Pınar Del Rio Ve Winales Vadisi

Pınar del Rio yolu üzerinden Winales vadisine giderken yolda şeker kamışı, muz, pirinç ve tütün tarlaları gördük. Tütün yapraklarının büyüklüğü oldukça etkileyiciydi. Buradan Wello mağarasına vardık. Mağaranın içinde botlara binerek yaklaşık 10 dakikalık bir yolculuk sonrası mağaranın dışına çıktık.

Winales vadisinde yer alan dağda, Gonzales’in bir kaya üzerine yaptığı resmi görüyoruz. 1957 – 1961 yılları arasında 4 yılda, tarih öncesinin resmini dev kayalara yapmış. Doğal boyalar kullanmış ve bu boyalar yaklaşık 50 yıldır, doğal koşullara maruz kalmasına rağmen hiç bozulmamış. Havva ile Adem, salyangozlar, dinazorlar gibi figürleri resmetmiş.

Winales kasabası çok turist çekiyor. Bu yemyeşil vadide, rengarenk tek katlı bahçeli mütevazi evlerini turistlere 20-30 Euroya kiralıyorlar.

NURHAN YILMAZ

1951 İstanbul doğumluyum. Yıl içinde dönüşümlü olarak Sinop, Bodrum ve İstanbul’da yaşamaktayım.Küçük yaşlarda babamın mesleği gereği, Türkiye’nin pek çok farklı şehirlerinde yaşadım.