Poznan Gezi Anıları

Varta nehri kıyısında yer alan Poznan Polonya’nın 3. büyük şehri. Aynı zamanda Polonya Krallığı'nın ilk başkenti olduğu iddia edilmektedir.

Ülkenin metrekare olarak en büyük fuar alanı burada, Dünya Ticaret Merkezi. Ortalama her 2 haftada bir fuar yapılıyormuş. Tüm lüks oteller bu alanın yakınlarında bulunuyor. Polonya'nın en modern demirağı da fuar için kentlerine gelen misafirlere yardımcı olmak için bu şehirde kurulmuş. Ülkenin en düşük işsizlik oranı da yine bu bölgede. 6.500 işçisiyle Wolkswagen fabrikası da bu şehri önemli kılmakta.

19. yüzyıl ve sonrası inşa edilmiş olan şehrin 1500 yıllık tarihi var. Savaş sırasında oldukça hasar görmüş, ancak savaş sonrası yeniden aynen eski haline dönüştürülmüş.

Market Square, şehrin en büyük meydanı.

Ortasında yer alan ve rönesans mimarisinin en güzel örneklerinden biri olan büyük bir kilise, üstünde saatler öğlen 12'yi gösterdiğinde 2 keçinin boynuz kavgası yaptığı City Hall kulesi ve meydanın etrafına sıralanmış renk renk, heykellerle, kabartmalarda süslenmiş evler, çiçeklerle donatılmış kafeleriyle yine güzel, sevimli bir Polonya meydanı.

Ünlü yazar Adam Mitskiewich de bu şehirde yaşamış.

Şehirdeki eski bira fabrikası çok fazla bozulmadan dev bir AVM’ye çevrilmiş. Metrekare olarak Avrupa’nın en büyüklerinden. İçinde bulunan çeşitli restoranların en ünlüsü olan “Piano Restoran”da güzel bir yemek yiyoruz. Oldukça yeni olan Sheraton Oteli tavsiye ederim.