İtalya'nın Saklı Güzelliği: Bologna

İtalya'nın daha çok turist çeken şehirlerine önceden gitme şansım olmuştu, ancak Bologna'yı es geçmiştim. Eee haliyle uçak biletlerinde de kampanyayı görünce Bologna'nın tam zamanı dedik.

Tam zamanlı çalışanlar için Bologna harika bir hafta sonu destinasyonu. 2 güne sığdırabileceğiniz minik, sevimli, tarihi dokusu ve yemekleri bakımından zengin bir şehir.

Şehrin en ilgi çekici bölgesi birçok yerde olduğu gibi Eski Şehir (Old Town) olarak geçiyor. Bu bölge küçük olduğu için hemen hemen her yer yürüyüş mesafesinde. Konaklayacağınız yerin eski şehirde olması bu anlamda çok önemli. Söylemeliyim ki burada kendinizi Orta Çağ'da gibi hissedeceksiniz!

Eski şehrin en merkezi noktasında Piazza Maggiore Meydanı bulunuyor. Bu meydanın etrafında kilise, irili ufaklı marka mağazalar ve cafe-restoranlar bulunuyor. Herhangi bir sokaktan girip kaybolarak gezmenizi öneririm, zira ara sokaklar favorim oldu. Dar sokaklarda dolaşıp enfes mimarinin tadını çıkarabilirsiniz.

Bologna İtalya'nın en zengin şehirlerinden biri, bu sebeple son derece lüks mağaza ve restoranlara ulaşmak mümkün. Piazza Maggiore Meydanı'nda güzel İtalyan restoranları, meydanın arka sokaklarında ise enfes şarküteri-bar'ları var.

Eski şehirde, Piazza Maggiore Meydanı'nın çok yakınında Bologna'nın meşhur Asinelli Kulesi bulunuyor. 1100 yılında yapımına başlanmış, gerçekten çok etkileyici.

Ayrıca şehrin çeşitli yerlerinde antika/ikinci el pazarları bulmak mümkün. Biz Santo Stefano'da bulunan pazara denk geldik, epey büyüktü. Ayın belli zamanları açık oluyormuş sadece, gitmeden önce kontrol etmekte fayda var.

Tam noel öncesi dönemde gittiğimiz için noel marketleri açıktı. İlginizi çekerse Santa Lucia isimli markete gidip meşhur İtalyan nugatlarının tadına bakabilirsiniz.

Benim için genel olarak çok keyifli bir seyahat oldu, umarım sizlerin de yolu düşer bir gün.

bolvoyage

Merhaba,Ben Zeynep. Kendimi tam zamanlı kurumsal hayat insanı, yarı zamanlı gezgin olarak tanımlıyorum.