İç Anadolu’nun Kapadokya Bölgesi içerisinde yer alan Niğde ören yerleri, doğal güzellikleri, dağ ve kültür turizmi ile öne çıkan şehirlerimizden biridir. Yılın her mevsiminde ziyaretçilerini ağırlayan Niğde zengin tarihî geçmişi ile birçok tarihî esere ev sahipliği yapmaktadır. Aladağlar Milli Parkı’nda doğanın tadını çıkarabilir, trekking yapabilir ve yeşilin en güzel tonlarını bir arada görebilirsiniz. Niğde, kaplıcaları ile ünlü bir şehirdir. Şifalı sularda sağlık dolu bir tatil geçirebilir, şehrin yorgunluğunu üzerinizden atabilirsiniz. Niğde’ye en az iki gününüzü ayırarak birbirinden lezzetli Niğde yemeklerini tadabilir, şehri doyasıya gezebilirsiniz.
Niğde'de Gezilecek Yerler
Tarihî yapıları, şifalı suları ve doğal güzellikleri ile İçAnadolu Bölgesi’nin en güzelşehirlerinden biri olan Niğde’de huzurlu bir tatil sizleri beklemektedir. Niğde Kalesi, Alaaddin Camii, Gümüşler Manastırı, Roma Havuzu Niğde’de görülmeye değer tarihî eserler arasındadır. Niğde bölgesinde yapılan kazılar sonrası elde edilen arkeolojik eserleri Niğde Müzesi’nde yakından inceleyebilir, Niğde’nin tarihi hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Tyana Ören Yeri ve Göllüdağ Ören Yeri Niğde’de görülecek tarihî yerler arasındadır. Dört mevsim ziyaretçilerine ayrı güzellikler sunan Aladağlar Milli Parkı, şifalı suları ile sağlık bulmak isteyenleri ağırlayan Çiftehan ve Narlı Göl Kaplıcaları Niğde gezinizde listenize eklemenizi önerdiğimiz yerlerdir.
Alaaddin Tepesi: Niğde şehrinin doğusunda bulunan Alaaddin Tepesi, şehrin en yüksek alanıdır. Bu alanın kuzeyinde iç kale, güneyinde Alaaddin Camii, Rahmaniye Camii ve Saat Kulesi ile geniş bir park yer almaktadır. Bu bölgede 1960’larda yapılan kazı çalışmaları sonucunda çıkarılan seramik parçalarından bu alanın Frig, Bizans, Osmanlı, Selçuklu ve Roma dönemlerinde kullanıldığı varsayılmaktadır.Listede adı geçen yerlerle ilgili bilgiler aşağıda mevcuttur.
Rahmaniye Camii:1747 yılında Abdurrahman Paşa tarafından yaptırılan Rahmaniye Camii mimarisine bakıldığında dikdörtgen planlı ve düz damlı cami sınıfında bulunduğu görülür. Yapılan onarım çalışmaları ile orijinalliği büyük ölçüde korunmuş olan caminin duvar ve minaresinde sarımtırak renkli trakit taşı kullanılmıştır. Caminin içerisindeki en dikkat çekici süslemeler mihrapta yer almaktadır. Caminin süslemelerinde dönemin göstergesi olan barok süslemeler de dikkat çekmektedir.
Sungur Bey Camii: Sungur Bey Camii için bir inşa kitabesi mevcut değildir. Ancak belirli çalışmalar sonucunda 1335 yılı civarında yapıldığı varsayılmaktadır. Niğde Valisi Sungur Bey tarafından yaptırılmıştır ve ne yazık ki mimarı bilinmemektedir. Sadece minber ve kuzey taç kapısındaki ahşap kapı kanatlarını Hoca Ebubekir’in yaptığı düşünülmektedir. Pek çok onarım yapılarak orijinalliği büyük ölçüde günümüze kadar aktarılan Sungur Bey Camii halen fonksiyonunu korumaktadır. Caminin minberindeki sedef kakmaları dönemin ilk örneklerden biri olması açısından oldukça önem taşımaktadır.
Hatıroğlu Çeşmesi:Hatıroğlu Çeşmesi orijinalliğini büyük ölçüde koruyarak günümüze gelmiş, fakat fonksiyonunu yitirmiştir. Eser, sarımtırak renginde ince yonu trakit taşından kuzey – güney yönünde hafif eğimli bir alan üzerine inşa edilmiştir. Çeşme dıştan 1,32 x 4,05 x 4,55 metre boyutlarındadır. Ön cephe taş kornişle nihayetlenmekte ve üstü kesme taş kaplama düz çatı ile düzenlenmiştir. Çeşme oldukça sade olup monotonluğu kısmen mermer kitabeyle giderilmeye çalışılmıştır.
Nalbant Çeşmesi:Nalbant Çeşmesi orijinal özelliğini kısmen yitirmiş olup, dikdörtgen biçimde olan çeşme 0,82 2,80 x 4,10 metre boyutlarındadır. Ön cephe, ortada teknenin bulunduğu ana bölüm ile iki tarafında yer alan suluklardan oluşur. Süsleme olarak Barok sanatının kendini gösterdiği çeşmede orta kısımdaki yüzeysel niş, yuvarlak sağır kemerlerle son bulur. Kemer dikine silmeli sorguçla dekore edilerek, iki yanına simetrik kıvrık dallar yerleştirilmiştir. Ayrıca nişin üst kısmı dış motiflerinden oluşan yüzeysel yuvarlak kemerlerle hareketlendirilmiştir. Nişin ortasında musluk deliği ise çelenk motifi ile son bulmuştur. Çeşmenin cephesi nişlerin üst kısmından itibaren profilli yatay silmeyle ikiye bölünmüş ve alınlık kısmına mermer inşa kitabesi yerleştirilmiştir. Kitabe altına bir kılıç ve iki rozet motifi işlenmiştir. Kitabenin üzerinde yine çelenk içinde dua kitabesi vardır. Ayrıca kitabenin köşelikleri lale, ortası tam çelenk, üst, alt ve yan kısımları yarım çelenk motifleriyle bezenmiştir.