Lviv ve Yakın Çevresindeki İlginç Yerler

Lviv kentinde geçirdiğimiz dört günde epey gezdik, özellikle Raynok Meydanı ve çevresinde girmediğimiz sokak kalmasa da daha gezilecek çok yer vardır eminim.

Kentten ayrılmadan son günümüzde şehrin biraz dışına çıkalım ve yakın çevresindeki önemli yerleri gezelim.

İlk durağımız çok ilginç bir yer, müze diye gittik ama bakın karşımıza ne çıktı…

Museum of Folk ArchitectureMüzesi; mutlaka gidip, görmeden dönülmemesi gereken bir müze. Muazzam, yemyeşil, 60 hektar bir ormanın içindeki bu açık hava, tarih ve kültür müzesini mutlaka görmelisiniz, hem bir müze gezecek hem de yemyeşil bir doğada keyifli bir yürüyüş yapacak, doğayla tarihi bir arada yaşayacaksınız. Çok sayıda kiliseler ve ağaçtan yapılmış, sazdan çatıları ile oldukça ilginç, doğayla uyumlu evler, Ukrayna köy yaşamından farklı kesitler, ülkenin mimari geçmişini sergileyen, bilgiler sunan müthiş bir yer. Tabii, açık hava olduğu için yağmursuz bir günde gitmelisiniz, gerçi yağmur da yağsa ormanda o mis gibi havayı solumak bile hoş olabilir.

Müze şehrin 10 dakika kadar dışında, toplu taşıma var mı bilmiyorum ama biz taksi ile gittik, çok uzak değil, ayrıca taksi fiyatları da oldukça uygun. Şoförümüz bizi bekledi, daha sonra da yakınındaki “Lychakiv Mezarlığı”nagötürdü. Dünkü yazımda anlattığım gibi çok ilginç heykelleri ile bir açık hava heykel parkı, müze gibi adeta.

High Castle, kentin en tepe noktalarından biri. Yüksek Tepe anlamına geliyor. Biraz yorucu olabilir, çok basamak var, ancak belediye binasının tepesindeki kadar güzel manzara için zahmete değer, buradan tüm şehri kuş bakışı görebilirsiniz. Harika bir Lviv şehir manzarası…

Potocki Sarayı; Avrupa’nın önemli ailelerinden Poticiki ailesine ait, 2 katlı barok mimarisinin güzel bir örneği, bir saray ve artık Lviv’e ait sanat eserlerinin sergilendiği bir sanat galerisi. Paris mimarisinden de esintileri bulacağınız sarayın mimarı da bir Fransız.

Lviv Tren İstasyonu da her kentte olduğu gibi şehrin en güzel mimari yapılarından.

Opera Binası’nın arkasından 15 dakika yürüme mesafesinde Lviv Forum alışveriş merkezi var, ancak her yerde bulabileceğiniz çoğunlukla marka dükkânlar var, hatta birkaç Türk firması bile vardı. Bence yerel sokak pazarlarını ve meydan çevresinde yerel ürünler satan dükkânları tercih edin, örneğin keten giysiler çok ünlü.

Daha fazla vaktiniz var ve şehrin dışını da keşfetmek ve şehir dışına çıkmak isterseniz, Kanuni Sultan Süleyman’ın büyük bir aşkla bağlandığı Hürrem Sultan‘ın doğduğu köy Rohatyn ve kayak merkezleri Ivano Frankivsk ve Chernivitsi gezileri yapabilirsiniz.

Çernobil ilginizi çeker mi bilmiyorum ama trenle ulaşabileceğiniz ilginç bir rota. Yine trenle gidebileceğiniz Karpat turu da seçenekler arasında.

Dönerken ne alalım derseniz bu şehrin çikolatası meşhur, fiyatları da oldukça uygun. Ayrıca çay sevenler için, bizim ülkemizde de bulunabilen Ahmed Tea çok ucuz. Ne de olsa eski Rusya, Rus votka çeşitleri de oldukça uygun fiyatlı. Her türlü keten giyim eşyaları da şık, sevdikleriniz için hoş bir hediye olabilir. Her köşede peynir dükkânları göreceksiniz.

Galitsky Rynok; Bernardine Kilisesi’nin karşısında yer alan, peynir, et taze sebze meyvenin yanı sıra, çiçek, her türlü kıyafet, ithal gözlükler ve ev eşyaları satılan açık bir alışveriş yeri.

Ukrayna’nın diğer ünlü kentleri Kiev ve Odessa’da da aynı mı bilmiyorum ama Lviv’de yemek, alkol, ulaşım, oteller, eğlence, müze girişleri, kısacası her şey ülkemize kıyasla oldukça ucuz, yemekleri lezzetli, insanları temiz yüzlü, yardımsever. Gezip görülecek çok yer, çok eser var. Biz dört günde tamamını bitiremedik ama laf aramızda sanırım fazlaca uzun uzun yemek keyfi yaptık. Yemek ve içki fiyatları ülkemize göre hayli ucuz olunca keyfimiz uzadıkça uzadı…

Ukrayna’ya gelirken düşündüğümün, beklediğimin çok fazlasını buldum. Kiev ve Odessa’ya da yakın zamanda gitmeyi umut ederek ayrılıyorum bu küçük ama şirin kentten. Ben çok beğendim ve tavsiye edeceğim bir kent oldu.

Beş bölüme sığdırmaya çalıştığım Lviv kentini anlatmaya, gitmeyi düşünen olanlara yol göstermeye gayret ettim. Başka güzel, yeşil, tarihî kentlerde buluşmak üzere sevgiyle kalın.

Yazının birinci bölümü: https://gezimanya.com/GeziNotlari/lviv-unesco-dunya-mirasi-listesinde-tarihi-ve-sevimli-kentYazının ikinci bölümü: https://gezimanya.com/GeziNotlari/lviv-kentinin-unluleri
Yazının üçüncü bölümü: https://gezimanya.com/GeziNotlari/kucuk-sehir-lvivin-gormeden-gitmeden-olmazlariYazının dördüncü bölümü: https://gezimanya.com/GeziNotlari/heykeller-katedraller-ve-kiliseler-kenti-lviv