Msc Magnifica İle Dalmaçya Kıyıları: Pire-Atina

MSC Magnifica ile çıktığımız cruise gezisinde dördüncü gündeyiz. Sabah saat 7.30’da Akdeniz’in en büyük ve en yoğun limanlarından biri olan Pire Limanı'na yanaşıyoruz. Limana girdiğimiz ilk 15 dakika içinde üç büyük yolcu gemisinin daha limana giriş yaptığını görüyoruz. Gemilerin her biri yaklaşık 3 bin kişilik. Turizmin büyüklüğünü varın siz düşünün.

Pire Yunanistan’ın baş kenti Atina’ya 10 km mesafede bulunan bir liman kenti. Şehirde üç büyük doğal liman var: Kantharos büyük ticari liman, Zea küçük ölçekli gemilerin yanaştığı liman, Micro Liman ise balıkçı teknelerinin bulunduğu liman. Micro oldukça keyifli, zamanınız olursa buradaki kafelerde biraz mola verebilirsiniz. Pire şehir merkezinde ise Arkeoloji ve Denizcilik Müzesi, tiyatro binası ve Agios Nikalaos Kilisesi görülebilir.

Pire’ye gelince görülmesi gereken yerlerin başında UNESCO Dünya Mirasları Listesi'ndeki Acropolis geliyor. Gemiden çevreye muhtelif seçenekli turlar yapılıyor. Plaka-Acropolis-Arkeoloji Müzesi'ni kapsayan tur 75 Euro, bu tur 6 saat sürüyor ve 20 Euro’luk Acropolis giriş ücreti, 10 Euro’luk müze giriş ücreti dahil. Bir de Acropolis ve Corinth Kanalı turu var, bu tur da 135 Euro. Corinth Kanalı görsel olarak oldukça dikkat çekici. Gemi içindeki tanıtım videolarında çok güzel sunular vardı. Ancak biz Arkeoloji Müzesi ve Plaka bölgesini de görmek istediğimizden bu turu yapamadık. Ama aklım Corinth Kanalı'nda kaldı.

Ferdi gezmek isteyenler için ise gemi çıkışında bekleyen Hop on-hop off’lar da bir seçenek. Kişi başı 22 Euro ödeyerek Pire-Atina turu yapabilirsiniz. Bir başka seçenek ise taksiler. 4 saatlik Atina-Pire turu 80-100 Euro civarında. Biz gemiye yetişme telaşı yaşamayalım ve rehberlik hizmeti de alalım istedik ve Acropol-Arkeoloji Müzesi ve Plaka bölgesi turunu aldık. Yalnız şu küçük ayrıntıyı da bilmenizde yarar var. Otobüste rehberlik hizmeti İngilizce ve İtalyanca veya grup sayısına göre bir başka lisanda yapılıyor. Grup 12 kişi üzerinde ise otobüs içi rehberlik hizmetini kendi dilinizde alabiliyorsunuz. Biz 9 kişi olduğumuzdan Türk rehberimize otobüs içinde mikrofon ve tercüme hakkı verilmedi. Otobüsten indikten sonra Acropol ve müze içinde kendi rehberimiz Bay Ali Cömertpay bilgilerini bizimle paylaştı.

İlk durağımız Acropol. Acra = yüksek, polis de bildiğiniz gibi kent anlamına geliyor. Dünya mirası listesinde yer alan Acropol, 150 metre yüksekliğindeki bir tepe üzerinde kurulmuş. Acropolis’in en önemli yapısı olan Pathenon Zeus’un kızı tanrıça Athena’ya adanmış. Yapım tarihi M.Ö. 447-432’ye tarihleniyor. M.S. 5. yüzyılda Bakire Meryem onuruna bir Hıristiyan kilisesine dönüştürülmüş, 15. yüzyılda bir minare eklenerek cami olarak kullanılmış. Osmanlı-Venedik savaşlarında Osmanlı burayı cephanelik olarak kullanmış. Venedikliler top atışları ile cephaneliği havaya uçurmuş, dolayısı ile çok büyük yıkım olmuş. Rehberimizin ifadesine göre Pathenon son 40 yıldır büyük bir restorasyon içinde. Ancak son 10 yılda restorasyon çalışmaları Alman bir arkeolog başkanlığında daha da hız kazanmış. Pathenon’un en büyük özelliği dor mimarisi ile yapılmış olan sütunları. Dor sütunlarının özelliği ise kaba ama sağlam olması ve altında bir kaide olmaması. Bu son 10 yıllık restorasyonda sütunlar tamamen sökülüp aslına uygun olarak yeniden yapılıp tekrar yerlerine dikiliyormuş. Etrafta çok büyük bir restorasyon çalışması var. Sütunların üzerindeki kaidede Poseidon ile Athena savaşını anlatan fresklerden eser kalmamış. Bu fresklerin büyük bölümü British Museum'da sergilenmekte. Yunanistan bu freskleri geri almak için çok çaba sarfediyor ama pek de başarılı olamıyor. Pathenon'u, Nike Tapınağını gördükten sonra Filippoau tepesindeki anıtı görüyoruz. Filippoau kral Antihakos’un Adıyamanlı yeğeni. Daha sonra aşağıdaki restorasyon alanı ve şarap tanrısı Dionisos’a adanan tiyatro binası ile hemen karşısında bulunan siyasi toplantıların yapıldığı Herodium'u görüyoruz. Yukarıdan daha sonra şehir turunda yanından geçeceğimiz Zeus Tapınağı, Olimpiyat Stadyumu, National Garden, Parlamento Binası, 4,5 milyon nüfusun yaşadığı Atina kenti ve Osmanlı hakimiyeti zamanında yapılan eski hamamı (hamam günümüzde seramik müzesi olarak hizmet vermekte) kuşbakışı fotoğraflıyoruz.

Acropolis sonrası Arkeoloji Müzesi'ne geliyoruz. Arkeoloji Müzesi'nin her bölümünü gezmeye kalksak en az üç saat gerekir. Bu nedenle biz daha çok heykel bölümüne zaman ayırıyoruz. Heykellerin M.Ö. 8. yüzyıl le milada kadar geçirdiği evreleri görüyoruz. İlk heykellerde hareket ve detay hiç yok. İlerleyen yüzyıllarda heykellere hareket ve detaylar eklenmiş. Müzedeki bazı mezar taşlarında ölen kişi sandalyeye oturarak tasvir edilmiş, ilerleyen yüzyıllarda sandalye yerine bir duvar veya bir sütuna yaslanarak tasvir edilmiş. Bazı mezar taşları birkaç kez kullanılmış. Kabartmalar üzerine alçı çekilerek üzerine freskler yapılmış. Müzedeki altından yapılmış masklar, kupa ve bardaklar, millatan öncesine ait buluntular, freskler görülmeye değer.

Müze çıkışı Acropol’den kuşbakışı gördüğümüz Zeus Tapınağı, Olimpiyat Stadyumu, National Garden, Parlamento Binası gibi kentin önemli yapılarını kapsayan panoramik bir tur yapıp Hadrian Kapısı'nın hemen önündeki Plaka bölgesine geliyoruz. Eski Atina evlerinin bulunduğu Plaka, hediyelik eşyaların satıldığı küçük dükkan ve mağazaları ile özellikle de balık ve çeşitli deniz ürünleri yiyebileceğiniz kafe ve restoranların bulunduğu, oldukça keyifli bir bölge.

Buradaki serbest zaman ardından gemimize dönüyoruz. Gece gemi şovları sonrası kamaramıza çekiliyoruz. Pire - Dubrovnik arası 582 deniz mili, 1 gün 1 gece denizdeyiz.

MSC tarafından sunulan bu turun detaylarını görmek ve satın almak için tıklayın.

SERİNİN DİĞER YAZILARI İÇİN: MSC MAGNIFICA İLE DALMAÇYA KIYILARI: BARİ
MSC MAGNIFICA İLE DALMAÇYA KIYILARI: KATAKOLON
MSC MAGNIFICA İLE DALMAÇYA KIYILARI: MYKONOS
MSC MAGNIFICA İLE DALMAÇYA KIYILARI: DUBROVNİK
MSC MAGNIFICA İLE DALMAÇYA KIYILARI: VENEDİK https://gezimanya.com/GeziNotlari/msc-magnifica-ile-dalmacya-kiyilari-venedik