Arapların Endülüs'teki Son Kalesi: Granada

Sevilla'da kahvaltının ardından önce Cordoba gezimizi yapıyor ve sonrasında Granada'ya geliyoruz.

Sierra Nevada ve Sierra Morena sıradağları arasında yer alan Granada, yaklaşık 250 bin nüfusa sahip küçük bir şehir. Arapların Endülüs'te düşen son kalesi olması ve muhteşem El Hamra Sarayı'na ev sahipliği yapmasıyla üzerindeki ilgiyi fazlasıyla hak ediyor.

Granada Havaalanı ve şehir içi ulaşım:

Şehre en yakın havaalanı şehrin 17 km güneyinde bulunan Federico Garcia Lorca Havaalanı'dır. Şehre otobüs ile yaklaşık 20 dakikada (3 Euro) veya taksi ile ulaşılabilmektedir.

Turistik anlamda görülecek yerlerin hemen tamamı yürüyecek mesafelerdedir ve buralar zaten şehir merkezidir. Bununla beraber şehir içinde otobüs ve taksi kullanım çok yaygındır. Şehir küçük olduğu için otel-şehir ulaşımında bizim tercihimiz taksi oldu. Otobüslerde tekli kullanım 1,20 Euro, çoklu binişlerde 2 Euro depozitle aldığınız kartla 5 biniş 5 Euro, 10 biniş 10 Euro ve 45 dakika içerisindeki aktarmalar ücretsiz. Albaicin bölgesine C1 hattı, Sacromonte bölgesine C2 hattı ve El Hamra için C3 hattı ile şehir merkezinden ulaşabilirsiniz.

Granada'da Gezilecek Yerler:

Şehri planlı gezmek isterseniz bunu 3 konumda yapabilirsiniz. Öncelik tabiki El Hamra Sarayı, daha sonra şehir merkezi ve son olarak Albaicin ile Sacromonte bölgeleridir.

Biz maalesef aşırı yorgunluktan dolayı üçüncü konumu gezme fırsatı bulamadık. Bu yazımızda, tekrar gitme olanağımız olduğunda tamamlamak üzere, burayı eksik bırakıyoruz.

El Hamra Sarayı

Mutlaka ölmeden önce görmeniz gereken yerlerden biridir. 12 ay hep kalabalıktır. "Bileti gidince oradan alırım" demeyin. Sınırlı sayıda ziyaretçiye açık olduğu için özellikle yüksek sezonda sürpriz yaşayabilirsiniz. Gitmeden önce biletinizi internetten alın. İnternetten alırsanız 15,40 Euro, turda ekstra giderseniz 65-80 Euro ödersiniz. Ulaşımın kolay olduğunu biliniz. 3-4 saat süre ayırmak gerektiğini unutmayın, rahat edeceğiniz ayakkabı ve kıyafet alınız. Su taşımanıza gerek yok, çok sayıda çeşme var. İnternette saray hakkında çok bilgi bulabilirsiniz, bir ön çalışma yapıp, çıktı alırsanız bilinçli gezebilirsiniz.

Aşağıda Saraydan birkaç kare bulabilirsiniz.

Granada Merkez Bölgesi

Şehir gezimize şehir meydanından (Plaza Nueva) başlıyoruz. Burada en dikkat çeken yapılardan biri Kraliyet Yargıtayı (Real Chancilleria de Granada). Önündeki meydanda sokak sanatçılarını bir süre izleyerek dinlenme fırsatı buluyoruz.Meydanın diğer dikkat çeken yapısı ise Iglesia de Santa Ana Kilisesi ve hemen yan tarafında Rio Darro nehri kıyısında sıralanmış evlerdir.

Şehir meydanından meşhur ana cadde Calle Reyes Catolcos boyunca yürümeye başlıyoruz ve kısa bir sürede ortasında Isabel heykelinin bulunduğu Plaza Isabel La Catolica meydanına ulaşıyoruz. Bu güzel meydan ve heykeli inceleyip caddeden karşıya geçiyoruz.

El Hamra Sarayı'ndan sonra şehrin önemli simgelerinden olan Granada Katedrali (Cathedral de Granada) ile yanındaki Kraliyet Şapeli(Capilla Real) ve Igresia del Sagrario hemen karşımızda tüm ihtişamı ile duruyor. Katedral İspanya'nın ikinci büyük katedralidir (Giriş 4 Euro). Cami el-kebir Kraliçe Isabel'in emriyle yıkılarak yerine yapılmıştır. 16. yüzyılda başlayan inşaat 181 yıl sonra 18. yüzyılda tamamlanabilmiştir. Kraliyet Şapeli ise 1504 yılında kraliyet mezar yeri olarak seçilmiştir. Isabel ve Fernando ile kızları Juana ve kocası Felibe'nin mezarı burada bulunmaktadır.

Katedral gezisi sonrası çevresinde bulunan, küçük küçük dükkanların bulunduğu çarşıdayız (Alcaiseria).  Müslümanlar döneminden kalma çarşının dar sokaklarında geziyoruz ve caddeye çıktığımızda yol boyu yine pek çok güzellikle karşılaşıyoruz.

Müslümanlar döneminde kervansaray olarak, günümüzde ise Turist İnfo olarak kullanılan Corral del Carbon binasının önünden geçerek Plaza del Campillo ve özellikle ışıklandırması ile çok güzel görünen çeşme Fuente De Las Batallas, şehirdeki son gördüğümüz nokta oluyor. Yorgunluktan artık adım atamaz durumdayız, bir taksi ile otelimizin yolunu tutuyoruz.

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir.