İTALYA'NIN SAKLI GÜZELLİĞİ: BOLOGNA

405724 Mar 2016Gezi Notu
bolvoyagebolvoyageGezgin24 Mar 201640570 Yorum
Herkese merhaba,

Kasım ayı gibi uygun fiyatlı uçak biletlerini araştırırken Bologna biletinin kampanyada olduğunu gördük. İtalya'nın daha çok turist çeken şehirlerine önceden gitme şansım olmuştu, ancak Bologna'yı es geçmiştim. E haliyle bu fırsatı değerlendirmek için tam zamanı dedik.

Tam zamanlı çalışanlar için Bologna harika bir hafta sonu destinasyonu. 2 güne sığdırabileceğiniz minik, sevimli, tarihi dokusu ve yemekleri bakımından zengin bir şehir.

Şehrin en ilgi çekici bölgesi birçok yerde olduğu gibi Eski Şehir (Old Town) olarak geçiyor. Bu bölge küçük olduğu için hemen hemen her yer yürüyüş mesafesinde. Konaklayacağınız yerin eski şehirde olması bu anlamda çok önemli. Söylemeliyim ki burada kendinizi Orta Çağ'da gibi hissedeceksiniz!

Bologna

Eski şehrin en merkezi noktasında Piazza Maggiore Meydanı bulunuyor. Bu meydanın etrafında kilise, irili ufaklı marka mağazalar ve cafe-restoranlar bulunuyor. Herhangi bir sokaktan girip kaybolarak gezmenizi öneririm, zira ara sokaklar favorim oldu. Dar sokaklarda dolaşıp enfes mimarinin tadını çıkarabilirsiniz.

Bologna-1

Bologna İtalya'nın en zengin şehirlerinden biri, bu sebeple son derece lüks mağaza ve restoranlara ulaşmak mümkün. Piazza Maggiore Meydanı'nda güzel İtalyan restoranları, meydanın arka sokaklarında ise enfes şarküteri-bar'ları var.

Bologna-2

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Eski şehirde, Piazza Maggiore Meydanı'nın çok yakınında Bologna'nın meşhur Asinelli Kulesi bulunuyor. 1100 yılında yapımına başlanmış, gerçekten çok etkileyici.

Bologna-3

Ayrıca şehrin çeşitli yerlerinde antika/ikinci el pazarları bulmak mümkün. Biz Santo Stefano'da bulunan pazara denk geldik, epey büyüktü. Ayın belli zamanları açık oluyormuş sadece, gitmeden önce kontrol etmekte fayda var.

Bologna-4

Bologna şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Villa Benni B&B, In Un Borgo Nel Centro Storico, A Casa Fachin Room & Breakfast. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz B&B Design, Castiglione1 gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Ampio Open Space in Centro Storico, Central Design Apartment, Appartamenti Barca 36 tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bologna aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Tam noel öncesi dönemde gittiğimiz için noel marketleri açıktı. İlginizi çekerse Santa Lucia isimli markete gidip meşhur İtalyan nugatlarının tadına bakabilirsiniz.

Bologna-5

Benim için genel olarak çok keyifli bir seyahat oldu, umarım sizlerin de yolu düşer bir gün.

Sevgiler,
Zeynep

Bologna şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Floransa: Hop-off yolundaki Hop-Accademia Galerisi Tour & (65 €), Galileo Müzesi Küçük Grup Turu (50 €), Uffizi Galerisi Skip-the-Line Kılavuzlu Tur (28 €), Floransa: Kılavuzlu Yürüyüş Turu (16 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.