SAN DIEGO'DA BİR AY (BÖLÜM 1)

26925 Eyl 2017Gezi Notu
kesifcagrisikesifcagrisiGezgin25 Eyl 20172690 Yorum

Sakin ve düzenli yaşamı, sörfçüleri, yemyeşil doğası ve Pasifik Okyanusu ile Amerika'nın en yaşanılır şehri San Diego...

San Diego (Kaliforniya)

Amerikalılar bu şehre, "Amerika’nın en yaşanılır şehri" diyor. Öncelikle San Diego’dan biraz bahsedelim. Sonra da size bu güzel şehirde bir ay süren maceramızı anlatmak  istiyorum. Güzel San Diego, Amerika’nın güney batısında Meksika sınırında yer almaktadır. Yıl boyu süren ılıman iklimi, yemyeşil doğası ve kibar insanlarıyla San Diego yaşayan bir şehir. California eyaletinde yer alan güzel San Diego, Pasifik Okyanusu’nun kıyısında konumlanmıştır.

San Diego, çok sakin ve düzenli bir şehir. Amerika’ya gitmeye karar verdiğimiz zaman, bize ilk önerilen San Diego’ydu. Bunun sebebini acentaya sorduğumda ise "çocuklarla gitmek istiyorsanız en güvenli ve sakin şehir San Diego" cevabını almıştım. Amerika denince ilk akla gelen şehirler New York, Los Angeles ve San Fransisco gibi şehirlerdir. Açıkçası San Diego ile ilgili çok fazla bilgim yoktu. Şimdi ise iyi ki güzeller güzeli San Diego’yu seçmişiz diyorum. Çocuklarla bir ay yaşamak için muhteşem bir seçenek.

Bu kadar bilgi yeterli. Artık maceramızı anlatma zamanı. Macera diyorum çünkü uçağa binişimizden şehre varana kadar gerçek bir macera yaşadık. İzmir Adnan Menderes Havalimanı’ndan havalanan uçağımız ile aktarmalı olarak önce Frankfurt’a sonra da New York’a ulaşıyoruz. JFK Havalimanı'nda 4 saat aramız vardı. Biz de çok kolay varacağımızı düşündük. Ama böyle devasa bir havalimanı hayal etmemiştim. Havalimanında önce bir güzel kayboluyoruz. Yardımcı olan ise hiç yok. San Diego’ya kalkış yapacak peronu bulamıyoruz bir türlü. Çünkü JFK Havalimanı gerçekten çok karmaşık. Öyle ki bizim perona ulaşabilmemiz için, havalimanının içinde metroya binmemiz gerekiyor. Kime sorsak bize farklı bir yön tarif ediyor. Yaklaşık olarak 2 saatin sonunda peronumuza ulaşıyoruz. Uçmaktan değil peron aramaktan yorgun düşüyoruz. Neyse ki bulduk. Sonra valizlerimizi vermek için sıraya girdik. Ve artık özgürüz. Tam macera bitti derken diğeri başlıyor. Görevli bize 40 dolar karşılığında ön koltuklarda oturma şansımız olduğunu söylüyor. Ben de "hiç gerek yok" dedim. Demez olaydım. Meğerse ön koltuklar biraz daha genişmiş. Bizim koltuklarımız ise bildiğiniz belediye otobüsü… New York-San Diego arası 5 saat sürüyor. Dar koltuklarda yaptığımız bu yolculuk bizi bayağı yordu.

Güzel San Diego’ya akşam saatlerinde varıyoruz. Şehrin gece manzarası bizi büyülüyor. Otelimize varıp bavullarımızı verdiğimizde ise tam olarak  27 saat yolculuk yaptığımızın farkına varıyoruz. San Diego’da yapacak birçok aktivite bulunmakta. Zamanımız bol. Şehrin her yerini keşfetmeye hazırız. Haydi o zaman başlayalım.

San Diego’da Gezilecek Yerler

1. La Jolla

San Diego (Kaliforniya)-1

San Diego (Kaliforniya) şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Ginnys Condo at Riviera Villas, Windansea Fun and Sun, Cozy Kingston 3 at San Diego. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz La Jolla Shores Beach Bungalow, Yarmouth 742 House Home gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hacienda by the Sea, Devon 805 Condo Condo, Bay Club Hotel and Marina tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un San Diego (Kaliforniya) aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Güzel San Diego’yu tanıtmaya La Jolla’dan başlamak istedim. Çünkü kaldığımız yer La Jolla bölgesinde. Bu bölge, yüksek gelirli insanların ve emeklilerin yaşadığı muhteşem bir bölge. Oldukça nezih, sakin ve yemyeşil. Her sabah muhteşem çam ormanlarının kokusuyla ve kuş cıvıltılarıyla uyanmak gerçekten harika. Üstelik La Jolla’dan otobüsle her yere ulaşım çok kolay.

2. University of California San Diego

San Diego (Kaliforniya)-2

University of California, San Diego’nun da bulunduğu La Jolla tam bir cennet… Bizim kaldığımız yer üniversiteye 15-20 dakika yürüme mesafesinde yer alıyordu. Ben üniversiteye hayran kaldım. Çok geniş bir arazide bulunan üniversite de hayal edebileceğiniz her şey var. Spor tesislerinde haftada iki gün tenis oynadık. Üstelik kortlar ücretsiz ve halka açık. Orada bulunan tenis antrenörü, ikizlerime üniversitenin rozetini hediye etti. San Diegolular gerçekten çok kibar insanlar. Üniversitenin kendine ait bir alışveriş merkezi, özel tasarım kütüphanesi, konser alanı ve inanılmaz derecede büyük bir alana yayılmış spor tesisleri bulunuyor. San Diegolular spora çok düşkün. Dışarı çıktığımız anda bisiklet sürenler, yürüyüş yapanlar ve koşanlarla karşılaşıyoruz.

Üniversitenin girişinde güvenlik olmayışı dikkatimi çekiyor. Kampüse giriş yaparken hiçkimse bize ne kimlik ne de kim olduğumuzu sordu. Burası gerçekten çok güvenli. Burada eğitim almak isterseniz üniversiteyi mutlaka ziyaret edin.

3. La Jolla Cove

San Diego (Kaliforniya)-3

Burası gerçekten çok etkileyici bir yer. Her ziyaret ettiğimde ayrı bir sürprizle karşılaştığım bir doğa cenneti. La Jolla Cove, Pasifik Okyanusu kıyısında bulunan bir koy. Güzel San Diego’nun da en popüler yerlerinden birisi. Biz La Jolla’da kaldığımız için buraya gelmek otobüsle yaklaşık olarak 20 dakika sürüyor. La Jolla Cove’a, San Diego merkezden otobüsle çok rahat ulaşabilirsiniz.

Pasifik Okyanusu’nun muhteşem manzarası eşliğinde keşfe başlıyoruz. Burası yaz tatilini geçirmek isteyenlerin popüler adresi. La Jolla Cove, eşsiz turkuaz sulara ve hayvan çeşitliliğine sahip. Bu güzel koyda deniz aslanlarıyla ve foklarla yüzme şansına sahip olabilirsiniz. Bu eşsiz bir deneyim. Koy olduğu için de çocuklar rahatlıkla yüzebiliyor. Deniz aslanları ve foklar insanlara alışkın oldukları için beraber yüzüyor ve hiç yadırgamıyorlar. Burada çeşitli kuşları ve ortalıkta koşuşturan sevimli sincapları görebilirsiniz.

San Diego (Kaliforniya)-4

La Jolla Cove birçok lüks otelin ve hediyelik eşya dükkânlarının olduğu şirin bir bölge. Her zevke hitap eden çeşitli restoranları ve alışveriş merkezleri ile bir günü dolu dolu geçirebileceğiniz harika bir rota. La Jolla’da bulunan bir başka koy da "Çocuklar Havuzu" olarak adlandırılıyor. Çocuklar Havuzu denmesinin sebebi de çok sakin sulara sahip olması. Kayalarla çevrili olması sebebiyle çocuklar burada rahatlıkla yüzüyor. Kayalıkların diğer tarafına gittiğiniz zaman ise Pasifik Okyanusu’nun muhteşem dalgaları eşliğinde bize poz veren bebek deniz aslanlarıyla karşılaşıyoruz. La Jolla Cove’da doya doya vakit geçirdikten sonra rotamızı La Jolla Shore’a çeviriyoruz. La Jolla Shore, güneşlenmek, Pasifik Okyanusu’nun sularında serinlemek ve özellikle de sörf yapmak isteyenlerin gözdesi. Pasifik Okyanusu’nda yapılacak en iyi aktivitelerden biri sörf. Amerikalılar sörfe bayılıyor. Bize de onları seyretmek ve okyanus manzarasının tadını çıkarmak düşüyor.

La Jolla Cove’da yapılacak çok ilginç bir aktivite var. Kano yapmak. Size çok sıradan gözüktü değil mi? Ancak kanoyu kıyıya gelen hamile köpekbalıkları eşliğinde yapınca sanırım ilginç olmaya başlıyor. Bana göre bu eşsiz bir deneyim. Hiçbir yerde böyle bir aktiviteyle karşılaşmamıştım. Gün batımına kadar La Jolla Cove’da çok güzel vakit geçirdik. Bu güzel manzaraları hafızamıza kazıyor ve fotoğraflarımızı çekiyoruz. Artık otelimize dönme zamanı.

Not: Tüm fotoğrafların telif ve kullanım hakkı yazara aittir.

San Diego (Kaliforniya) şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; San Diego Balboa Park: Scavenger Hunt Macera (38.41 €), Balboa Park Segway Turu (42.77 €), Balboa Park Segway® Turu (130.06 €), San Diego Coronado Segway® Tur (130.06 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.