Roma Gezi Günlüğü

Bu dünyada tek bir şehir olsa gerek iki ülkeye birden başkentlik yapan… Kimden bahsettiğimi tahmin etmişsinizdir. Her sokağıyla buram buram tarih kokan büyülü şehir Roma...

Roma’nın simgesiColosseum ve Fontana de Trevi gittiğimde restorasyondaydı. Colosseum’a; amfitiyatro şeklinde olan elips şeklindeki bu yapıya, Roma imparatorluğunu simgeleyen en önemli yapılardan olan ve ihtişamıyla göz dolduran bu yapıya Termini İstasyonu’ndan 15 dakikada yürüyerek ulaşabiliyorsunuz.

Termini istasyon bölgesi öyle bir bölge ki buradan kalkan trenlerle değil Roma İtalya, Avrupa’nın bir çok şehrine ulaşım sağlayabiliyorsunuz.

Bu yüzden Roma’da nerede kalınır diye sorarsanız kesinlikle Termini İstansyonu’na yakın olan bölgeleri tercih etmenizi tavsiye ederim.

Colosseum’dan nereye giderseniz gidin tarihe tanıklık ediyorsunuz. Colosseum’dan 5 dakikalık bir yürüyüş sonrası, Roma’nın tam merkezinde yer alan Venezia Piazza yapısına varıyorsunuz. Bu yapı düğün pastasına andırdığı için yerli halk tarafından fazla sevilmiyormuş. Ancak bana kalırsa tamamı mermerlerle kaplı bu bina harika! Yapının içerisinde kafeteryası ve kütüphanesi bulunuyor.

Termini İstasyonu’ndan ister yürüyerek isterseniz oradan Barberni İstasyonu’na geçip aşağıya doğru dosdoğru ilerlediğinizde Aşk Çeşmesi ( Fontana de Trevi)’ne varıyorsunuz. Çeşmenin ortasında deniz tanrısı Neptün, solunda bereket sağında ise sağlık tanrısı yer alıyor.

Şehre keşfetmeye devam ettiğinizde İspanyol Merdivenleri’ni görmeden olmaz. İspanyol Merdivenleri’ne bu ismi verilmesinin nedeni İspanya Konsolosluğu’nun bulunduğu bölgede yer almasındanmış. İspanyol olmayan bu merdivenlerin isim hikayesi benim için tam bir hayal kırıklığıydı.

138 basamaklı bu merdivenlerin en tepesinde Trinita Dei Monti Kilisesi bulunuyor bu arada 138 diyerek tam rakam verdim çünkü üşenmedim saydım! Merdivenlerden aşağıya inince Bernini tarafından yapılan çeşme ben gittiğimde restorasyondaydı.

Çeşmenin tam karşısındaki caddeden alışveriş için ünlü mağazaların olduğu caddeye doğru yürüdüğünüzde Armani’den Prada’ya birçok ünlü mağaza karşınıza çıkıyor.

Roma’yı keşfetmek tabi ki bu kadarla sınırlı değil bir sonraki yazıda Roma’nın antik uygarlığını keşfetmek üzere görüşürüz…