Tabi bu rakamlar çok abartı değil. Ama....

Geçtiğimiz aylarda Büyükada gezimizde tüm gün bisiklet kiralamıştık ve gerçekten kaliteli bisikletlere tüm gün için sadece 20 TL. ödeme yapmıştık. Tahmin edin burada bisiklet kiralama ücreti ne kadar? Yarım saati tamı tamına 25 TL. Üstelik binip binmeme konusunda tereddüt edeceğiniz tarzdaki bisikletler için. Sanırım bunun sebebi tüm göl çevresinin kısa sürede gezilebilecek olması ve çok fazla bir kiralama sirkülasyonun olmaması. Ama yine de abartı rakamlar olduğunu düşünüyorum. ATV safari için büyük göl turuna 100 TL, yarım göl turuna ise 50 TL. ödemek zorundasınız. Ayrıca büyük göl turu dediğim atv ile hepi topu 10-15 dk. At binme vs. den hiç bahsetmiyorum:-)) Tek ucuz olan tren ile göl turu ve fiyatı sadece 5 TL.

Burası ile ilgili maliyetlerden bahsedecek bir durum söz konusu değil. Ulaşım için kendi aracınız ile harcayacağınız benzin/mazot gideri, yemek/kahvaltıyı burada yapacaksanız mekanlara ödeyeceğiniz hesaplar ve aktiviteler dışında bir harcama söz konusu değil. Rahatsız edecek veya kendini hissettirecek harcamalar yapmadan huzurla evinize geri dönebileceğiniz bir tabiat parkı.

Gelelim yavaş yavaş detayları anlatmaya:-)

Ulaşım;

Ulaşım son derece kolay ve rahat. İzmit merkezden yaklaşık 55 km. mesafede ve Google Maps'e adresi girdiğinizde sizi hatasız bir şekilde hedefinize ulaştırıyor. Yollar çok kalabalık değil ama yolda radar ile hız kontrolü olan birçok mevki var. Daha önceki yazılarımda da yazdığım gibi bizler kurallara uyan iyi birer vatandaşlarız ama yine de anlık dalgınlığa düşmemek lazım:-) Ayrıca buraya Adapazarı'ndan toplu taşıma ile ulaşım da mümkün.

İçeriye araba ile girmek istemezseniz ki eğer yalnızsanız 21 TL vermenin bir anlamı yok, girişte sol tarafta büyük bir açık otopark mevcut, arabanızı oraya park ettikten sonra yayan olarak göl ve çevresini keşfedebilirsiniz. Araba ile girmeniz durumunda ise ayrı bir otopark mevcut değil, aracınızı yol kenarlarına bırakıyorsunuz. Birde ben görmemiş olsam da tabiat parkının başka bir girişinin daha olduğu söyleniyor ama dediğim gibi ben orayı görmedim.

Keşfet;

İçerisinde kahvaltı ve yemek veren birkaç işletmenin yanında, küçük bir at çiftliği, bisiklet kiralama, ATV safari, trenle göl turu, olta balıkçılığı, deniz bisikleti, küçük bir lunapark ve ormanlık alanlar içerisinde fazla fazla, herkese yetecek miktarda masa, bank ve çardak imkanları mevcut. Ayrıca bir çok alanda hazır bacalı mangal yerleri de mevcut.

Tabiat Parkının hemen girişinde sağ tarafta karavanlar için kamp alanı mevcut ve göl manzaralı bir park alanı. Biz gittiğimizde nereden baksanız en 7-8 araç vardı. Hatta en son "bizevdeyokuz" isimli meşhur gezi sitesinin sahipleri de karavanları ile orada olduklarını paylaşmışlardı. Tercih edilen ve kısmen popüler bir yer olduğunu buradan tahmin ediyorum:-))

Bizim niyetimiz sabah erken saatte yola çıkıp, kalabalık olmadan kahvaltımızı yapmak, arkasından da güze bir doğa yürüyüşü yapmaktı ve o şekilde de yaptık. İçeri girişte Gölevi Restoran ile 500 metre ilerisinde başka bir işletme daha vardı. İlerideki işletmenin henüz kahvaltı hizmeti vermeye hazır görünmemesi ve çok dağınık bir görüntü vermesi nedeni ile küçük ve daha şirin olan Gölevi'ni tercih ettik. Açıkçası biraz tedirgin gitmiştik ve bu yüzden de beklentilerimizi minimum seviyede tutmuştuk (daha önce denemediğimiz için). Belki de bu yüzden kahvaltı hizmetinden fazlası ile memnun kaldık. Çeşit bol, lezzette gayet iyiydi. Ayrıca verilen hizmetin karşılığı ücret bu tür yerlerin aksine çok düşüktü.  (Kişi başı 35-40 TL. civarı)
Göl Evi Restoran

Kahvaltı sonrası yürüyüş için benim tavsiyem Gölevi Restoran'ın yanından çıkan tali yolu kullanmanız. İşletmenin sol tarafında kalan yol.

Poyrazlar Gölü Tabiat Parkı

Bu yol öncelikli sizi bir at çiftliğinin olduğu yere çıkartıyor. Sonrasında ise size iki alternatif sunuyor.  Burada bir karar vermek zorundasınız. Ya büyük göl turunu tercih edeceksiniz (gölün etrafını komple gezmek) yada kısa göl turunu. Büyük göl turu için aklınızda olması gereken, yanınızda küçük çocuklar varsa tercih etmemeniz yönünde, çünkü gerçekten uzun, tahminimce tamamı 10 km.yi bulan bir yürüyüş olacaktır ve asfalt yol olduğunu da bilmenizde fayda var. Yol üzerinde birçok piknik yeri mevcut. Buraları gezerken daha detaylı keşfedebilirsiniz. Kısa tur ise gerçekten çok kısa ancak burada asfalt yolu tercih etmeden doğa içerisinde yürüyüş yapma imkanı bulabilirsiniz. Kaybolma ihtimaliniz pek yok.

Bu arada yürüyüş için yanınızda çocuklar varsa büyük göl turu uygun değil dedim ama niyetiniz piknik veya mangal ise büyük tur üzerinde ki yerleri tercih etmenizde fayda var çünkü küçük tur üzerinde ki yerler çok kalabalık ve diğer ziyaretçilerin mangal dumanı altında kalma, bağırış çağırışlarından rahatsız olma ihtimaliniz yüksek.

At çiftliği demişken buradan da kısaca bahsetmek lazım, burası doğa içerisinde kurulmuş güzel görünümlü bir yer ancak sadece iki tane at var. Ayrıca ATV kiralama imkanı da mevcut ancak fiyatlar yukarıda da bahsettiğim gibi bence uygun değil. O yüzden yürüyüş yapmak bence daha mantıklı ve kesinlikle daha keyifli. Bunun yerine önce aracınızla göl çevresinde keşif yapıp, sonrasında nerelere gideceğinize karar vermek en mantıklısı:-)

Küçük tur yaptığınız takdirde yine göl kenarından kısa da olsa gölü izleyerek yürüyüş yapmış olacaksınız. Burası diğer yola göre daha çok aktivite ve işletmenin olduğu, bu sebeple de daha kalabalık olan bir yer. Çocuklar için küçük bir lunapark, yine kahvaltı ve yemek için büyükçe bir işletme ve kamp, piknik alanlarının olduğu alan.
Poyrazlar Gölü Tabiat Parkı

Benim bu bölgede en çok dikkatimi çeken ise çadır kampı yapan birçok insanın bu bölgeyi tercih etmesi. Tahminimce güvenliği yüksek bir yer çünkü 3 veya 4'lü gruplar halinde genç kızların da tek başına kamp maksatlı kullandığı bir yer. Tabi her yerde olduğu gibi burada da ilginç ve etrafa rahatsızlık veren (gürültü yaparak) gruplar var ama bunlar sanırım yiyip içtikten sonra kalkan, geceyi orada geçirmeyen tipler.

Benim son gezimizde dikkatimi çeken, gittiğinizde size fayda sağlayacağını düşündüğüm bilgiler bunlardan ibaret. Detayları ziyaret edip, gezdikçe, keşfedeceğiniz ve memnun kalacağınız bir yer olduğunu düşünüyorum. Tabi buradan gerçek anlamda zevk almak, kuş seslerini dinleyerek yürüyüş yapmak, kendi halinizde bir köşede çadır kurmak yada piknik yapmak istiyorsanız, kesinlikle hafta içini tercih etmelisiniz:-) Yada hafif yağmur beni etkilemez diyorsanız, yağmurlu günleri de tercih edebilirsiniz.

Tavsiyeler;

Kendi arabanız ile geldiyseniz; öncelikle mutlaka araba ile kısa bir tur atarak, nereye ne kadar sürede yürüyebileceğinizi, nerede piknik yapabileceğinizi, nerede fotoğraf çekebileceğinizi keşfedin. Sonrasında arabanızı yine giriş kısmına yakın bir yere park ederek gezinize başlayın.

Burasını hemen her gezi sitesi, bahar ve yaz mevsimlerinde ziyaret edilmesini tavsiye ediyor ancak amacınız fotoğraf çekmek ise kesinlikle sonbahar aylarını tercih edin. Yine benim kişisel tercihim kamp için veya piknik için dahi gitseniz sonbaharın başını tercih etmeniz yönünde.

Gölevi Restoran'da kahvaltıyı tavsiye ederim ayrıca evde hazırlık yapıp orman içerisinde ki müsait yerlerde yada göl kenarında piknik yapmakta çok keyifli olacaktır.

Poyrazlar Gölünü sadece yürüyüş için değil de piknik, mangal için tercih edecekseniz bütün bir gününüzü geçirebileceğiniz bir yer. Ancak sadece yürüyüş yapıp sonrasında başka yerler keşfetmek istiyorsanız, Karasu-Acarlar Longozu'nu (Eylül 2020'den itibaren 450 günden fazla yapım ve onarım çalışması var), benim saatlerce arayıp ta bulamadığım Maden Deresi'ni de gezi planınıza dahil edebilirsiniz.

Haftasonu için güzel bir gezi olacağına inandığım bu bölgeyi tekrar ziyaret eder miyim sorusunun cevabı benim için "EVET" :-)) Eğer bu bölgeye yakınsanız yada kamp/doğa sever iseniz sizlere de kesinlikle tavsiye ederim.

Daha fazla gezi yazısı için hayat40tansonra.blogspot.com a beklerim:-)