GİRİT'İN EN GÜZEL KENTİ HANYA

112612 Tem 2017Gezi Notu
TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör12 Tem 201711260 Yorum

Girit Adası’nın kuzey batısında yer alan Chania yani Hanya, liman boyunca uzanan 2-3 katlı pastel tonlarındaki evleri, Venedik ve Osmanlı döneminden günümüze ulaşan eserleri ile dikkat çekiyor. Hanya kenti aynı zamanda kendi ile aynı adı taşıyan Hanya bölgesinin de merkezi konumunda. Hanya bölgesi adanın en yeşil alanı olarak biliniyor. Hanya’nın sahil şeridinde upuzun kumsallar yer alırken bölgenin güneyinde yüksek dağlar, derin vadiler ve dağlar arasında küçük platolar dikkat çekiyor. Yine aynı bölgede yer alan White Mountains yani Beyaz Dağlar'da adanın en yüksekten dökülen şelalesini görmek mümkün.

Girit

Adanın en tarihi kentlerinden olan Hanya ilk olarak Kastelli Tepesi'nde yer alan Kydonia sit alanı üzerine kurulmuş. Kydonia Antik Kenti Neolitik döneme tarihleniyor. Ancak bu sit alanından günümüze sadece çok küçük bir bölüm ulaşmış. Bu sit alanının üzeri de daha fazla yıpranmasın diye kapatılmış.

Girit-1

Kente liman bölgesinden doğru giriş yapıyoruz.

Girit şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Paradise Island Villas, Krits Hotel, Ble Island. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz The Village Resort & Waterpark, Kristi Apartments gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Niriides Villas, Aegean Blue Villa, Tsalos Hotel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Girit aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Girit-2

Liman bölgesinde yer alan kalenin dibinde ilk karşılaştığımız 4 kişilik müzisyen bir grup oluyor. Türkiye’den geldiğimizi öğrendiklerinde başlıyorlar Türkçe şarkılar söylemeye.

Girit-3

Buradan liman boyunca yürümeye devam ediyoruz. Limanda Venedik havası hemen hissediliyor. Zaten liman da Venedik limanı olarak anılıyor. Limanın hemen önündeki deniz feneri resmen limana ayrı bir ışıltı katıyor.

Girit-4

Hanya’nın en güzel bölgesi surların çevrelediği eski kent bölgesi. Kastelli Surları olarak bilinen bu surlar Bizans döneminde inşa edilmiş, Venedikliler tarafından genişletilmiş.1252 senesinde Venedikli yöneticiler bu surlar içinde kendilerine ayrılan özel bölümlerde yaşamışlar. Osmanlı Hakimiyeti sırasındaysa Venedikli yöneticilerin yerlerini Osmanlı Paşaları almış.

Şehir, Agora ile liman arasında. Eski şehrin en canlı caddesi ise Halidon. Cadde boyunca Folklor Müzesi, Katolik Kilisesi, San Francisco Kilisesi, Arkeoloji Müzesi, Agia Triada Katedrali'ni görmek mümkün.

Biz turumuza ilk olarak limanda yer alan denizcilik müzesi ile başlıyoruz.

Girit-5

Burada rehberimiz bize Girit’in denizcilik tarihindeki stratejik önemini ve tarih boyunca Girit’in de dahil olduğu savaşları ve savaşlardaki deniz rotalarını anlatıyor. Ardından ikinci kata çıkıyoruz. İkinci katta tarihten bugüne bölgede yapılan gemilerin küçültülmüş maketleri var. Bir tane de deniz altı odası. Müze turumuz sonunda bizi ayrı bir odaya alıp bu maketleri yapan kişiler ile tanıştırıyorlar. Birebir ölçeklendirilerek yapılan küçük gemi maketleri çok ince bir işçilik istiyor.

Girit-6

Müze sonrası limanda yer alan kafe, bar ve Yunan tavernaları arasından geçerek günümüzde fotoğraf ve resim galerisi olarak hizmet veren Küçük Hasan Camii’ye uşlaşıyoruz. Camii dışarıdan içeriden olduğuna göre daha etkileyici. İçine ücretsiz girilebiliyor.

Girit-7

Caminin hemen önünden ise faytonlar kalkıyor. Bu faytonlara binerek şehirde kısa ve keyifli bir tur atabilirsiniz.

Girit-8

Camiyi sağımıza deniz fenerini solumuza alarak ilerlediğimizde liman boyunca sol tarafta 15. yüzyılda yapılmış olan tarihi Venedik tersanelerini görüyoruz.

Girit-9

Sol tarafta demirlemiş yatlar ve balıkçı tekneleri yer alıyor. Bazı balıkçı tekneleri önünde adada oldukça yoğun olana süngercilikle uğraşan kişileri çalışırken ve denizden çıkarttıkları süngerleri sergilerken görüyoruz.

Girit-10

Biraz daha devam ettiğimizde bu kez de gerçek boyutunda tarihi 2-3 geminim sergilendiği bir başka müzeye ulaşıyoruz. Etkileyici. Ancak çok büyük olmadığı için 20 dakika yeterli olacaktır.

Girit-11

Buradan sonra Rethymnon’a gitmek üzere yola çıkıyoruz. Adanın başkenti Heraklion’a 2,5 saat mesafede yer alan kente direkt gelmek isterseniz şehirde uluslararası havaalanı olduğunu da unutmayın.

Girit-12

YAZAN: TUĞÇE YILMAZ

Girit yazı dizisinin diğer bölümleri için:

- KARLI DAĞLAR, TURKUAZ SULAR GİRİT VE HERAKLİON

GİRİT: LASSITHI PLATOSU VE DİKTEON MAĞARASI

GİRİT: AGİOS NİKOLAOS, ELOUNDA VE SPİNALONGA

- GİRİT'İN EN RENKLİ KENTİ RETHYMNON

Girit şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Kandiye: Gurme Şarap ve Yemek Turu (95 €), Land Rover Defender ile Girit Safari Rethymno Tur (75 €), Tam Gün Samaria Gorge, Hanya'dan Gezi Gezisi (30 €), Şarap ve Zeytinyağı Mucizesi: Hanya Day Tour (74 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.