Ebru H

Ebru H / Gezi Notları

Tatlı Bir Mola: İstanbul'da Pelit Çikolata Müzesi
Ebru HEbru HBronz Yazar8 yıl 5 ay ago

Pelit Çikolata Müzesi’ni hiç duydunuz mu? İstanbul Esenyurt'ta yer alan çikolata müzesine gittik. Giriş ücreti 1 yaş ve üzeri herkese 50 TL ve gittiğinizde 1 paket çikolata ikram ediyorlar. Aynı zamanda müzede ikramlar…

İnka Antik Şehri: Machu Picchu
Ebru HEbru HBronz Yazar8 yıl 11 ay ago

Mart ayında Peru, Bolivya, Şili gezisi yapmıştım ve gezi yazılarında Peru'da bulunan Machu Picchu'yu yazmamıştım. Bu antik kent, 2360 metre yükseklikte olup Peru Cusco şehrine 88 km uzaklıktadır.Burası antik şehir…

Büyü ve Büyücü Ülkesi Bolivya

Bolivya'nın Huatajata şehrinde Inca Utama Otel'de kaldık. Titicaca Gölü'nün kenarında idi. Otelde lamaların bulunduğu bir çiftlik, otantik bir kilise, eski bir maket kasaba ve büyü müzesi bulunmaktaydı.

Boydan Boya Mersin
Ebru HEbru HBronz Yazar8 yıl 11 ay ago

4 günlük boydan boya Mersin gezisi yaptım Pegasus ile uygun uçak bileti bulunca. İlk olarak Adana'dan 40 dakikada Tarsus'a geçtik ve Tarsus Şelalesi'ni gördük.Eshab-I Kehf Yedi Uyurlar Mağarası'nı gördük. Kur'an'da…

Beyaz Şehir Arequipa'nın Karanlık Yüzü: Santa Catalina Manastırı

Santa Catalina Manastırı, Peru ülkesinin Arequipa şehrinde bulunmaktadır.Çok büyük bir manastır olup oranın rehberi eşliğinde gezimize başladık. İlk olarak bizi görüşme odalarına götürdüler. Burası parmaklıkla çevrili…

Hayal Gibi Bir Yer: Salar de Uyuni
Ebru HEbru HBronz Yazar9 yıl ago

Benim hayalimdeki yer idi Salar De Uyuni..Gezimizin 12. gününde Salar de Uyuni tuz gölüne geldik.Burası dünyanın en büyük tuz göllerinden birisi. Bolivya'nın güneybatısında yer almaktadır. Okyanus suyunun çekilmesi ile…

Denizin Ortasındaki Vahşi Doğal Yaşam Alanı: Ballestas

UNESCO Dünya Mirası Listesi'ne alınmış, vahşi yaşam koruma milli parkı burası. Pasifik Okyanusu kıyılarında yer alan çöl ile okyanusun buluştuğu bir sahil boyu ve yarım adadır. Burada tüm canlılar ve kuşlar koruma…

Dünyada Bir Zamanlar Uzaylılar Varmış: Nazca Çizgileri
Ebru HEbru HBronz Yazar9 yıl ago

Nazca Çizgileri, Güney Peru'daki Nazca Çölü'nde bazı canlı biçimlerini ya da çeşitli geometrik biçimleri betimler tarzda yere çizilmiş olan ve bazıları kilometrelerce uzunlukta olan çizgilere verilen genel addır.

Cennetten Bir Köşe: Kabak Koyu
Ebru HEbru HBronz Yazar9 yıl 1 ay ago

Keşfedilmemiş bir cennette tatil yapmaya ne dersiniz?Yeşil ve mavinin uyumu... Ayaklarınıza değen tertemiz kumsal... Tepedeki muhteşem manzara!Bembeyaz kumsalı ve turkuaz denizi ile resmen keşfedilmemiş bir yer.

Japonya'da Kutsal Ada: Miyajima
Ebru HEbru HBronz Yazar9 yıl 2 ay ago

Miyajima, Japonya'nın güneyinde ve Hiroşima'ya yaklaşık 1 saat uzaklıktadır.Miyajima Adası, kutsal bir adadır. İbadethane denizin üzerinde ve törenler kayıklarda yapılıyor.

Tayland Hayat Müzesi ve Aids Hastanesi, Lopburi

2015'in Ocak ayının sonunda Orhan Kural Hocamız ile ''Kuzey Tayland- Ching Rai, Ching Mai, Laos-Donsao Adası, Myammar Sınırı'' turu yaptık ve orada beni en çok etkileyen Tayland-Lopburi şehrinde bulunan ''Aids'liler…