Çizmenin Parmak Ucunda: Piazza Armerina (Bölüm 3)

Bugün Katanya (Catania) şehrine çok yakın, hem mimari hem de turistik açıdan oldukça önemli ama gerçekten muhteşem bir yere gidiyoruz, hedefimizde asil ailelerin yaşadığı kent Piazza Armerina var.

PIAZZA ARMERINA: 850 YILLIK GÖRKEMLİ BİR SANAT ŞEHRİ

Deniz seviyesinden oldukça yüksek bir kesimde, Erean Dağları'nda kurulmuş, Akdeniz’in mavisine kuşbakışı bakan, mimari ve turistik açıdan çok önemli bir bölge. Kasabayı ünlü yapan ise yakınlarında bulunan muhteşem mozaikleri ile ünlü UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde bulunan bir Roma villası: “Roman Mosaics of the Villa.”

Güzel bir bahçe içinde ve tarihî bir bina olan otelimiz NH Hotel Bellini’de güzel bir kahvaltıdan sonra erkenden düştük yollara.

VILLA ROMANA DEL CASALE

Zengin ve güçlü bir Roma ailesine ait, tarihi MS 4. yüzyıla dayanan, her odası zengin ve kaliteli, muhteşem ve zamanının en görkemli mozaikleriyle süslü lüks villa hatta bir saray demek de yanlış olmaz. Salonlar, avlular, hamamlar, kırk odası olan muazzam bir yapı ve hemen her odasında bulunan büyüleyici ve çok iyi korunmuş mozaikler olağanüstü ve görmeye değer. Roma döneminin sosyal ve ekonomik yapısını göstermesi açısından olduğu kadar, sanatsal açıdan ve mozaik sanatı açısından da oldukça önemli eserler barındırıyor.

Mozaikler birçok odada, yerde ve duvarlarda net olarak görülmekte. Av sahneleri, fantastik yaratıklar, hayvan figürleri, öküz arabaları, ağaçlar, orman, geometrik şekiller, hamamdaki atlı yarış arabası, en önemlisi ise top oynayan, elinde zeytin dalı olan bikinili kızlar mozaiği. Göbekli bir atletin diz ameliyatının yerinin bile belli olduğu mozaik da inanılmaz ve oldukça ilginç. O devirler için hayli cesurca bir de seks sahnesi mozaiği de çok ünlü.

MS 320-30 yıllarında geçirdiği yangından sonra terk edilen ve 19 yy.’da tekrar gün ışığına çıkarılan villayı mutlaka ziyaret edin, keyifle gezeceksiniz eminim.

Villaya giderken arabamızı park ettiğimiz meydanda sıra sıra hediyelik eşya dükkânlarında çok ilginç objeler bulduk Bu dükkânlara bakarsanız porselen yağlıklar, limon sıkacakları hayli ilginç. 3 bacaklı ilginç bir kadın figürü olan “Trinacria” konulu birçok obje de bulabilirsiniz.
Bu güzel kasabayı gezdikten sonra, öğle yemeği için, Katanya’ya 10 kilometre mesafedeki, Acicastello'nun deniz mahsulleri restoranları ile ünlü, küçük ve çok sevimli balıkçı köyüne gidiyoruz.

ACI TREZZA

Ünlü kırmızı şarapları eşliğinde, adadaki en güzel ev yapımı makarnaları tadın, üzerine de espressonuzla birlikte yeşile boyanmış, ünlü badem ezmesi “olive di agate” yemeyi unutmayın. Ünlü tatlıları “cannoli”yi de burada tadıyoruz.

11. yüzyılda Normanlar tarafından, bir lav sırtı üzerine inşa edilmiş muhteşem bir Norman Kalesi, Lord’ların konutu, daha sonra da askerî cezaevi olarak kullanılmış, şimdilerde ise sivil müze.

Zamanında Etna Dağı’ndan çıkan lavların burada oluşturduğu falezler ve bu falezler üzerine kurulmuş lüks villalar, volkanik yığınlar, lav kayalıkları ve berrak suları ile manzaralar müthiş.

Turistik kasaba, çok sayıda restoranları, barları ve deniz ürünleri yemekleri ile oldukça kalabalık. Biz de bir tepe üzerinde, kuş bakışı Akdeniz manzaralı hoş bir restoranın bahçesinde güzel bir yemek yiyor ve yolumuza devam ediyoruz.
 Yarın Avrupa’nın en yüksek ve halen aktif yanardağıEtna Yanardağı’ndayız.