Estonya'nın Başkenti Tallinn

Baltık ülkeleri dendiğinde hemen herkesin aklına Estonya, Letonya ve Litvanya gelir; ancak Estonyalılar köken olarak Finlerle akrabadır. Şehirde dolaşırken ülkede ne kadar çok Fin olduğunu belki farketmedik ama Helsinki'ye feribotla geçerken kalabalığı görünce iki ülke arasındaki sıcaklığı anladık. Fakat bunun asıl nedeninin Tallinn'in Helsinki'ye göre çok ucuz olduğunu duyunca haliyle şaşırdık. Tallinn'in eski şehrinin 1977'de UNESCO tarafından dünya mirası listesine alındığını söyleyip 400.000 nüfuslu küçük ama şirin Baltık şehrini tanımaya başlayalım.

Şehrin önemli yerlerini rahatlıkla yürüyerek gezebilirsiniz. Gezilecek yerler zaten Eski Şehir bölgesinde ve burası da iki bölümden oluşuyor: All Linn denilen Aşağı Kent ve Toompea denilen Yukarı Kent.Şehri gezmeye Toompea'dan başlamanızı tavsiye ederiz. Şehrin bu en yüksek yerinde Alexander Nevski Katedrali tüm ihtişamıyla karşımızda. Hemen karşısında ise pembe renkli Parlamento Binası.

Şehrin yukarıdan görüntüsü ise gerçekten çok güzel.

Şehre indiğimizde bizi karşılayan parke taşlı güzel bir meydan, dar sokaklar, küçük dükkan ve evler oldu. Şehirde turistik bölge, şehrin merkezinden oluşuyor. Bu çok küçük şehri yürüyerek gezerken zamanın nasıl geçtiğini anlamayacaksınız. Şehir bize biraz Brugges'ü çağrıştırdı; yani Tallinn de tam bir Ortaçağ şehri. Restoranlarda görevliler yöresel kıyafetler giyerek bizi bir masalın içerisine sokuyor. Aşağı Kent'ten çektiğimiz fotoğraflar sayesinde bize hak vereceksiniz. Buyurun...

diğer gezi yazılarımız için: haydigeziyoruz.com.tr

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir.