Trekking Rotası: Maden Deresi ve Akçakoca

Trekking routu’muzu belirlerken genelde sonunda şelale olmasına özen gösteriyoruz. Uzun yürüyüş sonunda varılan buzzz gibi şelalenin keyfi çok başka. Senenin son trekking route´nu belirlerken kriterimiz, sonunda şelale olmasının yanı sıra parkurun biraz daha zorlayıcı olmasıydı. Bunu da göz önüne alarak araştırmamızı internet üzerinde yaptık veMaden deresi´nde karar kıldık.

Sakarya´da bulunan Maden deresi´ne yine özel araçlarımızla hareket ederek maceramıza sabahın erken saatlerinde start verdik.

Oraya vardığımızda iki opsiyon vardı: Ya dereyi takip ederek ya da dağın kenarından tüneller içinden geçerek şelaleye varmak.

Biz suyu çok seven bir ekip olarak dere kenarında yol almayı seçtik. Internet´te aldığımız bilgiler doğrultusunda zorluk derecesinin yüksek olduğunu sandığımız şelale yürüyüşünü oldukça kısa zamanda, hiç zorlanmayarak tamamladık.

Vardığımızda kurumuş olduğu için akan şelale yoktu, ancak Nüzhetiye´den daha büyük bir su birikintisi vardı yüzebileceğimiz. Ve oraya vardığımızda tam öğle güneşi suya vurduğundan, su her ne kadar buz ötesi olsa da yüzmek oldukça keyifliydi:)

Burayı da kesinlikle hafta sonu günübirlik gezileriniz için değerlendirebileceğiniz bir yer olarak söyleyebilirim.

Dönerken de yolunuzun üzeri sayılan Akçakoca’ya mutlaka uğramalısınız.

Burada leziz bir balık ziyafeti çekerek günün yorgunluğunu atabilirsiniz.

Özellikle akşamüzeri saatlerde Akçakoca manzarasının keyfine doyum olmuyor.

IŞIL ATAKER

Gezmek, seyahat etmek, gözlemlemek, fotoğraf çekmek, uçak, otobüs, araba farketmeksizin herhangibir araca binip bir yerlere gidiyor olma hissini yaşamak, konser, film, sinema, festival, ne varsa he